Hasj o.l. når man er foreldre

Bare lurer. Mange bruker loven som et argument. Jeg har ikke fått lest hele tråden, vet dermed ikke om dette har blitt tatt opp..

Hadde dere hatt samme mening om det ble legalisert?
Eg hadde det, men det er fordi eg jobbar på psykoseavdeling, og ser dagleg kva hasj kan gjere med mennesker :(
Ikkje det at alkohol er bra på noko vis, hadde alkohol blitt oppfunne i dag, hadde det jo aldri blitt lovlig det heller, er jo gift for kroppen. Men i forhold til psykoselidelsar er det ingen tvil om at hasj er verre enn alkohol.
 
IKKE greit! Har et familiemedlem som "bare" tar harsj, så ble det litt til, så ble det alvorlig avhengighet. Og som flere sier, det er stor forskjell på alkohol og narkotika. Nå ville vel ikke jeg ha drikket mye alkohol med barn heller, da...

Tror ikke bv ville syns det var greit heller, men om de funner ut at du gjør det innimellom ville de nok pratet med deg, ikke plutselig bare tatt fra deg barnet ditt.
 
Skiter i om man er foreldre eller ikke.
Narkotiske stoffer er ikke akseptabelt uansett
 
Nei, det er IKKE akseptabelt i min verden:mad:
 
Nei jeg kan jo ikke det. Men av og til har jeg hatt behov for smertestillende pga sterk hodepine, og har ikke hatt annet enn paracet. Tar max 2, men sjeldent det funker helt. Men tar jeg en pille til et par timer senere så kan jeg få den reaksjonen. Men jeg vet om det, og kan dermed passe på at jeg ikke tar mer om jeg ikke har noen til å ta seg av lillemor. Men poenget er at den følelsen er jo litt god da, og om jeg hadde villet så hadde jeg kunnet ta paracet for å bli så smått ruset. Og paracet er lovlig. Så hvor stiller man seg da mtp en partner som bruker dette som rusmiddel?

Prøvt å ta Ibux for hodepinen i stedet? For meg funker ikke paracet, men Ibux gjør. Så klarer seg somregel med mindre mengde da :)
 
Prøvt å ta Ibux for hodepinen i stedet? For meg funker ikke paracet, men Ibux gjør. Så klarer seg somregel med mindre mengde da :)

Jeg tar ibux sammen med paracet når hodepinen stammer fra nakken, ellers har den liten effekt :(
 
Jeg kjenner til en som har resept på sånn der. Aldri oppfattet han som ruset på noen måte. Helt normal og oppegående fyr. I hvert fall nå. Før var han et vrak uten like.
 
Pga loven sier det er ulovlig så kan man ikke røyke hasj. Hvis du hadde røyket hasj like lite/mye som du tok en øl så er det ikke skadelig, som alle vet så er alkohol mye mere skadelig enn alkohol. Hadde det vært så skadelig så hadde ikke Marijuana vært lovlig i mange stater i USA. Eneste grunnen til at man mener hasj er farlig er pga det er ulovlig, jeg røyker ikke hasj og har heller ikke planer om det men det er mye uvitenhet i svarene her. Barnevernet aksepterer ikke noen form for ulovlige stoffer så anbefales ikke.
 
Avholstiden på 1800 tallet? Tror du mener forbudstiden som startet i 1930, dem sluttet ikke å drikke det ble mange ulovlige klubber og mye spritsmugling(moonshine)
 
Pga loven sier det er ulovlig så kan man ikke røyke hasj. Hvis du hadde røyket hasj like lite/mye som du tok en øl så er det ikke skadelig, som alle vet så er alkohol mye mere skadelig enn alkohol. Hadde det vært så skadelig så hadde ikke Marijuana vært lovlig i mange stater i USA. Eneste grunnen til at man mener hasj er farlig er pga det er ulovlig, jeg røyker ikke hasj og har heller ikke planer om det men det er mye uvitenhet i svarene her. Barnevernet aksepterer ikke noen form for ulovlige stoffer så anbefales ikke.
Siden du har laget en profil her inne kun for å svare på denne tråden så får du opplyse oss da! Skal gjerne ta med informasjonen til de som har kommet seg ut av hasj avhengigheten for å høre hva de syns, høre med de som har hatt psykiske problemer latent som kom fram pga hasj og kan godt også høre med leger og farmasøyter som har hatt om de fysiske og psykiske effektene av cannabis for å høre hvor enige dere er.
 
Her har jeg nulltoleranse for slikt. Vil ikke ha sånne mennesker i min vennegjeng heller, så hvertfall ikke en far feks
 
Nei det er ikke greit! Ikke i det hele tatt! Om du har barn eller ikke! Hadde aldri giddet å være sammen med noen som ruset seg
 
Back
Topp