Hei - er du ny her? Er du bare innom å leser?

Velkommen til alle sammen!

Ikke vær redd for å sleng dere på skravlinga rundt om her. En trivelig gjeng med damer som er her :D

Hei! Jeg har vært her en ukes tid eller to som aktiv bruker, men har sneket mitt rundt over lang lang tid uten å ha hatt mot til å melde meg inn og bli aktiv... Kanskje mest fordi vi har vært prøvere i lang lang tid uten å lykkes og jeg har hatt litt behov for å fortrenge det litt... Følte at ved å være aktiv her inne ble det mer virkelig at det aldri gikk... Men samtidig vært litt nysgjerrig og lest mye...

Er nå gravid med termin i april :)

Jeg er ikke så ny nå lenger, har vært her siden før sommeren :) Men jeg er kanskje ikke en av de mest aktive her da, siden jeg får denne varselen ;)Jeg er 29 år og har vært sammen med samboer i 13 år :Heartred Vi har ei jente på 2,5 år og har vært prøver på nummer to siden mars i år og nå har det endelig klaffet :Heartpink termin i mai 2016.

Hei. Jeg har vært her i noen få dager og lest litt i smug for å lære xsmile8
Har ingen barn fra før.
Prøver på 13 måneden å å bli gravid, men har ikke lykkes. Har nettopp begynt med rett på dobbel Pergo og Metformin og er nå 4 dpo.
Venter i spenning disse dager. Prøver å lese meg opp litt her for å forstå ord og utrykk før jeg begynner å kommentere. Noen som vet om det er noen oversikt her inne over hva alle forkortelsene betyr?

Hei.
Vært her kanskje en uke eller to nå og tester meg litt frem med å kommentere og diskutere. :)
Venter vårt første barn i januar <3 Blir veldig spennende å møte den lille! :)

Hei!
Jeg har vært medlem her i noen år, siden vi startet med temping. Har hatt både aktive og inaktive forumperioder. Men nå er vi i gang med prøvingen og håper på at vi blir foreldre for første gang i løpet av 2016 :)

Har vært her i noen dager. Måtte ta farvel med lille Balder i uke 20 etter at vi oppdaget store misdannelser på ul, det er 12 dager siden nå. Vi hadde prøvd i to år før spiren satt, så sorgen er fortsatt stor. Men vi vil prøve igjen.

Uff, så trist å høre. Men. Ledig glad for at du sier at dere skal prøve igjen :happy:
Det er jo den store skrekken å få en sånn beskjed.
Masse lykke til med prøvingen, håper den sitter igjen raskt!!

Hei. Jeg har vært her i noen få dager og lest litt i smug for å lære xsmile8
Har ingen barn fra før.
Prøver på 13 måneden å å bli gravid, men har ikke lykkes. Har nettopp begynt med rett på dobbel Pergo og Metformin og er nå 4 dpo.
Venter i spenning disse dager. Prøver å lese meg opp litt her for å forstå ord og utrykk før jeg begynner å kommentere. Noen som vet om det er noen oversikt her inne over hva alle forkortelsene betyr?
Hei og velkommen! Håper spira sitter for dere nå <3 vi prøvde i 18 mnd eller noe sånt på første, fikk hjelp mer det gikk på egenhånd. Nå er jeg gravid med nr 2 og den satt før vi rakk å prøve med termin i mars :)

Ja, det finnes en oversikt! Tror den ligger som festet inne på prøverforumet :) http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1581103/

Litt kjapt;
El- eggløsning
Tr- tante rød, mensen
Pp- prøveperiode
Cb- clearblue test
Temping- å ta tempen for å finne el
Ikm- ikke kommende mens, når man venter menstruasjonen (som man selvfølgelig håper at ikke kommer)

Oi wow jeg har kommet helt ut av det jeg, husker ikke fler i farta! [emoji14]

Hei til alle. Har vært her i noen måneder og leser litt i mellom, men skriver lite selv ;) har en sønn på snart 8 år og en datter på snart 5 mnd. For oss 4kløver er komplett :) vi skal kjøpe en hund etterhvert hehe ;) men graviditeten er vi ferdige med-har vært SÅ tungt med nr.2 at jeg orker ikke tanken en gang ;) nå nyter vi livet med 2 flotte barn vi har og gleder oss til årene som kommer

Jente på 26, sambo 34, har sammen ei jente på rett over 7 mnd
Velkommen skal du være :D

