Hasj o.l. når man er foreldre

Jeg synes egentlig det er litt rart at mange er totalt imot hasj, imens man samtidig mener at alkohol er helt greit..
Jeg har prøvd begge deler i min ungdom, og synes alkohol er mye verre enn hasj!
Rart hasj er ulovlig når alkohol ikke er det..
 
Jeg synes egentlig det er litt rart at mange er totalt imot hasj, imens man samtidig mener at alkohol er helt greit..
Jeg har prøvd begge deler i min ungdom, og synes alkohol er mye verre enn hasj!
Rart hasj er ulovlig når alkohol ikke er det..
Vel etter en fyllekule er iallefall alkoholen ute av kroppen ( uten at jeg bagatelliserer det å være åpenlyst full forran barn), men hasj påvirker kroppen annerledes og kan sette seg i blandt annet fettvevet, dvs du kan få en rus på et senere tidspungt du selv ikke bestemmer. Samt min erfaring uten å ha prøvd det selv, det gjør på sikt noe med hodet ditt, lovende unge som plutselig «detter av lasset». Det skjer ikke (nødvendigvis) med vanlig ungdomsfyll.
 
Hvis man snakker om å drikke det, og hva man tåler uten å bli full, så er jeg enig med deg. Men hvis poenget var hva man syns er greit, slik jeg tolket det, så blir det motsatt. :) tenker høy terskel i forhold til hvor ofte man drikker betyr at man sjelden drikker, kanskje ikke syns det er greit med alkohol i det hele tatt når det er barn til stede, eller noe annet.

Deg om den tolkningen, aldri hørt før :)
 
Deg om den tolkningen, aldri hørt før :)

Nei nei, men det er ikke tolkning, det er det uttrykket vil bety alt etter hvordan man bruker det. Lav terskel kan bety at man tåler det dårlig, eller at man ofte gjør det. Jeg pleier for eksempel å si at når frøkna maser om å ha med seg besøk hjem, har vi kav terskel for å si ja, altså det er lett for oss å gjøre. Når terskelen er høy er den vanskeligere å trå over.
 
Nei nei, men det er ikke tolkning, det er det uttrykket vil bety alt etter hvordan man bruker det. Lav terskel kan bety at man tåler det dårlig, eller at man ofte gjør det. Jeg pleier for eksempel å si at når frøkna maser om å ha med seg besøk hjem, har vi kav terskel for å si ja, altså det er lett for oss å gjøre. Når terskelen er høy er den vanskeligere å trå over.

Er sånn jeg bruker det også.
 
Vel etter en fyllekule er iallefall alkoholen ute av kroppen ( uten at jeg bagatelliserer det å være åpenlyst full forran barn), men hasj påvirker kroppen annerledes og kan sette seg i blandt annet fettvevet, dvs du kan få en rus på et senere tidspungt du selv ikke bestemmer. Samt min erfaring uten å ha prøvd det selv, det gjør på sikt noe med hodet ditt, lovende unge som plutselig «detter av lasset». Det skjer ikke (nødvendigvis) med vanlig ungdomsfyll.
Jeg mener overhodet ikke at hasj bør legaliseres, om det var slik du tolket det. Var mer at jeg synes det er rart at alkohol er greit, når man etter min erfaring mister mer kontrollen over seg selv når man bruker alkohol enn ved bruk av hasj..
Hadde det vært opp til meg så hadde ingen av delene vært lovlig, fordi jeg vil karakterisere begge delene som sterke rusmidler. Har dog innsett at alkohol er kommet for å bli, så får vi bare krysse fingrene for at hasj ikke blir legalisert også.
 
å ruse seg, med barn tilstede, er jo helt uakseptabelt syns jeg. da må man heller planlegge slik at man kan ha barnevakt så barn blir skjermet for ruspåvirkede voksne.

å ruse seg på piller/hasj/narkotika gjør noe med psyken din, rekasjons evne osv som kan svekke omsorgs evnen. så det er jo best som forelder og holde seg unna. men å ta seg noen øl/drinker på en fest om man har bsrnevakt syns jeg er greit.

har man barn syns jeg det er naturlig å prioritere anderledes. at rus ikke skal være så viktig lenger.

føler man behov for å bli rusa, komme seg vekk, så tenker jeg man burde søke hjelp for å takle disse følelsene uten rus.

jeg vil ikke akseptert mye alkohol, og ingen hasj/narkotika i det hele tatt hos bf.

