Hcg - blodprøveresultater

Jeg har også målt hcg hos legen, men har ikke fått selve tall resultatet. Jeg fikk beskjed ved melding på helsenorge om at hcg var seksdoblet mellom de to prøvene mine (tatt med 4 dagers mellomrom).

dere som får selve tallverdiene - ber dere om de eller gir legen det uoppfordret ?

Høre at mange må purre på legen for å få det. Men helsenorge er jo så godt digitalisert nå at du kan få alle resultat samtidig som legen din på furstpasient.no. berre logg inn med bankID så ligger alle resultatene dine der :)
 
Høre at mange må purre på legen for å få det. Men helsenorge er jo så godt digitalisert nå at du kan få alle resultat samtidig som legen din på furstpasient.no. berre logg inn med bankID så ligger alle resultatene dine der :)


Eneste jeg har på furst er en allergiprøve fra 2004 :shifty: På helsenorge vises heller ingenting :arghh: mulig min lege ikke er så digital da...
 
Eneste jeg har på furst er en allergiprøve fra 2004 :shifty: På helsenorge vises heller ingenting :arghh: mulig min lege ikke er så digital da...

Oi, de va veldig rart! Er ikkje legen din som legger det inn liksom, trudde det registrertes automatisk på deg når dei mottok prøven, at det var slik dei hadde kontroll..
Kanskje legekontoret dåkas teste slikt sjøl, går de ant?o_O
 
Eneste jeg har på furst er en allergiprøve fra 2004 :shifty: På helsenorge vises heller ingenting :arghh: mulig min lege ikke er så digital da...

Oi, de va veldig rart! Er ikkje legen din som legger det inn liksom, trudde det registrertes automatisk på deg når dei mottok prøven, at det var slik dei hadde kontroll..
Kanskje legekontoret dåkas teste slikt sjøl, går de ant?o_O

Mitt legekontor bruker heller ikke Fürst, så mine resultater kommer heller ikke inn der. Legen min sender som avtalt resultatene på melding på helsenorge. :)
 
Oi, de va veldig rart! Er ikkje legen din som legger det inn liksom, trudde det registrertes automatisk på deg når dei mottok prøven, at det var slik dei hadde kontroll..
Kanskje legekontoret dåkas teste slikt sjøl, går de ant?o_O


Skal dit på torsdag neste uke, skal høre med dem da Man blir jo litt nysgjerrig:shy:
 
Her er mine resultater fra HCG prøvene jeg tok på onsdag og fredag :)

5+2= 5351
5+4= 9849

Krysser fingrene for at det fortsetter denne veien :Heartred
 
Nei sikkert ikkje, du skal vel på UL i veke 6-7 uansett då rekner eg med? Det er eit godt og høgt tall for å være i veke 4, så rekner med klinikken berre ville bekrefte graviditet, og det har dei jo gjort :)

Om du likevell kjenner deg bekymra kan du spør om å få ta ein til tenker eg :)


Skal på ultralyd i uke 7 :oops: Ser veldig frem til det. Godt og høre du sier at det er et høyt tall, vet du hva gjennomsnittet for uke 4 er? Prøver å finne på andre ting så jeg ikke bekymrer meg så mye, men er selvfølgelig veldig spent:D
 
Skal på ultralyd i uke 7 :oops: Ser veldig frem til det. Godt og høre du sier at det er et høyt tall, vet du hva gjennomsnittet for uke 4 er? Prøver å finne på andre ting så jeg ikke bekymrer meg så mye, men er selvfølgelig veldig spent:D

Rundt 100 ca :)
 
Mitt legekontor bruker heller ikke Fürst, så mine resultater kommer heller ikke inn der. Legen min sender som avtalt resultatene på melding på helsenorge. :)

Samme her, kan dessverre ikke sjekke dem på Fürst. Men det er kanskje like greit, da hadde jeg ikke gjort annet enn å sitte og oppdatere siden :hilarious:
 
Samme her, kan dessverre ikke sjekke dem på Fürst. Men det er kanskje like greit, da hadde jeg ikke gjort annet enn å sitte og oppdatere siden :hilarious:

