* å røyke en joint er ikke å ruse seg vekk. Å røyke en joint er som å ta en smertestillende tabelett og slappe av. Effekten er mindre enn f.eks det mange opplever fra allergitabeletter som gjør deg så søvnig at du er en trafikkfare. Bare for å gi et eksempel. Rusen er mindre enn å ha drukket 3 whiskey og 5 øl.
Jeg er litt usikker på hva du mener med at enkelte reagerer veldig på marijuana - det er enkelte som reagerer veldig på alkohol også...?

Jeg har aldri opplevd noen som har røyket weed som ufine mot meg (derimot har jeg opplevd ekstremt ufine menn som har fått personlighetsforandring etter de har drukket noen øl og vodka), jeg har aldri opplevd mennesker som har blitt voldelige etter weed, jeg har aldri opplevd noen som har rasert hus, hjem eller utesteder etter å ha røyka weed. I verstefall har de "rasert" kjøleskapet til verten sin litt sånn uttpå natta og gnafsa i seg all sjokolade
Dette med psykoser oppfatter jeg som "den eneste knaggen" man kan henge seg på, og opplever det som et sammensurium av dårlig weed (altså kunstig framstilt / ekstremt endret weed med skyhøye mengder THC i seg - noe som typisk spres i land hvor cannabis ikke er legalisert) iblandet med enkelthistorier. Enkelthistorier har vi både på sigaretter (med hjerte/kar/lunge sykdommer etc), alkohol (lever, hjerne, nervesystem etc) så vel som på diverse medikamenter (smertestillende, allergitabeletter, ADHD-medisiner, angstdempende, plastiske operasjoner, avføringstabeletter, the list goes on, et cetera).