Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Datoer er satt opp og plan klar.
Jeg begynner på Synarela 20. September. Så skal jeg begynne på Menopur 6. Oktober. Kontroll med ultralyd blir 15. Oktober. Like spennende som forrige gang. Denne gangen har vi bestemt oss for 3 pakk sånn at vi får litt mer ro rundt det økonomiske og slipper å sitte å lure på hvordan vi skal få råd til neste forsøk om vi ikke får til. Nå har vi prøvd en gang og vet mer hva vi går til.
 
Dag 2 med Synarela. Så langt ingen voldsomme humørsvingninger eller tegn til depresjon. Men jeg er kvalm og fryser. Har googlet meg fram til at flere opplever dette. Jeg nyser og er tett i nesa også. Er helt uten tvil at jeg reagerer på sprayen. Jeg har heldigvis mulighet til å ta livet med ro nå. Så skal komme oss gjennom denne perioden. Det er jo bare en kort stund i den store sammenhengen.
 
Okay der kom det tydeligvis. Jeg har sovet og sovet og merker nå at humøret er dalende. Ting jeg normalt er veldig glad i var plutselig ikke så spennende mer. Gud dette gikk fort synes jeg. Jeg må bare holde ut litt til. Dette er forbigående og bare en kort periode. Ellers virker det som jeg tåler Synarela greit. Smaker grusomt, men det er lite å gjøre med.
 
Null tiltakslyst og null energi. Jeg må tvinge meg selv opp av sofa for å gjøre daglige ting. Er det depresjon som stjeler energien min, eller er det sprayen? Blir vel det berømte høna og egget spørsmålet. Jeg blir deppa av å ikke ha energi. Jeg er avhengig av å få gjort mine daglige rutiner for å fungere. Og jeg får lite energi av å være deppa. Synes dette gikk alt for fort nedover. Er jo ikke mange dagene siden jeg begynte å ta sprayen.

Jeg vet jo at jeg har en psykisk lidelse liggende i bunn, så at det skulle bli tøft visste jeg jo. Men hadde håpet det tok mer tid før det smalt. Mulig jeg bør diskutere med klinikken om det blir verre. Vet av erfaring at det blir fort skummelt om jeg blir verre enn dette. Jeg tåler virkelig ikke ting som klusser med hormonene mine. :wtf:
 
Joda. Nå har jeg begynt å få allergisk reaksjon også. Jeg holder på å klø meg ihjel. Hele ansiktet klør intenst og det er utslett på brystet og nedover halsen. Rett etter dosen midt på dagen i dag så begynte overleppa å hovne opp også. Jeg har tatt allergipille, men synes det virker dårlig. Jeg må si jeg er spent på hvordan det her skal gå. Blir det ikke noe bedre så ringer jeg klinikken i morgen og spør om råd. Mulig jeg burde tatt turen til fastlegen også for å se om det fines noe mer effektivt enn medisinen jeg har. Det er vanvittig ubehagelig og jeg liker ikke at det hovner opp rundt munnen. Det psykiske bleknet raskt i forhold til dette her. :hungover:

Det psykiske er stabilt enda. Jeg tror akkurat det skal gå bra fram til jeg får begynne med sprøyter hvis det nå ikke blir brått verre da. Det vet man jo tydeligvis ikke med denne medisinen her.
 
Fortsatt okay psykisk. Men verre ellers. Herregud jeg får tydeligvis alt av bivirkninger. Tror jeg er sykemeldingskandidat sånn som kroppen styrer. Jeg skulle bare gå meg en tur til butikken og det gikk helt fint på vei dit. På veien hjem holdt jeg på å kollapse. Jeg brakk meg og heiv etter pusten. Skyhøy puls og ordentlig ubehag. Jeg var kok-varm og svetten rant. Jeg ble så svimmel at jeg måtte sette meg ned på autovernet og bare få ned pulsen. Jeg måtte dele opp resten av turen hjem i korte etapper med masse pauser. Har aldri brukt så lang tid hjem før.

Hjemme igjen så målte jeg temperaturen og hadde 38 i feber. Målte litt senere og da var jeg normal igjen. Så jeg holdt faktisk på å få heteslag. Helt vanvittig. Sånn har jeg aldri vært før.

