Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Fyremadel satt. Den gikk overraskende bra å stikke, men jeg kjente ganske fort etter å ha satt den at jeg reagerte på innholdet i sprøyta. Det svei og huden rundt ble knallrød. Det har liksom hovnet litt opp og det svir enda. Jeg satte på plaster og tar det litt med ro. Minner om når jeg har tatt vaksine. Enda godt det er på magen og ikke i en arm. :p
 
Nå sprenger og verker det i eggstokkene mine. Er det normalt? Har 2 sprøyter med bemfola igjen og på onsdag er det ultralyd. Jeg må si jeg er spent på hvordan det her skal gå. Jeg kjenner at det skal bli godt å bli ferdig med denne runden. Ingen tvil iallefall om at medisin har hatt effekt på meg. Det bør være en del egg der altså. Så håper jeg bare de alle modnes bra og er av god kvalitet.
 
For et styr det ble i går. Herregud.. Jeg hadde ikke henta ut noe mer sprøyter til etter kontrollen og trodde det skulle gå bra å få tak i mer. Men neida. Da jeg kom på apoteket og ville ha bemfola så hadde de ingenting til meg. Jeg prøvde å ringe Hausken, men de hadde stengt telefon. Apoteket ringte rundt for meg og ingen andre hadde noe heller. "Hva med Gonal-F da? Kan du høre med klinikken om du kan gå over til det?" Ja jeg kan høre med dem sa jeg og stressa verre enn verst.

Sendte melding til Hausken i portalen og ba samboeren min om å vente med å kjøre noe sted. Endelig så ringte telefon. Da fikk jeg beskjed om å komme til egguttak på tirsdag. Jeg fikk forklart problemet med å skaffe bemfola og hva apoteket hadde foreslått. Så fakset hun ny resept til meg til apoteket. Så da må jeg lære meg ny type sprøyte igjen da. Men denne ser jo ikke så veldig vanskelig ut da. Vri til riktig dose og trykk inn og fjern spissen fordi sprøyta skal brukes på nytt.

Jeg har regna ut at jeg nå har stukket meg selv 13 ganger om vi ikke teller det ekstra stikket første gangen. :p
 
For et styr det ble i går. Herregud.. Jeg hadde ikke henta ut noe mer sprøyter til etter kontrollen og trodde det skulle gå bra å få tak i mer. Men neida. Da jeg kom på apoteket og ville ha bemfola så hadde de ingenting til meg. Jeg prøvde å ringe Hausken, men de hadde stengt telefon. Apoteket ringte rundt for meg og ingen andre hadde noe heller. "Hva med Gonal-F da? Kan du høre med klinikken om du kan gå over til det?" Ja jeg kan høre med dem sa jeg og stressa verre enn verst.

Sendte melding til Hausken i portalen og ba samboeren min om å vente med å kjøre noe sted. Endelig så ringte telefon. Da fikk jeg beskjed om å komme til egguttak på tirsdag. Jeg fikk forklart problemet med å skaffe bemfola og hva apoteket hadde foreslått. Så fakset hun ny resept til meg til apoteket. Så da må jeg lære meg ny type sprøyte igjen da. Men denne ser jo ikke så veldig vanskelig ut da. Vri til riktig dose og trykk inn og fjern spissen fordi sprøyta skal brukes på nytt.

Jeg har regna ut at jeg nå har stukket meg selv 13 ganger om vi ikke teller det ekstra stikket første gangen. :p
Oi, så spennende tid du er inne i, også litt medisindrama oppi det hele da:hilarious: Godt det ordnet seg! Husker jeg fryktet Fyremadelen selv, men endte opp med å like den best siden det ikke var noe vridning eller noe som helst styr. Var hele tiden så redd for å gjøre noe feil med Bemfolaen:dead: Så spennende med uttak på tirsdag! Sa de noe om hvor mange egg som så klare ut på ul?:)
 
De fant 4 på venstre side og 9 på høyre. Er tydelig at jeg hadde eggløsning på venstre forrige måned. Den var lat denne gangen. :p

Jeg er altså så trøtt. Spent på hvordan det blir framover. Håper så inderlig at ett av egga er bra nok til å få til baby.
 
