Hcg - blodprøveresultater

En tråd i 'Juni 2021' startet av ElskerJesus<3, 5 Okt 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Du kan ikkje argumentere med eit personlig svar fra ein lege til ein person. Som sagt, ved exu følger dei fremdeles med på hcg verdiene f.eks. er ikkje alltid UL er det beste redskapet. Mange tar heller ikkje TUL, då det er dyrt og krever ein del. Men å få eit par hcg blodprøver for å få bekreftelse på stigning og graviditet er det mange som får, også etter uke 6. Her er det individuelt, så absolutt. Men ingenting er absolutter, som at hcg-måling etter uke 6 har ingenting for seg, for det har det.

Om eg skal pirke på han legen sitt svar så er det faktisk ikkje alle GY som finner hjerteaktivitet etc i uke 6, så blir liksom feil å sei det som eit absolutt..

Me må ha rom for alt, og ikkje setta noko som helst som fasit, for ein graviditet er veldig individuel:happy:

• Enig Enig x 1
  2. Miffy2017 Betatt av forumet JuniJubel2021

Da har jeg fått svar på min andre blodprøve :cat:
    3+2: 24
    4+1: 655

dette er vel en fin stigning?

• Vinner Vinner x 3
  3. Løveunge Forelsket i forumet JuniJubel2021

Synes det ser fint ut :). Hadde hcg på 157 når jeg var 4+0.

• Liker Liker x 1
  4. Steri_86 Flørter med forumet JuniJubel2021

Jeg tok hcg prøve da jeg var 4+2, da var den på 1600.

5. Paeonia Glad i forumet Himmelbarn JuniJubel2021

Tok prøve i går 5+3, fikk akkurat svar, målte 17935 ❤ Det lettet meg litt, enn så lenge. :shy:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  6. Bkno7000862 Andre møte med forumet

Jeg har tatt en del hcg prøver da jeg har tett oppfølgning pga ex som endte meget dårlig.
    Her er mine målinger på en uke.
    Hcg 07.10.20
    352
    Hcg 08.10.20
    553
    Hcg 09.10.20
    976
    Hcg 12.10.20
    3570
    Hcg 15.10.20
    9718

7. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Kor langt er du på vei?

8. Bkno7000862 Andre møte med forumet

I dag er jeg 5+6

9. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Då har du gode målinger ja :) godt å få skikkelig oppfølging, og kjekt at du dele resultat med oss :Heartpink

10. Bkno7000862 Andre møte med forumet

Ja jeg håper det :) Ja syns det er veldig greit med skikkelig oppfølgning. :)

11. Lille.meg Forelsket i forumet Oktoberbarna 2021♡ JuniJubel2021 Assistert-jentene

Tok test 20 daga etter innsett, (5+1), den va på 450... di på sykehuse ville æ sku ta en ny idag (5+3), æ jikk helt i kjellern å trudde alt va gådd galt... men rett før æ va ferdi på jobb idag fikk æ svare.. 860. Så det e jo ei dobbling.. herregud kor letta æ blei. Syns den e veldig lav, men sålenge den dobble sæ, så e æ førnøyd

• Hjertelig Hjertelig x 2
  12. Lille.meg Forelsket i forumet Oktoberbarna 2021♡ JuniJubel2021 Assistert-jentene

Æ fikk ca samme hcg måling på dag 5+1, å blei veldig bekymra.. kordan går det me dæ? Min dobbla sæ di neste 2 dagan, men føle mæ ikke trygg ennu.. gått å se at d e flere såm har lav hcg

13. Lykken_er_4 Blir kjent med forumet JuniJubel2021

Føler selv alle har så fine og høye målinger, så var godt å høre fra noen andre :happy:
    Jeg har det fint, har symptomer (litt kvalme, trøtt, ømme bryst) og ingen blødninger eller smerter. Var på TUL 6+1 og der var alt som det skulle, men så ikke hjertedunk. Mulig fordi jeg er kortere på vei. Fikk ny time til ul etter 3uker (nå er det 2uker til). Prøver å ikke tenke for mye på det og håper alt er fint. :Heartred

14. Lille.meg Forelsket i forumet Oktoberbarna 2021♡ JuniJubel2021 Assistert-jentene

Så bra:) da får du nokk se et dunkanes hjerte om 2 uke:) æ skal åsså på tul om 2 uke, må ringe imårra å bestille:) æ blei helt knust når æ fikk det første svare, førr alle andre her har så fine høye tall..
    Her har æ heller ikke mest symptoma.. trøtt å sliten, men æ sov ektremt dårli, det har æ bestandi jort.. ømme puppa, å småkvalm til tilder.. å våkne hvær natt å må så tisse at d jør ont:p

15. joviis Blir kjent med forumet

Jeg hadde 20.000 og er 7+1, og venter kun en liten en ❤️

16. Betty1234 Forelsket i forumet

Jeg fikk svar på min hcg blodprøve fra i går 4+0 den var på 223. Aner ikke om dette er bra eller dårlig:oops:

Er så redd for at det skal gå galt nok en gang:(

17. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Det er veldig gode tall :) høyere enn normalt! Men som det har blitt skrevet mange ganger så er alt avhengig av det neste tallet/stigningen :) skjønne godt du e bekymra, men enn så lenge vokser ein liten baby inni deg, prøv å finn glede i det også ❤

18. Betty1234 Forelsket i forumet

Har gått igjennom IVF så var bare den blodprøven som var rekvirert.. Burde jeg ta flere?:oops:

19. Juniivfspire Flørter med forumet JuniJubel2021

Jeg har også målt hcg hos legen, men har ikke fått selve tall resultatet. Jeg fikk beskjed ved melding på helsenorge om at hcg var seksdoblet mellom de to prøvene mine (tatt med 4 dagers mellomrom).

dere som får selve tallverdiene - ber dere om de eller gir legen det uoppfordret ?

20. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Nei sikkert ikkje, du skal vel på UL i veke 6-7 uansett då rekner eg med? Det er eit godt og høgt tall for å være i veke 4, så rekner med klinikken berre ville bekrefte graviditet, og det har dei jo gjort :)

Om du likevell kjenner deg bekymra kan du spør om å få ta ein til tenker eg :)

Del denne siden