Hva er deres BT på kontroll?

Forrige uke (uke 24) hadde jeg 115/60. Tidligere har det ligget på 90 eller 95 over 60, så det har (heldigvis) begynt å stige litt. Er mye mindre svimmel nå, så det er deilig :)

Mitt "koser seg" på 90/45, som i de forrige svangerskapene. Litt slitsomt med mye svimmelhet, men bedre enn at det er for høyt ihvertfall!

90/50. Kjempesvimmel!

128/83 :)

104/48 på sist kontroll, så lavt her. Blir fort svimmel og veldig uvell. Har også jernmangel og litt lav blodprosent. så her er d bare å ta d med ro, er sykemeldt nå da det ikke fingerer på jobb i bhg.

Jeg vet det ikke er høyt! Langt i fra! Er sykepleier og måler BT dagen lang. :D ha ha.. Men jeg pleier å få lavt BT i svangerskapene mine, rundt 100/60, så ble litt overrasket bare. ;) Takk for mange svar jenter! Litt spennende å se deres BT :)
Er 100/60 lavt ? Det ligger jeg på

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

113/74 i dag

Blir ikke svimmel da, men å stå i dusjen å vaske håret derimot, det er forferdelig :(

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Mitt "koser seg" på 90/45, som i de forrige svangerskapene. Litt slitsomt med mye svimmelhet, men bedre enn at det er for høyt ihvertfall!

90/50. Kjempesvimmel!

Jeg har også lavt blodtrykk, og lurer på om dere har fått noen tips om hva dere kan gjøre for å ikke være så svimmel. Jeg fikk kun beskjed om å sette meg ned eller å bevege meg litt når det skjedde.

Jeg har også lavt blodtrykk, og lurer på om dere har fått noen tips om hva dere kan gjøre for å ikke være så svimmel. Jeg fikk kun beskjed om å sette meg ned eller å bevege meg litt når det skjedde.
Drikke mye, og passe på å få i meg litt salt. Drikker farris.

Mitt lå på 110/60, og er visst bra:). Går litt nedover for hver gang det sjekkes :)..

Mitt ligger rundt 115/65. Både gravid og "ugravid" :-P til dere som er svimmel stemmer det som Bella87 skriver at farris er bra. Da får dere både vann og salter som holder på vannet. Det kan også hjelpe å legge seg ned med beina høyt-høyere enn hjerte. Legg gjerne en pute under bena. Og ikke kryss de når du ligger slik. Da sikrer du god sirkulasjon :-)

120/80 på sist måling. Før det hadde jeg 115/74, ganske normalt hele veien..

Mitt ligger på 130/55. Helt først var det 120/60, og det har jeg hatt på første kontroll med alle tre. Men jeg har fått høyt mot slutten med de to første så er spent på neste kontroll om en mnd. Det var da jeg fikk høyt forrige gang.

Back
Topp