Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

PP4 - CD 31 - 9 dpo morgen

Fremdeles svak men lettere å få med på bilder i dag uten å holde opp i lyset, og Premom ser den :nailbiting: Premom oppdaget ikke i går

Er dette babyen vår kanskje?? Tørr ikke helt tenke det enda. Som samboer sa i går, «denne gangen er det ikke en baby før vi har kommet oss gjennom fosterdiagnostisk ultralyd i uke 12». Ikke bare jeg som er ekstra redd denne gangen

Vedlegg

• IMG_3532.jpeg
    IMG_3532.jpeg
    366,6 KB · Visninger: 71
  • IMG_3531.jpeg
    IMG_3531.jpeg
    117,1 KB · Visninger: 69
  • IMG_3530.png
    IMG_3530.png
    2,7 MB · Visninger: 68
Last edited:
Tok en vanlig graviditetstest også, får utslag på denne og, men svakt og vanskelig å få med på bilder. Venter til den er bittelitt sterkere før jeg tørr å ta en digital. Vet de er veldig sensitive, fikk positiv digital med veldig svake vanlige og tidlig tester sist, dog var det 11 dpo og ikke 9. I følge denne er det rimelig å tro jeg ikke har 25 i hcg enda, som digital slår ut på.
IMG_2717.jpeg

Her er vanlig testen:

IMG_3537.jpeg

Gratulerer!:Heartpink Smart å vente med digital ja fordi de er dyre og 9dpo er veldig tidlig enda. Streken ligner litt på min test 9dpo :D blir spennende å se utviklingen her. Krysser fingrene for en terminspire!

Gratulerer!:Heartpink Smart å vente med digital ja fordi de er dyre og 9dpo er veldig tidlig enda. Streken ligner litt på min test 9dpo :D blir spennende å se utviklingen her. Krysser fingrene for en terminspire!
Tuusen takk :Heartred føles litt rart med gratulasjon :laughing002 men er jo faktisk gravid per nå:love7blir nok digital i morgen om den er litt sterkere

Er litt forvirret over hvor langt jeg er på vei og når termin er..? Alle apper og nettsider sier forskjellig. Eggløsning kom jo sent. Første dag i siste mens var 11 november og eggløsning 2 desember. Chat gpt sier 19 august, når jeg oppgir mens OG el.. men skjønner liksom ikke helt det heller. Hvordan kan jeg våre i uke 5 npr jeg hadde el 2 desember?:bored: Fra apper og nettsider får jeg alt fra første uke i august til siste dagene i august :laughing002

Vedlegg

• IMG_3554.png
    IMG_3554.png
    344,8 KB · Visninger: 21
Er litt forvirret over hvor langt jeg er på vei og når termin er..? Alle apper og nettsider sier forskjellig. Eggløsning kom jo sent. Første dag i siste mens var 11 november og eggløsning 2 desember. Chat gpt sier 19 august, når jeg oppgir mens OG el.. men skjønner liksom ikke helt det heller. Hvordan kan jeg våre i uke 5 npr jeg hadde el 2 desember?:bored: Fra apper og nettsider får jeg alt fra første uke i august til siste dagene i august :laughing002
Med tanke på at du hadde EL 2 Desember, så blir termin 28 august. Men, legen og JM vil følge menstruasjons termin frem til UL hvor du får fastsatt termindato. Og den blir nok da flyttet fra mens termin til den datoen som er EL termin

Vedlegg

• IMG_9291.png
    IMG_9291.png
    524,7 KB · Visninger: 14
Med tanke på at du hadde EL 2 Desember, så blir termin 28 august. Men, legen og JM vil følge menstruasjons termin frem til UL hvor du får fastsatt termindato. Og den blir nok da flyttet fra mens termin til den datoen som er EL termin
Takk for oppklaring :Heartred Da forholder jeg meg til el termin! Vil ikke tenke jeg er lenger enn jeg er:laughing002

Hei! Såå spennende å følge deg! Håper virkelig det går veien denne gangen! Du hadde eggløsning 3.des og har allerede utslag på graviditetstest? Jeg hadde også eggløsning rundt da (mellom 1-6 desember) og prøvde aktivt hele den uka. Venter mens den 19. Er det for tidlig for meg å teste nå? Tenkte jo å vente litt nærmere forventet mens. Hva tror du?

Hei! Såå spennende å følge deg! Håper virkelig det går veien denne gangen! Du hadde eggløsning 3.des og har allerede utslag på graviditetstest? Jeg hadde også eggløsning rundt da (mellom 1-6 desember) og prøvde aktivt hele den uka. Venter mens den 19. Er det for tidlig for meg å teste nå? Tenkte jo å vente litt nærmere forventet mens. Hva tror du?
Heii, tusen takk :Heartred Hadde eggløsning 2 desember, veldig forsinket.. og fikk første positive test 8 dpo på kvelden, så var veldig tidlig! Tenker absolutt du kan teste nå hvis det er mulig du hadde el så tidlig som 1 des? Da kan du jo potensielt være 10 dpo i dag. Men alt håp er på ingen måte ute om den er negativ! Og spesielt ikke om du kanskje hadde el 6 des :love7 lykke til!! Håper på to streker :Heartred