Jeg har null energi og overskudd. Middagen ble lagd mens jeg satt på en kjøkkenstol. Resten av dagen lå jeg flatt ut på sofa og syntes synd i meg selv. Håper virkelig det her er verdt det.
 
Formen er heldigvis litt bedre nå. Psykisk så går det faktisk fint. Jeg har kommet meg litt igjen. Hatt noen fine og gode samtaler med samboeren. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den mannen. Han kommer til å bli en fantastisk pappa en dag. Han er så trygg og rolig. Han får meg tilbake til meg selv igjen når tankene mine har gått litt over styr. Det er så lite som skal til. En klem akkurat når jeg trenger det. Jeg elsker den mannen uten tvil.

Nå går det fort fram til sprøytestart. Jeg er så spent! Jeg ser babyer på tv og jeg kjenner i hele meg at jeg håper så inderlig at vi får det til denne gangen. Jeg vil så gjerne ha en liten baby. Et lite menneske som skal få all kjærlighet i verden og alt jeg har å gi. Jeg tror jeg må ha rabla. Jeg som var såå ferdig med både flasker og bleier. Jeg kunne gjort hva som helst for å oppleve det igjen. Et lite menneske som er litt meg og litt kjæresten min. Jeg er så klar for å bli mamma igjen.

Ene barnet mitt ønsker seg noe veldig å bli storesøsken. Hen går og forteller meg hva hen ønsker å gjøre om det blir liten søster eller bror. Jeg har vært ærlig på at vi ønsker oss en til og sagt at det er ikke sikkert at det går, men at vi prøver. Det kommer til å bli to flinke og gode storesøsken uten tvil. Den lille er så heldig som kommer til å ha så mange som er glad i seg og passer på ham/henne.

Det må jo bare gå bra og bli en liten en tilslutt.
 
Sprøyte nr 3 satt. Det gikk fint i kveld. Men kjenner det svir litt i området rundt og jeg får merker etter sprøytene ser jeg. Første stikket har nå blitt et blåmerke. Skal vel bli bra fin på magen etter alle stikkene etterhvert. Får håpe jeg slipper blodfortynnende etterpå da. Haha, det virker ikke fristende.

Det bobler i magen akkurat som sist. Så er vel eggstokkene som jobber jeg kjenner da. Håper Synarela fungerer som det skal og hindrer eggløsning. Er så utrolig for at noe skal bli galt denne runden. Skal ringe apotek i forkant og spørre om de har Menopur før jeg skal på kontroll sånn at jeg slipper desperat jakt etter medisin sånn som sist.
 
Åå her skal jeg følge med :love7 Heia heia!
 
I kveld sved det noe grusomt da jeg satte sprøyta. Det var på ren trass at jeg fikk inn alt. 300 Menopur er MYE som skal inn. Jeg prøver å ta det sakte inn og la det få lov til å spre seg litt før jeg trykker inn litt mer sånn sakte og forsiktig. Det ser ut til å bare delvis fungere, for det gjør uansett vondt. Dette begynner å ligne på Fyremadel altså. Glad jeg slipper å starte dagen sånn. Nå kan jeg gå og legge meg etter å ha satt sprøyta.

Eggstokkene reagerer utvilsomt. Det bobler inni der og nå allerede begynner det å bli bittelitt ømt der. Ikke sånn veldig ille enda, men såpass at jeg kjenner at sprøytene gjør som de skal. Det er egentlig litt godt og betryggende å kjenne på. Prøver å holde positivt fokus og gleder meg til egga er henta ut. Kan ikke si jeg gleder meg til uttaket siden jeg har vært gjennom det en gang nå og vet hva som skjer. Men skal bli godt å få det unnagjort.
 
