Hoppestokk i høyet

Håper du hadde det fint på utenlandstur :) Etter å ha lest historien din vil jeg gi en stor klem og si at jeg mer enn gjerne følger storyen videre... Kanskje ender vi opp likt - men jeg må enda vente "en hel mensen" før det kan gå... :)

Nå er jeg lei av å vente på å få mensen igjen! Jeg har lest at mange opplever at den er mye sterkere enn før, og jeg ser derfor for meg at jeg skal blø igjennom både bind og klær før jeg faller sammen, helt tømt for blod, i min egen blodpøl på gulvet... Litt overdrevet, men er uansett nervøs. Nå har det gått nøyaktig syv uker siden fødsel, og brevet fra sykehuset sa at mellom 4-6 uker var forventet etter en senabort. Jeg var også hos gynekolog forrige mandag, og da fikk jeg jo beskjed om at eggløsning hadde vært uken i forkant. Det vil si at jeg egentlig er 14+ dpo nå, og normalt for meg er en lutealfase på 11-12 dager. Så fikk jeg også positive eggløsningstester både lørdag og søndag, hvor jeg hadde sex lørdag kveld.

Et familemedlem av meg er snart utdannet lege, og han sa at jeg ikke burde stole på verken eggløsningstester eller temperaturmåling, bare det legen så på ultralyd. Tempen har vært lav hele perioden, og jeg skjønner virkelig ingen ting av dette. Hvorfor kan jeg ikke bare få mensen igjen?!?!?! Har også tatt en g-test, den var negativ, så er ikke gravid. Akkurat nå syns jeg det er ganske deilig å være ugravid, og er mye mindre stresset med tanke på prøving og ny graviditet. Det kjennes veldig bra! Det som stresser meg nå er dermed det å daglig vente på en sjenert mensen som aldri vil åpenbare seg... For de tre dagene med superlett spotting for to uker siden, kan vel umulig ha vært mensen?

Sånn er ståa her i gården nå! Hadde en superfin tur med kolleger, selvom det er alt for mange tomme hull i hukommelsen etter hele personalet ville spandere shot's på meg... Har fremdeles fylleangst og sniker meg lydløst som en katt rundt på jobben.

Håper alle har det fint <3

Håper du hadde det fint på utenlandstur :) Etter å ha lest historien din vil jeg gi en stor klem og si at jeg mer enn gjerne følger storyen videre... Kanskje ender vi opp likt - men jeg må enda vente "en hel mensen" før det kan gå... :)

Så koselig :D Det hadde vært skikkelig gøy! Jeg aner ikke hvor lenge jeg må vente -virker ikke som det skjer noe i kroppen min helt enda heller. Buuu! Men, en vakker dag!

Jeg har fremdeles ikke falt sammen i en dam av blod, og jeg er i dag 17 dager etter første dagen med spottinga, som gynekologen mente var eggløsning. Har bestemt meg for å tro mer på testene enn på både ultralyd og legen (beklager til alle leger og legestudenter der ute), og jeg regner derfor med at jeg er 6-7dpo istedet for 15-17. Noe annet kan jeg ikke skjønne.

Akkurat nå tenker jeg at livet er ganske digg. Det er vår og sol og snart sommer, og jeg har det fint med meg selv. Tenker derfor at det ikke er noe hast med å bli gravid på nytt - så framt jeg produserer egg og alt er som det skal lissom, og at det kanskje bare er fint å finne tilbake til meg selv og livet uten barn i magen.

Det jeg fremdeles tenker på, er hvor i granskauen det blir av den teite mensen!? Bare kom, liksom! Bring it! Jeg er klar nå! Nå har det snart gått åtte uker! Har du størkna fast der inne!?! :wideyed:

I dag skulle jeg til en gynekolog igjen (henvist av lege etter aborten). Jeg skulle kjapt på do noen timer før, og jeg ser til min store overraskelse at det er kommet litt rosa blod i bindet i trusa. -Sjokk at mensen skal komme med et brak i dag, tenkte jeg, før jeg måtte haste videre på jobb i full fart. Jeg var innstilt på å ringe for å utsette timen hos gyno'n da jeg etter én times tid skulle sjekke ståa på nytt. Da var det jaggu slutt på bloody tirsdag, og det var bare blank utflod på papiret... Slik har det vært resten av dagen, og det ble med den lille blødningen i dag tidlig. Altså! Hva er det som skjer! Jeg blir galgalgal!