Hei. Jeg har vært medlem i noen dager. Jeg er 28 år og vi prøver å få nr 2. Har en sønn fra før. Var mye inne å leste på forumet da jeg gikk gravid med første, og tenkte at denne gangen ville jeg være medlem :)

Velkommen til oss. Lykke til med prøvingen :D
Hei! :)
Ble medlem i 2009 da jeg ble gravid med størstegutten som ble 5 år i mai. (Ble alene i januar 2010 og møtte sambo høsten 2011).
Vi fikk en gutt i august 2013, og nå har vi kastet oss rundt for å prøve på neste :)
Vi er inne i 2 PP nå, så får vi se hvor lang tid det tar.
Jeg er forresten 28 år :)

Masse lykke til med prøvingen på nummer 3 :)
Hei.
Er noen år siden jeg har vært aktiv her inne nå...men kom "tilbake" for 1 måneds tid siden da jeg vart gravid igjen. Termin i mai 2016, har to barn fra før :)

Velkommen tilbake :) Gratulerer med spiren i magen :D
Jeg er ikke ny her, jeg har våre her siden 2013 så veit ikke heilt hvorfor jeg fikk den varselen hehe

Varselen er sendt til alle brukere på forumet, for jeg ønsker at nye medlemmer skal skrive her, og vi eldre brukere skal ønske de velkommene :) Samhold :D

Har vært her i noen dager. Måtte ta farvel med lille Balder i uke 20 etter at vi oppdaget store misdannelser på ul, det er 12 dager siden nå. Vi hadde prøvd i to år før spiren satt, så sorgen er fortsatt stor. Men vi vil prøve igjen.

Kjære kjære deg, så ufattelig trist! Klart sorgen er stor, og det må den få lov til å være.
Håper du kan finne noe trøst i vårt underforum Vi som har mistet. Dessverre er det mange i lignende situasjoner som deres. Ønsker deg alt godt fremover. :Heartbigred

Heisann alle sammen
Jeg er og snoker litt også prøver jeg og bli klok på temping sånn at jeg kan bli kjent med min syklus, veldig uregelmessig!

Hei din snoker ;)
Har du tittet innom Vi som prøver? Her kan det hende du finner noen som kan hjelpe deg ang temping :)
Hei :)
Jeg er ganske ny her. Har 2 barn fra før - de er 4 og 7 år. Vi har prøvd på nummer 3 i 1,5 år nå, har mistet 2 ganger de siste 3 årene. Gir ikke opp :)

Velkommen! Gi aldri opp!!
Lykke til med prøving :)

Er gravid i uke 11, etter dobbel pergotime-kur. Har mistet en gang tidligere så får godt med oppfølging og skal på andre UL om en uke! :)

Er voldsomt kvalm, og kaster masse opp. Det er jo et "godt" tegn, men nå er det vanskelig å tenke slikt; SLITEN!

Gratulerer med spiren i magen, og god bedring med oppkasten.
Her kan du lese hvordan du lager ditt eget kallenavn

Jeg ble med her på forumet i sommer, men har ikke blitt så aktiv enda!

Litt om meg:
Dame på 28, snart 29. Gift med mann på 35.
Vi har vært prøvere i 2,5år. Skal gjennom første prøverør nå i okt/nov, med behandlingsmetode lang protokoll (synarela og menopur). Ellers har jeg i 1 år blogget om det å være ufrivillig barnløs. Det hjelper på i hverdagen og håper andre likesinnede har glede av å lese det jeg skriver. Da vi satt på fertilitetsklinikken forrige uke til forsamtalen, gikk det opp for meg at alle andre i venterommet var der fordi de ønsker barn men ikke får det. Likevel sitter vi der uten å veksle ett ord. Tror vi burde bli flinkere til å prate med hverandre IRL også, og ikke bare hyggelige samtaler på forumer

Velkommen!
Og det har du helt rett i! Men det er så vanskelig å si noe om slike vanskelige temaer til noen. Her på forumet har vi en veldig stor gruppe med prøvere, og gruppen vokser stadig. Har du vært innom Vi som prøver å hilst på dem?
Lykke til med prøvingen og prøverør :)

Har vel vært her i snart 2 mnd tror jeg:)
Fikk en liten gutt i mai, veldig kjekt og skravle med andre som er samme situasjon, og få tips og triks :D

Velkommen til oss, og gratulerer med en gutt :)

Hei,
Har vert her i ca en mnd. Er 8+1 på vei i dag, førstegangsgravid og veldig spent. Vi har vert gjennom IVF og på tredje forsøk festet den lille spiren seg.

