Håpet om en liten spire som sitter til mål <3

Åh, så herlig! :Heartred Må være en merkelig følelse å kjenne at det er liv inni der!:woot: Merkelig, men fantastisk selvfølgelig.:joyful:

Det er merkelig og betryggende på en gang. Pluttselig blir det så virkelig :Heartpink Krysset alt jeg har for du spiren din sitter veldig snart så du får kjenne på en liten alian i magen du også :Heartpink
 
29+1

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboken min så tenkte det var på tide med en oppdatering.
For det første føles det helt uvirkelig at jeg fortsatt er gravid. Tenk at om under 3 mnd så sitter jeg her med en baby :Heartred

Baby har det veldig fint inne i magen, men jeg merker også at hun er en rolig jente i forhold til storesøster. Hun sparker mest nedover så jeg tror hun ligger i seteleie, mens legen min insisterer på at hun er i hodeleie. Siden storesøster var liten ved termin så får jeg ekstra vekstkontroller som jeg begynner på med neste uke, så da får jeg avklart det på ul hvordan hun ligger:Heartpink Jeg ligger på 15% persentilen på sympfysemålene, så jeg lurer litt på om det blir en liten jente denne gangen også. Med storesøster så lå jeg akkurat på 50% persentilen hele veien, selv om hun kom ut liten. Igjen så blir det spennende å se når jeg skal på vekstmåling om 1 uke :)

Formen er ikke så værst. Det eneste kroppslige plagene jeg har er vondt i en hofte, men legen sier det er slimposebetennelse og ikke er bekkenløsning. Så forhåpentligvis roer det seg ned etterhvert. Det gjør at jeg sliter med å sove på den siden i sengen og det er favorittsiden min. Jeg skulle nok ønsket jeg hadde mer energi, og det hjelper ikke akkurat på at vi har 4 åringen hjemme nå:hilarious: Så dagene er temmelig hektiske for en gravid kropp. Heldigvis er mannen min flink til å ta henne mer ut på tur flere ganger om dagen. Det er litt begrenset hvor langt jeg får til å gå når jeg har så vondt i hoften.

Utstyrmessig så har jeg fått plukket frem alle klærne som jeg hadde fra lillesøster og det har også blitt litt nyinnkjøp. Jeg liker godt å sy som hobby så i sommerferien har jeg fått sydd 24 plagg til lillesøster (romper, pysjer, omslagsbodyer, bukser). Ikke at hun trengte mer klær, men litt gøy å sy småttisklær:Heartred Ny vogn med god demping har vi kjøpt (Silver cross sleepover). Dette blir mest sovevogn når hun er helt liten. Vi har en Bugaboo Buffalo og en Bugaboo Bee fra før. Så har jeg bestilt et nytt sleepyhead babynest. På listen over det jeg skal kjøpe fremover er ny madrass til bedside criben, flanellskluter, laken og stellesekk. Ellers er det ikke så mye nytt vi trenger tror jeg. Jeg skal få gått i boden snart og hentet frem babyting etter storesøster. Vi har alt for mye for jeg gikk helt bananas sist gang på babyutstyr. Mest fordi hun hadde kolikk så jeg prøvde å finne en "magisk løsning". Jeg er veldig spent på om mamaroo fungerer på denne babyen :hilarious:
 
Så flink du er som syr ❤️
Jeg kan sy litt, men energien i svangerskapet har vært 0.. også har jeg liksom ikke noe eget sted å gjøre av sånt - så.. da orker jeg ikke pakke opp, lete frem, pakke ned, pakke opp igjen.....
Bedre å hatt et eget rom, hvor alt kunne ligge fremme. Bare jobbe litt, og gå ut derfra, og jobbe ferdig senere :p
Haha..
Når det kommer til leie; jeg har kjent mest bevegelse nedover, spesielt tidligere i svangerskapet. Begynte kjenne mer romstering rundt etter uke 28 da, men . Selv med hodeleie; mest nedover. Grafsing og dytting nedover. Selv nå, kjenner jeg dytt der hun har føttene sine, men mye nedovergrafs. Så. Kan være at di også klår mest med hender og albuer? :p
 
29+1
Nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboken min så tenkte det var på tide med en oppdatering.
For det første føles det helt uvirkelig at jeg fortsatt er gravid. Tenk at om under 3 mnd så sitter jeg her med en baby :Heartred

Baby har det veldig fint inne i magen, men jeg merker også at hun er en rolig jente i forhold til storesøster. Hun sparker mest nedover så jeg tror hun ligger i seteleie, mens legen min insisterer på at hun er i hodeleie. Siden storesøster var liten ved termin så får jeg ekstra vekstkontroller som jeg begynner på med neste uke, så da får jeg avklart det på ul hvordan hun ligger:Heartpink Jeg ligger på 15% persentilen på sympfysemålene, så jeg lurer litt på om det blir en liten jente denne gangen også. Med storesøster så lå jeg akkurat på 50% persentilen hele veien, selv om hun kom ut liten. Igjen så blir det spennende å se når jeg skal på vekstmåling om 1 uke :)