De fant 4 på venstre side og 9 på høyre. Er tydelig at jeg hadde eggløsning på venstre forrige måned. Den var lat denne gangen. :p

Jeg er altså så trøtt. Spent på hvordan det blir framover. Håper så inderlig at ett av egga er bra nok til å få til baby.
Antallet høres jo meeget lovende ut. Ja, de hormonene gjør noe med energinivået!
 
Ser i portalen til klinikken nå at de har satt meg opp til embryo transfer på fredag. Gud som jeg håper at det er minst ett godt embryo å sette inn. Glad jeg fikk "kranglet" meg til å bli værende i Bergen til fredag. Samboeren ville egentlig dra hjem på torsdag for vi trodde kanskje innsett ville bli på torsdag. Jeg var mer usikker på det og ville sikre meg. Kanskje ikke ideelt å reise hjem samme dagen, ville egentlig hatt god tid til å slappe av og starte ruging i fred og ro. Men vil tro dette går fint. Vi skal reise med båt og vi tenker å ikke ha med oss så fryktelig mye ting på turen. Vil ikke bære tungt og stresse.

Gud jeg er så spent. Jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :excited001
 
Siste sprøyte med Gonal-F satt. I morgen blir det Ovitrelle istedenfor. Så blir det helt fri fra sprøyter på mandag. Herlig! Må jo si det er litt kjedelig å måtte ha på vekkerklokke for å ta medisin til riktig tid på morgen. De to barna jeg har fra før er hos far sin på ferie, så jeg kunne jo sovet lenge. Får stort sett ikke sove etter at Fyremadel er satt. :hilarious:
 
Får oppdatere her også og ikke bare skravletråd.
Egguttak gikk over all forventning.
Jeg hadde så vondt i dumme tanna mi i natt at jeg sov dårlig. Jeg tok Paracet etter Paracet og gumla de omtrent som drops uten at det hjalp noe nevneverdig. Hos Hausken fikk jeg en liten pose full av piller. Det var Oxynorm, Voltaren, Postafen og Vival. Ikke så rent lite, men takk og lov for den pillemixen. Jeg ble først litt surrete av Vivalen og så forsvant tannpina litt etter litt.

Åh gud så godt det var da Oxynorm slo ordentlig inn og jeg endelig kunne slappe av etter 2 intense døgn i smerter. Jeg var utrolig glad for smertestillende da de holdt på. Ene eggstokken min hadde gjemt seg høyt oppe i buken min. Venstre lå pent til og var null problem å få tømt. Men da hun skulle til med høyre så måtte hun tilkalle hjelp til å stå og klemme på magen min for å holde den på plass. Den gjorde litt vondt å få tømt, men ikke verre enn at jeg fjasa og tulla litt og pratet med samboeren på videochat. Han fikk se på ultralydbildet sammen med meg. Så da fikk han være med på en måte han også på tross av corona restriksjoner.

Jeg ble litt dårlig mot slutten og kaldsvettet. Ikke kvalm, men hele kroppen ristet og jeg trodde jeg skulle svime av. En snill sykepleier kom med en kald klut til panna mi. Den gjorde ordentlig godt. Herregud for en snill og omsorgsfull gjeng på klinikken. Jeg følte meg trygg og ivaretatt hele veien.

11 egg ble totale tallet de fikk ut. Så nå er det bare å vente på telefon fra dem i morgen tidlig med oppdatering på hvor mange som blir befruktet og hvordan de ser ut. Er så vanvittig spent. Men tør ikke håpe for mye. Håper bare det er minst ett bra som overlever og blir til lille babyen vår.
 