Ikke noe bedre i kveld. Fy flate. Kjente det stakk helt på andre siden av magen da jeg sprøytet inn Menopur. Jeg dro nåla bittelitt ut for å gi plass til medisinen. Det hjalp litt. Men fysjogfy dette er ikke noe gøy. 4 sprøyter igjen nå. Så får jeg bare håpe de sier at jeg ikke trenger noe mer på ultralyd på fredag. Må vel egentlig bare regne med at det blir mer da. Så skal ringe apoteket i løpet av uka nå og høre om de har Menopur inne. Så slipper jeg forhåpentligvis det voldsomme stresset som var sist runde. Jeg nekter å bytte type medisin midt i stimuleringen her. Kanskje det ødela eggene mine? De sier det ikke skal ha noe å si, men vet jo aldri. Jeg fikk samme dose Gonal-F som Bemfola. Det skal i teorien være likt, men det er forskjellig tilsetningsstoffer i det og kanskje det påvirker kroppen bittelitt forskjellig? Det kan vi jo ikke vite. Så nå tar jeg ingen sjanser.

Gruer meg litt mer til egguttak denne gangen. Men prøver å ikke tenke så mye på det. Håper samboeren min får være med inn denne gangen.
 
Nå murrer det litt i eggstokkene, men er mye mindre enn sist gang. Så jeg frykter for at det er mindre egg denne gangen. Men håper jeg tar feil og at det er masse fine egg som kan bli til baby. Jeg er så redd for en reprise av sist gang. At det skal være så få egg og at de få de får ut ikke kan befruktes.

Uff.. nei må prøve å holde positivt fokus. Jeg og samboeren har drevet og pusset opp litt mens vi venter på baby. Tenker sånt er greit å ha unnagjort før jeg eventuelt blir stor og tung eller før ammetåka gjør sitt inntog. Vi orker neppe stort om vi faktisk ender opp med en liten baby. Da har man jo som regel nok med det en stund.
 
Nå murrer det litt i eggstokkene, men er mye mindre enn sist gang. Så jeg frykter for at det er mindre egg denne gangen. Men håper jeg tar feil og at det er masse fine egg som kan bli til baby. Jeg er så redd for en reprise av sist gang. At det skal være så få egg og at de få de får ut ikke kan befruktes.

Uff.. nei må prøve å holde positivt fokus. Jeg og samboeren har drevet og pusset opp litt mens vi venter på baby. Tenker sånt er greit å ha unnagjort før jeg eventuelt blir stor og tung eller før ammetåka gjør sitt inntog. Vi orker neppe stort om vi faktisk ender opp med en liten baby. Da har man jo som regel nok med det en stund.

Stor klem :Heartpink synes ikke du bør bekymre deg pga mindre murringer enn sist gang, det trenger ikke å ha noe å si i det hele tatt

Veldig smart å drive med oppussing :) og godt å ha et annet prosjekt å bruke tiden på
 
Åh hurra fyff... for en tur i dag. Godnatt og takk skal du ha sier jeg bare.

Jeg er så glad jeg ringte apotek på onsdag og fikk reservert Menopur til meg. Det kom godt med i dag for å si det sånn.

Selve kontrollen gikk fint. Jeg hadde litt rett da. Det var mindre egg denne gangen. På venstre eggstokk var det kun EN folikkel som var noe å se på. På høyre var det 9 stykk. Så satte jeg meg til å vente på telefon fra klinikken. Det varte og det rakk. Det kom aldri noe telefon fra dem. Tilslutt ringte jeg. Ikke mulig å komme seg gjennom. Jeg tenkte bare for meg selv. Er det MULIG!? Reprise av sist gang da eller? Sendte melding i portalen og spurte om de hadde mottatt noe fax. Da ringte det en fra resepsjonen og lurte på hvilken fax. De hadde ikke fått noen fax.

Damen ønsket meg god helg og mente noen kom til å ringe meg når de hadde fått faxen, muligens på mandag. Jeg tenkte bare NEI du legger IKKE på nå. Fikk heldigvis forklart henne at det var veldig viktig at jeg fikk kontakt med sykepleier eller lege for å få ny resept på mer av medisin. Jeg er tom og står utenfor apotek og kan ikke reise før jeg får henta medisin! Jeg bor 3 timer unna apoteket! Ojda sa hun. Da lovte hun å få tak i noen som skulle ringe meg opp igjen.

