Har dere fortalt andre om graviditeten og hvilke reaksjoner har dere fått?

Vi har fortalt det til alt for mange :P
Hele familien og mange venner vet om det, og er bare 7+5.
Vi er så stolte etter å ha prøvd ett år nå, at vi ikke klarer å holde tett.
Jobben vet også om det siden jeg trenger tilrettelegging.

Fortalt til mannens foreldre, de ble såå glade og svigermor selv måtte innrømme hun allerede hadde strikket til veslegull av noe restegarn :)

Storesøsteren min fikk også vite tidlig, hun har en liten på 4 mnd og har mange gode råd. Hun gjettet noe useriøst og jeg var gravid, ble veldig overrasket og kjempe glad da jeg bekreftet dette :p

Jeg har også fortalt en venninne som også ble veldig glad :)

Har faktisk sagt det til ganske mange. Sist sa jeg ingenting før jeg var over halvvegs.

Jeg har fortalt det til alt for mange, og allerede i planleggingsfasen har jeg sagt det til mange.. Men vi har vært utenlands på eggdonasjon og har trengt litt hjelp for å få kabalen til å gå opp, så da ble det til at vi fortalte det...

8+2 nå og en del som vet. Fortalt det til nærmeste famile, sjefen(sykmeldt pga kvalmen så følte det var bedre å være ærlig enn å finne på noe) og noen venner. Bare positive reaksjoner Føler det blir ekstra positive nyheter fordi folk vet at vi må ha hjelp for å bli gravide, så de er nok litt letta når de hører at det går såpass bra med oss

Jeg fortalte det til ei venninne her om dagen og hennes reaksjoner var ikke positive. Skal dere virkelig beholde det?
Hun ringte og beklaget seg dagen etterpå.

Ikke fortalt det til noen i familien enda :P 10+5 idag. Tenkte og si det til svigers i morgen :P blir spennendes!

10+2 i dag. Vi har fortalt det til foreldre og hver våres venn. Det er de som vet det, og ingen fler får vite det av oss før vi har vært på ordinær ultralyd. Forrige svangerskap ble avbrutt etter oul i uke 19, og det var grusomt når så utrolig mange visste det, og vi ble nødt til å sende ut masse meldinger om dette..
Forsnakker vi oss, så forsnakker vi oss, men vi vil ikke fortelle det til flere enda..

10 + 4 og venter en stund til. Skal få duotesten overstått og rett etterpå drar vi på ferie. Så hvis alt står bra til når vi kommer hjem, forteller vi det da. Da er vi ca i uke 16.

Jeg fortalte det til ei venninne her om dagen og hennes reaksjoner var ikke positive. Skal dere virkelig beholde det?
Hun ringte og beklaget seg dagen etterpå.

Det er det minste hun kunne gjort!! Kjenner jeg ble skikkelig provosert på dine vegne!
Så utrolig sårende!!

To venninner av meg fikk vite det rimelig tidlig, deretter kommende besteforeldre på begge sider og etterhvert søsknene våre. Alle har reagert kjempebra og er så glad på våre vegne! :-) (de fleste har nok ventet på dette, da vi snart har vært ilag i 5,5år:-P) Ellers vet de jeg jobber sammen med på legekontoret det.. :-)

Det er det minste hun kunne gjort!! Kjenner jeg ble skikkelig provosert på dine vegne!
Så utrolig sårende!!
Egentlig er jeg ikke overrasket på hennes reaksjon. Hun er bare sånn. Men vi venter nr 4 så ikke overrasket, men samtidig så blir jeg skuffet.

Har fortalt d til mamma. Hun er positiv som alltid - ser på hvert barn som en velsignelse:Heartred Ellers må jeg si d til styret for bedriften jeg er daglig leder for nå etter sommerferien - da blir d offentlig. Kjenner jeg gruer meg litt til d da d er mange som har og har hatt store forventninger til hvilken jobb jeg skal gjøre for dem. Kommer nettopp av en permisjon - lille er snart 7 mnd... Har derfor besluttet at jeg skal si fra meg jobben da jeg vet hvor mye stabillitet på srbeidsplassen har å si - dessuten ønsker jeg å ha en jobb der jeg faktisk er ferdig når kl er der slik at jeg kan få mer tid med familien min.

Har sagt det til nærmeste familie idag :P alle har tatt det kjempe bra, var så sinnsykt nærvøs.. Siden det er 2 stk der så gjorde det meg ikke mindre nærvøs :P

Familie vet det i tillegg til ett par nære venninner. Men er hemmelig på jobb og for alle andre. Folk som vet har fått beskjed om at ingenting skal deles på fb ihvertfall. Vi får se hvis vi vil det etter oul eller venter til lille er kommet. De som det er viktig for oss at vet det får jo vite det av oss liksom. Så har ikke noe behov for og fortelle uvesentlige folk det på fb :) Bare gode tilbakemeldinger :D

Hele familien til samboer vet det nå, men ingen andre enn kusina mi, mor, far og stefar vet det i min familie. Er bare 10+3, og forrige svangerskap ble avbrutt etter oul, og vi vil derfor ikke snakke så høyt om det enda. Skal på andre tul om en uke, så hvis alt er fint kommer vi til å slappe litt mer av og la flere i min familie få vite det.

De som vet det har reagert utelukkende positivt, spesielt vordende besteforeldre :) Alle gleder seg veldig på våres vegne, og de har ventet på dette etter sist :)

Last edited:
Her veit min familie det, og samboers familie, noen venner og de fleste på jobb, siden det ble noen sure miner når jeg ba alle andre om og ta tunge løft for meg :)

Samboer prøvde å snakke med guttungen i dag. Spurte hvordan det var med lillebroren som kom i juni og hva han syns om enda en baby. Men guttungen var lite interrisert i å prate om lillebror eller babyer :p

Back
Topp