Hjemmelaget barnemat (bilder og oppskrifter)

Laga fiskeboller i hvitsaus til de små i dag men glemte å ta bilde! *klaskipanna*

Men det var en innertier i allefall. Gikk ned på høykant.
 
Ingen andre enn meg som gir hele biter enda?:eek:

Jeg gir hele biter til mini. Han stor koser seg når han får spise selv :) mye som går på gulvet, men det er fort gjort å rydde etterpå :)
 
Jeg gir hele biter til mini. Han stor koser seg når han får spise selv :) mye som går på gulvet, men det er fort gjort å rydde etterpå :)

Gris må man regne med.:p
Tror de har vært såå flinke til å spise så masse. Heeeelt til man ser under bordet! :p
 
Ingen andre enn meg som gir hele biter enda?:eek:


Hun får biter av brødskive, kavring, fruktstaver ol. som hun kan øve seg med, men det havner for det meste på gulvet ennå. Dersom jeg moser og mater med skje går det ned på høykant.
 
Vet det var noen her som spurte om hjemmelaget grøtpulver som jeg lagde for en stund tilbake.
Hadde glemt det litt, men prøvde for første gang idag.
Ikke godt! Det var altfor kornete i konsistensen, så det likte hun hvertfall ikke.
Og det smakte akkurat det det er, brød som er tørket og firmaet og så tilsatt vann.
Det var bortkasta arbeid!
 
Vet det var noen her som spurte om hjemmelaget grøtpulver som jeg lagde for en stund tilbake.
Hadde glemt det litt, men prøvde for første gang idag.
Ikke godt! Det var altfor kornete i konsistensen, så det likte hun hvertfall ikke.
Og det smakte akkurat det det er, brød som er tørket og firmaet og så tilsatt vann.
Det var bortkasta arbeid!

Hvilken oppskrift brukte du?
Den jeg laga ble en kjempe hit både hos Felix og storebroren på snart 2år.
Her har de spist opp alt! ;)
Kommer definitivt til å lage det igjen, må bare kjøpe ny kjøkkenmaskin først..
 
Hvilken oppskrift brukte du?
Den jeg laga ble en kjempe hit både hos Felix og storebroren på snart 2år.
Her har de spist opp alt! ;)
Kommer definitivt til å lage det igjen, må bare kjøpe ny kjøkkenmaskin først..
Husker ikke, men det var jo oppskrift på grovbrød som jeg tørket. Brødet var jo godt, for jeg spiste det ene selv:)
 
Husker ikke, men det var jo oppskrift på grovbrød som jeg tørket. Brødet var jo godt, for jeg spiste det ene selv:)

Samme prinsipp i den oppskriften jeg bruker. Lager to grove brød som tørkes til kavring i ovnen. Jeg blandet pulveret med mme og vispet med en minivisp til det får en myk og glatt konsistens -rikelig med mme oppi for å unngå at det skal bli kornete. Topper med litt fruktmos o.l ;)
(Jeg har lagt ut oppskrift her inne)
 
Vis vedlegget 80641
Dagens innsats ;)
Mangomos, pæremos og plommemos.
Skrellt, skjært opp i biter og kokt i litt vann. Silt av vannet og skal bruke det til drikke (mini er ikke så glad i vann enda).
Most avokado (gir det rett før legging og ungen sover bedre!) ;)

Gjør du noe med avokadoen før du gir den til han eller er den "rå"? Tenkte jeg skulle se om det falt i smak her, men så ble jeg litt usikker på hva som skulle gjøres med den:) Veldig greit om det bare er å mose den uten noe annet forberedelser:)
 
Gjør du noe med avokadoen før du gir den til han eller er den "rå"? Tenkte jeg skulle se om det falt i smak her, men så ble jeg litt usikker på hva som skulle gjøres med den:) Veldig greit om det bare er å mose den uten noe annet forberedelser:)

Gir den "rå", moser med en gaffel og viola ;)
 
Eg er såååå lei av at han eter som f og allikevel drikker 300 ml mme på morgenkvisten!

Etter vi begynte med avokado på kvelden så våkner han ikke ila av natta og vil ha flaske! :)
Nå våkner han i 7 halv 8 tiden og drikker 180ml mme.
 
Etter vi begynte med avokado på kvelden så våkner han ikke ila av natta og vil ha flaske! :)
Nå våkner han i 7 halv 8 tiden og drikker 180ml mme.

Whaaatt?! ;-)

Dette MÅ vi prøve i kveld. Du gir kun most avokado og deretter melk/erstatning? Hvor mye avokado gir du?
 
Back
Topp