Helt uaktuelt!!
Jeg hadde meldt til politiet om noen jeg var med røyka hasj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Prøvde når jeg var tenåring. Rusen er ikke verre enn å være full.
Men nå som voksen og har barn så ville jeg ikke gjort det igjen. Men jeg drikker heller ikke alkohol. Syns ingen rus har noe å gjøre rundt barn.
Det «alkohol er lovlig mens hasj er ulovlig» syns jeg er et litt dårlig argument, hadde alkohol kommet på markedet nå og ikke vært en del av tradisjonen i verden, så hadde det ikke vært lovlig.
Syns ikke det er verre at folk tar seg en joint i stedet for å drikke alkohol, så lenge de ikke kjører bil, omgås barn osv så spiller det ingen rolle for min del. Rus er rus.
Nå er ikke jeg helt anti hasj her altså, jeg er bare døds redd for narkotika og ikke hasj i den sammenheng men det at det kanskje er så fort å prøve noe mer når man har krysset den terskelen. De fleste jeg kjenner har prøvd en gang i ungdomsårene. Men ville bare påpeke at det er jo forskjell på å drikke seg drita og å bare ta seg en øl/et glass vin. Og derfor kan man heller ikke sammenligne det å feks røyke seg fjern og å bare ta seg et glass med noe man ikke merker noe særlig. Men enig i at dette uansett ikke skal gjøres foran/med barn tilstedet.Prøvde når jeg var tenåring. Rusen er ikke verre enn å være full.
Men nå som voksen og har barn så ville jeg ikke gjort det igjen. Men jeg drikker heller ikke alkohol. Syns ingen rus har noe å gjøre rundt barn.
Det «alkohol er lovlig mens hasj er ulovlig» syns jeg er et litt dårlig argument, hadde alkohol kommet på markedet nå og ikke vært en del av tradisjonen i verden, så hadde det ikke vært lovlig.
Syns ikke det er verre at folk tar seg en joint i stedet for å drikke alkohol, så lenge de ikke kjører bil, omgås barn osv så spiller det ingen rolle for min del. Rus er rus.
Det kommer an på. Noen takler ett glass uten å endre personlighet eller å bli annerledes, andre gjør ikke det. Gjør man ikke det, så bør man la vær. Barn legger merke til sånt.Nå er ikke jeg helt anti hasj her altså, jeg er bare døds redd for narkotika og ikke hasj i den sammenheng men det at det kanskje er så fort å prøve noe mer når man har krysset den terskelen. De fleste jeg kjenner har prøvd en gang i ungdomsårene. Men ville bare påpeke at det er jo forskjell på å drikke seg drita og å bare ta seg en øl/et glass vin. Og derfor kan man heller ikke sammenligne det å feks røyke seg fjern og å bare ta seg et glass med noe man ikke merker noe særlig. Men enig i at dette uansett ikke skal gjøres foran/med barn tilstedet.
Jojo selvfølgelig er jo sant det. Men jeg mener man uansett ikke skal drikke foran barn. Er fort gjort å tro man ikke endrer seg selv omDet kommer an på. Noen takler ett glass uten å endre personlighet eller å bli annerledes, andre gjør ikke det. Gjør man ikke det, så bør man la vær. Barn legger merke til sånt.
Har ikke sett noen her sammenligne hasjrøykere med heroinmisbrukere. Men jeg har aldri møtt noen som har lovlig eller ulovlig røyket hasj noenlunde jevnlig uten at det har vært avhengighet involvert. Da tenker jeg ikke på de som har prøvd en gang eller to, for ti år siden osv. Men jeg kjente mange som røyker hasj, fra der jeg vokste opp, er ikke i noen sosial overklasse på så måte. En av mine venner tjente til livets opphold med å frakte narkotika av ymse slag fra ene delen av Norge til en annen. Flere jeg har datet/bodd i kollektiv med osv har også brukt hasj. Og av alle i min omgangskrets som brukte hasj, så var det «må ha en når jeg våkner», og «godt med en blås etter frokost/før jobb» og «må ta en etter jobb» og «etter sex er det deilig med litt røyk» og «på fest må man jo få kose seg». Har hatt like mange venner som drikker alkohol uten at jeg så de starte dagen med en øl.Jeg vet ikke med dere, men hasj er for meg den grønnbrune guggen som lages av «væsken» fra marijuanaplanten. Hasj er veldig konsentrert og sterkt.
Personlig har jeg absolutt niks i mot cannabis/marijuana - altså planten som vokser og selges helt lovlig i området hvor jeg bor. Ingen slås ihjel av mannen sin pga cannabis, ingen må pumpes på sykehuset pga cannabis. Alkohol og cannabis er begge lovlige rusmidler her i området - jeg foretrekker personlig cannabis både i form av ingen bakrus, ingen hodepine, ingen svimmelhet (det være sagt så kan enkelte cannabisplanter gjøre deg mer svimmel enn andre) og at det ikke gjør folk peise rabiate skrålende voldelige ekle mennesker som ødelegger ting og spyr. Klart, man sitter ikke alene hjemme med en baby og røyker cannabis alene - men man skal da heller ikke ta seg ei øl og sitte alene hjemme med baby. For det er ikke noe annet enn et rusmiddel, og det er like lovlig å nyte som alkohol her.
Synes det er morsomt å lese hvor mange som skriver om cannabis (med det feile begrepet sogar) at man er sidestilt med en tung heroinmisbruker om man av og til tar seg et lovlig, trygt, lokalt produsert, solgt under kontrollerte former, rusmidler. Men det er vel noe med at det ukjente er skummelt
![]()
jeg mener sånn rus-messig, så er ikke hasj verre enn alkohol, og alkohol hadde ikke vært lovlig om det ble «oppfunnet» nå.
Klar over at ulovlige ting kan være dumt mtp jobb osv, men man hører ofte argumentene «alkohol er lovlig, hasj er ulovlig», som at det menes at alkohol er helt trygt og bare kos fordi det er lovlig.
Jo, også i mindre grad i Norge. CBD dråper. Sativex spray er en av de. Men må søkes om og er svindyrt.Er ikke hasj tatt i bruk som medisin i enkelte tilfeller? Cannabis ?
Jo. Cannabis blir brukt til veldig mye.Er ikke hasj tatt i bruk som medisin i enkelte tilfeller? Cannabis ?
Helt uaktuelt. Sies at det ikke er farligere enn alkohol, men inngangsporten til sterkere og narkotiske stoffer tror jeg blir kortere..
Helt uaktuelt!!