Eg tok blodprøve litt sånn utav det blå på ein Fredag, så på Søndagen fekk eg ein liten blødning og gjekk rett i kjellaren. Satt heile Mandags formiddag og oppdaterte furst:laughing021 10min før eg skulle inn å ta ny blodprøve kom svaret, og de på laben hadde ikkje fått det med seg når eg kom inn der i hundre for at den va så bra :laughing002 svaret på denna kom dagen etter heilt uventa (trudde det tok 2 veker) og ca 7-8 dager etter det ringte legekontoret med svarene. Men dei va og ganske sikre på at eg hadde stålkontroll:laughing025
 
Målte hcg forrige uke og fikk svar nå, første prøven 6+4: ca 21 000 og 6+6: ca. 32 000. Legen sa det var en klar økning, så nå klarer jeg å slappe mer av og begynner å få troa på at dette går bra! :love017 Men tror ikke jeg klarer å slappe helt av før TUL når jeg får se lille embryo (som vi kaller h*n foreløpig :D).
 
Hei,

Tenkte bare å dele mine HCG-verdier med dere.

4+2 500
4+5 2600
5+5 34000
6+4 105000

Er førstegangsgravid, så jeg aner ikke hva som er normalt og ikke. Er 8+0 i dag og så en «bønne» med et bankende hjerte 7+5 :love017
 
Hei,

Tenkte bare å dele mine HCG-verdier med dere.

4+2 500
4+5 2600
5+5 34000
6+4 105000

Er førstegangsgravid, så jeg aner ikke hva som er normalt og ikke. Er 8+0 i dag og så en «bønne» med et bankende hjerte 7+5 :love017

Det mesta e normalt så lenge det stige :) du ligge nok litt høgt på skalaen, men siden du veit det berre er 1 baby så er det stort sett ingenting anna høge tall tilsier :) sjøl om enkelte kan påstå det henger sammen med kjønn ;)
Gratulera med baby ❤
 
Det mesta e normalt så lenge det stige :) du ligge nok litt høgt på skalaen, men siden du veit det berre er 1 baby så er det stort sett ingenting anna høge tall tilsier :) sjøl om enkelte kan påstå det henger sammen med kjønn ;)
Gratulera med baby ❤

Og med det ble jeg nysgjerrig. Hvilket kjønn kan høye verdier tyde på? :D
 
4+5 5000
5+1 13.000
5+5 33.000

Mine tall denne gangen :) Syns det var fint å få sjekket hcg denne gangen da jeg hadde en ma i august. Var på tul i går også, til tross for høye tall var det bare en :)
 
Og med det ble jeg nysgjerrig. Hvilket kjønn kan høye verdier tyde på? :D

Jente :) det er nok bevist ein sammenheng med hcg og kjønn, men at "mannen i gata" skal kunne tyde det tviler eg på ;) men hcg i tvillingskap skal kunne gi relativt tydelige peikepinner på om det f.eks er to jenter inni der då hcg då oftest er skyhøyt.
 
Så bra:) da får du nokk se et dunkanes hjerte om 2 uke:) æ skal åsså på tul om 2 uke, må ringe imårra å bestille:) æ blei helt knust når æ fikk det første svare, førr alle andre her har så fine høye tall..
Her har æ heller ikke mest symptoma.. trøtt å sliten, men æ sov ektremt dårli, det har æ bestandi jort.. ømme puppa, å småkvalm til tilder.. å våkne hvær natt å må så tisse at d jør ont:p

Hei!
Hvordan går det med deg? :)
Vil bare oppdatere at alt var fint på ul og er 9+5 idag :Heartred
Håper det går greit med deg også tross lav hcg verdier :happy:
 
Hei!
Hvordan går det med deg? :)
Vil bare oppdatere at alt var fint på ul og er 9+5 idag :Heartred
Håper det går greit med deg også tross lav hcg verdier :happy:

Så bra at alt va fint <3
Her va æ på TUL på 7+1. Da fant vi bare en tom pose. Etter 2 ultralyda til starta vi en medisinsk abort for å hjelpe kroppen å rydde opp. Så igår starta blødninga.. så blir å blø ei stund nu, så kan æ starte nytt forsøk om ett par mnd
 
Så bra at alt va fint <3
Her va æ på TUL på 7+1. Da fant vi bare en tom pose. Etter 2 ultralyda til starta vi en medisinsk abort for å hjelpe kroppen å rydde opp. Så igår starta blødninga.. så blir å blø ei stund nu, så kan æ starte nytt forsøk om ett par mnd

så trist å høre :Heartred
Gode klemmer sendes din vei og så håper jeg virkelig det går greit neste gang for dere!:Heartred
 
Back
Topp