Hjemmelaget barnemat (bilder og oppskrifter)

Whaaatt?! ;-)

Dette MÅ vi prøve i kveld. Du gir kun most avokado og deretter melk/erstatning? Hvor mye avokado gir du?

På kvelden gir jeg først en porsjon grøt, så ei flaske med 120ml mme (ikke alltis han vil ha den), til slutt får han avokadomos. Jeg moser en hel avokado og tar en "dæsj" i en skål -nok til ca.10-15 +/- små skjeer, resten putter jeg i et avent beger og setter i kjøleskapet ;)

Avokado er en av de feteste fruktene, men fettet er umettet fett (altså sunt fett), det gjør at den er veldig mettende. Rik på proteiner og vitamin E, B og C
 
På kvelden gir jeg først en porsjon grøt, så ei flaske med 120ml mme (ikke alltis han vil ha den), til slutt får han avokadomos. Jeg moser en hel avokado og tar en "dæsj" i en skål -nok til ca.10-15 +/- små skjeer, resten putter jeg i et avent beger og setter i kjøleskapet ;)

Avokado er en av de feteste fruktene, men fettet er umettet fett (altså sunt fett), det gjør at den er veldig mettende. Rik på proteiner og vitamin E, B og C

Nesten så jeg springer på butikken nå ;-)

Men dette skal absolutt prøves i kveld! Kanskje kvelden/natten kan tas tilbake :)
 
På kvelden gir jeg først en porsjon grøt, så ei flaske med 120ml mme (ikke alltis han vil ha den), til slutt får han avokadomos. Jeg moser en hel avokado og tar en "dæsj" i en skål -nok til ca.10-15 +/- små skjeer, resten putter jeg i et avent beger og setter i kjøleskapet ;)

Avokado er en av de feteste fruktene, men fettet er umettet fett (altså sunt fett), det gjør at den er veldig mettende. Rik på proteiner og vitamin E, B og C
Eg får han ikkje til drikke mme annet enn om natten, for resten av dagen gulper han på flytende, så eg blander mme og bruker det på grøten. Blander 150 ml mme så ferdig er den 170 ml og så lander eg grøt av det.. så bør vel gjerne kutte litt ned på grøten da før eg gir avokado..
 
Eg får han ikkje til drikke mme annet enn om natten, for resten av dagen gulper han på flytende, så eg blander mme og bruker det på grøten. Blander 150 ml mme så ferdig er den 170 ml og så lander eg grøt av det.. så bør vel gjerne kutte litt ned på grøten da før eg gir avokado..

Hvis han er stappmett etter grøten så kan du kanskje la vær å gi siste rest slik at han har plass til avokadoen. Her spiser han hele porsjonen med grøt også får han avokado -da gir jeg til han er mett ;)
 
Hvis han er stappmett etter grøten så kan du kanskje la vær å gi siste rest slik at han har plass til avokadoen. Her spiser han hele porsjonen med grøt også får han avokado -da gir jeg til han er mett ;)
Han eter til han spyr, er ikkje bunn i han :/
 
Etter vi begynte med avokado på kvelden så våkner han ikke ila av natta og vil ha flaske! :)
Nå våkner han i 7 halv 8 tiden og drikker 180ml mme.

Avokado var ikke så populært hos jr. :D han gjorde noen veeldig til grimaser før han brekte seg. :p jeg lo godt av han.

Får bare prøve litt hverdag så kanskje han liker det til slutt.. :p
 
Avokado var ikke så populært hos jr. :D han gjorde noen veeldig til grimaser før han brekte seg. :p jeg lo godt av han.

Får bare prøve litt hverdag så kanskje han liker det til slutt.. :p

Ååh, så kjedelig da :/
Men ofte så må de venne seg til nye smaker, så det kan være lurt å prøve litt hver dag ;)
 
Avokado var ikke så populært hos jr. :D han gjorde noen veeldig til grimaser før han brekte seg. :p jeg lo godt av han.

Får bare prøve litt hverdag så kanskje han liker det til slutt.. :p
Avokado er ingen suksess her heller :p
 
Ååh, så kjedelig da :/
Men ofte så må de venne seg til nye smaker, så det kan være lurt å prøve litt hver dag ;)

Jeg prøvde avokadomos nå, ikke så popis. Så her må det øves på avokado :)
 
Avokado er ingen suksess her heller :p

Sære unger vi har da :D :p

Skal sies at han spiser som regrl ALT han får i kjeften
Men ikke dette. Kan jo være konsistensen som gjør det og.
 
Sære unger vi har da :D :p

Skal sies at han spiser som regrl ALT han får i kjeften
Men ikke dette. Kan jo være konsistensen som gjør det og.
Jeg syns avokado er fælt jeg da, så jeg skjønner de godt :p
 
Jeg synes ikke det smakte noe jeg. :p
Nei, smaker i grunn ikke så mye, men konsistensen er så rar. Jeg er ingen fan selv i alle fall :p
 
Nei, smaker i grunn ikke så mye, men konsistensen er så rar. Jeg er ingen fan selv i alle fall :p

Ja konsistensen er litt merkelig. Så tror det er derfor jr ikke ville ha.
 
Avokado var ikke så populært hos jr. :D han gjorde noen veeldig til grimaser før han brekte seg. :p jeg lo godt av han.

Får bare prøve litt hverdag så kanskje han liker det til slutt.. :p
Her spytta hun det ut igjen. Og så satt hun med åpen munn mens det bare lå på tunga.
Men blandet med banan likte hun det:)
 
Her spytta hun det ut igjen. Og så satt hun med åpen munn mens det bare lå på tunga.
Men blandet med banan likte hun det:)

Lillemor kan ikke spise banan. :( da blir det et helvetet uten like. Hun får så vondt i magen av det. :(
 
Avokado var ingen suksess.. men prøve igjen i morgen..
 
Back
Topp