Gynekologen fant en cyste på den venstre eggstokken, og i mine øyne så den ut til å være på størrelse med en golfball... Den var visst 5 cm og "helt ufarlig" (97% sikkert), men jeg måtte bare få kastet meg rundt til akutten hvis jeg fikk store magesmerter. Javel... "Ikke bekymre deg", sa han. "Hahahahaha....", sa jeg. Skal tilbake om 3 måneder for ny kontroll. Håper ikke cysten har sprengt meg innvendig -kanskje det er i en dam av cystevann jeg kommer til å havne, ikke i en dam av mensen... (neida, joda)

Så, hva har jeg fått ut av dagen i dag: En teit blødning som jeg ikke skjønner bæret av og en golfballcyste som plutselig kan føre til at jeg blir hasteinnlagt på akutten! A-M-A-Z-I-N-G

Han sa også at livmorslimhinna (eller noe sånt) var fortykket og ca 7 mm. Da regnet han med at mensen ville komme om ca 2 uker. Javel! Så hva med den eggløsningen forrige gynekolog sa at hadde vært da jeg var der for tre uker siden nå? Og hva med den positive eggløsningstesten jeg fikk lørdag for halvannen uke siden?

Tror ikke jeg engang gidder å gå til innkjøp av påskekrim i år! Her er det mer enn nok spenning fra før! Æsj!

Hvis eggløsningstesten som var positiv for ti dager siden stemte, kan, for alt jeg vet, blødningen i går ha vært en festningsblødning? Det var bare den ene gangen, og jeg har ikke blødd noe i dag.

Bare herlig! Enda en ting jeg kan overanalysere og "bekymre" meg for...

Hvis eggløsningstesten som var positiv for ti dager siden stemte, kan, for alt jeg vet, blødningen i går ha vært en festningsblødning? Det var bare den ene gangen, og jeg har ikke blødd noe i dag.

Bare herlig! Enda en ting jeg kan overanalysere og "bekymre" meg for...

Så frustrerende å vente på mensen uten å ane hvordan ting ligger an. Det jeg merket ved første EL etterpå, var at jeg blødde litt samtidig og spotting av og på etter det fram til tr. Det pleier jeg ikke å gjøre til vanlig. LF var den samme, menstruasjonen var kraftigere, men ikke mer enn 1-2 oftere skift av bind per døgn. Lå mao ikke i min egen bloddam :p
Håper da endelig det blir noen klarere svar for deg, så du veit hvor landet ligger :)

Hei hå
Mensen kom nå
Så det på do
Du kan tro jeg lo

Hahaha, gjallet det der
Når jeg igjen kjente blodets nærvær
Blodig torsdag! jeg ropte og skrek
Kollegene mine tror at jeg er et nek

Kom og se, alle mann!
Kroppen min er nå i stand!
Ingen kom, men hva så?
Jeg og mensen går hånd i hånd nå!

En mørk blond, en mørk rød
En symboliserer liv, den andre død
I fire dager skal vi vandre,
Jeg og tante rød, og ingen andre

Tolk det dype diktet mitt for å komme frem til løsningen på hva som har skjedd i dag...
:taunt010

Så frustrerende å vente på mensen uten å ane hvordan ting ligger an. Det jeg merket ved første EL etterpå, var at jeg blødde litt samtidig og spotting av og på etter det fram til tr. Det pleier jeg ikke å gjøre til vanlig. LF var den samme, menstruasjonen var kraftigere, men ikke mer enn 1-2 oftere skift av bind per døgn. Lå mao ikke i min egen bloddam :p
Håper da endelig det blir noen klarere svar for deg, så du veit hvor landet ligger :)

Ikke noen bloddam her heller! Endelig kom mensen, etter akkurat syv uker. Virker som en helt vanlig mens egentlig ❤️

Ikke noen bloddam her heller! Endelig kom mensen, etter akkurat syv uker. Virker som en helt vanlig mens egentlig ❤️

Men hurra for at mensen endelig har dukka opp. Limboland er fælt. Nå skal det bli baby for dere❤️

Trodde jeg hadde fått aborten og hele greia på avstand. Det var helt til jeg var i hobbybutikken tidligere i dag...

Når jeg stod i kassa for å betale for all påskemoroa, kom det inn ei jeg gikk sammen med ett år i barnehagen (!), og som jeg ikke kjenner i det hele tatt. Hun var gravid og hadde en liten mage, sikkert cirka slik min ville sett ut nå, hvis jeg fortsatt hadde vært gravid. Det var som å bli slått midt i magen, og jeg ble så sinnsykt nedstemt og lei meg. Måtte bare avbryte resten av innkjøpene jeg hadde planlagt og kjøre hjem i stedet.