Formen er ikke så værst. Det eneste kroppslige plagene jeg har er vondt i en hofte, men legen sier det er slimposebetennelse og ikke er bekkenløsning. Så forhåpentligvis roer det seg ned etterhvert. Det gjør at jeg sliter med å sove på den siden i sengen og det er favorittsiden min. Jeg skulle nok ønsket jeg hadde mer energi, og det hjelper ikke akkurat på at vi har 4 åringen hjemme nå:hilarious: Så dagene er temmelig hektiske for en gravid kropp. Heldigvis er mannen min flink til å ta henne mer ut på tur flere ganger om dagen. Det er litt begrenset hvor langt jeg får til å gå når jeg har så vondt i hoften.

Utstyrmessig så har jeg fått plukket frem alle klærne som jeg hadde fra lillesøster og det har også blitt litt nyinnkjøp. Jeg liker godt å sy som hobby så i sommerferien har jeg fått sydd 24 plagg til lillesøster (romper, pysjer, omslagsbodyer, bukser). Ikke at hun trengte mer klær, men litt gøy å sy småttisklær:Heartred Ny vogn med god demping har vi kjøpt (Silver cross sleepover). Dette blir mest sovevogn når hun er helt liten. Vi har en Bugaboo Buffalo og en Bugaboo Bee fra før. Så har jeg bestilt et nytt sleepyhead babynest. På listen over det jeg skal kjøpe fremover er ny madrass til bedside criben, flanellskluter, laken og stellesekk. Ellers er det ikke så mye nytt vi trenger tror jeg. Jeg skal få gått i boden snart og hentet frem babyting etter storesøster. Vi har alt for mye for jeg gikk helt bananas sist gang på babyutstyr. Mest fordi hun hadde kolikk så jeg prøvde å finne en "magisk løsning". Jeg er veldig spent på om mamaroo fungerer på denne babyen :hilarious:
Så herlig å lese en liten oppdatering fra den kanten, MilaS! Godt å høre at alt står bra til stort sett. Og også godt å høre at det er flere som er i nesting-modus om dagen:hilarious: Vil ha ferdig barnerommet nååå!!:p .. men samtidig ikke, for hva skal jeg så ta meg til?!:hilarious: Håper sagene frem til november går fort, jeg:D
 
Så hyggelig å lese oppdatering fra deg :Heartpink Og litt morsomt, jeg lå på 15-percentilen med L og 50- med lillesøster. Begge små, men helt perfekte :love017 Masse lykke til med siste innspurt :D
 
Så flink du er som syr ❤️
Jeg kan sy litt, men energien i svangerskapet har vært 0.. også har jeg liksom ikke noe eget sted å gjøre av sånt - så.. da orker jeg ikke pakke opp, lete frem, pakke ned, pakke opp igjen.....
Bedre å hatt et eget rom, hvor alt kunne ligge fremme. Bare jobbe litt, og gå ut derfra, og jobbe ferdig senere :p
Haha..
Når det kommer til leie; jeg har kjent mest bevegelse nedover, spesielt tidligere i svangerskapet. Begynte kjenne mer romstering rundt etter uke 28 da, men . Selv med hodeleie; mest nedover. Grafsing og dytting nedover. Selv nå, kjenner jeg dytt der hun har føttene sine, men mye nedovergrafs. Så. Kan være at di også klår mest med hender og albuer? :p

Det er veldig avslappende å ha en hobby, men du har helt rett i at det er så mye styr å finne frem alt:p Jeg har løst det ved at jeg har en klippekveld og klipper mange forskjellige prosjekter, også har jeg sykvelder hvor jeg syr ettersom hvilke farge jeg trenger på covermaskinen min slik jeg slipper å bytte noen tråd. Da blir det mer kos, og mindre kaos :woot: Vi prøver å få kjøpt oss hus snart og da er planen min et eget syskap hvor jeg kan dra frem ene hyllen hvor maskinene mine står slik jeg bare kan klappe igjen hele skapet når jeg er ferdig :D Eller eget rom såklart, men tror heller mannen skal få kontor før jeg får syrom :hilarious:

Åh, spennende å høre du bare kjenner gnafsing nedover selv om hun er i hodeleie. Jeg er fortsatt veldig usikker på om hun er i seteleie eller hodeleie, men kan være som du sier at hun bruker hendene mer enn føttene :hilarious: Jeg skal på UL den 19 august så da får jeg iallefall svar :)
 
Så herlig å lese en liten oppdatering fra den kanten, MilaS! Godt å høre at alt står bra til stort sett. Og også godt å høre at det er flere som er i nesting-modus om dagen:hilarious: Vil ha ferdig barnerommet nååå!!:p .. men samtidig ikke, for hva skal jeg så ta meg til?!:hilarious: Håper sagene frem til november går fort, jeg:D

