Hobbytråden

2016-03-08 09.25.26.jpg Apropos stjerneteppet... var på siste runde av rosafargen og så at jeg har gjort feil. Så måtte takke opp hele rosafargen! Tok meg 15 min eller noe :p her er et vanlig nøste av samme garn og det jeg har surret stramt sammen. Så mye garn må til for 1 farge. Ca 5 nøster. Men fikk grå og hvit i posten idag (post nord, kom tidlig) så har alt jeg trenger for å gjøre ferdig teppet. Puhh ;) flere som driver med hobby nå?
 
Last edited:
b8c3e2829d3bb385c04c3391aef17317
strikket når jeg får mulighet, men med baby + bachelorskriving blir det litt lite tid nå. Dette var siste prosjekt da :)
 
b8c3e2829d3bb385c04c3391aef17317
strikket når jeg får mulighet, men med baby + bachelorskriving blir det litt lite tid nå. Dette var siste prosjekt da :)
Veldig fin!
Ser den at du ikke har all verdens tid når du har begge deler på gang :/
 
Misunner dere som kan strikke. Er så mange fine oppskrifter :)
Og du store glede! Jeg manglet et nøste, bestilte i en garnbutikk, men så fant jeg det jeg manglet i en pose :D Så får gjort ferdig et skjerf jeg hekler. I skikkelig myk tynn alpakka! :) Er så godt å hekle med det garnet.
 
Misunner dere som kan strikke. Er så mange fine oppskrifter :)
Og du store glede! Jeg manglet et nøste, bestilte i en garnbutikk, men så fant jeg det jeg manglet i en pose :D Så får gjort ferdig et skjerf jeg hekler. I skikkelig myk tynn alpakka! :) Er så godt å hekle med det garnet.
Eg har jo så lyst å kunne hekle, synes det er så mye fint man kan hekle
 
Misunner dere som kan strikke. Er så mange fine oppskrifter :)
Og du store glede! Jeg manglet et nøste, bestilte i en garnbutikk, men så fant jeg det jeg manglet i en pose :D Så får gjort ferdig et skjerf jeg hekler. I skikkelig myk tynn alpakka! :) Er så godt å hekle med det garnet.

Jeg vil også innmari gjerne kunne hekle, og syns det er så mye fint som kan hekles :) alt jeg får til er luftmasker, og der kommer man ikke så langt med :p
 
Eg har jo så lyst å kunne hekle, synes det er så mye fint man kan hekle
Ja, er ganske mye fint :) Men føler det er enda flere oppskrifter til strikking. Men til kanter på tepper o.l. er hekling kjempefint å kunne da. Kjekt med begge deler :D

Men skulle ønske jeg visste hvordan man strikker og tover votter.
 
Jeg vil også innmari gjerne kunne hekle, og syns det er så mye fint som kan hekles :) alt jeg får til er luftmasker, og der kommer man ikke så langt med :p
Det er en start :) ! Ja, det er flott med heklekanter på tepper f.eks. Men jeg synes det er så mange flotte teppemønstre innen strikking, så ja takk begge deler :D

Jeg syr jo også endel, det er vel igrunn det jeg har gjort mest. Neste jeg har lyst til når jeg er ferdig med alle prosjektene er å hekle overdel og sy underdel til en kjole. Synes det er stilig når man blander slik :) Kan bli noen pene sommerkjoler.
 
Jeg måtte jo ta opp alt det rosa, så har startet på nytt... er vel kvartveis eller noe med runde tre :)
La en klokke oppå for å vise str pr idag, blir 1 fage til + hvitt på slutten.
 

Vedlegg

  • IMG_1196.JPG
    IMG_1196.JPG
    141,6 KB · Visninger: 23
  • IMG_1198.JPG
    IMG_1198.JPG
    111,9 KB · Visninger: 21
Last edited:
Mamma hadde lånt et blad med masse fine hel dresser for barn og baby, vi hadde begge to lyst å strikke alt i bladet! Masse som står på to do listen nå :p
 
Mamma hadde lånt et blad med masse fine hel dresser for barn og baby, vi hadde begge to lyst å strikke alt i bladet! Masse som står på to do listen nå :p
Har dere fått kommet igang med det da :D ? kjekt med sånne blader.. mange som har mye fint!!
 
Ferdig med dette stjerneteppet. Tok meg over en måned! Ikke så rart kanskje, med tanke på at det var omtrent 17 860 masker. Sytten tusen altså... Måtte regne ut istda. Meste jeg har heklet i ett teppe i hvertfall.

Men så ble det svært og, da, ble mer gulvteppe heheh...Mye jobb, vondt i hendene. Men nå skal jeg feire at det er ferdig :hilarious:

*bilder borte, poff* :)
 
Last edited:
Se her ja, Der var bilde!!:D Så fint:D
Det var gammelt, hehe, la ut nye bilder nå :D Du får se hva du synes.
Syrin, isblå, mintgrønn, fersken, gammelrosa og grå! Puh :)
Fargeglad teppe.
 
Det var gammelt, hehe, la ut nye bilder nå :D Du får se hva du synes.
Syrin, isblå, mintgrønn, fersken, gammelrosa og grå! Puh :)
Fargeglad teppe.
Hehe ja...jeg oppdaget det etter jeg kommenterte:p

Farger er bra!!:) Utrolig dekorativt og flott:):) Deilig å være ferdig:p?
 
Back
Topp