Har følt meg trist og tom resten av dagen, og jeg skjønner ikke hvordan folk bare kan gå rundt med gravidmagene sine så uberørte av det jeg har vært igjennom. Syns det er kjipt at jeg reagerer sånn, for jeg vet jo at det ikke ville gjort min situasjon noe annerledes om hun ikke hadde vært gravid. Og man vet jo aldri forhistorien til andre heller. For alt jeg vet kan hun ha opplevd noe mye verre enn meg.

Ting ble med andre ord litt håpløst igjen, og jeg ble tatt litt på senga over følelsene mine. Skulle ønske jeg visste at jeg kom til å bli gravid og at det kom et friskt og skjønt barn ut av det. Nå er jeg redd for at cysten skal eksplodere begge eggstokkene og livmora mi, og drømmen om søsken slik knuses samtidig.

Jeg mener, jeg har ikke akkurat hatt flaks i det siste, så hvorfor i alle dager skal jeg anta at dette skal gå fint da? Tenker fortsatt på den naive meg som gikk på gravidyoga i flere uker, så stolt og teit. Tok det for gitt at jeg hørte til der, med de andre lykkelige gravide damene. Føler meg som den dusten, og sånn vil jeg ikke føle meg igjen. Tipper derfor at det jeg gjennomgikk bare var toppen av isfjellet og at de virkelige tøffe takene begynner nå.

#deprimerendelesing

Så trist å lese om opplevelsen din. For min egen del er det ikke de store tingene som kan gjøre at jeg går fra å fungere til å bli veldig trist og lei, det er de små tingene. Som når jeg innså at det er vår, og snøen ikke kommer tilbake, da innså jeg at jeg i år ikke får oppleve det å gå med barnevogn med den lille jenta mi oppi, og da kjennes det ut som at noen slår all luft ut av meg, og jeg blir rista tilbake til "virkeligheten". Eller som når jeg klarte å løfte en tung vekt på trening som jeg nå ikke burde kunne gjøre da det skulle vært en mage i veien. Men ja, man vet sjelden om andre sine personlige historier, men det er likevel lov å kjenne på de såre følelsene, mener iallfall jeg.

Nå håper jeg for oss begge at det snart blir baby på oss. Noe som kan tenne litt håp for fremtiden, selv om ingen kan erstatte de man ikke fikk, for de blir aldri glemt<3. Jeg sender deg mange varme tanker denne lørdagskvelden<3

Huff, det er vondt med sånne tilbakeslag og det er sånn jeg husker det. Akkurat når du føler at ting er under kontroll og at alt går greit nok, skjer det noe som vipper en helt av pinnen og verden er helt i grus. Jeg kom på at jeg delte litt på Instagram de første månedene etter vi mistet, dette skrev jeg ca en måned etter at vi hadde mistet. Tenkte litt på det når du beskrev opplevelsen din i dag, håper det er greit at jeg deler med deg i dagboka di:
"Jeg burde kanskje ikke ha vært så overrasket da alt plutselig ble mye verre. Likevel ble jeg det. I flere dager kjentes det ut som at sorgen holdt på å lette litt, og jeg tenkte at fra nå vil hver dag bli litt lysere. Men så blir alt brått virkelig. Jeg er ikke gravid lenger, babyen min lever ikke, hun kommer aldri tilbake og vi får aldri bli kjent med henne. Det kjennes ut som at hele brystet skal sprenges fordi det gjør så vondt, som om ingenting noen gang vil bli bra igjen. Men så letter trykket litt, og jeg kan til og med få god gammaldags lættis av en vits. Jeg har lest så mye om sorg og sorgreaksjoner, likevel må det oppleves før man forstår hvordan det virkelig er. Jeg innrømmer gjerne at dette er mitt første møte med skikkelig sorg, og at det ikke er lett. Men de gode øyeblikkene hjelper meg å tenke at det etterhvert vil være fler av nettopp dem. Nå har jeg hatt to ganske gode dager. Kanskje er det ikke sånn i morgen, det er viktig at de vonde følelsene får den tida de trenger, men jeg nyter virkelig de dagene med flest gode øyeblikk."

Klem :Heartpink

Så trist å lese om opplevelsen din. For min egen del er det ikke de store tingene som kan gjøre at jeg går fra å fungere til å bli veldig trist og lei, det er de små tingene. Som når jeg innså at det er vår, og snøen ikke kommer tilbake, da innså jeg at jeg i år ikke får oppleve det å gå med barnevogn med den lille jenta mi oppi, og da kjennes det ut som at noen slår all luft ut av meg, og jeg blir rista tilbake til "virkeligheten". Eller som når jeg klarte å løfte en tung vekt på trening som jeg nå ikke burde kunne gjøre da det skulle vært en mage i veien. Men ja, man vet sjelden om andre sine personlige historier, men det er likevel lov å kjenne på de såre følelsene, mener iallfall jeg.