:) mange forkjellige tanker om sånt fra alle kanter kan jeg tenke meg :p
 
Jeg mener overhodet ikke at hasj bør legaliseres, om det var slik du tolket det. Var mer at jeg synes det er rart at alkohol er greit, når man etter min erfaring mister mer kontrollen over seg selv når man bruker alkohol enn ved bruk av hasj..
Hadde det vært opp til meg så hadde ingen av delene vært lovlig, fordi jeg vil karakterisere begge delene som sterke rusmidler. Har dog innsett at alkohol er kommet for å bli, så får vi bare krysse fingrene for at hasj ikke blir legalisert også.
Problemet med alkohol er at det ligger såpass forankret i tradisjoner at å gjøre det ulovlig nå er nærmest umulig.
Under forbudstiden i Amerika på 1900 tallet ble det fort gjort tydelig at man ikke ble kvitt alkohol selvom det da ble ulovlig!
Hadde man derimot virkelig sett skadene og problemene ved misbruk så kanskje såpass få hadde drukket det at det ville blitt ulovlig, men med kulturen vi har nå kommer dessverre ikke det til å skje.
 
Last edited:
Nei nei, men det er ikke tolkning, det er det uttrykket vil bety alt etter hvordan man bruker det. Lav terskel kan bety at man tåler det dårlig, eller at man ofte gjør det. Jeg pleier for eksempel å si at når frøkna maser om å ha med seg besøk hjem, har vi kav terskel for å si ja, altså det er lett for oss å gjøre. Når terskelen er høy er den vanskeligere å trå over.

Ja, det er jeg enig i, det er jo det jeg har skrevet..
 
Problemet med alkohol er at det ligger såpass forankret i tradisjoner at å gjøre det ulovlig nå er nærmest umulig.
Under avholdstiden i Amerika på 1800 tallet ble det fort gjort tydelig at man ikke ble kvitt alkohol selvom det da ble ulovlig!
Hadde man derimot virkelig sett skadene og problemene ved misbruk så kanskje såpass få hadde drukket det at det ville blitt ulovlig, men med kulturen vi har nå kommer dessverre ikke det til å skje.
Jeg vet! Synd men sant.

Skal også sies at alkohol er såpass utbredt nå til dags, at man faktisk blir uglesett dersom man velger å IKKE drikke. Helt utrolig!
 
Jeg vet! Synd men sant.

Skal også sies at alkohol er såpass utbredt nå til dags, at man faktisk blir uglesett dersom man velger å IKKE drikke. Helt utrolig!
Er dessverre blitt sånn ja, for de som ikke drikker alkohol er det lettere å unngå festligheter i mange tilfeller :(
 
Er dessverre blitt sånn ja, for de som ikke drikker alkohol er det lettere å unngå festligheter i mange tilfeller :(
Det er så trist at det er blitt sånn. Jeg er glad jeg ammer, da er det ingen som sier noe på det.
 
Jeg vet! Synd men sant.

Skal også sies at alkohol er såpass utbredt nå til dags, at man faktisk blir uglesett dersom man velger å IKKE drikke. Helt utrolig!

Dette opplever ikke jeg. Jeg har ikke rørt alkohol på 4 år fordi jeg blir så dårlig av det, men er med på fest og har det like gøy med brusen min likevel.
Opplever ikke at man blir uglesett for det. Har kanskje mer med miljøet man er i?
 
Jeg mener overhodet ikke at hasj bør legaliseres, om det var slik du tolket det. Var mer at jeg synes det er rart at alkohol er greit, når man etter min erfaring mister mer kontrollen over seg selv når man bruker alkohol enn ved bruk av hasj..
Hadde det vært opp til meg så hadde ingen av delene vært lovlig, fordi jeg vil karakterisere begge delene som sterke rusmidler. Har dog innsett at alkohol er kommet for å bli, så får vi bare krysse fingrene for at hasj ikke blir legalisert også.

Neinei overhodet ikke :)

Når det kommer til alkohol kommer nok norsk drikkekultur inn. Jeg hadde blitt deppa om alkohol hadde blitt forbudt, men det er fordi det er så mye kos knyttet til det, flatfylla derimot er et problem :)
 
Dette opplever ikke jeg. Jeg har ikke rørt alkohol på 4 år fordi jeg blir så dårlig av det, men er med på fest og har det like gøy med brusen min likevel.
Opplever ikke at man blir uglesett for det. Har kanskje mer med miljøet man er i?
Så heldig du er da :)
Her er det helt forferdelig..
 
Bare lurer. Mange bruker loven som et argument. Jeg har ikke fått lest hele tråden, vet dermed ikke om dette har blitt tatt opp..

Hadde dere hatt samme mening om det ble legalisert?
 
Back
Topp