Hildes dagbok

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Første kapittel, kan ikke love at det blir flere. Tenkte det kunne være greit å ha dette nedskrevet slik at jeg kan lese det senere og eventuelt gjenfortelle deler av det til den lille. :)

Jeg og samboeren har vært sammen i 11 år nå. Begge har vært litt fram og tilbake på å bli klare for å bli foreldre. Jeg har selv aldri hatt veldig lyst på barn tidligere, og så synes jeg det er mange ting å tenke over. Det er jo ikke nødvendigvis slik at alle skal ha barn. Vi sluttet etterhvert å bruke prevensjon, jeg vil gjette for 7-8 år siden, for å la ting skje naturlig, ikke noe hastverk. For 3 år siden startet vi utredning hos gynekolog da ingenting hadde skjedd. Vi kom ikke så langt; jeg skulle til å begynne på hormoner, men så dukket det opp en ikke-relatert fysisk utfordring som vi måtte finne ut av først.

Nå i høst er ting blitt mer avklart, så for noen uker siden begynte jeg å sette meg inn i adopsjon fra utlandet. Kunne gjerne tenkt meg det! Men fy så tungvint det virker. :-/ For fire dager siden (torsdag) ringte jeg gynekologen for å spørre om vi kunne starte opp igjen det tidligere forløpet, men fikk beskjed om at jeg trengte ny henvisning.

Jeg skulle hatt mensen for nesten to uker siden. Jeg hadde PMS som vanlig (eitrende forbanna en hel dag) og fikk menssmerter også som vanlig, men ingen mensen. Gikk rundt med bind i en uke fordi det virkelig kjentes ut som om den var på gang, men nada! Hva i all verden... Søkte på symptomer, og fant ut at det kunne være cyster på eggstokkene som forsinket mensen. Så jeg begynte å bekymre meg en god del. Utsatte å bestille legetime fordi jeg rett og slett var redd.

Ut av det blå på fredag kveld, skjønner ikke hvorfor jeg ikke hadde tenkt på det før, kom jeg på at jeg burde ta en gammel test som vi har liggende. Den hadde gått ut på dato, men viste tydelig positiv. Tvert! Ble helt sjokkert, og ble liggende våken og gruble. Neste dag tok jeg andre test i pakken, som også viste positiv. Samboeren stolte ikke på resultatet og kjørte 2 mil til nærmeste apotek for å kjøpe test og folat; også positiv!

Jeg synes det er HELT VILT at etter alle disse årene, med det samme jeg føler meg klar for å starte opp igjen, så skjer det helt av seg selv! Jeg tror nesten ikke helt på det selv, jeg trodde ikke jeg kunne få barn uten hjelp.

Så nå er jeg her da. Jeg hadde som sagt aldri hatt veldig lyst på barn da jeg var yngre, men gleder meg nå som jeg er gravid. :) Jeg har null peiling på hva som skal skje fremover, eller "babyspråk" eller graviditetsslang eller hva vi skal kalle det. Og jeg føler meg litt gammel... Ikke inni meg, men i antall år (38) på denne jord i forhold til andre førstegangs gravide. Men jeg håper og tror at babyen ikke vil føle at vi er så fryktelig gamle. Vi har ganske ungdommelige hobbyer (data, dataspill, film og TV) iallfall, og teit og barnslig humor. ;) :p

Vi har fire (fem) katter og to hunder, så jeg håper veldig på at babyen ikke har noen allergier.
 
Føler meg litt som en konspirasjonsteoretiker, men... :smiley-bounce022

Jeg har vært litt mistenksom på at jeg plutselig er gravid så lettvint uten at vi har gjort noe spesielt. Vi hadde ikke beregnet eggløsningsdag eller noe (slik som vi gjorde 3 år tilbake) og heller ikke styrt på som kaniner (slik som vi gjorde 10 år tilbake), og etter hva jeg kan se fra kalenderen har vi ikke truffet riktig dag i hele tatt.

I sommer gikk jeg på en skikkelig lang antibiotikakur, mer enn 100 dager. Så nå lurer jeg rett og slett på om det har bidratt? Jeg kom over en artikkel om par som reiser til Hellas og får AB-kur mot infertilitet. Har kuren min rett og slett drept graviditetsfiendtlige bakterier? :p
 
Nå er jeg litt bekymret. Ringte legen i går for å ta en gjennomgang av medikamenter jeg tar fast. Flere av dem bør jeg ikke ta som gravid, men siden jeg ikke visste at jeg var det har jeg selvsagt tatt dem. :-/

Ting jeg har fått i meg som jeg ikke burde tatt: Muligens 1 eller 2 øl (drikker veldig lite, men tar en nå og da), daglig Telfast (antihistaminer), Somac (syrenøytraliserende) og 1 stk Paralgin Forte 8.desember (ble skikkelig dårlig av den, rommet snurret så mye at jeg måtte legge meg og jeg begynte å kaldsvette).

