Hildes dagbok

Vareopptelling. :p Har vasket klær i størrelse 50, så tenkte å oppsummere hva vi har så langt. Siden jeg hadde kjøpt noen klespakker blindt har jeg ikke hatt oversikten.
  • 7 langermede bodyer str 50
  • 5 kortermede bodyer str 50
  • 11 strømpebukser str 50/56
  • 6 luer str 50
  • 8 pysjamaser str 50
  • 6 par sokker i minste størrelse
  • 1 bukse str 50
  • 2 gensere str 50
  • 1 t-skjorte str 50
  • 6 smekker (onesize)
  • 10 "tørklær" (onesize)
Skal også vaske størrelse 56 og forskjellige ting av tøy (bæresele, kluter, håndklær, bamser osv) før fødsel. Resten får vente til det trengs.
 
Siden jeg starter helt på nytt tenker jeg å la denne testen hos Forbrukerrådet være med og bestemme igjen.
Av stoler med isofix-base er disse de beste:
86 poeng: Recaro Privia
82 poeng: Britax Baby-Safe Plus SHR II og Maxi-Cosi Cabriofix
81 poeng: Kiddy EvoLuna (i-Size)

Jeg var innom både Babybanden og Barnas Hus i går.
Hun på Babybanden ville anbefale Maxi Cosi Cabriofix (82 poeng, 2499,- inkl base under Bilstoldagene) og Recaro Guardia (76 poeng, 2599,- inkl base under Bilstoldagene).
Han på Barnas Hus (nyansatt tror jeg) ville anbefale Maxi Cosi Cabriofix (82 poeng, 2499,- inkl base) eller BeSafe Izi Go Fix (75 poeng, 3399,- inkl base).

Recaro Privia: Jeg kan rett og slett ikke finne denne i noen butikker, kun Recaro Privia Evo (76 poeng), det virker som den ikke produseres lengre. Så da utgår den dessverre.

Britax Baby-Safe Plus SHR II: 4,7 kg egenvekt. Jeg har Britax-vogn, så vil ikke trenge adapter til vogna til denne. Stolen er på tilbud hos Jollyroom for 1449,- og basen 1395,- = 2844,-

62_622370.jpeg
62_622364.jpeg


Maxi-Cosi Cabriofix: Anbefalt av begge butikkene pluss god score i testen! 3,35 kg egenvekt. Stolen+basen er på tilbud hos Babybanden for 2495,-. Adapter er 499,-. Sum 2494,-.

562278.jpeg


Kiddy EvoLuna (i-size): På tilbud hos Babybanden for 3999,- inkl base. Siden den er litt dyrere og jeg ikke har hørt om den tidligere, stryker jeg den av lista.

temp_mystore_1519031543_041920ev125_pv_1280x1280px_96dpi.jpg
 
Last edited:
Oppsummering symptomer

Symptomer jeg vil savne:
  • Nydelig glatt hud
  • Manglende mens
Symptomer jeg ikke vil savne:
  • Trøtthet
  • Slapphet
  • Insomnia
  • Dårlig Elendig Helt rævva fysisk form. Kondis, trapper osv
  • Sprengt mageskinn
  • Å føle seg veldig stor og tung
  • Å lukte rart
  • Hovent, tørt, sviende og/eller kløende underliv
  • Press på blære
  • Å måtte tisse hele tida! Jeg har vanligvis stålblære.
  • Brennende føtter
  • Jernmangel
Symptomer jeg har sluppet:
  • Hodepine
  • Vann i kroppen
  • Luft
 
Last edited:
I dag har jeg kjent de første murringer/kynnere/maserier/sammentrekninger/muskelkramper/smertefulle noe i magen. Fra ca 13:30 til 17:30. Noen korte, noen lange, mesteparten "auauauauau" deler av tida.
 
Vel, altså, jeg kjedet meg, så jeg tok med meg sjokoringer og capri-sun og parkerte bilen ved to Pokemon-gymmer for å sitte der og spinne etter gaver. Så fikk jeg opp beskjed at det ville starte et raid om 55 minutter. "Jaja, jeg blir bare her jeg, har jo forumet å lese på også." Noen få minutter før raidet begynte jeg å bli rar i magen, sånn "luft eller må på do"-rar. Og så gikk jammen vannet to minutter før raidet! Nærmere bestemt kl 20:22! I førersetet på bilen! Yuck. :eek: Er the real deal også: Masse!!! Varmt og lukter svakt som sæd. :yuck: Det har fortsatt også de to timene etter.

