Jeg tok det egentlig ikke som kritikk, det er et interessant tema. Forskning generelt synes jeg er spennende.
Det blir nok forsket veldig mye på det over hele verden. Problemet er bare at man nok ikke kan forske helt konkret på det. Sånn som man vanligvis gjør med feks. medisiner med at man velger ut ulike grupper, en gruppe som får hasj en annen gruppe som ikke får det og følger de over tid.
Nå er ikke jeg ekspert på temaet akkurat, men det jeg har lest om forskning på området gjør at jeg fortsatt er skeptisk til hasj som festlig rus.
Derimot tror jeg det kan være bra til medsisink bruk i mange tilfeller. Men da må man også veie opp bivirkninger mot virkning.
Det er bra, bare redd for å tråkke noen på tærne!
Det jeg tenker kan være utfordrende med å forske konkret på dette temaet er at en vet vel kanskje ikke alltid helt hva som kom først, mtp om rusen var den utløsende årsaken eller om de startet å ruse seg pga psykisk sykdom. Blir litt som høna og egget, hva kom først?!..
Til medisinsk bruk kan det være bra i mange tilfeller, og der benytter en seg ofte av CBD fra planten som en ikke får rus av, men heller funker som smertelindrende. Og som du sier at en må veie bivirkninger opp mot virkning, og at det er i kontrollerte former!