Hasj o.l. når man er foreldre

Tror du mener høy terskel :)
Kan fremstå som litt rart om du sier du har lav terskel for alkohol :D
Haha ja vi tolker det tydeligvis litt forskjellig, men du skjønte hva jeg mente :p
 
Om barnevernet får en melding om foreldrene bruker narkotika, i liten eller stor grad spiller ingen rolle, eller om de henger i et miljø med narkotiske stoffer, bør dem jammen gå inn i familien. Det er ikke lov med narkotika, enkelt og greit.
Og nei, jeg kunne aldri vært sammen med en som misbruker rusmidler.
De burde det ja, men det gjør de ikke av så lite.
 
Jeg ville aldri blitt sammen med og/eller fått barn med en som røyker hasj / bruker andre former for narkotika. Det er så stikk i strid med den jeg er og alt jeg står for.
Det er IKKE greit å bruke noen form for narkotika, og særlig etter man har fått barn.
Jeg mener BV og politiet bør informeres om noen bruker narkotika og er foreldre, uavhengig av om de ruser seg foran barna eller ei!
 
Lav terskel betyr jo at den er lett å gå over :)
Ja, og om da det et grensen for hva hun tolererer, så er det en lav toleransegrense da. Lav terskel for hva som er greit, lett å trå over.

Nulltoleranse for narkotika og lav grense på alkohol
 
Ja, og om da det et grensen for hva hun tolererer, så er det en lav toleransegrense da. Lav terskel for hva som er greit, lett å trå over.

Nulltoleranse for narkotika og lav grense på alkohol

Men hun mente høy terskel, slik jeg tolket det? Høy terskel, men ikke helt avholds. Følte det var mer ulogisk å si nulltoleranse på narko, lav grense på alko men ikke avholds. :p
 
Like ulogisk for meg det du sier

Setningen må tolkes uansett.
;-)
 
Jeg ville aldri blitt sammen med og/eller fått barn med en som røyker hasj / bruker andre former for narkotika. Det er så stikk i strid med den jeg er og alt jeg står for.
Det er IKKE greit å bruke noen form for narkotika, og særlig etter man har fått barn.
Jeg mener BV og politiet bør informeres om noen bruker narkotika og er foreldre, uavhengig av om de ruser seg foran barna eller ei!
Barnevernet gjør Ilke nødvendigvis noe så lenge man ikke ruser seg foran barna
 
Total nulltoleranse for narkotika! Ikke greit i det hele tatt! Både med og uten barn, men helt forferdelig om foreldre bruker det. Også misbruk av lovlige medikament og alkohol, ikke greit i det hele tatt! Om jeg hadde visst om noen foreldre som hadde drevet med slike ting ville jeg meldt det til BV, uten tvil.
Og ville ikke tenkt at det var greit når barna sov, hva om de våkner og kommer inn til foreldrene for trøst e.l? Eller om noe skjer, så er foreldrene ruset?
Nei, nei, nei!! Alle burde ha nulltoleranse for slikt!
 
Her er det nulltoleranse på alt av narkotiske stoffer, punktum.
Vi drikker ikke mens vi er hjemme sammen med sønnen vår heller, og drikker oss aldri fulle lenger, det er vi for gamle og smarte til. :p
Ingen av oss kunne vært sammen med noen som er så dumme(!) at de ruser seg.
Det er så lavmål som det får blitt, i våre øyne.
 
