Hildes dagbok

Så koselig å følge dagboken din. Fant den først i dag. En rørende start på eventyret synes jeg - herlig at det bare klaffet sånn helt av seg selv!
 
Vi var på en tredje ultralyd i går, denne gangen privat hos PåUltra i Kristiansand. Jeg fikk en del å tenke på.

1. I følge menstermin var jeg 15+1 i går. I følge termin satt på begge TUL var jeg 15+3 i går. Hun satte meg til 16+0! (Ny termin 13.august.) Vokser babyen for fort? Spiser jeg for mye sukker?

2. Morkaka ligger lavt i livmoren. Så lavt at hvis den ikke flytter seg må jeg ta keisersnitt. Jeg er ikke redd for keisersnitt egentlig, men håper det blir avgjort litt god tid i forveien slik at jeg slipper å være usikker på hva som skal skje.

3. Babyen er en frisk og livlig gutt. Det blir fint å bli guttemamma.
Men siden jeg ikke kommer til å få flere barn, innså jeg plutselig at jeg aldri kommer til å bli jentemamma. Og jeg innså at jeg antageligvis i mange år hadde sett for meg at jeg kom til å få en jente en gang. Senest i går tenkte jeg "når hun blir tenåring kan jeg kjøpe Laura-parfyme til henne". Bare teite småting som dét. Ting jeg ville veilede henne gjennom på en bedre måte enn hvordan det ble gjort med meg. Plutselig var det akkurat som om babyen ble litt mindre min og litt mer samboeren sin. Som om en jente hadde kommet til å bli helt lik meg, forstå meg godt, og vi kunne ha en jenteklubb, men nå blir det gutteklubb mens jeg blir alene utenfor? Det er jo forbannet teit tenking. Jeg trives jo godt sammen med gutter jeg, hva skjer? Uansett, jeg skjønte på forhånd at jeg ville trenge litt tid på meg til å venne meg til tanken, det var derfor jeg ville vite kjønn snarest mulig. Nå håper jeg bare fornuften tar igjen de irrasjonelle tankene litt fort, jeg føler meg så fortumlet og forvirret. Overrasket og ikke overrasket samtidig over egen reaksjon.
 
Har gått en tur med hunden og fått tenkt litt i fred. Innser at følelser og reaksjoner er basert på litt mer komplekse faktorer enn bare de siste månedene og graviditeten. Det har vært noen vanskelige år rett forut med knuste store drømmer og vanskelige følelser. De siste to månedene har vært en lettelse av en opptur. Jeg skal prøve å finne noen å prate med og få sortert litt.
 
Vi var på en tredje ultralyd i går, denne gangen privat hos PåUltra i Kristiansand. Jeg fikk en del å tenke på.

1. I følge menstermin var jeg 15+1 i går. I følge termin satt på begge TUL var jeg 15+3 i går. Hun satte meg til 16+0! (Ny termin 13.august.) Vokser babyen for fort? Spiser jeg for mye sukker?

2. Morkaka ligger lavt i livmoren. Så lavt at hvis den ikke flytter seg må jeg ta keisersnitt. Jeg er ikke redd for keisersnitt egentlig, men håper det blir avgjort litt god tid i forveien slik at jeg slipper å være usikker på hva som skal skje.

3. Babyen er en frisk og livlig gutt. Det blir fint å bli guttemamma.
Men siden jeg ikke kommer til å få flere barn, innså jeg plutselig at jeg aldri kommer til å bli jentemamma. Og jeg innså at jeg antageligvis i mange år hadde sett for meg at jeg kom til å få en jente en gang. Senest i går tenkte jeg "når hun blir tenåring kan jeg kjøpe Laura-parfyme til henne". Bare teite småting som dét. Ting jeg ville veilede henne gjennom på en bedre måte enn hvordan det ble gjort med meg. Plutselig var det akkurat som om babyen ble litt mindre min og litt mer samboeren sin. Som om en jente hadde kommet til å bli helt lik meg, forstå meg godt, og vi kunne ha en jenteklubb, men nå blir det gutteklubb mens jeg blir alene utenfor? Det er jo forbannet teit tenking. Jeg trives jo godt sammen med gutter jeg, hva skjer? Uansett, jeg skjønte på forhånd at jeg ville trenge litt tid på meg til å venne meg til tanken, det var derfor jeg ville vite kjønn snarest mulig. Nå håper jeg bare fornuften tar igjen de irrasjonelle tankene litt fort, jeg føler meg så fortumlet og forvirret. Overrasket og ikke overrasket samtidig over egen reaksjon.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

1. Babyene vokser i rykk og napp, så det skal du ikke tenke nevneverdig på. Er en grunn til at de ikke måler vekst før uti 20 ukene. Ei venninne har ivf termin 14.8, men babyen hennes er minst 2 uker eldre på målinger.

2. Hos de fleste flytter denne seg :) Det sjekker de fortløpende og tar en siste avgjørelse rundt uke 36 tror jeg. Men hos de fleste er den langt vekk fra åpningen innen uke 30, ofte før.

