Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulerer så mye med positiv test <3 tenkt mye på deg!
Altså! Disse "test ofte"-testene fra RFSU må være ganske lite følsomme? Hvor mye hcg må til for at man får en ordentlig sterk strek her, liksom? 350.000.000? Er to dager siden jeg fikk 2-3 uker på clearblue, noe som betyr at jeg hadde et nivå på over 150 i hcg den dagen, som igjen betyr at jeg skal ha godt over 300 nå. Konklusjonen er vel at disse testene er skikkelig treige! Heldigvis var dette den siste!
Jeg behandler forresten graviditetstestene mine som om de var ferdige babyer. Når jeg har tatt en om morgenen, kan jeg fint ta den med meg inn i senga for å slumre litt til mens jeg stadig tar den opp for å studere streken. Så tar jeg den med på kjøkkenet mens jeg lager kaffe, slik at jeg kan se litt på den da også, og så tar jeg den med meg til sofaen i stua hvor vi sammen ser på "God Morgen Norge"
Bitches be crazy much?
Vis vedlegget 298888
Masse lykke til på ul i morgenGravidoppdatering 5+6
Denne uka har kvalmen begynt å komme. Det er fortsatt ikke så ille at jeg kaster opp, men er mye uvel og trøtt. Nå er det akkurat én uke til jeg får opp et parti i klassen min til muntlig eksamen, og dagen etter skal jeg være sensor på en annen skole. Er nå veldig bekymra for at kvalmen har tatt enda et steg videre ila neste uke, slik at jeg kanskje må løpe ut for å spy under eksamenene. Det blir interessant!
Skal ellers på tidlig ultralyd privat i morgen, da er jeg 6+0, men er redd det er for tildig å se det lille hjertet enda. Skal i utdrikningslag på lørdag, og jeg føler et sterkt behov for å vite hvordan ståa er før den dagen.
Gruer meg veldig til ultralyd
Masse lykke til på tul Håper du ser et lite bankende hjerteGravidoppdatering 5+6
Denne uka har kvalmen begynt å komme. Det er fortsatt ikke så ille at jeg kaster opp, men er mye uvel og trøtt. Nå er det akkurat én uke til jeg får opp et parti i klassen min til muntlig eksamen, og dagen etter skal jeg være sensor på en annen skole. Er nå veldig bekymra for at kvalmen har tatt enda et steg videre ila neste uke, slik at jeg kanskje må løpe ut for å spy under eksamenene. Det blir interessant!
Skal ellers på tidlig ultralyd privat i morgen, da er jeg 6+0, men er redd det er for tildig å se det lille hjertet enda. Skal i utdrikningslag på lørdag, og jeg føler et sterkt behov for å vite hvordan ståa er før den dagen.
Lykke til!Gravidoppdatering 5+6
Åååå! Så herlig med gode nyheter!Jippi! Den lille lever hvertfall enn så lenge Hjertet slo og den ble målt til å være 6+0 slik menstermin også tilsier - god start hvertfall! Står at termin er 31.januar! Nå kan jeg sette litt mer pris på den stadig økende kvalmen!
Vis vedlegget 300302
Så fine nyheter
Så fantastiske nyheter
Fantastisk
Så gode nyheter
Herlig
Nå har det gått litt over én uke siden tidlig ultralyd i uke seks, og jeg kjenner at jeg begynner å få behov for en ny sjekk snart. Skal til legen for første kontroll i morgen, og jeg håper han kan henvise meg til ny ul i løpet av kort tid.
Må vel også bare godta at jeg har større behov for oppfølging denne gangen og at det ikke er flaut?
Uke 7+2, fortsatt ikke kasta opp, men formen er stadig dalende. En mellomting mellom de to svangerskapene jeg har bak meg
Er veldig redd for at noe skal gå galt, men håpet er nok litt større enn frykten.
Har nå fått innkalling til tidlig ultralyd og utredning på rikshospitalet, og det er allerede 3. og 4. juli - da er jeg ca 9+4 tror jeg. Fikk heldigvis byttet slik at jeg får time til TUL her hjemme før jeg tar turen til Oslo, så får vi evt heller dårlig nytt hjemme og sparer oss for den ekstra turen.
Jeg var jo og så at hjertet slo da jeg var seks uker, men går fortsatt og venter på blod hver gang jeg er på do og har ingen veldig god følelse. Det er kanskje vanlig...
Nå har jeg passert åtte uker, så det går jo sakte fremover. Skulle gjerne hatt en ny ultralyd sånn typ i morgen, men skal klare å vente til den oppsatte timen og prøve å tenke positivt.
Fikk en beskjed på telefonsvareren fra legen på sykehuset her hjemme (tre uker etter hun egentlig skulle ringt) med noen resultater av odbukjson av den lille jenta vår. Alle prøver var normale, men i tillegg til et stort og feilplassert hjerte og store nyrer, manglet hun milt. Det kan jo kanskje være en forklaring på hvorfor det gikk så galt? Merkelig melding å få på mobilsvar, men la gå!
Jeg skulle gjerne hatt ultralyd annenhver dag, for det tar ikke lange tida før "effekten" av en ultralyd går over Men det er nok greit å vente til oppsatt time
Ellers ifht beskjeden fra legen kan det jo være at det var det som var årsaken, men det sa legen kanskje ikke klart? Det fjerneste er uansett at du fikk beskjed via mobilsvar, da har jo man ingen mulighet til å stille direkte spørsmål tilbake osv, noen syns kanskje det er greit, men jeg hadde nok blitt noe sjokkert å få en slik beskjed over telefonsvarer.
Håper tiden går fort for deg, og tror nok at det at du fremdeles går å venter på blod er veldig vanlig, jeg er 14+0 i dag, og sjekker enda..
Ha en fin kveld, og fin ny kommende uke