Ting jeg ikke har tatt før lørdag som jeg burde ha tatt: Folat.
 
Last edited:
Gratulerer så mye! ❤️

Ett par øl ville jeg ikke bekymret meg for i det heletatt! De andre tingene vet jeg lite om, sa legen noe om hva som kunne skje hvis du tok noen av de medisinene? Kanskje du skal bli henvist til en tidlig ultralyd? :)
 
Gratulerer SÅ mye! For en fin historie :) ❤ jeg hadde ikke bekymra meg for noe av det du har tatt :) antihistaminer gis ved hypeemesis og ved søvnproblemer hos gravide, så kan aldri tenke meg at det er farlig at du har tatt før du visste su var gravid. To øl betyr ingenting :) en PF kan jeg heller aldri tenke meg at kan ha gjort noe skade. Flott at du tar Folat nå. Slapp av og NYT :D
 
Fikk et sammendrag fra mitt legekontor om hvordan svangerskapskontrollene foregår her i kommunen, og lager derfor en personlig kalender som jeg kan endre etterhvert som jeg får mer info.

Kalender:
  • 5.januar: Første svangerskapskontroll hos jordmor. Jordmor fylte ut Helsekort for Gravide.
  • 11.januar: Ekstra legetime for å få henvisning til fødselsdiagnostikk.
  • 29.januar: TUL i Kristiansand før fødselsdiagnostikk. Termin satt til 17.august.
  • 31.januar: Første kontroll hos lege m/blodprøver.
  • 5.februar: KUB-test (TUL + duoteste (blodprøve)) i Stavanger. Termin satt til 17.august.
  • 27.februar: Andre kontroll hos jordmor. (NB: Be om vurdering av Kristiansand ifht Flekkefjord.)
  • 22.mars: Ordinær ultralyd i Kristiansand
  • Uke 24 (ca 18.april): Andre kontroll hos lege
  • Uke 25 (ca 25.april): Fødselsforberedende foreldrekurs bør bestilles i følge Preg Life-appen
  • Uke 26 (ca. 2.mai): Foreldrepenger, permisjon osv NAV.
    Svangerskapsforsikring + barneforsikring kan opprettes.
  • Uke 32 (ca 13.juni): Tredje legekontroll
  • Uke 36 eller 38 (11.-31.juli): Fjerde legekontroll
 
Last edited:
Gratulerer så mye med baby på vei!

Lurer på hvor du fikk den kalenderen fra? I Norge er det nemlig vanlig med 8-9 lege/jordmorkontroller, inkludert oul, så "fjerde og siste legekontroll" hørtes veldig lite ut.
 
Gratulerer så mye med baby på vei!

Lurer på hvor du fikk den kalenderen fra? I Norge er det nemlig vanlig med 8-9 lege/jordmorkontroller, inkludert oul, så "fjerde og siste legekontroll" hørtes veldig lite ut.
Fikk et notat fra mitt lokale legekontor. Kan hende jordmoren har flere timer også, det finner jeg ut neste uke håper jeg. :)
 
Huskeliste før time med jordmor 5/1:

- Konisering
- Familie med S-protein mangel
- Sykehusskrekk / traume
- Tidligere mageoperasjon
- Fødselsdiagnostikk pga alder
- Spørsmål om familievernkontoret

Håper hun har noen timer. ;)
 
Fikk et sammendrag fra mitt legekontor om hvordan svangerskapskontrollene foregår her i kommunen, og lager derfor en personlig kalender som jeg kan endre etterhvert som jeg får mer info.
Kalender:
  • Før uke 12 (har time 5/1): Første svangerskapskontroll bør gjøres hos jordmor. Jordmor fyller ut Helsekort for Gravide.
  • Uke 12-13 (ca 24.januar): Første kontroll hos lege
  • Uke 24 (ca 18.april): Andre kontroll hos lege
  • Uke 25 (ca 25.april): Fødselsforberedende foreldrekurs bør bestilles i følge Preg Life-appen
  • Uke 26 (ca. 2.mai): Foreldrepenger, permisjon osv NAV.
    Svangerskapsforsikring + barneforsikring kan opprettes.
  • Uke 32 (ca 13.juni): Tredje legekontroll
  • Uke 36 eller 38 (11.-31.juli): Fjerde legekontroll
Mine legetimer blir trolig omkring uke 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38, 40, 41. Går ikke til jordmor. De vil gjerne ha kontroll minst hver fjerde uke, så du skal da antagelig til jordmor uke 16, 20, 28 og kanskje uke 40/41 om du føder sent.
 