Men hun mente høy terskel, slik jeg tolket det? Høy terskel, men ikke helt avholds. Følte det var mer ulogisk å si nulltoleranse på narko, lav grense på alko men ikke avholds. :p

Høy terskel vil jo si at hun tolererer mye alkohol. Lav terskel vil si at hun tolererer lite alkohol. Om man har lav terskel for noe skal det ikke mye til før man reagerer. Om man har høy terskel skal det gå langt før man reagerer. :)
 
Høy terskel vil jo si at hun tolererer mye alkohol. Lav terskel vil si at hun tolererer lite alkohol. Om man har lav terskel for noe skal det ikke mye til før man reagerer. Om man har høy terskel skal det gå langt før man reagerer. :)

Hvis man snakker om å drikke det, og hva man tåler uten å bli full, så er jeg enig med deg. Men hvis poenget var hva man syns er greit, slik jeg tolket det, så blir det motsatt. :) tenker høy terskel i forhold til hvor ofte man drikker betyr at man sjelden drikker, kanskje ikke syns det er greit med alkohol i det hele tatt når det er barn til stede, eller noe annet.
 
Men, om det er ok at mor eller far går på fest og tar seg et glass eller fem, hvorfor er det ikke ok at de røyker vannpipe f.eks? Jeg liker hverken å ta meg en fest eller vannpipe, men kan ikke se problemet med det så lenge det ikke pågår i barns nærvær og at det er en edru omsorgsperson som tar seg av barnet?
 
Men, om det er ok at mor eller far går på fest og tar seg et glass eller fem, hvorfor er det ikke ok at de røyker vannpipe f.eks? Jeg liker hverken å ta meg en fest eller vannpipe, men kan ikke se problemet med det så lenge det ikke pågår i barns nærvær og at det er en edru omsorgsperson som tar seg av barnet?
Å røyke vannpipe og røyke hasj er to veldig forskjellige ting.
I vanlig vannpipe er det snakk om frukt tobakk som jo er lovlig og mye brukt i Midtøsten for eksempel er det vanlig å gå på kafé, røyke vannpipe og ta en kaffe/te.
Å røyke hasj uansett om det er i vannpipe eller sigarett er ulovlig og for å oppnå en rus! Burde ikke sammenlignes med alkohol siden alkohol hadde hvert ulovlig om det kom til Norge i moderne tid!
 
Å røyke vannpipe og røyke hasj er to veldig forskjellige ting.
I vanlig vannpipe er det snakk om frukt tobakk som jo er lovlig og mye brukt i Midtøsten for eksempel er det vanlig å gå på kafé, røyke vannpipe og ta en kaffe/te.
Å røyke hasj uansett om det er i vannpipe eller sigarett er ulovlig og for å oppnå en rus! Burde ikke sammenlignes med alkohol siden alkohol hadde hvert ulovlig om det kom til Norge i moderne tid!
Det finnes de som ikke vil høre på slike argumenter. Jeg er ikke en av de. Jeg kan virkelig ikke fordra hasj i noen som helst form, heller ikke kamuflert i vannpipe, (dog jeg har prøvd). Med en gang jeg drar frem ulovlig kortet til tilhengere av hasj får jeg bare positive helseeffekter slengt tilbake. Finnes da ikke noe positivt med hasj?
 
Det finnes de som ikke vil høre på slike argumenter. Jeg er ikke en av de. Jeg kan virkelig ikke fordra hasj i noen som helst form, heller ikke kamuflert i vannpipe, (dog jeg har prøvd). Med en gang jeg drar frem ulovlig kortet til tilhengere av hasj får jeg bare positive helseeffekter slengt tilbake. Finnes da ikke noe positivt med hasj?
Det fins medisinsk effekt av noen av innholdsstoffene, MEN dette er IKKE ved vanlig røyking av hasj!
Eneste lovlige legemidlet i Norge heter stivex, og det er ikke noe som er lett å få tak i.
Kollegaer av meg i sverige har aldri måtte hvert borti det, kun hørt om det på skolen. Og det forskes mye om mulige andre måter å bruke de stoffene på, men som sagt før ikke ved røyking! Dette er gjerne første argumentet til rusmisbrukere, har en i familien så vet det altfor godt.
Og ser propaganda altfor ofte!
Det de gjerne derimot glemmer er problemene det også skaper!

Har røyket vannpipe ganske mange ganger selv men aldri med hasj!
 
Last edited:
Back
Topp