Gud bedre så spennende å lese dagboken din. Jeg leste alle sidene nå i kveld. Jeg måtte le litt av sprøytehistoriene dine, og plasterbruken din:yuck:;) Jeg ble også helt svett når de ikke hadde mere av medisinene dine på apoteket.

Men det ser ut som det har gått riktig så bra med deg. Gratulerer med eggutak. Blir fint å følge deg videre:flower
 
Hehe godt det var underholdende for noen. Hihi.
Jeg er litt mer øm i eggstokkene nå, men går helt fint. Har vært såpass spreng i dem i dagene før uttaket, sånn at dette er ikke så veldig annerledes. Kommet bittelitt blod, men virker som om det har roet seg. Nå er det på tide med Cyclogest. Spent på om jeg reagerer på den. Håper ikke det gir så mye ubehag. Vært litt nok nå med betennelse i tann. Skal til tannlegen på torsdag. Greit å gjøre det unna før innsett siden jeg må ha beroligende for å få gjort noe i munnen. Ekstrem tannlegeskrekk har jeg. Uff..
 
Våkner nøyaktig hver tredje time for nye smertestillende. Den tanna er fortsatt sinna. Jeg mistenker at den bare må ut. Gud for et styr. Ja det er kjipt å mangle tenner, men nå holder jeg på å rable fullstendig. Jeg har fått studert den litt mer i speilet. Fyllingen på toppen av tanna er like hel og fin. Det har blitt en sprekk i siden der det nå truer med å ramle av et stort skall av tanna. Dette burde virkelig min faste tannlege få se. Jeg får vanligvis dekket behandling fordi jeg har en medfødt emaljefeil. Nye tannlegen krever dokumentasjon og vanlige tannlegen ville ikke sende over noe. :shifty:

Jeg gir meg ikke da. Skal forsøke å ringe tannlegen igjen i dag og forklare at jeg har ikke råd til å fikse tanna mi og vurderer trekking hvis det ikke går å få dekka den sånn som de andre tennene mine. Jeg har jo krav på det egentlig. Så dette er bare tull.
 
Last edited:
Inne og snoker, og spennende tider :)
Husker alle fire gangene jeg var i rugetida. Synes den er spennende.

Jeg fikk betennelse i ei tann, rett rundt der du er nå. Og tannlegen nekta og gjøre noe før 2.trimester helst. Siden jeg hadde hatt så mye aborter og bedøvelse ikke var bra.
Men jeg klarte ikke mer etter 6 uker, så hun gikk, heldigvis, med på og trekke den. Fikk til nød litt antibiotika og en bitteliten dose smertestillende. Men jeg orka ikke mer husker jeg. Men det gikk bra. Mangler 7 tenner nå i munn. Men den smerten, den er ikke god. God bedring.
 
4 egg var befruktet i dag tidlig. Jeg holder på å bli gal av å bekymre meg for de 4 små. Jeg vet at mest sannsynlig faller noen fra. Men jeg håper så inderlig at de greier seg. Synes det gikk fort ned. 11 egg ut. 9 var modne og nå var bare 4 befruktet. Hva er sjansen for at det her går bra tro? Vil ikke gi opp håpet, men kjenner veldig på at dette er tøft nå. Jeg er en kontrollfrik og dette har vi jo null kontroll over. Så vi må bare holde ut til fredag og håpe det fortsatt er noe å sette inn.
 
Jeg hadde samme første. Holdt til frys, eneste gangen.
Siste hadde jeg 17 ut, 9 modne og 3 befrukta. 1 døde og satte inn 2.
 
Jeg har endelig fått gjort noe med trolltanna mi. Kom til en helt fantastisk snill tannlege. Glad jeg avbestille første tannlegen jeg var hos. Nå kom jeg til en som tok meg på alvor og vi diskuterte litt før hun forsøkte seg på å hjelpe meg. Det gikk over all forventning! Det gjorde ikke vondt i det hele tatt å fikse jo! Jeg kjente at det var litt irritert etterhvert som hun hadde nedi noe for å ta knekken på bakteriene. Men nå blir det bra. Faste tannlegen min tar over resten av behandlingen når hun kommer hjem fra ferie. Jeg har fått med papirer på hva som er gjort sånn at hun bare kan ta over.