Har vært så dårlig siden siste oppføring at jeg bare har hatt lyst til å klage. Var hos jordmor fredag og hos lege i dag som jeg vil utdype, men får ta det i overkommelige biter senere. Har vært veldig kvalm, svimmel, trett, ør, og uggen. Føles som om jeg har et slør over hode når jeg er våken. Føles av og til som om jeg har feber og andre ganger som om jeg skal svime av. Hadde også diaré fire dager.

I dag har jeg for første gang fulgt et system som ser ut til å fungere på en måte... Men det vil også si at jeg spiser 8 ganger på en dag! Så jeg synes det tar opp mye plass og tid. Om det varer kun til uke 12, greit... Men kan ikke holde på slik hele graviditeten, jeg kommer til å bli utrolig matlei. Og gal!

Kopierer fra en tråd hvor jeg fylte inn "planen":

Tenker det er unntakstilstand nå. Man skal jo ikke kaste mat, men har nå fått samboeren til å handle inn ALT mulig til meg, slik at jeg virkelig kan teste all mat og drikke siden så lite frister eller går.

Mat: Brød, grove rundstykker, fine horn, knekkebrød med alle tenkelige pålegg (utenom salami og spekemat). Hold-it, nudler, vårruller, nuggets, yoghurt, grøt, toast, kyllingsuppe fra Fjordlands, appelsin, eple, mango, røde druer, grønne druer, banan, gule epler, grønne epler, kiwi, saftispinner, krone-is osv osv.

Drikke: Flere typer juice, vann med sitron, smoothie, fem forskjellige typer brus (kullsyra hjelper meg litt mot kvalmen), saft, litago med jordbær, sjokomelk osv.

Jeg spiser nå hver 1,5 time, bruker stoppeklokke, for å holde kvalmen litt under kontroll. Den er der fortsatt, men den tar ikke over hele kroppen og hodet.
Hovedproblemet for meg er å få drukket nok, men prøver å ta fem slurker her og fem slurker der.
 
Må bare oppdatere: Endte opp med å kaste opp rett før jeg skulle legge meg. :depressed: Var ikke helt vanntett den planen. Rart så bra man føler seg etter å ha kastet opp da, er det pga endorfiner eller noe?
 
Jeg legger en link her jeg så i september-gruppa: https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Er glad i statistikk og denne viser sannsynligheten for at abort ikke vil skje. I dag som jeg er 11+1 er det 97,9 % for at babyen blir født. Ved rundt 7 uker er det 90 %, så det er jo en kolossal forbedring på bare en måned!

På mandag skal jeg på TUL, gruer meg ganske mye... Men blir fint å få det overstått!
 
Utstyrsliste
  • Stokke Tripp Trapp stol kjøpt brukt 900 kr m/newbornsete kjøpt brukt 300 kr. Ny pris 1800 kr + 800 kr
  • Babysete til TrippTrapp 6 mndr+ m/sele og Baby Set Tray (brukt) 450 kr + 350 kr + 400 kr
  • Pute til TrippTrapp? Passer til babysete + uten sete. 350 kr
  • Tips fra dere: Ulldress fra Lanullva
  • Flasker. 4 av 6.
  • Apotek: Paracet for baby/barn. Inotyol eller Bepanthen (bleiesalve). Termometer for baby/barn. Medela PureLan (puppesalve)
  • Bilder til barnerommet (Ole Brumm, Pippi og Emil? Dyr. Ori? Ratchet&Clank. Super Mario. Veggkunst? Trær, natur, bondegård)
  • Rammemadrass til voksen til barnerommet (slik at den mest utslitte voksne kan rømme dit ved behov)
  • Vanish eller sitronsåpe (babyshop) for flekker
  • Egen skittentøysdunk til baby-greier? (Pga hårete hunder osv)
  • Bleier str 1 (kun 1-2 pakker) og 2 (vil antageligvis gå over til denne ganske fort)
  • Vogn med fire hjul. Har notert meg følgende tips fra dere:
    - Kombi er en sportsvogn som du har en bag i. Dvs du triller på både sportsvognen og bagen samtidig. Bagen blir da ofte en del mindre også. Jeg anbefaler virkelig duovogn, der du først bruker en større bag og så en sportsvogndel på samme understell.
    - Kjøp vogn hvor sittedelen enkelt gjøres om til liggedel, men hvor man kan kjøpe bagdel utenom.
    - Sittedelen bør være vendbar.
    - Må finne ut hvilke hjul jeg bør ha.

