Hobbytråd

Jeg har ikke startet enda, men SKAL lage en kopi av denne senga til å ha på barnerommet :p selveste senga kjøper jeg, kronen beStiller jeg fra USA, men sengegavlen lager jeg selv, og stoffet under og over syr jeg :D gleder meg til dette prosjektet :D

Jeg har ikke startet enda, men SKAL lage en kopi av denne senga til å ha på barnerommet :p selveste senga kjøper jeg, kronen beStiller jeg fra USA, men sengegavlen lager jeg selv, og stoffet under og over syr jeg :D gleder meg til dette prosjektet :D

Kjempe fin! Vil du dele oppskriften med oss ? :D å hvor bestiller du kronen ifra???

Har du sånn knappeutstyr og eller? :)

Knapper er bestilt fra Ebay lagd sengegavl til senga vår før, brukte tynn madrass, tok linstoff rundt og sydde på knapper med tykk tråd stramt så de blir som på bilde

Kjempe fin! Vil du dele oppskriften med oss ? :D å hvor bestiller du kronen ifra???

Kan helt sikkert legge ut trinn for
Trinn når jeg lager :D men vil ikke bli før om en stund, må overta huset vårt først før jeh får starta på barnerom :p krone og knapper fra Ebay. Kjøper tynn madrass fra jysk, stoff fra stoff og stil som jeg tar rundt madrassen også måler jeg opp hvor knappene skal være, og syr de fast med nåla bakfra så jeg får "dratt" de inn i madrassen :D hvis du googler "hvordan lage sengegavl" kommer det masse opp :D

Selveste senga har jeg funnet en som er ganske lik fra IKEA til 500 kr :) !

Knapper er bestilt fra Ebay lagd sengegavl til senga vår før, brukte tynn madrass, tok linstoff rundt og sydde på knapper med tykk tråd stramt så de blir som på bilde

Kan anbefale å lage det av tynn madrass med papp bak, da holder det seg penere lengre. Det jeg har gjort med min sengegavl :)

Kan anbefale å lage det av tynn madrass med papp bak, da holder det seg penere lengre. Det jeg har gjort med min sengegavl :)

Ja det glemte jeg helt skrive :D brukte det bak vår og, eller spoonplate da :) men usikker på om jeg skal gjøre det her, for den skal jo forran og ikke bak opp etter veggen, men festes på senga :p

Min er festet på sengen, derfor jeg anbefalte papp :p skulle jeg laget en som var festet til veggen ville jeg også laget av sponplate :)

Ferdig trekt? :)
Høres ut som ganske mye jobb å få sydd de på såpass stramt?
Er selv vant til å bare trekke de igjennom eller spikre fast ;)

Så flinke dere er! :) sitter med et mål om å lære meg å strikke eller sy noe i 2015.. Klarer kun å strikke kluter eller tepper.. Skulle hatt strikking/hekling for dummies :D men med jobb og 2 barn blir det liksom ikke prioritert..og nå bygger vi på huset,så det er mitt prosjekt framover.. Men i år skal det læres å strikke/hekle noe.. Votter,sokker,genser,bukse.. Tips mottas :p

Så flinke dere er! :) sitter med et mål om å lære meg å strikke eller sy noe i 2015.. Klarer kun å strikke kluter eller tepper.. Skulle hatt strikking/hekling for dummies :D men med jobb og 2 barn blir det liksom ikke prioritert..og nå bygger vi på huset,så det er mitt prosjekt framover.. Men i år skal det læres å strikke/hekle noe.. Votter,sokker,genser,bukse.. Tips mottas :p

Det er faktisk bare å begynne! Å les bare en linje om gangen på oppskriften :p

Jeg var sjuk et par uker før jul, og strikket litt. Strikket lua på bildet til venstre, og begynte på teppet på bildet til høyre, men etter jeg blei frisk har det blitt lagt bort helt.... Regner med at det blir litt mer strikking når vi vet kjønn.

lue.jpg teppe.jpg

Back
Topp