Nå håper jeg for oss begge at det snart blir baby på oss. Noe som kan tenne litt håp for fremtiden, selv om ingen kan erstatte de man ikke fikk, for de blir aldri glemt<3. Jeg sender deg mange varme tanker denne lørdagskvelden<3

Tusen takk ❤️ Er helt enig, det er de små tingene som er mest vonde nå, slik du beskriver. Er jo nesten fristende å droppe byturen eller kinoturen, for man vet jo at man kan treffe folk med gravidmager og barnevogner, eller høre en sang som vekker gjemte følelser, men det kan man jo heller ikke tillate seg å gjøre. Vi må vel bare prøve å møte de vanskelige situasjonene og tenke at det er helt greit å reagere på det.

Jeg håper også ❤️ Hvordan ligger det an med prøvinga di nå?

Huff, det er vondt med sånne tilbakeslag og det er sånn jeg husker det. Akkurat når du føler at ting er under kontroll og at alt går greit nok, skjer det noe som vipper en helt av pinnen og verden er helt i grus. Jeg kom på at jeg delte litt på Instagram de første månedene etter vi mistet, dette skrev jeg ca en måned etter at vi hadde mistet. Tenkte litt på det når du beskrev opplevelsen din i dag, håper det er greit at jeg deler med deg i dagboka di:
"Jeg burde kanskje ikke ha vært så overrasket da alt plutselig ble mye verre. Likevel ble jeg det. I flere dager kjentes det ut som at sorgen holdt på å lette litt, og jeg tenkte at fra nå vil hver dag bli litt lysere. Men så blir alt brått virkelig. Jeg er ikke gravid lenger, babyen min lever ikke, hun kommer aldri tilbake og vi får aldri bli kjent med henne. Det kjennes ut som at hele brystet skal sprenges fordi det gjør så vondt, som om ingenting noen gang vil bli bra igjen. Men så letter trykket litt, og jeg kan til og med få god gammaldags lættis av en vits. Jeg har lest så mye om sorg og sorgreaksjoner, likevel må det oppleves før man forstår hvordan det virkelig er. Jeg innrømmer gjerne at dette er mitt første møte med skikkelig sorg, og at det ikke er lett. Men de gode øyeblikkene hjelper meg å tenke at det etterhvert vil være fler av nettopp dem. Nå har jeg hatt to ganske gode dager. Kanskje er det ikke sånn i morgen, det er viktig at de vonde følelsene får den tida de trenger, men jeg nyter virkelig de dagene med flest gode øyeblikk."

Klem :Heartpink

Åh! Ja, det er akkurat sånn det er. Man tenker at "sannelig, nå er det vonde overstått og ting blir lettere", men så er det visst ikke så enkelt allikevel.

Fikk forresten lættis i går kveld. Ser på "Ricky Gervais show" på hbo, og det er hysterisk festlig. Ble en god blanding av latter og gråt og sånn: "åssen i alle dager kan jeg sitte her og le høyt" tanker på en gang. Samboeren min sendte noen rare blikk fra andre enden av sofaen i blant :hilarious:

Tusen takk ❤️ Er helt enig, det er de små tingene som er mest vonde nå, slik du beskriver. Er jo nesten fristende å droppe byturen eller kinoturen, for man vet jo at man kan treffe folk med gravidmager og barnevogner, eller høre en sang som vekker gjemte følelser, men det kan man jo heller ikke tillate seg å gjøre. Vi må vel bare prøve å møte de vanskelige situasjonene og tenke at det er helt greit å reagere på det.

Jeg håper også ❤️ Hvordan ligger det an med prøvinga di nå?

Vi startet prøvingen nå i mars/april, og i morges fikk jeg positiv graviditetstest, så vi var heldige da den satt på første forsøk<3 Jeg kan nesten ikke tro det. Vi er veldig glade, men naturlig nok også litt redde for den humpete veien som ligger foran oss, men det skal vi nok klare. Det ble en del tårer både av glede, men også fordi vi savner vår lille jente som vi mistet. Men vi er nå gravide og gleder oss over det:) I dag blir det nok en tur på minnelunden for å gråte litt og kjenne på de følelsene<3

Back
Topp