I mellomtiden tok jeg telefon til sykehuset. "Har dere sendt fax?" Ja det skulle jo være sendt det mente hun. Kan du være så snill å sende den på nytt? Jada det skulle hun gjøre. Jeg takket så mye og la på. Så ringte de fra klinikken. Joda, da hadde sykepleier endelig fått fax. Så måtte det snakkes med gynekologen/legen. "Hold linja ett minutt du" sa damen. Jeg ventet og kjente stresset bygge seg greit opp. Etter mye om og men og litt venting fram og tilbake så var det klart at jeg skulle ha mer Menopur ja. Måtte løpe som en gal inn til apotek for å få et fax nummer dit.

Inne på apoteket var det jo både kø og kun en som ekspederte. Sykepleier på telefon hørte at jeg mumlet litt stressa for meg selv at typisk med bare en på jobb på en fredag og med masse folk. "Du må nesten bare albue deg fram litt, dette haster. Jeg har ikke tid til å vente på køa på apoteket." Så jeg stupte fram og unnskyldte meg til alt og alle der inne og fikk fisket tak i et menneske som dukket opp bak en disk. Fikk nummer og så var det bare å vente på fax da.

Så ble det min tur og jeg forklarte hvilken medisin og at den skulle være reservert for meg. Damen lette og lette. Hun måtte få hjelp av en annen der inne til å finne eska med Menopur som var lagt av til meg. Alt stemte og jeg hørte omsider at det peip i fax og at resepten kom fram. Så da fikk jeg etter nervepirrende 45 minutter medisin med meg og kunne starte på den lange veien hjem. At det går an.

Måtte kjøpe meg sånn kjølebag også til Ovitrelle. Men nå er alt på plass i kjøleskapet og jeg kan endelig ta kvelden og krype godt inntil min kjære samboer. Jeg er dønn sliten, men nå ser brikkene ut til å falle på plass og jeg har medisin og plan for egguttak.

Uttak blir på onsdag. Vi har stresset som gale med å løse all logistikk med jobb, unger, overnatting og reise. Nå gjenstår det bare å finne ut når de har tenkt å eventuelt sette inn noe igjen. Jeg må da reise alene med tanke på ungene og jobben til samboeren. Han kan ikke ta mer fri nå. Men nå er vi iallefall litt nærmere slutten på denne runden. Typisk at det skal være sånn stress hver gang.
 
Åh hurra fyff... for en tur i dag. Godnatt og takk skal du ha sier jeg bare.

Jeg er så glad jeg ringte apotek på onsdag og fikk reservert Menopur til meg. Det kom godt med i dag for å si det sånn.

Selve kontrollen gikk fint. Jeg hadde litt rett da. Det var mindre egg denne gangen. På venstre eggstokk var det kun EN folikkel som var noe å se på. På høyre var det 9 stykk. Så satte jeg meg til å vente på telefon fra klinikken. Det varte og det rakk. Det kom aldri noe telefon fra dem. Tilslutt ringte jeg. Ikke mulig å komme seg gjennom. Jeg tenkte bare for meg selv. Er det MULIG!? Reprise av sist gang da eller? Sendte melding i portalen og spurte om de hadde mottatt noe fax. Da ringte det en fra resepsjonen og lurte på hvilken fax. De hadde ikke fått noen fax.

Damen ønsket meg god helg og mente noen kom til å ringe meg når de hadde fått faxen, muligens på mandag. Jeg tenkte bare NEI du legger IKKE på nå. Fikk heldigvis forklart henne at det var veldig viktig at jeg fikk kontakt med sykepleier eller lege for å få ny resept på mer av medisin. Jeg er tom og står utenfor apotek og kan ikke reise før jeg får henta medisin! Jeg bor 3 timer unna apoteket! Ojda sa hun. Da lovte hun å få tak i noen som skulle ringe meg opp igjen.