    Britax smile 2 kjøpt på tilbud på Jollyroom for 5995 kr. Ordinær pris 9298 kr.
    blue%20duo.jpeg

    Stokke Trailz
    Emmaljunga NXT90F,
    Bugaboo Fox,
    Babyjogger City Elite,

    Emmaljunga Edge,
    Emmaljunga Viking,
    Emmaljunga mondial de luxe,
    Silvercross Wave,
    Uppababy
  • Regntrekk: Britax smile 2 Regntrekk
  • Myggnetting Kjøpt på tilbud fra Tinkafu for 99 kr. Ordinær pris 298 kr.
  • Koppholder Kjøpt på tilbud fra Tinkafu for 99 kr. Ordinær pris 249 kr.
  • Bilstol (nytt). Har notert meg følgende tips fra dere: Lurt å gå for en bilstol som ikke må stå fast i en bil uten mulighet å ta den ut. Husk at noen bilstoler f eks Britax passer flere Emmaljunga vogner. Dvs at man kjøper en enkel adapter og kan ta bilsete ut av bil og feste på understellet. Praktisk når baby sovner bilsete og man må f.eks må handle plutselig og ikke vil gå å bære på bilsete. Samme gjelder andre merker. Sjekk hvilket bilsete som passer til adapter. Den lengste soveposen må kunne passe i vognen. Besafe izi go passer til Stokke vogn. Og kommer med en versjon nå som kan bruke samme base som neste bilstol. https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/
    62_622370.jpeg
    • Britax Römer Baby-Safe Plus SHR II Babybilstol, Moonligt Blue 1449 kr tilbud, spart 550 kr
    • Britax Isofix Base 1395 kr tilbud, spart 100 kr
  • Kommode
  • Solskjermer til bil - Biltema
  • Bilspeil - Biltema
  • Stelleprodukter: Babyolje? Kremer? Våtservietter? Tørrservietter
  • AmmeBH - har kjøpt 4, Cache Coeur Amme BH Gloss Slate Blue 80G x2 og 80H x2
  • Ammetøy - har kjøpt 2 t-skjorter og 4 singleter
  • Bleiebøtte: Gratis f.o.m. 28 uker https://apps.sandviks.com/apix?x-method=ElementService.click&x-site=BVN&url=http://portal.oculosdialog.com/barnashus/reg/2/&pageuid=VFu_52yWDNCc9F_1K7txnXHB&seq=1 + refill kjøpt på salg AngelCare 3pk 199,-
  • Lammeskinn: https://nostebarn.no/soveskinn-hvit-merino-3131-x-090-1 til seng og https://www.barnashus.no/lambskin-5point-harness-natur-7048731486147.html til vogn
  • Bodyer str 50 og 56
  • Strømpebukser str 50/56
  • Tynne bomullsluer
  • Stellematte fulgte med stellebordet
  • Neonate BC-8000DV Video Babycall 2099 kr, ny pris 2200-2500 kr
  • BabyBjørn Vippestol Salg 1099,- inkludert lekebøyle, ordinær 1500 kr
  • Cozyfix ammepute 899,-, ordinær 1300 kr
  • Brystpumpe Medela Swing elektrisk Salg 999,-, ordinær 1400 kr
  • Gravidjournalen
  • Barnejournalen
