Hoppestokk i høyet

Her tok det vel 3+ måneder, hadde IKM i midten av april. Hadde samtale med overlege på sykehuset i mars hvor vi lagde et ca opplegg, og da sa han ultralyd i uke 8, og så ta det deretter. Så fikk det i uke 8, og da ble jeg på samme tid, veldig glad når jeg så at det var et lite hjerte som slo, samtidig ble det en liten oppvekker for oii dette blir skummelt. Men neste ultralyd om 10 dager, da jeg 10+6, så nesten tre uker mellom den ultralyden. Og så skal jeg opereres når jeg er 13 uker (bånd på livmorhalsen), og da tar de en kjapp ultralyd bare for å se at alt ser greit ut før operasjonen. Men skal også til Sverige halvannen uke etter ultralyden om 10 dager for å ta en NIPT test (ingen risikofaktorer, bare nervøs og redd for alvorlig sykdom). Så er en del oppfølging og det er jeg fornøyd med. Legen sa også at etter operasjonen skal jeg på kontroll en del, men jeg kunne også få ultralyd med jordmor om jeg trengte en ekstra dersom ting blir tøft. Så jeg føler meg veldig sett og hørt av alle ledd, og det gjør godt<3

Tok akkurat tre måneder her også fra fødsel til positiv test, så da er vi jo ganske samkjørte ❤️ Blir veldig spennende med neste ul da, sikker mulig å se enda mer da! Så bra at du føleler deg ivaretatt i alle fall! Håper jeg vil oppleve det slik også :D Og sikkert ålreit med test i Sverige, selvom det føler med seg spenning :oops:

Jeg elsker øl og vin så har tatt et par enheter hver helg omtrent :hilarious: Derfor blir det også veldig tydelig når jeg ikke drikker i sammenhenger jeg alltid ville drukket o_O

Ja da ser jeg den kanskje blir litt vanskelig å bruke for din del. Bare ikke bruk unnskyldningen med antibiotika og uvi, den går ingen på:p da ville jeg heller sagt at jeg har magesår og ikke kan drikke;)

Her har det skjedd ting siden jeg var innom sist! Gratulerer med positiv test! Kysser fingrene for at dette går veien:Heartred

Altså! Disse "test ofte"-testene fra RFSU må være ganske lite følsomme? Hvor mye hcg må til for at man får en ordentlig sterk strek her, liksom? 350.000.000? Er to dager siden jeg fikk 2-3 uker på clearblue, noe som betyr at jeg hadde et nivå på over 150 i hcg den dagen, som igjen betyr at jeg skal ha godt over 300 nå. Konklusjonen er vel at disse testene er skikkelig treige! Heldigvis var dette den siste!

Jeg behandler forresten graviditetstestene mine som om de var ferdige babyer. Når jeg har tatt en om morgenen, kan jeg fint ta den med meg inn i senga for å slumre litt til mens jeg stadig tar den opp for å studere streken. Så tar jeg den med på kjøkkenet mens jeg lager kaffe, slik at jeg kan se litt på den da også, og så tar jeg den med meg til sofaen i stua hvor vi sammen ser på "God Morgen Norge" :smug:

Bitches be crazy much?

IMG_20190525_094451.jpg

Altså! Disse "test ofte"-testene fra RFSU må være ganske lite følsomme? Hvor mye hcg må til for at man får en ordentlig sterk strek her, liksom? 350.000.000? Er to dager siden jeg fikk 2-3 uker på clearblue, noe som betyr at jeg hadde et nivå på over 150 i hcg den dagen, som igjen betyr at jeg skal ha godt over 300 nå. Konklusjonen er vel at disse testene er skikkelig treige! Heldigvis var dette den siste!

Jeg behandler forresten graviditetstestene mine som om de var ferdige babyer. Når jeg har tatt en om morgenen, kan jeg fint ta den med meg inn i senga for å slumre litt til mens jeg stadig tar den opp for å studere streken. Så tar jeg den med på kjøkkenet mens jeg lager kaffe, slik at jeg kan se litt på den da også, og så tar jeg den med meg til sofaen i stua hvor vi sammen ser på "God Morgen Norge" :smug:

Bitches be crazy much?

Vis vedlegget 298888

U and be both! Sovnet med den ene digitale på puten når jeg fant ut jeg var gravid:P

Bitches be crazy much?

Vis vedlegget 298888
HAHA! Jeg gjør akkurat det samme, men jeg trodde bare det var meg :laughing001 Den lå på hodeputa mellom mannen og meg på morgenen og vi lå bare å kikka på den begge to, så ble den med ut på stua for å spise frokost :laughing002

HAHA! Jeg gjør akkurat det samme, men jeg trodde bare det var meg :laughing001 Den lå på hodeputa mellom mannen og meg på morgenen og vi lå bare å kikka på den begge to, så ble den med ut på stua for å spise frokost :laughing002

Godt du får med deg mannen også :D Tipper min hadde flykta om han visste om all galskapen :hilarious:

Ja de er trege de testene!
Nå har jeg jo nesten bare kjemiske eller SA, men hadde samme problem den syklusen hvor testene faktisk steg en periode før jeg mista :)

Haha, jeg har fortsatt en av de sterke strimneltestene fra sønnen min i toalettmappa :hilarious:

Og rfsu sine tester er skikkelig drit, de slår ut veldig seint.