3. Skjønner godt følelsene rundt det med kjønn. Det føles kanskje tabu å snakke om, men det er flott at du klarer å sette ord på det. Er jo som du sier at du føler du mister noe spesielt med å aldri bli jentemamma, men jeg tror også at du om ikke så lenge vil tenke at det er faktisk å skulle bli guttemamma! Tenk på Ano-nymus som trolig blir guttemamma til 4! Tenk så flott :D
 
Link til post på lukket forum som hører til her i dagboken.
 
OUL vel overstått i dag!

Termin 13.august
Menstermin var 19.august

Det vil si at befruktning var 17.november, men vi hadde ikke sex før 19., så tar det litt med en klype salt.

Morkaka har flyttet seg og ligger nå "på innsida av magen".

Alt var veldig normalt og symmetrisk. Hode, mage og lårben stemte perfekt inn på grafen.

Så tisselur og baller, og så ga lillegutt oss nedover tommel! :eek: Attitude allerede nå, flott...
 
Hehehe... den tommelen kan du bruke mot han i konfirmasjonstalen .
 
Hilde Hilde Hilde!

Du som er så nysgjerrig på utstyr! Når kommer det obligatoriske detteskaljegkjøpe og detteharjegkjøpt innlegget? :D
 
Note to self, vedrørende adopsjon: "man kan først søke om forhåndssamtykke når det nye barnet har vært i familien i minst ett år".
 
Hvis jeg blir gravid igjen skal jeg:
- ta lavdose jerntilskudd fra starten
(- spise mindre sukker og trene mer :hilarious:)
 
Oppsummerer vogn- og bilstoltanker her.

Jeg heller nå mot Britax smile 2.
Pluss: Den er liten sammenlagt, liten generelt, har høy sittehøyde, er lett, er kompatibel med Maxi-Cosi Pebble bilstol, har 4 hjul, vendbar sittedel, justerbar høyde håndtak, dreibare fremhjul som kan festes, kommer i fine farger, prisen er lavere enn mange andre på lista mi, jeg har fått den sterkt anbefalt OG den er kåret "best i test" diverse steder.
Minus: Ergonomisk sittedel (vet ikke om det vil være negativt), kort ryggstøtte i sittedel (blir et mulig problem 2 år fram i tid, men kanskje lillesøster kan overta vogna da uansett? :p) og har skumgummihåndtak :hilarious:.

Lagoon Green:
03_BRITAX_SMILE_2_LagoonGreen_04_FWF_2016_RT_72dpi_2000x2000.png


Blue Denim:
01_BRITAX_SMILE_2_BlueDenim_02_FWFSunVisorOut_2017_72dpi_2000x2000.png



Den er nå på tilbud hos Jollyroom for 5590 kr.

Kombineres med regntrekk fra ?, myggnetting fra ? og eventuelt koppholder/mobilholder fra ?.

Bilstol: Heller mot Maxi-Cosi Pebble+ (babystol) 2699 kr på tilbud Barnas Hus, Maxi-Cosi 2 Way Fix Base (base) 2299 kr på tilbud Barnas Hus og Maxi-Cosi 2-Way Pearl (småbarnstol) 3199 kr på tilbud Barnas Hus (kan strengt tatt vente med denne et halvt år). Trenger også adapter til vogna som koster 499 kr.

Total: 14286 kr :dead:
 
Må bare oppdatere: Endte opp med å kaste opp rett før jeg skulle legge meg. :depressed: Var ikke helt vanntett den planen. Rart så bra man føler seg etter å ha kastet opp da, er det pga endorfiner eller noe?

Hehehe:p tror det kan være det faktisk blandet med spenning. Husker med første at jeg var mye bedre de første gangene jeg hadde kastet opp:p for min del ble det verre etter der igjen da man ble tappet av det..
 
Hehehe:p tror det kan være det faktisk blandet med spenning. Husker med første at jeg var mye bedre de første gangene jeg hadde kastet opp:p for min del ble det verre etter der igjen da man ble tappet av det..
Var uansett en gedigen lettelse å bli ferdig med den perioden for denne gang. :)
 
Prøver å sette opp noen frister for meg selv:
  • Vogn monteres når den kommer i posten i løpet av uka.
  • Kjøpe bilstol tirsdag 26/6. Denne settes på plass med en gang.
  • Klær, kluter og sengetøy sorteres og vaskes før midten av juli.
  • Sprinkelseng monteres i juli.
  • Fødebag pakkes i midten av juli.
  • Bad: Skap organiseres juli. Stellebord monteres når vi kommer hjem etter fødsel.
Må fortsatt: Kjøpe og montere kommode. Ordne nytt bilbur til hundene.
 
Mens jeg husker det:
Kvalmen forsvant uke 14.
Andre runde utslitthet begynte ca uke 24 eller 26.
Bekkenet begynte å være teit uke 32.
 
Back
Topp