Woow, gratulerer :)

Hei, har vært her noen måneder nå, men ble ikke aktiv før for noen uker tilbake:) er 25 og vært prøvere i 3,5 år uten hell. Er igang med første Ivf/ icsi nå. Har planlagt uttak i uke 41:happy: er kjempe spent:)

For en spennende tid dere går i møte! Lykke til :)

Hei:) jeg er 24 og vært medlem snart i 2mnd. Vært sammen med samboeren min i 5 år og mistet for 2 gang for snart to mnd siden. Skal starte prøvingen igjenn om 1mnd, skummelt og spennende. Krysser fingrene at den 3 vil klaffe:smiley-angelic001

De kloke sier at alle gode ting er tre, så da satser vi på det. Lykke til, og velkommen hit :)

Hei!

Helt ny, både som forumbruker og gravid.
Jeg er i dag 30+0, 3/4 unnagjort. :gen014
Det var veldig deilig å komme inn i 3. trimester. Jeg jobber 40 timer i uka så 2. trimester var langt synes jeg. Nå er det tiden av veien for å bli ferdig med alt i tide, både hjemme og på jobb. Og det er egentlig greit nå som jeg er tung og "vondtene" kommer oftere og raskere. De siste "vondtene" som har meldt sin ankomst er dårlig lukke funksjon i halsen (kan jo ikke legge seg ned etter å ha spist) og at lille sparker seg vei opp og bakover ved ribbeina på høyre side.

Ellers er det også mye glede. Jeg har fått en ro over meg (med unntak av et par hormonklikker her og der, fnis) som er utrolig deilig å ha. De dagene jeg har litt fri tusler jeg rundt og gjør kun det jeg vil og kjenner at magen og roen fyller meg med glede og spenning! Er selv desember barn og superfornøyd med at lille er ventet i Desember :Heartblue:Heartred

Ble noen linjer detta.. :)

Næmmen, hormonklikker du? Det er nok en helt normel "bivirkning" av den voksende magen ;) ;)
Velkommen til forumet. Har du meldt deg inn i desembergjengen?

gammel bruker ;) som er innom iblant :)
brukte flere år på endelig få mirakeljenta vår som kom for snart 1 år siden nå, (englemamma til 2 gutter)
tanken er å prøve på enda et mirakel..men vet ikke om vi tør ha håpet oppe så mye, var en lang prosess sist.. skal snart ta kontakt med fertilitetsklinikken..lite håp er det jo ;)

Velkommen tilbake, og gratulerer med 1 åringen :D
Ønsker dere hell og lykke med prøving fremover. Spennende og krevende prosess som ligger foran dere.
Hei, meldte meg inn første gang da jeg var gravid med nr 1 for snart 3 år siden..
Ble aktiv igjen da jeg i august satt med en positiv test på nytt, men desverre endte i en SA. nå prøver vi på nytt :)

Så trist at dere mistet :( Håper dere lykkes kjapt igjen :)
Har du sett underforumene våre Vi som har mistet og Vi som prøver
På begge disse stedene vil du nok møte noen i samme situasjon som deg.

32 år fra Telemark, jeg og samboer ble plutselig gravid gitt 7+2 idag, termin ca 16 mai. Helt ny her☺️ Helt fantastisk følelse å være gravid, føler meg kvinnelig og priviligert!

Hei og velkommen! Håper spira sitter for dere nå <3 vi prøvde i 18 mnd eller noe sånt på første, fikk hjelp mer det gikk på egenhånd. Nå er jeg gravid med nr 2 og den satt før vi rakk å prøve med termin i mars :)

Ja, det finnes en oversikt! Tror den ligger som festet inne på prøverforumet :) http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1581103/

Litt kjapt;
El- eggløsning
Tr- tante rød, mensen
Pp- prøveperiode
Cb- clearblue test
Temping- å ta tempen for å finne el
Ikm- ikke kommende mens, når man venter menstruasjonen (som man selvfølgelig håper at ikke kommer)

Oi wow jeg har kommet helt ut av det jeg, husker ikke fler i farta! [emoji14]

Oi.. Helt grønn her jeg.. Prøvde å takke deg, men svaret mitt kommer ikke opp etter din kommentar og ligger alene nederst :smiley-ashamed008
Prøver på nytt xsmile3

Back
Topp