Jeg er så ufattelig lettet. I morgen bør jeg være mye bedre sa tannlegen. Det passer bra med innsett. Vil jo helst ikke at kroppen skal være stresset akkurat da. Så om jeg bare får en liten luring på plass inni der i morgen, så skal jeg hjem og ruge og ta det litt med ro sånn at kroppen får hentet seg inn igjen og ikke bare støter dette fra seg. Jeg har sovet helt elendig flere netter på rad nå. Så er greit sliten.

Regner med det er noe å sette inn siden vi ikke har fått noe telefon fra Hausken. De burde vel gitt beskjed dersom alle 4 døde. :nailbiting:
 
Orket ikke å skrive noe i dagboka i går. Fikk den vonde beskjeden fra sykepleier på Hausken rett før vi skulle til å reise utover til klinikken. Alle egga hadde delingsfeil. Sånn at det var ingenting å sette inn.

Vi sørga litt og gråt litt både jeg og samboeren. Men på ett merkelig vis så var dette kanskje til det beste. Betennelsen i tanna ble forverret i går og jeg har hatt helt grusomme smerter. Siden jeg ikke kan være gravid fikk jeg da endelig en ordentlig antibiotika kur. Og godt var det, for ansiktet begynte å hovne opp og jeg vred meg i smerte på turen hjem.
 
Vi gir ikke opp.
Nå har vi snakket med legen hos Hausken og blitt enige om at vi kjører på med ICSI og jeg skal ha lang protokoll sånn at vi gjør alt så bra som mulig. Mannen har veldig bra sædkvalitet så dette er egga mine som tuller seg til. Vi fikk ut 9 modne og bare 4 ble befruktet. Så er tydeligvis noe rart. Med ICSI vil vi kunne få fler befruktet og større sjanse for at noe blir bra nok til å sette inn.
 
Der begynte jeg å spotte. Forventet ikke mensen før neste uke. Er bare 8 dager siden egguttak. Men er vel kanskje normalt det her da siden kroppen har fått tilført masse hormoner og er klussa med. Spent på hvordan det går med videre behandling. Da går ikke ting som jeg har trodd. :p
 
Da hopper vi ut i det igjen. Sendt melding til klinikken om blødning. Nå er det bare å vente på at de bestemmer dato for oppstart av Synarela nesespray. Jeg kan ikke si jeg gleder meg til den biten. Jeg hater nesespray. Haha

Er fint å slippe å stikke fult så mange sprøyter som sist gang da. Ser ut som jeg skal ha Synarela istedenfor Fyremadel når jeg går på Menopur. Så er det Ovitrelle tilslutt sånn som sist gang. Spent på Menopur og det å blande selv. Men kjenner jeg meg selv rett så tar det ikke lange stunden før jeg har funnet ut av det og fikser det fint. Jeg greide bytte fra Bemfola og til Gonal sist uten problemer. Så dette skal nok gå bra.

Vi går på med friskt mot og fulle av håp og drømmer om lille babyen vi så veldig ønsker oss. Vil den kunne få sin fars mørke nydelige hår? Eller som mitt? Vil den få hans nydelige multifargede øyne? Ene barnet mitt fra tidligere forhold har brune flekker i øynene sine, så er jo mulig. Jeg har bare isblå øyne uten noe mer i dem. Vil barnet bli like god og tålmodig som pappaen? Vil hun eller han bli like sta som meg? Dette er litt mer koselige tanker som jeg prøver å holde fast på istedenfor å frykte at vi feiler. Vi har ingen garantier for noe som helst, men vi kan aldri miste håpet. Vi skal kjempe så lenge det går.
 
Back
Topp