På jobb i kveld hadde jeg ett tørk med lyys rosa utflod ved ett toalettbesøk. Har sikkert hatt puls på 130 konstant siden da.. kjenner følelsen fra forrige graviditet som endte i kjemisk siger tilbake. Vet at litt lyserosa utflod 9 dpo ikke trenger å bety noe annet enn at egget fester seg eller liknende. Men var sånn det startet sist.. så vanskelig å ikke tenke i de baner. Legen har lagt inn hcg blodprøver hos fürst for meg, men jobber dag i morgen så rekker ikke ta før fredag, og neste da må jo bli mandag. Så blir lenge til jeg får noe svar på det. Vet ikke hva jeg gjør hvis tredje gangen også går til helvete

PP4 - CD 32 - 10 dpo - begynner å frykte kjemisk

Strimlene er relativt like sammenliknet med i går, svak strek på tidlig strimmel. Tok en digital i dag og som viste «ikke gravid», skal sies at urinen var veldig ukonsentrert og i følge tabellen ovenfor her er Max hcg som kan forventes 10 dpo 26, og digital test krever 25, så var nok noe tidlig med digital. Men alt dette sammen med rosa utflod i går, og antydning til brunlig i dagtidlig på papiret, gjør at jeg overhodet ikke klarer å glede meg over dette lenger. Livredd for at julen skal gå fra verdens beste førjulsgave til mislykket graviditeten nummer 3

Vedlegg

• IMG_3568.jpeg
    IMG_3568.jpeg
    487,5 KB · Visninger: 44
  • IMG_3566.jpeg
    IMG_3566.jpeg
    265,7 KB · Visninger: 46
  • IMG_3570.jpeg
    IMG_3570.jpeg
    487,5 KB · Visninger: 39
Last edited:

Strimlene er relativt like sammenliknet med i går, svak strek på tidlig strimmel. Tok en digital i dag og som viste «ikke gravid», skal sies at urinen var veldig ukonsentrert og i følge tabellen ovenfor her er Max hcg som kan forventes 10 dpo 26, og digital test krever 25, så var nok noe tidlig med digital. Men alt dette sammen med rosa utflod i går, og antydning til brunlig i dagtidlig på papiret, gjør at jeg overhodet ikke klarer å glede meg over dette lenger. Livredd for at julen skal gå fra verdens beste førjulsgave til mislykket graviditeten nummer 3
10dpo er fortsatt tidlig å få utslag på digital. I tillegg så er det lettest å se økning via strimmel test annen hver dag pluss fargestoff i testene kan variere :Heartpink

Om det er noe trøst så hadde jeg også veldig lett rosa utflod i forbindelse med at egget festet seg (litt brunt etterpå - gammelt blod) og er nå 3 uker unna termindato.

Skjønner godt bekymringene dine men ville bare si at det fortsatt er mye håp :love017

Først og fremt, gratulerer med positiv test :Heartred
Er det første urinen du tester på? For meg var det no go, altså streken ble nesten ikke synlig. Min var mye mer konsentrert på urin nr 2. Kanskje det gjelder deg også?
Jeg spottet også rosa, for deretter brunt. Rundt 10 dpo. Brunt betyr jo gammel blødning, så det kan ha sammenheng med at egget festet seg?
Krysser fingre for deg!

Jeg og har bedre erfaring med andre urin, men skjønner absolutt at du er nøktern. Sender deg en god klem, håper så veldig for deg og dere!

10dpo er fortsatt tidlig å få utslag på digital. I tillegg så er det lettest å se økning via strimmel test annen hver dag pluss fargestoff i testene kan variere :Heartpink

Om det er noe trøst så hadde jeg også veldig lett rosa utflod i forbindelse med at egget festet seg (litt brunt etterpå - gammelt blod) og er nå 3 uker unna termindato.

Skjønner godt bekymringene dine men ville bare si at det fortsatt er mye håp :love017

Først og fremt, gratulerer med positiv test :Heartred
Er det første urinen du tester på? For meg var det no go, altså streken ble nesten ikke synlig. Min var mye mer konsentrert på urin nr 2. Kanskje det gjelder deg også?
Jeg spottet også rosa, for deretter brunt. Rundt 10 dpo. Brunt betyr jo gammel blødning, så det kan ha sammenheng med at egget festet seg?
Krysser fingre for deg!
Tusen takk for at dere deler erfaring :Heartred det hjelper veldig å høre at det har gått bra med andre. Men husker også hvordan jeg klinget meg til håpet om festeblødning i oktober, hvor fet viste seg å
Være kjemisk. Så veldig vanskelig å ikke tenke negativt nå..
Men ja jeg innser at 10 dpo er veldig tidlig for digital! Hadde ikke positiv test en gang 10 dpo sist.. Og testet på morgenurin nå, som også var heldig lys, så får ta en ny etter jobb i dag. Kjenner jeg gruer meg nå

Jeg og har bedre erfaring med andre urin, men skjønner absolutt at du er nøktern. Sender deg en god klem, håper så veldig for deg og dere!
Takk for tips! Får prøve igjen etter jobb.. :Heartred men tørr nok ikke noe mer digital i dag. Skal ta hcg blodprøve i morgen da. Forrige kjemisk ble det tydelig på første hcg at det ikke gikk veien

Back
Topp