I mellomtiden tok jeg telefon til sykehuset. "Har dere sendt fax?" Ja det skulle jo være sendt det mente hun. Kan du være så snill å sende den på nytt? Jada det skulle hun gjøre. Jeg takket så mye og la på. Så ringte de fra klinikken. Joda, da hadde sykepleier endelig fått fax. Så måtte det snakkes med gynekologen/legen. "Hold linja ett minutt du" sa damen. Jeg ventet og kjente stresset bygge seg greit opp. Etter mye om og men og litt venting fram og tilbake så var det klart at jeg skulle ha mer Menopur ja. Måtte løpe som en gal inn til apotek for å få et fax nummer dit.

Inne på apoteket var det jo både kø og kun en som ekspederte. Sykepleier på telefon hørte at jeg mumlet litt stressa for meg selv at typisk med bare en på jobb på en fredag og med masse folk. "Du må nesten bare albue deg fram litt, dette haster. Jeg har ikke tid til å vente på køa på apoteket." Så jeg stupte fram og unnskyldte meg til alt og alle der inne og fikk fisket tak i et menneske som dukket opp bak en disk. Fikk nummer og så var det bare å vente på fax da.

Så ble det min tur og jeg forklarte hvilken medisin og at den skulle være reservert for meg. Damen lette og lette. Hun måtte få hjelp av en annen der inne til å finne eska med Menopur som var lagt av til meg. Alt stemte og jeg hørte omsider at det peip i fax og at resepten kom fram. Så da fikk jeg etter nervepirrende 45 minutter medisin med meg og kunne starte på den lange veien hjem. At det går an.

Måtte kjøpe meg sånn kjølebag også til Ovitrelle. Men nå er alt på plass i kjøleskapet og jeg kan endelig ta kvelden og krype godt inntil min kjære samboer. Jeg er dønn sliten, men nå ser brikkene ut til å falle på plass og jeg har medisin og plan for egguttak.

Uttak blir på onsdag. Vi har stresset som gale med å løse all logistikk med jobb, unger, overnatting og reise. Nå gjenstår det bare å finne ut når de har tenkt å eventuelt sette inn noe igjen. Jeg må da reise alene med tanke på ungene og jobben til samboeren. Han kan ikke ta mer fri nå. Men nå er vi iallefall litt nærmere slutten på denne runden. Typisk at det skal være sånn stress hver gang.
Herre min for en tur!
 
Åh hurra fyff... for en tur i dag. Godnatt og takk skal du ha sier jeg bare.

Jeg er så glad jeg ringte apotek på onsdag og fikk reservert Menopur til meg. Det kom godt med i dag for å si det sånn.

Selve kontrollen gikk fint. Jeg hadde litt rett da. Det var mindre egg denne gangen. På venstre eggstokk var det kun EN folikkel som var noe å se på. På høyre var det 9 stykk. Så satte jeg meg til å vente på telefon fra klinikken. Det varte og det rakk. Det kom aldri noe telefon fra dem. Tilslutt ringte jeg. Ikke mulig å komme seg gjennom. Jeg tenkte bare for meg selv. Er det MULIG!? Reprise av sist gang da eller? Sendte melding i portalen og spurte om de hadde mottatt noe fax. Da ringte det en fra resepsjonen og lurte på hvilken fax. De hadde ikke fått noen fax.

Damen ønsket meg god helg og mente noen kom til å ringe meg når de hadde fått faxen, muligens på mandag. Jeg tenkte bare NEI du legger IKKE på nå. Fikk heldigvis forklart henne at det var veldig viktig at jeg fikk kontakt med sykepleier eller lege for å få ny resept på mer av medisin. Jeg er tom og står utenfor apotek og kan ikke reise før jeg får henta medisin! Jeg bor 3 timer unna apoteket! Ojda sa hun. Da lovte hun å få tak i noen som skulle ringe meg opp igjen.

I mellomtiden tok jeg telefon til sykehuset. "Har dere sendt fax?" Ja det skulle jo være sendt det mente hun. Kan du være så snill å sende den på nytt? Jada det skulle hun gjøre. Jeg takket så mye og la på. Så ringte de fra klinikken. Joda, da hadde sykepleier endelig fått fax. Så måtte det snakkes med gynekologen/legen. "Hold linja ett minutt du" sa damen. Jeg ventet og kjente stresset bygge seg greit opp. Etter mye om og men og litt venting fram og tilbake så var det klart at jeg skulle ha mer Menopur ja. Måtte løpe som en gal inn til apotek for å få et fax nummer dit.

