Hcg - blodprøveresultater

Venter spent på min HCG prøve. Tror den skal foreligge imorgen. Tok en ny strimmeltest imorges. Mye mørkere enn igår. Er 3+3 idag og er veldig spent på hva HCG nivået er nå.
 
Ny blodprøvesvar idag viste 34 960 når jeg var 6+0. Forrige var på 16400. :Heartred Venter til ultralyd nå. Har hørt at når man har passert 10 000 så stiger det ikke like fort så tør ikke teste mer
Er du over 6+0 spiller hcg uansett ingen rolle lenger, kun ul er korrekt. ;)
 
Ny blodprøvesvar idag viste 34 960 når jeg var 6+0. Forrige var på 16400. :Heartred Venter til ultralyd nå. Har hørt at når man har passert 10 000 så stiger det ikke like fort så tør ikke teste mer
Fin stigning det :Heartred ja etter 6 uker kan det gå over 4 dager før den dobler seg, så ikkje vits å nåke særlig meir då. Er i grunn gla for at eg ligger i det nedre skjitet, for er kvalm nok med 25k i veke 6:confused:
 
Er du over 6+0 spiller hcg uansett ingen rolle lenger, kun ul er korrekt. ;)
Det er jo ingenting "korrekt" med hcg...?? Ein tar hcg prøver for å sjekke at det stiger som det skal, og det kan ein gjer fram mot veke 8 om så er. Hcg spiller stor rolle uansett om du er over veke 6 :happy: f.eks ved exu så måler ein alltid hcg, også etter uke 6. Så jo, det spiller en rolle :happy:
 
Hei:oops: tar legen automatisk hcg prøve eller må man be om det? Jeg var hos legen på mandag, det ble tatt noen blodprøver men det var kun vitaminer og allergi prøver også urinprøve dao_O er 4+4 i dag, nå skal det sies at jeg egentlig hadde time hos legen for noe annet, men siden jeg hadde fått positiv test på søndag så ville han sette i gang med papirmølla med en gang:wideyed:
 
Hei:oops: tar legen automatisk hcg prøve eller må man be om det? Jeg var hos legen på mandag, det ble tatt noen blodprøver men det var kun vitaminer og allergi prøver også urinprøve dao_O er 4+4 i dag, nå skal det sies at jeg egentlig hadde time hos legen for noe annet, men siden jeg hadde fått positiv test på søndag så ville han sette i gang med papirmølla med en gang:wideyed:
Det er ikke vanlig å ta hcg prøve om man har fått positiv test eller ikke blør :)
 
Det er ikke vanlig å ta hcg prøve om man har fått positiv test eller ikke blør :)

Oki, takk for svar:love7 ble så usikker, men kunne ikke huske at jeg hadde tatt slik blodprøve i de tidligere svangerskapene, så da var det kjekt å kunne spørre her:smiley-ashamed008:happy:
 
Målt HCG i går, 5+2 - 23 DPO: 4680.
:love7:love7:love7
 
Fikk endelig svar på hcg nivået. 24 for 3+1. Tok ny test idag 3+3. Betydelig mørkere strek. Skal ta ny blodprøve neste uke. Så er spm, er 24 for 3+1 greit? Er faktisk første gang jeg tar hcg prøve ifbm graviditet som har vist resultateter.
 

Vedlegg

  • B13DCC07-2AF0-40F9-B4F7-251B960C068F.jpeg
    B13DCC07-2AF0-40F9-B4F7-251B960C068F.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 23
Fikk endelig svar på hcg nivået. 24 for 3+1. Tok ny test idag 3+3. Betydelig mørkere strek. Skal ta ny blodprøve neste uke. Så er spm, er 24 for 3+1 greit? Er faktisk første gang jeg tar hcg prøve ifbm graviditet som har vist resultateter.
Hvor mange DPO er du? Jeg bruker å titte på denne etter jeg har fått målt HCG:
http://www.betabase.info/chart/basic/single
 
Fikk svar idag på hcg prøven jeg tok igår. Den er 449 og jeg var 5+0. Kjenner jeg er litt bekymret over at den er så lav. Venter på time til TUL neste uke. Legen mente det var passelig med tanke på hvor langt jeg er på vei.
Noen med erfaringer? ❤️
 
Fikk svar idag på hcg prøven jeg tok igår. Den er 449 og jeg var 5+0. Kjenner jeg er litt bekymret over at den er så lav. Venter på time til TUL neste uke. Legen mente det var passelig med tanke på hvor langt jeg er på vei.
Noen med erfaringer? ❤️

Etter mitt skjønn er litt lavt hvis man er 5+0... du kan eventuelt være kortere på vei enn du tror da.

Lav hcg kan, hvis man er 100% sikker på befruktningstidspunkt, være tegn på SA, EXU eller utvikling som har stoppet opp.

Til sammenlikning var mine prøver 4+2 på 633 og 4+5 (20 dpo) på 4600.

I følge Internett:
5 uker: 18–7,340 mIU/mL

Det viktigste er egentlig neste prøve, og om det har steget noe siden denne prøven. ❤️
 
Etter mitt skjønn er litt lavt hvis man er 5+0... du kan eventuelt være kortere på vei enn du tror da.

Lav hcg kan, hvis man er 100% sikker på befruktningstidspunkt, være tegn på SA, EXU eller utvikling som har stoppet opp.

Til sammenlikning var mine prøver 4+2 på 633 og 4+5 (20 dpo) på 4600.

I følge Internett:
5 uker: 18–7,340 mIU/mL

Det viktigste er egentlig neste prøve, og om det har steget noe siden denne prøven. ❤️

men jeg fikk ingen ny prøve, kun den ene, pga jeg skal til TUL. Kanskje jeg burde få ny prøve da for å sjekke stigningen?....:(
 
men jeg fikk ingen ny prøve, kun den ene, pga jeg skal til TUL. Kanskje jeg burde få ny prøve da for å sjekke stigningen?....:(

Å måle hcg én gang er jo bare tull - det er stigningen som er interessant. Med minst 2 dager mellom. Ville bedt om å få måle en gang til.
 
Det er jo ingenting "korrekt" med hcg...?? Ein tar hcg prøver for å sjekke at det stiger som det skal, og det kan ein gjer fram mot veke 8 om så er. Hcg spiller stor rolle uansett om du er over veke 6 :happy: f.eks ved exu så måler ein alltid hcg, også etter uke 6. Så jo, det spiller en rolle :happy:
«Når du nå er blitt 6 uker, vil en gynekolog kunne se fosteret med hjerteaksjon ved vaginal ultralydundersøkelse. Det er nå ingen grunn til å kontrollere HCG–verdiene videre, da ultralydundersøkelse vil kunne avklare om svangerskapet utvikles normalt.» Hcg spiller ingen rolle for å konstatere om svangerskapet om svangerskapet går som den skal. Hcg stiger også ved BO og exu.

kilde: https://www.google.no/amp/s/www.lom...svar/hcg-verdier-i-svangerskapet/69024284/amp
 
Back
Topp