Hva er deres BT på kontroll?

hadde litt utslag på eggehvite i går, men prøvene ar fine i dag. BT ned til 135/95, og blodprøvene var fine. Fikk reise hjem og er overlykkelig for det :) Så da får jeg bare fortsette å kontrollere BT og urin, også er jeg i uke 37 på fredag så da krysser jeg fingra for at alt går bra til da :)
så bra ;) siden du har kommet så langt går det nokk greit uansett om du hadde født nå.. fødte min 36+5 sist gang .. han var jo som en vanlig nyfødt han ;) litt gulsott bare ..
 
så bra ;) siden du har kommet så langt går det nokk greit uansett om du hadde født nå.. fødte min 36+5 sist gang .. han var jo som en vanlig nyfødt han ;) litt gulsott bare ..
Ja, jeg fødte mi 32+6 forrige gang, så er ikke det minste redd :) Hadde bare vært så fint å komme til uke 37, for da er hun per definisjon ikke prematur :)
 
Ja, jeg fødte mi 32+6 forrige gang, så er ikke det minste redd :) Hadde bare vært så fint å komme til uke 37, for da er hun per definisjon ikke prematur :)
hehe ser den .. det irriterte meg bittelitt sist gang :p fordi jeg fikk jo fullt av papirer ang premature babyer og at jeg måtte gi ekstra vitaminer osvosv.... fordiom det var bare snakk om 1-2 dager =) men er jo gode sjagser for at din holder seg inne til fredag ihvertfall (Y) :) er jo allerede onsdag snart !
 
hehe ser den .. det irriterte meg bittelitt sist gang :p fordi jeg fikk jo fullt av papirer ang premature babyer og at jeg måtte gi ekstra vitaminer osvosv.... fordiom det var bare snakk om 1-2 dager =) men er jo gode sjagser for at din holder seg inne til fredag ihvertfall (Y) :) er jo allerede onsdag snart !
Hehe, ja de er ganske firkanta på detta der. Så fredag blir en nydelig dag :D
 
Uke 28: 95/50
Uke 32: 105/70
Uke 36: 120/70

Sånn ca i alle fall. Har vanligvis hatt blodtrykk lignende til slik det var i uke 32 og 36.
 
Last edited:
Hehe, ja de er ganske firkanta på detta der. Så fredag blir en nydelig dag :D
Det kan jeg tenke meg det blir :) ser frem til den dagen selv.. ''bare'' 3 uker til :D er endelig 34 uker om noen timer da.. har telt litt ned til det også ;) hehe masse små nedtellinger... hvordan gikk det med lille babyen din da? måtte du være lenge på sykehuset og var det mange utfrodrigner? du må ikke svare om du ikke vil :) er jo alltid litt redd for å føde nå man vett jo aldrig.. men om man føder til termin eller prematurt har man uansett ingen 100 % garanti.. men heldigvis går det somoftest bra !!!! :)
 
BT var 104/68 på fredag. Så er ikke bekymret for høyt BT. Mener å huske at overtrykket stort sett har vært
Mellom 100-120, og undertrykket på mellom 60-80. har hatt noen episoder med blodtrykksfall de siste ukene. Ubehagelig, men harmløst. Urinen har vært helt fint hver gang, hadde bare litt spor av eggehvite nå på fredag.
 
Det kan jeg tenke meg det blir :) ser frem til den dagen selv.. ''bare'' 3 uker til :D er endelig 34 uker om noen timer da.. har telt litt ned til det også ;) hehe masse små nedtellinger... hvordan gikk det med lille babyen din da? måtte du være lenge på sykehuset og var det mange utfrodrigner? du må ikke svare om du ikke vil :) er jo alltid litt redd for å føde nå man vett jo aldrig.. men om man føder til termin eller prematurt har man uansett ingen 100 % garanti.. men heldigvis går det somoftest bra !!!! :)
Jeg rakk å få to lungemodningssprøyter, så tuppa måtte ha litt cpap første natta, men etter det gikk alt veldig fint :) Det var meg det gikk verst utover. Hun klarte ikke suge ordentlig fra puppen så jeg endte med brystbetennelse som gikk over i blodforgiftning og en CRP på 420. Var helt ute. (kroppen hadde allerede fått kjørt seg pga alvorlig svangerskapsforgiftning). Fikk ikke se tuppa på fem dager, så hun lærte seg å drikke fra flaske og da fikk vi reise hjem etter tilsammen 18 dager. Fokuserte MYE på riktige tanker for å unngå fødselsdepresjon, det gikk heldigvis bra. Så akkurat svangerskap og fødsel er ikke noe jeg ser på med glede, mer noe jeg ser på som et lite helvette man må igjenmom for å få det fineste i livet ;)
 
Joda det gjorde de, er innlagt. Utslag på proteiner i urin, men blodtrykket har gått ned litt igjen så håper og komme hjem en tur før han kommer :)
Hvor mye protein og hvor høyt er blodtrykket ditt? Har de tatt noen blodprøver av deg?
 
Bare +1 på protein :) Blodtryket ligger nå på 165-140/75-90. Blodprøvene er fine, men de stoler jeg ikke helt på da de aldri slo ut sist heller og da gikk jeg i kramper!

Hvordan går det med deg nå?
 
Bare +1 på protein :) Blodtryket ligger nå på 165-140/75-90. Blodprøvene er fine, men de stoler jeg ikke helt på da de aldri slo ut sist heller og da gikk jeg i kramper!

Hvordan går det med deg nå?
Jøss, så rare verdier! Sist hadde ikke jeg proteiner mens urinsyra steg feks. Veldig rart. Nå går det bra, hadde BT på 137/93 i går, men fin urin. Spent på tirsdag, da skal jeg på ny UL og kontroll. Krysser fingra for oss begge!
 
Jøss, så rare verdier! Sist hadde ikke jeg proteiner mens urinsyra steg feks. Veldig rart. Nå går det bra, hadde BT på 137/93 i går, men fin urin. Spent på tirsdag, da skal jeg på ny UL og kontroll. Krysser fingra for oss begge!

Ja rare verdier! Bra at urinen var fin i går da :D Lykke til på ul, heldigvis nærmer vi oss slutten! Når har du termin? :)
 
Ja rare verdier! Bra at urinen var fin i går da :D Lykke til på ul, heldigvis nærmer vi oss slutten! Når har du termin? :)
Takk for det, ja nå kan de virkelig bare komme. Jeg har termin 2.februar, og du? Hvilket sykehus hører du til?
 
Ahh, 37 uker i morra du da :D Jeg hører til Lillehammer sykehus, blitt veldig godt fulgt opp der med UL annenhver uke fra uke 26 :)
 
Ahh, 37 uker i morra du da :D Jeg hører til Lillehammer sykehus, blitt veldig godt fulgt opp der med UL annenhver uke fra uke 26 :)

Ja, den magiske grensen :D Så bra at de følger nøye opp, føles tryggere da! De er flinke med oppfølgingen her også, glad for det! :)
 
Back
Topp