Inne på apoteket var det jo både kø og kun en som ekspederte. Sykepleier på telefon hørte at jeg mumlet litt stressa for meg selv at typisk med bare en på jobb på en fredag og med masse folk. "Du må nesten bare albue deg fram litt, dette haster. Jeg har ikke tid til å vente på køa på apoteket." Så jeg stupte fram og unnskyldte meg til alt og alle der inne og fikk fisket tak i et menneske som dukket opp bak en disk. Fikk nummer og så var det bare å vente på fax da.

Så ble det min tur og jeg forklarte hvilken medisin og at den skulle være reservert for meg. Damen lette og lette. Hun måtte få hjelp av en annen der inne til å finne eska med Menopur som var lagt av til meg. Alt stemte og jeg hørte omsider at det peip i fax og at resepten kom fram. Så da fikk jeg etter nervepirrende 45 minutter medisin med meg og kunne starte på den lange veien hjem. At det går an.

Måtte kjøpe meg sånn kjølebag også til Ovitrelle. Men nå er alt på plass i kjøleskapet og jeg kan endelig ta kvelden og krype godt inntil min kjære samboer. Jeg er dønn sliten, men nå ser brikkene ut til å falle på plass og jeg har medisin og plan for egguttak.

Uttak blir på onsdag. Vi har stresset som gale med å løse all logistikk med jobb, unger, overnatting og reise. Nå gjenstår det bare å finne ut når de har tenkt å eventuelt sette inn noe igjen. Jeg må da reise alene med tanke på ungene og jobben til samboeren. Han kan ikke ta mer fri nå. Men nå er vi iallefall litt nærmere slutten på denne runden. Typisk at det skal være sånn stress hver gang.
Wow, litt av en dag!!!!
Du har virkelig mått henge i i dag!
Men godt det løse seg! :Heartred

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men får du resept på papir? :p
For alle burde det vel være lettere med elektronisk resept??
 
Haha ja. Hausken i Bergen har tydeligvis en greie med å gi ut alt av resept på papir. Jeg kom dinglende med resepten på lokale apoteket som er nærmest her jeg bor. Damen bak disken studerte meg fra topp til tå og spurte et par ganger om dette var resepten min. Hun så ut som hun aldri hadde sett en på papir før. Hun måtte tydeligvis spørre en annen om hvordan hun skulle ekspedere den ut. Hun ble helt snål og jeg sto og humret litt for meg selv.

Får håpe det blir siste runde dette her nå da. Stress med resepter og medisin. :biggrin
 
Haha ja. Hausken i Bergen har tydeligvis en greie med å gi ut alt av resept på papir. Jeg kom dinglende med resepten på lokale apoteket som er nærmest her jeg bor. Damen bak disken studerte meg fra topp til tå og spurte et par ganger om dette var resepten min. Hun så ut som hun aldri hadde sett en på papir før. Hun måtte tydeligvis spørre en annen om hvordan hun skulle ekspedere den ut. Hun ble helt snål og jeg sto og humret litt for meg selv.

Får håpe det blir siste runde dette her nå da. Stress med resepter og medisin. :biggrin
Haha, det var spesielt! :hilarious:
Får håpe du slipper flere sånne runder :D:D
Kjedelig med den medisinen, vanskelig når man må bestille i tillegg til å reise langt for å hente!!!
Husker før mitt første forsøk at jeg tenkte at jeg kunne forsøke å bestille det hjem - Det ble heldigvis med tanken :hilarious: Endte med å hente ut Menopur tre ganger. Jeg var forberedt på 1, kanskje to kontroller - Måtte ha fire stk..... Det er vanskelig å planlegge for alt i dette gamet, men jeg har heldigvis litt flere apotek i nærheten enn det det virker som du har :bag:
 
Åh hurra fyff... for en tur i dag. Godnatt og takk skal du ha sier jeg bare.

Jeg er så glad jeg ringte apotek på onsdag og fikk reservert Menopur til meg. Det kom godt med i dag for å si det sånn.

