Hoppestokk i høyet

Vi startet prøvingen nå i mars/april, og i morges fikk jeg positiv graviditetstest, så vi var heldige da den satt på første forsøk<3 Jeg kan nesten ikke tro det. Vi er veldig glade, men naturlig nok også litt redde for den humpete veien som ligger foran oss, men det skal vi nok klare. Det ble en del tårer både av glede, men også fordi vi savner vår lille jente som vi mistet. Men vi er nå gravide og gleder oss over det:) I dag blir det nok en tur på minnelunden for å gråte litt og kjenne på de følelsene<3

Wæææ! Det er jo helt utrolig ❤️ Gratulerer så mye! Så fortjent! Men skjønner at det blir et eldorado av følelser. Jeg innbiller meg at jeg kommer til å prøve å ha avstand til en eventuell graviditet, sånn at skuffelsen blir mindre hvis det ikke går Kommer nok ikke til å ha tro på at det vil gå bra neste gang heller. Blir det termin i desember?

Wæææ! Det er jo helt utrolig ❤️ Gratulerer så mye! Så fortjent! Men skjønner at det blir et eldorado av følelser. Jeg innbiller meg at jeg kommer til å prøve å ha avstand til en eventuell graviditet, sånn at skuffelsen blir mindre hvis det ikke går Kommer nok ikke til å ha tro på at det vil gå bra neste gang heller. Blir det termin i desember?

Ja termin blir i desember - 26 desember, men sannsyneligheten for at det blir før er ganske stor siden jeg skal operere inn en cerclage i uke 13-14 som de tar vekk i uke 36/37, og overlegen sa at de fleste går i fødsel ganske raskt etter den er fjernet. Han sa også at siden man kanskje har hatt et ganske mentalt tøft svangerskap, så var det noen de satte i gang noen uker før termin, så håper på det igrunn:)

Kjære kropp, hva er det du driver med nå? Hvorfor gir du meg en positiv EL-test på cd7? Har målt temperaturen de to siste dagene, og jeg syns den er høyere enn hva som er vanlig før el. 36,66 mot 36,3 som normalt. Tempet før jeg fikk mensen, og ingen av målingene var så høye som nå. Betyr det at el alt har skjedd? Trodde egget trengte litt mer tid enn syv dager på å bli klart. #påskekrim

Vedlegg

• IMG_20190417_094210.jpg
    IMG_20190417_094210.jpg
    11,5 KB · Visninger: 96
Kjære kropp, hva er det du driver med nå? Hvorfor gir du meg en positiv EL-test på cd7? Har målt temperaturen de to siste dagene, og jeg syns den er høyere enn hva som er vanlig før el. 36,66 mot 36,3 som normalt. Tempet før jeg fikk mensen, og ingen av målingene var så høye som nå. Betyr det at el alt har skjedd? Trodde egget trengte litt mer tid enn syv dager på å bli klart. #påskekrim

Jeg kan ingenting igrunn om eggløsning etc, så aner ikke hva dette kan bety, så skjønner godt at du stiller spørsmålstegn ved dette. Og ja - dette er jo regelrett påskekrim! Kroppen er til tider ikke helt lett å bli klok på:)

Jeg kan ingenting igrunn om eggløsning etc, så aner ikke hva dette kan bety, så skjønner godt at du stiller spørsmålstegn ved dette. Og ja - dette er jo regelrett påskekrim! Kroppen er til tider ikke helt lett å bli klok på:)

Nei, skikkelig teit. Samboeren blir lettere oppgitt her også og sier han ikke stoler på de testene, og jeg syns jo det er kjedelig å måtte tvinge han til sengs. Jeg føler jo at vi må gi det et forsøk når testen tross alt er positiv. Blir uansett ikke mulig før i kveld, så får jeg se på stemningen da. :bored:

Mannen her har sluttet å tro på både tester, temp el el-slim etter at jeg har vinglet imellom og rop el flere ganger gjennom syklusen :hilarious: nå handler han etter når han føler jeg sender ut el-vibes:hilarious:

Mannen her har sluttet å tro på både tester, temp el el-slim etter at jeg har vinglet imellom og rop el flere ganger gjennom syklusen :hilarious: nå handler han etter når han føler jeg sender ut el-vibes:hilarious:

Jeg skjønner det jo egentlig litt da. Haha! Jeg deler egentlig bare testene med han, og bare hvis de er positive, tror han hadde strøket med om jeg skulle lagt ut om alt det andre jeg faktisk følger med på også. :bored: Men bra han ser el-vibes da! Det tror jeg er ikke-eksisterende her i gården...

Jeg skjønner det jo egentlig litt da. Haha! Jeg deler egentlig bare testene med han, og bare hvis de er positive, tror han hadde strøket med om jeg skulle lagt ut om alt det andre jeg faktisk følger med på også. :bored: Men bra han ser el-vibes da! Det tror jeg er ikke-eksisterende her i gården...