  • Smokker, Avent nyfødt (nytt)
  • BBhugme (for meg og ryggen) 1300 kr?
  • Close Caboo bæresele/sjal Kjøpt brukt for 500 kr + 115 kr i porto, ordinær pris 1000,-
  • Samsovingsmadrass/ammemadrass (nytt) Kjøpt for 400 kr + porto 145 kr av VictoriaH
  • Sprinkelseng. 60x120. Justerbar høyde. Nedfellbar langside.
    Disse har justerbar høyde og nedfellbar langside: BabyDan Sprinkelseng Alfred nypris 1600kr, Troll Lux Sprinkelseng nypris 1900kr (Har ikke: JLY, Troll Lukas, Ikea).
    Kjøpt Troll Lux hvit på Jollyroom for 1549 kr.
  • Overmadrass, to stk. Brukes istedenfor tisselaken
  • Madrass + 2 laken til vugge 89x42 cm
  • Madrass til sprinkelseng: Babydan Airlux Madrass 60x120cm 899,- ny pris 999,-
  • Laken 3 stk 60x120 Kjøpt for 60 kr pr stk på 40 % salg.
  • Dyner (minst én av hver størrelse): 2 stk 65x80 + 2 stk 80x100 To av dynene kjøpt på 40 % salg for 630 kr. + 1 stk 100x140 (kan vente 1 til 2 år)
  • Sengeklær 65x80: 3 stk
  • Sengeklær 80x100: 3 stk 2 sett kjøpt på 40 % salg for 320 kr
  • Voksi Move Bilstolpose kjøpt på salg for 699,-, ordinær 999,-
  • Brevi Bagnotime White Rabbit Stellebord/badekar 1099,-
    https://www.babybanden.no/products/stellebord-til-badekar-brevi-bagnotime
  • Babygym Kjøpt på 40 % salg for 480 kr
  • Avent Dampsterilisator For Mikrobølgeovn 295,- ny pris 425,-
  • BabyDan babynest Kjøpt på salg for 299,-, ordinær 500 kr + Babynest fra babynest.no. Salg 480 kr, ordinær 1200 kr.
  • Ryco Stella Messenger Stelleveske Kjøpt på salg for 299,-, ordinær 699,-
  • Vognrangle/uro (salg komplett apotek)
  • Tinkafu vognpose i lammeull kjøpt på salg for 500,-, ordinær 2000,-
  • Madrass eller teppe til lekegrind, 95cm x 95cm. Kjøpt for 349 kr på tilbud på Jollyroom, ordinær pris 419 kr.
  • En uro som kan brukes til seng/vugge og vippestol (elektrisk) Kjøpt Teddykompaniet fra Jollyroom for 299 kr (ordinær pris 459 kr)
  • Feste til smokk
  • Smekker
  • Ammeinnlegg Har kjøpt Chicco 60 stk 79,- på salg (119,-)
  • Lekegrind 1x1 m kjøpt brukt 700 kr BabyDan Felix, ny pris 1800 kr.
  • Tepper: 1 stk helseteppe, farmor strikker vognteppe, 2 stk swaddle tepper fra Komplett
  • Kluter: 10 gaskluter + 10 frottékluter
  • Gulpekluter (gas) 9 stk kjøpt på 40 % salg for til sammen 162 kr.
  • Badehåndkle 5 stk. 4 kjøpt på 40 % salg for til sammen 420 kr.
  • Stor bamse
  • Liten bamse
  • Kaninbamse
Ikea ønskeliste: https://www.ikea.com/webapp/wcs/sto...isplay?langId=-14&storeId=16&listId=298190798