Selve kontrollen gikk fint. Jeg hadde litt rett da. Det var mindre egg denne gangen. På venstre eggstokk var det kun EN folikkel som var noe å se på. På høyre var det 9 stykk. Så satte jeg meg til å vente på telefon fra klinikken. Det varte og det rakk. Det kom aldri noe telefon fra dem. Tilslutt ringte jeg. Ikke mulig å komme seg gjennom. Jeg tenkte bare for meg selv. Er det MULIG!? Reprise av sist gang da eller? Sendte melding i portalen og spurte om de hadde mottatt noe fax. Da ringte det en fra resepsjonen og lurte på hvilken fax. De hadde ikke fått noen fax.

Damen ønsket meg god helg og mente noen kom til å ringe meg når de hadde fått faxen, muligens på mandag. Jeg tenkte bare NEI du legger IKKE på nå. Fikk heldigvis forklart henne at det var veldig viktig at jeg fikk kontakt med sykepleier eller lege for å få ny resept på mer av medisin. Jeg er tom og står utenfor apotek og kan ikke reise før jeg får henta medisin! Jeg bor 3 timer unna apoteket! Ojda sa hun. Da lovte hun å få tak i noen som skulle ringe meg opp igjen.

I mellomtiden tok jeg telefon til sykehuset. "Har dere sendt fax?" Ja det skulle jo være sendt det mente hun. Kan du være så snill å sende den på nytt? Jada det skulle hun gjøre. Jeg takket så mye og la på. Så ringte de fra klinikken. Joda, da hadde sykepleier endelig fått fax. Så måtte det snakkes med gynekologen/legen. "Hold linja ett minutt du" sa damen. Jeg ventet og kjente stresset bygge seg greit opp. Etter mye om og men og litt venting fram og tilbake så var det klart at jeg skulle ha mer Menopur ja. Måtte løpe som en gal inn til apotek for å få et fax nummer dit.

Inne på apoteket var det jo både kø og kun en som ekspederte. Sykepleier på telefon hørte at jeg mumlet litt stressa for meg selv at typisk med bare en på jobb på en fredag og med masse folk. "Du må nesten bare albue deg fram litt, dette haster. Jeg har ikke tid til å vente på køa på apoteket." Så jeg stupte fram og unnskyldte meg til alt og alle der inne og fikk fisket tak i et menneske som dukket opp bak en disk. Fikk nummer og så var det bare å vente på fax da.

Så ble det min tur og jeg forklarte hvilken medisin og at den skulle være reservert for meg. Damen lette og lette. Hun måtte få hjelp av en annen der inne til å finne eska med Menopur som var lagt av til meg. Alt stemte og jeg hørte omsider at det peip i fax og at resepten kom fram. Så da fikk jeg etter nervepirrende 45 minutter medisin med meg og kunne starte på den lange veien hjem. At det går an.

Måtte kjøpe meg sånn kjølebag også til Ovitrelle. Men nå er alt på plass i kjøleskapet og jeg kan endelig ta kvelden og krype godt inntil min kjære samboer. Jeg er dønn sliten, men nå ser brikkene ut til å falle på plass og jeg har medisin og plan for egguttak.

Uttak blir på onsdag. Vi har stresset som gale med å løse all logistikk med jobb, unger, overnatting og reise. Nå gjenstår det bare å finne ut når de har tenkt å eventuelt sette inn noe igjen. Jeg må da reise alene med tanke på ungene og jobben til samboeren. Han kan ikke ta mer fri nå. Men nå er vi iallefall litt nærmere slutten på denne runden. Typisk at det skal være sånn stress hver gang.
Åh, hadde noe ala tilsvarende opplevelse på mandag når jeg skulle få tak i medisin. Klinikken ringte ALDRI, og jeg maste og sa det hastet, men neeeeida. Fikk heldigvis reservert medisin(riktig nok annen IU enn jeg skulle ha) på apoteket i mellomtiden.
HUFF, skikkelig unødvendig stress de la på deg i dag altså! Som om ikke dette er stressende nok i seg selv :nailbiting::nailbiting:
 
Back
Topp