Hasj o.l. når man er foreldre

I forhold til barnevernet vil jeg tro at misbruk av lovlige smertestillende og misbruk av alkohol også regnes som omsorgssvikt. Men det er jo stor forskjell på å ta seg en øl med barna i hus eller 1 paralgin forte f.eks. og det å drikke 2 6-pakk om dag eller ta 4 paralgin og blande med sprit.
Så bare for at jeg er nysgjerrig, hvorfor tar du 3 paracet? Man bør ikke ta mer enn 1 gram i gangen.

Nei jeg kan jo ikke det. Men av og til har jeg hatt behov for smertestillende pga sterk hodepine, og har ikke hatt annet enn paracet. Tar max 2, men sjeldent det funker helt. Men tar jeg en pille til et par timer senere så kan jeg få den reaksjonen. Men jeg vet om det, og kan dermed passe på at jeg ikke tar mer om jeg ikke har noen til å ta seg av lillemor. Men poenget er at den følelsen er jo litt god da, og om jeg hadde villet så hadde jeg kunnet ta paracet for å bli så smått ruset. Og paracet er lovlig. Så hvor stiller man seg da mtp en partner som bruker dette som rusmiddel?

Med tanke på at det er ulovlig, håper jeg barnevernet hadde gjort jobben sin og tatt et lite hjemmebesøk om det kom dem for øret :rolleyes:
Hasj er narkotika. Altså, ikke på grensen til OK en gang :-)

Har nulltoleranse for narkotika, og alltid hatt det. Hadde jeg oppdaget at samboer ruser seg på den ene eller andre måten, hadde det vært kroken på døra.
Og ja, gjør barnevernet jobben sin riktig, reagerer de når de får inn meldinger om foreldre som ruser seg. Samme hvor sjeldent det skjer. De er jo her for å ivareta barnas beste, og en "høy" forelder er ikke barnets beste. Ikke en full heller, for den saks skyld.

Absolutt ikke greit. Om noen vurderer tanken på å "bare røyke litt" syns jeg faktisk ikke vedkommende er egnet til å ha ansvar for barn.

Barnevernet vil helt klart skille mellom narkotika (uansett hvor mildt) og alkohol. Det er en grunn til at narkotika er forbudt i Norge og lovverket her vil ha innvirkning.

Å ruse seg når man har ansvar for barn som sover er ikke greit! Så må man også tenke på hvordan formen er dagen(e) etter rusen. Jeg har selv fort sett når foreldre har ruset seg i helgen når de har levert i barnehagen mandag morgen.

Jeg hadde aldri vært sammen med en som ruset seg nei.

Jeg har nulltoleranse for narkotika!:)
Alle typer narkotika;)
Hasj er ikke så ufarlig som mange tror..
Kunne aldri vært sammen med noen som ruset seg....noen gang...barn eller ikke:)
Signerer denne.

Og legger til at det ble slutt mellom meg og eksen pga han ønsket å røyke harsj og jeg har nulltoleranse.
Heldigvis er mannen lik meg.

Tja er i utgangspunktet helt i mot men om pappaen til barnet hadde brukt hasj ett par ganger i året så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det slutt
Jeg vet at min holdt på før vi fikk barn, jeg vet ikke om han har gjort det etterpå. Hadde jeg funnet det ut uten at det kom fra han hadde jeg nok dratt av gårde å tatt med ungen.

Jeg vet at min holdt på før vi fikk barn, jeg vet ikke om han har gjort det etterpå. Hadde jeg funnet det ut uten at det kom fra han hadde jeg nok dratt av gårde å tatt med ungen.
Om det var ofte hadde jeg også gjort det men usikker om han hadde grt det hjemmefra en-to ganger i året rett og slett
Vanskelig å si før man står i situasjonen

Jeg tenker på om barnevernet får vite om det, ikke at de er inne i familien fra før.

Hva med å misbruke lovlige smertestillende da?
Jeg blir faktisk høy på 3 paracet til tider, har vært slik etter at jeg fikk barn. Må være uhyre forsiktig med smertestillende, for jeg kan ikke passe på barn om det skjer.
Nei jeg kan jo ikke det. Men av og til har jeg hatt behov for smertestillende pga sterk hodepine, og har ikke hatt annet enn paracet. Tar max 2, men sjeldent det funker helt. Men tar jeg en pille til et par timer senere så kan jeg få den reaksjonen. Men jeg vet om det, og kan dermed passe på at jeg ikke tar mer om jeg ikke har noen til å ta seg av lillemor. Men poenget er at den følelsen er jo litt god da, og om jeg hadde villet så hadde jeg kunnet ta paracet for å bli så smått ruset. Og paracet er lovlig. Så hvor stiller man seg da mtp en partner som bruker dette som rusmiddel?

Det er forskjell på å bruke lovlige medikamenter og å MISbruke de ;) En ting er å ta de slik at de virker mot feks smerte, en annen ting er å bruke det for å bli ruset.

Noen medikamenter blir man sløvet av eller høy og forandrer oppførsel, reaksjonsevne osv. Man skal da ta forhåndsregler. Som feks å ikke kjøre bil. Eller ikke være sammen med barn.

Jeg har nulltoleranse for narkotika. Jeg har også ganske lav terskel for alkohol, men ikke helt avholds.

Barnevernet ville ikke grepet inn i en situasjon som den du beskriver. De ser på det som at de har ikke noe med om foreldrene ruser seg så lenge de ikke er i nærheten av barna.

Tror du mener høy terskel :)
Kan fremstå som litt rart om du sier du har lav terskel for alkohol :D

Tja er i utgangspunktet helt i mot men om pappaen til barnet hadde brukt hasj ett par ganger i året så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det slutt
Enig med deg! Vet samboer har noen kompiser som røyker litt, og d kan forekomme litt av hvert på festivaler å sånn når han er der... Men jeg legger meg ikke borti om d er en gang nå og da, så lenge han ikke tar d med hjem/kommer ruset hjem! ☺️

Om barnevernet får en melding om foreldrene bruker narkotika, i liten eller stor grad spiller ingen rolle, eller om de henger i et miljø med narkotiske stoffer, bør dem jammen gå inn i familien. Det er ikke lov med narkotika, enkelt og greit.
Og nei, jeg kunne aldri vært sammen med en som misbruker rusmidler.

Back
Topp