Han sier i alle fall det er vibes :hilarious: jeg tror det kan være en sammenheng med at jeg får han til å spare på svømmere frem til el :hilarious:

EL-testen begynte å bli negativ på ettermiddagen i går, og det samme er den i dag. Vi fikk ikke lagt inn aksjer før like etter midnatt, så er redd det var i seneste laget dersom eggløsning faktisk skjedde nå. Har heller ikke særlig tro på at egget kan ha sluppet såpass tidlig i syklusen, så får vel bare fortsette å teste :smug:

Vedlegg

• IMG_20190418_105338.jpg
    IMG_20190418_105338.jpg
    17,5 KB · Visninger: 97
Blir ikke klok på tempinga denne syklusen heller. Virker som om den ikke får bestemt seg. Positiv EL test cd7 og negative siden (cd10 i dag). Er ganske sikker på at el ikke kan ha skjedd enda, så får bare fortsette å teste. I mine normale sykluser pleier el å komme mellom cd 11 og 13, så hvis jeg er tilbake i godt gammaldags slag, kommer den vel snart!

Vedlegg

• Screenshot_20190420_085454_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_20190420_085454_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    27,8 KB · Visninger: 86
Fortsatt ingen positive EL-tester. Føler meg fortsatt overbevist om at eggløsning ikke skjedde ved forrige positive test, men når vil kroppen evt prøve å slippe et nytt egg hvis det ikke gikk første gang? :bookworm:

CD 11 i dag, eller 4DPO? Hvem vet...

Nå har ff bestemt seg for at jeg hadde el på CD9. Jeg er fortsatt uenig. Hadde jo negative tester både cd8 og CD9, så syns det er rart el skjer så lenge etter første negativ test. Tenker også at det egget som evt har sluppet umulig kan være av særlig god kvalitet. Hadde heller ingen andre tegn som utrykket at el var på gang, ingen el-utflod. Eller, syns det er vanskelig å sjekke utfloden dagene etter sex, for da kommer det jo alltid noe eggehviteaktig ut ;)

Vedlegg

• Screenshot_20190422_110233_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_20190422_110233_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    30,4 KB · Visninger: 88
Tempen tok visst litt sein påskeferie i år og er tydeligvis på vei opp på høyfjellet. Fortsatt null prosent tro på baby denne pp, men tenker fortsatt at det er helt greit og kanskje like fint (er jo så digg med utepils i sola og masse festligheter fremover) :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20190424_154324_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_20190424_154324_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    29,3 KB · Visninger: 81
I natt lå jeg våken med mye vondter i magen, på den siden og i det området hvor gigacysten er. Det strålte nedover i beinet, og jeg ble livredd for at hele meg skulle eksplodere. Syns ikke det er noe hyggelig i det hele tatt, og beskjeden fra doktoren om at jeg ikke skal bekymre meg... Veeel.. Jeg er drittnervøs!

Ringte for å høre om jeg kunne komme til en sjekk, slik jeg jo skulle hvis det ble verre, men de hadde ikke noe ledig før 16. mai. Håper de får litt dårlig samvittighet når det står i avisa at en ung kvinne døde etter en cyste eksploderte i magen hennes og at det kunne vært avverget ved riktig oppfølging!

FML

I natt lå jeg våken med mye vondter i magen, på den siden og i det området hvor gigacysten er. Det strålte nedover i beinet, og jeg ble livredd for at hele meg skulle eksplodere. Syns ikke det er noe hyggelig i det hele tatt, og beskjeden fra doktoren om at jeg ikke skal bekymre meg... Veeel.. Jeg er drittnervøs!

Ringte for å høre om jeg kunne komme til en sjekk, slik jeg jo skulle hvis det ble verre, men de hadde ikke noe ledig før 16. mai. Håper de får litt dårlig samvittighet når det står i avisa at en ung kvinne døde etter en cyste eksploderte i magen hennes og at det kunne vært avverget ved riktig oppfølging!

FML

Oi nå ble jeg bekymret selv :O
Skikkelig vondt i går og stråling ned i beina :shy:

Er det sant!! Kanskje du har fått ei sympaticyste? :hilarious:

Håper det var tidenes eggløsning :hilarious:
Men hadde skarpe smerter med blodig utflod tidligere i syklusen også, så har et innom tanken om cyste. Shit pomfritt, må få fortgang i disse fertilitetsundersøkelsene vi tenker å ta! :rolleyes:

FML

Uff, ikke noe godt, hverken fysisk eller psykisk. Benytt deg av legevakten hvis de ikke vil ta deg inn på legekontoret. Hvis det er veldig smertefullt og du er bekymret, så bør du jo absolutt få deg en sjekk. Både for å se om ting er bra, roet nervene og evt. avverge potensielle komplikasjoner.
Håper smertene gir seg og at det er helt ufarlig ❤️

Back
Topp