Kjørte hjem og tok en rask dusj. Ringte føden og rapporterte farge (blank lys rosa). Trenger ikke komme inn før riene starter og er regelmessige. Men fikk likevel time i morgen kl 8. Hun sa de starter meg innen 3 dager hvis ikke riene starter. Må prøve å sove om litt, men sov litt i ettermiddag og er litt full av adrenalin...

Svigermor har startet på den 3,5 timer lange bilturen hit for å passe hundene. :Heartred
 
Vel, altså, jeg kjedet meg, så jeg tok med meg sjokoringer og capri-sun og parkerte bilen ved to Pokemon-gymmer for å sitte der og spinne etter gaver. Så fikk jeg opp beskjed at det ville starte et raid om 55 minutter. "Jaja, jeg blir bare her jeg, har jo forumet å lese på også." Noen få minutter før raidet begynte jeg å bli rar i magen, sånn "luft eller må på do"-rar. Og så gikk jammen vannet to minutter før raidet! Nærmere bestemt kl 20:22! I førersetet på bilen! Yuck. :eek: Er the real deal også: Masse!!! Varmt og lukter svakt som sæd. :yuck: Det har fortsatt også de to timene etter.

Kjørte hjem og tok en rask dusj. Ringte føden og rapporterte farge (blank lys rosa). Trenger ikke komme inn før riene starter og er regelmessige. Men fikk likevel time i morgen kl 8. Hun sa de starter meg innen 3 dager hvis ikke riene starter. Må prøve å sove om litt, men sov litt i ettermiddag og er litt full av adrenalin...

Svigermor har startet på den 3,5 timer lange bilturen hit for å passe hundene. :Heartred
Så artig at jeg droppet innom denne tråden akkurat nå. Så gøy! Jeg har ikke fått med meg denne som heter dagbok. Men så satt jeg her da. Full i ammetåka og kjempe rørt av ditt første innlegg. Masse lykke til <3
 
Shit pomfritt, hvor mye "vann" skal komme egentlig? Føler jeg må være oppe i 1 liter eller noe. Ikke noe nattbind klarer å holde på iallfall!
 
Shit pomfritt, hvor mye "vann" skal komme egentlig? Føler jeg må være oppe i 1 liter eller noe. Ikke noe nattbind klarer å holde på iallfall!

Det dannes nytt hele tiden, så det kan komme myyyye. Du får låne noen av bleiene tiltenkt den lille [emoji6]
 
Da jeg la meg fikk jeg kjempevonde rier (10 så 8 min intervall) som ikke lot meg sove, så jeg stod opp og da forsvant de.
Vannet går med jevne mellomrom her nå, så til tross for babybleie str 2! så har jeg fått byttet klær og vasket meg selv og golvet et par ganger nå. Skal på kontroll om 3 timer, hvis ikke hadde jeg tatt litt paracet og prøvd å sove. Isteden er det sjokoringer og sjokomelk. Rier er forresten skikkelig vondt!
 
Noen tips til 1,5 timers biltur med splæsjing og rier? :bored:
 
Om du har kladd eller noe sånt liggende/får kjøpt på apotek burde vel det hjelpe under turen ift vannet.
Hvis ikke kanskje avis under håndkle eller noe. Ikke behagelig å sitte på knitrende avispapir, men det suger godt opp da..
Men ville ikke vært sjåfør med rier...
 
Om du har kladd eller noe sånt liggende/får kjøpt på apotek burde vel det hjelpe under turen ift vannet.
Hvis ikke kanskje avis under håndkle eller noe. Ikke behagelig å sitte på knitrende avispapir, men det suger godt opp da..
Men ville ikke vært sjåfør med rier...
Er passasjer. :) Kun hatt to rier i bilen så langt, ser ut som de gir seg litt når jeg stresser. Babybleie på og kladd på plass med håndkle i backup. Håper håper jeg ikke lekker i dette setet også!
 
Masse lykke til! Såå spent på hvordan det går :D Og om passasjersetet overlevde kjøreturen :cool:
 
Ser FruBritt har blitt redigert bort fra køen nylig, så det er fremdeles litt forum-action i Hilde:)
 
Jeg ligger på en slags selvbetjeningsavdeling tror jeg. Er ikke i aktiv fødsel, så burde ikke være her, men for lang reisevei til å dra hjem. Masse vonde rier, men de er for lenge mellom enda og for uregelmessige (5-12 min). Sov akkurat en time (første soving siden totimers lur i går ettermiddag). Samboer er også falleferdig pga manglende søvn, men han har ikke seng, så er zombiestemning her.
 
Back
Topp