Her er det full nestingmodus, men det går litt mer sakte enn jeg hadde tenkt :hilarious: Jeg fikk pluttselig for meg at jeg må få fullført babybøkene til storesøster før lillesøster kommer så jeg ikke begynner å blande ting, så den siste uka har det blitt mest det prosjektet :p Men nesting er så gøy! Håper å bli ferdig i løpet av august sånn at vi bare kan vente :) Vi får håpe tiden for oss begge går fort i høst frem til de små kommer :Heartpink
 
Så hyggelig å lese oppdatering fra deg :Heartpink Og litt morsomt, jeg lå på 15-percentilen med L og 50- med lillesøster. Begge små, men helt perfekte :love017 Masse lykke til med siste innspurt :D

Tusen takk :Heartpink Så gøy vi har ligget så likt på målene da:hilarious: Hvilken fødselsvekt hadde de når de kom ut?
 
Det var ikke stort nei, ikke så langt unna hva E var Ble du satt igang eller kom de av seg selv før terminen? :)
Vannet gikk begge gangene :) Med L ble det rier og spontan fødsel dagen etterpå, med mini ble det hastekeisersnitt før jeg i det hele tatt fikk rier :love2
 
31+4

Da har jeg vært på vekstkontroll og heldigvis så alt fint ut med lillejenta :Heartpink Gynekologen sa at hun ihvertfall ikke var større enn snittet og beregnet henne til ca 1800g. Hun sa normalen på dette tidspunktet var 2kg, så hun er litt under snittet. Om jeg ikke husker mye feil så var det akkurat samme som storesøster målte på samme tidspunkt. De satte meg opp på ny vekstkontroll om 4 uker så da får vi se om hun fortsatt følger kurven sin :)

Formen skal jeg ikke klage for mye på. Jeg er mer trøtt og sliten, og ikke minst er magen mer i veien enn før. Ene hoften min er også vond, men det er levbart om jeg unngår lange gåturer eller skifter sovestilling ofte :) Jeg føler meg veldig i «nesting» modus og håper på å være ferdig innen august er over. Jeg merker jo det er tyngre å gjøre ting etterhvert, så greit å ha det unnagjordt :) Jeg har kjøpt en mommy bag (weekendbag aktig) til fødebag, så tenker jeg begynner å fylle den når den kommer. Jeg forsøker å ikke pakke mer enn det til føden. Planen min er å skrive meg ut så fort som mulig :p sist lå jeg bare 20 timer på barsel før jeg dro hjem :p Jeg har også kjøpt ny madrass til bedside crib’en, et coracor elastisk bæresjal siden det er så populært i bæregruppen, og jeg har funnet frem ulltøy og bæreselene etter storesøster. I helgen skal vi lete frem gulpekluter, swaddles, bilstolbase og vognpose fra boden og begynne å vaske på det :) Etter det er det begynner ting å komme på plass :)

Jeg er fortsatt litt på gjerdet ang å ta vaksinen eller ikke. Helst vil jeg unngå det, men da må vi holde storesøster hjemme fra bhg til etter termin for jeg antar risikoen er stor for å få smitte hjem fra bhg med tanke på hvor vi bor. Jeg skal tenke mer på det de neste ukene. Mulig jeg tar 1 dose nå først og deretter tar 2 dose rett etter fødsel. Skal snakke litt med legen om det når vi drar på kontroll neste uke :)
 
Da tenker jeg det er på tide å børste støvet at denne dagboken . Lillesnupp ble født et par uker før terminen og har vært en solstråle hele veien. Hun har virkelig beriket livet vårt :love7 Nå har hun startet i barnehagen og vi begynner å tenke på en tredje og sistemann :dance008

Vi har allerede prøvd naturlig siden før sommereferien, men siden jeg hadde en EXU og fjernet en eggleder så har jeg ikke klart å bli naturlig gravid igjen. Vi ble veldig lett gravid før, men mistet 8 ganger. 4 ganger før første barn og 4 ganger før barn nummer 2. Sistemann ble til ved IVF og vi har fortsatt 2 blasto på frys, så nå har vi bestemt oss for å sette inn ene blastoen i oktober! :smiley-bounce022

Jeg snakket med IVF klinikken i deg og vi er litt uenige i forhold til medisin. Begge svangerskapene jeg har gått til mål med har vært ved bruk av blodfortynnende. Klexane med første og albyl-e ved andre. IVF klinikken var litt tilbakeholden med å gi meg Albyl-E igjen så vi får se hva vi finner ut av. Tenker jeg må begynne å lete litt tilbake i dagboken min her for å se hva jeg faktisk tok sist gang. Tenk så praktisk å ha denne dagboken :cat:

Så nå får vi bare håpe at det er gullegget vi har på frys og at det blir ny baby på oss snart :smiley-angelic001
 
Åååh, så koselig dere også skal prøve på en liten en til i familien :love017 Så utrolig spennende❤️ Skal følge med på deg❤️ Masse lykke til❤️
 
Så spennende! Vi prøver også på en tredjemann, og lurer litt av og til på hva vi har gitt oss ut på :hilarious:
 
Back
Topp