Ja, det har det virkelig ❤️ Kan ikke fatte det! Hvordan går det med deg? Og takk!
Skjønner at det er litt surrealistisk, men veldig gøy da! Her i gården er det snart EL, så legger inn aksjer for harde livet:D Dette er kanskje siste mulighet for å bli gravid før opprinnelig termin i juli, så merker at jeg håper litt ekstra denne måneden. Tenk om jeg kan få flytte etter deg inn i februargruppa da!:rolleyes: Samtidig prøver jeg å ikke ha for store forhåpninger.

Nå nærmer jeg meg fem uker gravid, og jeg tar hver dag hvor jeg kan legge meg uten å ha mistet som en gave. Selv om jeg også vet at jo lenger tid det går, jo verre blir det om det går galt. Klarer ikke å tro at det kommer til å gå denne gangen, og jeg er egentlig glad for at det er hinsides mye på programmet om dagen, selv om det også bekymrer meg -megastress kan jo umulig være optimalt for det lille livet som forhåpentligvis vokser i magen min!

Ser frem til å få gjennomført første undersøkelse hos lege og fått henvisning og etterhvert time for tidlig ultralyd. Håper bare at det er ledig tid når jeg er ca syv uker på vei, slik at jeg tidlig får svar på om det faktisk er noen som har flytta inn! Orker ikke å vente lenger enn det denne gangen kjenner jeg!

Et symptom jeg merker veldig godt, og som jeg også merket den første gangen jeg ble gravid, er at pulsen under løping er sånn ca 20 slag over normalen. Skjønner ikke hvordan idrettsutøvere, som f.eks. Marit Bjørgen, kunne konkurrere som gravid, når pulsen er såpass mye høyere i et svangerskap -selv såpass tidlig! Kapasiteten må jo være kraftig redusert hos henne og?

Temper fortsatt hver morgen -mest for å forberede meg selv på at det går galt ved lav temperatur, men det er kanskje på tide å legge bort termometeret nå?

Ellers kjenner jeg mest på verking i puppene og diverse vondter i magen. Trøttheten kommer på ettermiddagen etter jobb, men det er ikke så kritisk -hjelper med en 10-minutter på sofaen! Noe begynnende småkvalme også -håper at det holder seg borte frem til ferien starter!

Håper du får henvisning til ul i uke 7,da har man jo ventet kjeeeempelenge allerede!!

Angående det med puls var det et av mine første symptomer alle gangene jeg har vært gravid, og tenkte også på det med idrettsutøvere. Men Marit Bjørgen fikk hvertfall første barn i desember, så må ha betydd at sesongen så og si var over da hun ble gravid om jeg har regna rett :hilarious:

Håper du får henvisning til ul i uke 7,da har man jo ventet kjeeeempelenge allerede!!

Angående det med puls var det et av mine første symptomer alle gangene jeg har vært gravid, og tenkte også på det med idrettsutøvere. Men Marit Bjørgen fikk hvertfall første barn i desember, så må ha betydd at sesongen så og si var over da hun ble gravid om jeg har regna rett :hilarious:

Ja, syns det er kjempeseint, så ender vel opp med å booke privat hvis jeg ikke får rundt uke syv ❤️

Haha! Det gir mening ja, det var sikkert ikke tilfeldig :hilarious: Godt mine dager som aktiv idrettsutøver er over :hilarious:

Hvordan går det med deg?

Ja, syns det er kjempeseint, så ender vel opp med å booke privat hvis jeg ikke får rundt uke syv ❤️

Haha! Det gir mening ja, det var sikkert ikke tilfeldig :hilarious: Godt mine dager som aktiv idrettsutøver er over :hilarious:

Hvordan går det med deg?

Ja, var det jeg endte opp med sist. Skulle prøve å vente til den jeg hadde fått satt opp i uke 8, deeet gikk ikke :hilarious:
Nei tenker det nok ikke var tilfeldig :p
Går bra med meg, takk:) innspurt på studier, og gleder meg veldig til å være ferdig med eksamen om litt over 2 uker. Begynte på dette studiet et halv år før vi mista, og det skulle bare tatt 1 år. Så nå ser jeg VELDIG fram til forhåpentligvis å få fullført 2 år etter planen :angelic:

Bitches be crazy much?

Vis vedlegget 298888
Hahaha :hilarious: Jeg gleder meg til jeg også kan gå rundt i huset med en positiv tissepinne :hilarious::love7

Back
Topp