Hasj o.l. når man er foreldre

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det ok å bruke hasj en sjelden gang når man har barn? Eventuelt andre narkotiske stoffer? Ikke noe veldig sterke saker, bare nok til en liten rus.
Vil barnevernet si noe på det om en av foreldrene bruker narkotiske stoffer en sjelden gang? Ikke rundt barna, eventuelt at de ligger og sover. Hvor går grensen?
Hadde du kunnet være sammen med en som ruset seg? Si at han gjør det en gang i halvåret, og da aldri rundt barna og aldri noe sterkt. Hadde dere sett det på samme linje som alkohol?

Bare tenker litt på rusmidler i kveld. Ingen egen erfaring her ☺
 
For meg er det et klart skille mellom alkohol og narkotika, om ikke annet så rett og slett pga loven

Og nei. Jeg hadde ikke vært sammen med en som ruset seg på ulovlige stoffer, enten ungene sov eller ei. Ikke rundt dem, ikke rundt meg, og ikke i det hele tatt rett og slett.

Om barnevernet først er inne i en familie er det jo mistanke om en form for omsorgssvikt, og en forelder som tidvis bruker narkotika stiller nok noe svakt da vil jeg tro. Svakere enn en som en sjelden gang drikker litt alkohol mens ungene sover
 
For meg er det et klart skille mellom alkohol og narkotika, om ikke annet så rett og slett pga loven

Og nei. Jeg hadde ikke vært sammen med en som ruset seg på ulovlige stoffer, enten ungene sov eller ei. Ikke rundt dem, ikke rundt meg, og ikke i det hele tatt rett og slett.

Om barnevernet først er inne i en familie er det jo mistanke om en form for omsorgssvikt, og en forelder som tidvis bruker narkotika stiller nok noe svakt da vil jeg tro. Svakere enn en som en sjelden gang drikker litt alkohol mens ungene sover

Jeg tenker på om barnevernet får vite om det, ikke at de er inne i familien fra før.

Hva med å misbruke lovlige smertestillende da?
Jeg blir faktisk høy på 3 paracet til tider, har vært slik etter at jeg fikk barn. Må være uhyre forsiktig med smertestillende, for jeg kan ikke passe på barn om det skjer.
 
Jeg har nulltoleranse for narkotika!:)
Alle typer narkotika;)
Hasj er ikke så ufarlig som mange tror..
Kunne aldri vært sammen med noen som ruset seg....noen gang...barn eller ikke:)
Signerer!
Husker godt mange samtaler i min ungdom hvor jeg nærmest stavet nulltoleranse for ganske mange!

Jeg liker heller ikke alkohol og når vi var i bursdagsselskap forrige helg var jeg veldig på vakt når det var øl til middagen (og ja mange endret oppførsel etter bare en øl!), når min farfar kom frem med noe sterkere var det rett i seng med snuppa! Hadde foretrukket om de hadde ventet med absolutt alt! Hadde alkohol hvert noe "nytt" hadde det nok aldri blitt lovlig!
 
Jeg syns det er vanskelig det med hasj.. Jeg kunne aldri gjort det. Men jeg vet om de som ikke ser det som et problem. Som sier at marihuana, det er da ikke farlig. Men jeg godtar ikke om min mann hadde gjort det.
 
Narkotika er narkotika. Niks og nada.
 
Jeg tenker på om barnevernet får vite om det, ikke at de er inne i familien fra før.

Hva med å misbruke lovlige smertestillende da?
Jeg blir faktisk høy på 3 paracet til tider, har vært slik etter at jeg fikk barn. Må være uhyre forsiktig med smertestillende, for jeg kan ikke passe på barn om det skjer.

I forhold til barnevernet vil jeg tro at misbruk av lovlige smertestillende og misbruk av alkohol også regnes som omsorgssvikt. Men det er jo stor forskjell på å ta seg en øl med barna i hus eller 1 paralgin forte f.eks. og det å drikke 2 6-pakk om dag eller ta 4 paralgin og blande med sprit.
Så bare for at jeg er nysgjerrig, hvorfor tar du 3 paracet? Man bør ikke ta mer enn 1 gram i gangen.
 
Tja er i utgangspunktet helt i mot men om pappaen til barnet hadde brukt hasj ett par ganger i året så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det slutt
 
Tja er i utgangspunktet helt i mot men om pappaen til barnet hadde brukt hasj ett par ganger i året så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det slutt

Forstår den, men jeg hadde valgt å aldri blitt i forhold om jeg viste set tidlig, og ikke fått barn i sammen
 
Jeg har nulltoleranse for narkotika. Jeg har også ganske lav terskel for alkohol, men ikke helt avholds.

Barnevernet ville ikke grepet inn i en situasjon som den du beskriver. De ser på det som at de har ikke noe med om foreldrene ruser seg så lenge de ikke er i nærheten av barna.
 
Personlig så har jeg aldri vært glad i rus, om så bare av alkohol. Så jeg har drukke sjeldent. Nå har ikke rørt alkohol siden oktober 2013. Å har ingen behov for det.

Hasj, alkohol eller andre stoffer som gir rus. Er for meg helt uaktuelt med barna i hus om de så ligger å sover. I mitt hus, er det ikke aktuelt å ruse seg på narkotiske stoffer i det hele. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe foreldre ønsker, skjer det noe. Å du havner på sykehus, eller får polititet snusen i deg. Så har du jo barnevernet på døra før du får sukk for deg. Å man vet ikke hvor hardt dem velger å slår ned på dette.
 
Back
Topp