Hvis nødvendig:
Baby Brezza MME maskin
https://www.mimmis.no/baby-brezza-formula-pro-morsmelkerstatning-maskin

Til neste baby: vurdere Ergobaby minimizer til vogna
 
Last edited:
I dag var jeg på TUL i Kristiansand fordi fastlege hadde henvist til fødselsdiagnostikk. Det eneste som skjedde i dag var ultralyden og info om at selve fødselsdiagnostikken må skje på et universitetssykehus, samt at vi burde tenke litt over hva som skal skje om eventuelle kromosomfeil finnes.

Kristiansand samarbeider med Rikshospitalet, men vi fikk dem til å sende oss til Stavanger (SUS) isteden, da vi bor mellom Krsand og Stv.
På SUS vil de gjøre enda grundigere UL, blodprøve (duotest) og gi oss info om kromosomfeil og hva de innebærer.

Sjansen for kromosomfeil er veldig liten, jeg tror gynekologen i dag sa 1 av 400, så jeg er ikke så veldig bekymret egentlig.

Ved eventuelle avvik er neste steg fostervannsprøve.

:Heartred:Heartred:Heartred

Det var de tørre fakta, men å beskrive selve opplevelsen er vanskeligere! En liten del av en er jo litt redd for at skjermen skal forbli tom... Men plutselig er det noe der, og hun (gynekologen) prater om hode, rumpe og bein. Et hjerte som banker. Væske i magen til lille som viser at den har begynt å drikke og tisse. Armer og bein som spreller. Litt dansing hit og dit. Fryktelig rørende! :crybaby2 Jeg må innrømme at det var litt lettelse at det kun var én også, da jeg har ryggproblemer og så for meg at det kunne bli veldig hardt etter fødsel hvis det var flere mageboere. Hele babyen forsvant når jeg lo slik at magen ristet. :hilarious: Som fikk meg til å le enda mer. Dette var virkelig en sterk opplevelse. :Heartred
 
I dag var jeg på TUL i Kristiansand fordi fastlege hadde henvist til fødselsdiagnostikk. Det eneste som skjedde i dag var ultralyden og info om at selve fødselsdiagnostikken må skje på et universitetssykehus, samt at vi burde tenke litt over hva som skal skje om eventuelle kromosomfeil finnes.

Kristiansand samarbeider med Rikshospitalet, men vi fikk dem til å sende oss til Stavanger (SUS) isteden, da vi bor mellom Krsand og Stv.
På SUS vil de gjøre enda grundigere UL, blodprøve (duotest) og gi oss info om kromosomfeil og hva de innebærer.

Sjansen for kromosomfeil er veldig liten, jeg tror gynekologen i dag sa 1 av 400, så jeg er ikke så veldig bekymret egentlig.

Ved eventuelle avvik er neste steg fostervannsprøve.

:Heartred:Heartred:Heartred

Det var de tørre fakta, men å beskrive selve opplevelsen er vanskeligere! En liten del av en er jo litt redd for at skjermen skal forbli tom... Men plutselig er det noe der, og hun (gynekologen) prater om hode, rumpe og bein. Et hjerte som banker. Væske i magen til lille som viser at den har begynt å drikke og tisse. Armer og bein som spreller. Litt dansing hit og dit. Fryktelig rørende! :crybaby2 Jeg må innrømme at det var litt lettelse at det kun var én også, da jeg har ryggproblemer og så for meg at det kunne bli veldig hardt etter fødsel hvis det var flere mageboere. Hele babyen forsvant når jeg lo slik at magen ristet. :hilarious: Som fikk meg til å le enda mer. Dette var virkelig en sterk opplevelse. :Heartred

Så utrolig koselg at du hadde en så fin opplevelse på ultralyden! ❤️ Hvor langt var du på vei når du hadde UL? Håper jeg er like heldig når jeg skal dit om litt over en uke :)
 
Så utrolig koselg at du hadde en så fin opplevelse på ultralyden! ❤️ Hvor langt var du på vei når du hadde UL? Håper jeg er like heldig når jeg skal dit om litt over en uke :)
Hun satte meg til ca 11+6 da jeg var der. Håper du får en fin opplevelse også! :)
 
I går var jeg på TUL nr to, som del av KUB-/duotest, denne gangen i Stavanger. Ikke så mye nytt; ble satt til samme termin som sist: 17.august. Fikk høre hjertefrekvensen! (Ca 168 tror jeg samboeren sa.) Hun målte nakkefold, hodestørrelse, magestørrelse, så nøye på hjertet og navlestreng. Vi så hjernen!!! Fy flate så tøft. Denne gangen var det en skjerm i min retning, så fikk fulgt bedre med selv! Men jeg klarer jo ikke å tyde noe særlig da. Babyen har iallfall minst en arm etter hva jeg kunne se. :p

Fikk ikke bilder og fikk ikke vite kjønn (altfor tidlig! sa hun). Hun som tok blodprøve var nordlending som meg, jeg synes det var litt koselig. (Nå fikk jeg tårer i øynene, pokkers hormoner... Savner hjem...)
 
Er det tidlig å være utålmodig?
Jeg vil handle til babyen, men samtidig være smart og vente på salg.
Jeg vil vite kjønn, men det er 1,5 måned til OUL.
Jeg vil ordne barnerom, men vi skal forhåpentligvis flytte før august.

Alle tankene mine dreier seg om babyting, jeg er fullstendig i redebyggingsfasen. Jeg kjeder meg masse, da jeg plutselig ikke er interessert i noe annet i hele verden, og til og med forumet beveger seg for treigt nå. :hilarious: Jeg har ikke noe særlig nettverk her sør, så det hjelper selvsagt ikke.

Neste oppfølging er jordmor om 2,5 uker og det eeer sååå leeenge tiiil. :hungover:
 
Back
Topp