Har dere fortalt andre om graviditeten og hvilke reaksjoner har dere fått?

Har fortalt dei nærmeste som venniner og familie :finger: foreldrene mine tok det svært tungt:sorry: men alle andre rundt oss ble glad og gratulerte og var glade for våre vegner :happy: familien min har aldri våre posetiv til mine svangerskap så det kom ikkje som et sjokk, dei synst det er å ta vann over hode med fire barn på alderen av 26... :smiley-angelic008

Moren min ble glad, men sier hun ikke klarer være så positiv enda pga at jeg har to aborter bak meg.. Fortalte det til hele sambo sin familie i en dåp forrige helg. Han er svensk, så vi ser ikke familien så ofte. De ble kjempe glade og begynte å gråte :)

Alt for mange. Vært blandete reaksjoner, min familie er støttende og gleder seg - men svigerfar er ikke like blid. Syntes vi er for unge så har vært litt drama på den fronten:) menmen, bebis blir det ❤️

Er på 11+1 i dag, og skal fortelle det til besteforeldrene i løpet av uka. Litt spent Gruer meg litt til å fortelle sjefen - starter i ny jobb 1.august...

Gruer meg faktisk til å fortelle d til svigers.. De er litt spesielle kan man vel si.. Dette blir deres 1 barnebarn... :) jeg ser for meg at de blir stille og at d blir ubekvemt selv om jeg vet at de blir glade.. De sier liksom ikke så mye til vanlig..

Og hvordan sier dere det? "Hei, vi er gravide" ? :p har tenkt å kjøpe en kake å skrive termindatoen på.. Servere denne etr middag.. Får håpe de skjønne det d da, at de ikke bare spiser kaka utn å "tørre" spørre.. Ser d for meg :p

Gruer meg faktisk til å fortelle d til svigers.. De er litt spesielle kan man vel si.. Dette blir deres 1 barnebarn... :) jeg ser for meg at de blir stille og at d blir ubekvemt selv om jeg vet at de blir glade.. De sier liksom ikke så mye til vanlig..

Og hvordan sier dere det? "Hei, vi er gravide" ? :p har tenkt å kjøpe en kake å skrive termindatoen på.. Servere denne etr middag.. Får håpe de skjønne det d da, at de ikke bare spiser kaka utn å "tørre" spørre.. Ser d for meg :p

Satt faktisk med samme følelsen selv angående svigerforeldrene. Vi sa det, det ble litt rar stemning og dett var dett! Aner egentlig ikke hva de syns, men men... Tenker det blir litt annerledes med tida :D

er et par som vet det uten om familien... og innad i familien er kun de nærmeste som vet det. (Altså min bestemor, svigers-svigermor svigerfar, to svogre og svigerinne, mine foreldre og søstrene mine) ellers er det et par venner som vet det, venner som jeg skal feriere med og 4 stk fra det gamle terminforumet...

Få bare si d som d er :) vekser vel på dem med tida ja :)

Det tenker jeg også, ungen har jo kommet for å bli ;) Også vil det nok uansett bli annerledes når de blir inkludert mer mtp bilder etter UL og når de blir besteforeldre osv :)

Det tenker jeg også, ungen har jo kommet for å bli ;) Også vil det nok uansett bli annerledes når de blir inkludert mer mtp bilder etter UL og når de blir besteforeldre osv :)
Ja :) får vente å se.. Men er litt usikker på nårtid vi skal fortelle d til dem.. Er 8+ 4 i dag..ville jo vente til uke 12.. Men er jo så lenge til..

Har veldig nært forhold til nærmeste familie. Måtte reise til utlandet for ivf siden jeg er singel. Så under denne prosessen fikk foreldrene mine og bror og den ene bestemor vite det. Fått masse støtte og vil bli første barnebarn til mine foreldre.

Jo og sjefen måtte få vite det pga kvalme med oppkast. Noe som passer dårlig i jobben. Hun tok det veldig bra og har kontaktet jordmor i bedriftshelsetjeneste for å få et godt samarbeid, og gjøre klart for tilrettelegging. (Et prosjekt i kommunen)

Da jeg var gravid første gangen lagde vi kake til svigers der det stod "farmor og farfar " de la ikke merke til det
V lagde også kake til mamma. Det var hennes bursdag og skrev "gratulerer med dagen mormor" du trodde jeg hadde skrevet feil og hadde skrevet mor to ganger. Enda vi sier mamma.

Da jeg var gravid første gangen lagde vi kake til svigers der det stod "farmor og farfar " de la ikke merke til det
V lagde også kake til mamma. Det var hennes bursdag og skrev "gratulerer med dagen mormor" du trodde jeg hadde skrevet feil og hadde skrevet mor to ganger. Enda vi sier mamma.
Hehe.. Vet ikke hvordan jeg ville reagert hvis de ikke la merke til d.. Hadde jeg bare holdt kjeft da :p hehe

Vi har fortalt det til mine foreldre, mine to søstre men ikke min bror for hans samboer kan ikke holde på henneligheter. Fortalt det til min mormor og en bestevenninne også. Svigerfar og svigerinnene mine fikk vite det denne uken, samme med sjefen på jobb. I tillegg har vi noen venner som giftet seg i juni, og da måtte jeg selvsagt be om gravidvennlig mat, så de vet det også. Venter med offentliggjøring til etter ordinær ultralyd, selv om vi har vært på tul og alt så bra ut. Er 12 uker om to dager, gleder meg til det!

Fortalt det til ein del venna som eg ser så sjeldent, dette sia eg fekk møtt dei i ferien. Foreldre og søsken har fått vite detnog eg har sagt det til ein del på jobb. Det er så mykje eg ikkje kan håndtere på jobb no og for sikkerhetens skyld sa eg i fra når eg var 5 uker på veg :p

Fortalte til mine foreldre og kommende storesøsken i går. De blei glade og tok det positivt ;-)

Er 10 fullgåtte uker i dag:-) svigerinna mi og mannen hennes fikk vite det rett etter at vi fikk vite det selv, men det var guttungen på 4 som sa at han skulle blir storebror, men han visst KO selvsagt ingenting han da. Men vertfall så ble jeg så sjokka at jeg klarte ikke å la vær å le, så da fikk di vite det i uke 4! Fortalte det til lillesøster og lillebror min for ett par uker siden, da jeg var kvalm og trengte litt hjelp med guttungen. Og kiropraktoren min vet om det:) ei venninne og forresten. Tenkte jeg skulle si det til mamma og pappa da di for en uke siden kom hjem etter 2 uker ferie, men da dem hadde kjøpt snus til meg, klare jeg ikke å si det, fordi jeg syns de var så snille som kjøpte det, haha. Lillesøster fikk snusen da, uten at mamma å di fikk vite det! Forteller dem det nok i løpet av 2 uker. Her blir det ellers ikke offentlig for andre før etter ultralyd i uke 14 tror jeg det var:)

Back
Topp