Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

PP 4 - CD 30 - 8 DPO - første test

Vet det er tidlig, men fremdeles skuffende.. Skummelt hvor mye jeg trenger en positiv test denne pp. Ettersom el var så forsinket denne gangen er dette siste sjanse før jul, før termin, før 2025.. Gravid før jul var noe jeg tok som en selvfølge da senabort ble en realitet i slutten av juni. Det skulle jo ikke ta så lang tid. Pga sykdommen min blir jeg henvist til ivf etter bare 6 mnd prøving, selvom jeg kun er 28. Fordi prøving og forberedelser før graviditet er så inngripende med dietten og blodverdiene jeg må holde stabile. Men ettersom det tok så lang tid før syklus var på plass pga rester så har det jo gått et halvt år.. men «bare» 3 pp etter første abort. Er så sliten av å prøve, sliten av skuffelser, sliten av å leve på dietten, ikke kunne spise en dritt, veie alt jeg spiser, regne på alt, ikke kunne spise hos andre, ikke kunne spise ute, ikke falle i vekt, ta blodprøver og vekt hver eneste uke, og snakke med rikshospitalet like ofte. GYN sa «lev som vanlig frem til du blir gravid, ser altfor mange som lever som gravide lenge før positiv test», men det er jo ikke noe alternativ for meg. Å ikke drikke alkohol i prøveperioden koster meg ingenting. Er den inngripende dietten som koster. Og den kommer jeg ikke utenom. Kan like gjerne droppe alkoholen da.. Det må gå nå :smiley-angelic001
Checker ser strek som vanlig. Men stoler ikke på den appen for fem flate øre

Symptomer:
  • Har ekstremt mye hodepine om dagen. Slet mye med det forrige gang jeg var gravid. MEN dette er et vanlig symptom av sykdommen min også, så kan være det og. Tror dog ikke verdiene mine skal tilsvare hodepine nå.
  • Hadde en del stikkinger i nedre mage/livmor i går.

Vedlegg

• IMG_3513.jpeg
    IMG_3513.jpeg
    110,4 KB · Visninger: 35
Last edited:
Halooo hjelp! Flere som ser??? Kjent mye stikking i nedre mage i dag også så tok en til test nå og syntes jeg ser svak strek? Mulig jeg er gal. Synes den er litt tydeligere irl. 8 dpo kveld

Vedlegg

• IMG_3517.jpeg
    IMG_3517.jpeg
    632,9 KB · Visninger: 49
Last edited:
Tatt med blitz. Umulig å få med på bilder.. ser den greit når jeg holder under spotter. Og ser litt bedre i inverted. Whææ redd for å få håp nå om dette ikke er noe

Vedlegg

• IMG_3523.png
    IMG_3523.png
    543,1 KB · Visninger: 37
  • IMG_3522.jpeg
    IMG_3522.jpeg
    787,5 KB · Visninger: 37
Måtte zooome inn, ser den godt! Håper på sterkere i morgen :love7 :happy093

Vedlegg

• IMG_9265.png
    IMG_9265.png
    1,5 MB · Visninger: 20
  • IMG_9264.png
    IMG_9264.png
    1,6 MB · Visninger: 19
  • IMG_9263.png
    IMG_9263.png
    944 KB · Visninger: 20
  • IMG_9262.png
    IMG_9262.png
    1,5 MB · Visninger: 19
Måtte zooome inn, ser den godt! Håper på sterkere i morgen :love7 :happy093
Tuusen takk!! Håper såå:happy093 Kommer ikke til å få sove i natt for å si det sånn :laughing002 har mye stikkinger i brystene og nå, ikke sånn ømme nipler som forrige gang men mer «støt» eller stikking på en måte?

Tuusen takk!! Håper såå:happy093 Kommer ikke til å få sove i natt for å si det sånn :laughing002 har mye stikkinger i brystene og nå, ikke sånn ømme nipler som forrige gang men mer «støt» eller stikking på en måte?
Høres veldig positivt ut :love7 Heier masse på deg!

Etter mens termin er det visst 7 august, etter el termin er det 28 august? Etter spiren terminkalkulator. Men flo sier 18 august..? Så usikker :laughing002

Jeg seeeer :greet008 :love017:excited001 Spent på morgendagens test❤️:smiley-angelic001

Beste bildet jeg klarte å få av denne veldig svake streken min. Ny test i morgentidlig, 9 dpo. Tørr ikke ta mer i kveld, tenker det er litt for kort tid mellom til å se noen endring, og orker ikke gå helt i dørken rett før jeg skal legge meg. Redd den skal være blenda nemlig

Vedlegg

• IMG_3524.jpeg
    IMG_3524.jpeg
    493,7 KB · Visninger: 38
  • IMG_3525.png
    IMG_3525.png
    573,5 KB · Visninger: 38
Beste bildet jeg klarte å få av denne veldig svake streken min. Ny test i morgentidlig, 9 dpo. Tørr ikke ta mer i kveld, tenker det er litt for kort tid mellom til å se noen endring, og orker ikke gå helt i dørken rett før jeg skal legge meg. Redd den skal være blenda nemlig
Du har en helt rå viljestyrke, jeg hadde svidd av 5 på rappen :laughing001

Du har en helt rå viljestyrke, jeg hadde svidd av 5 på rappen :laughing001
Hahha jaa er vel mer skrekken. Er så redd neste skal være negativ.. Og nå har jeg litt vondt i magen og, vet man kan ha det som tegn på graviditet men er livredd det skal være mensensmerter og?? Helt sykt hvordan jeg kjenner panikken brer seg allerede. Er ikke sikkert det er noe en gang. Men om jeg blir så stresset allerede kjenner jeg hvor påvirket jeg har blitt av de to graviditetene som ikke gikk. Blir nok en tung vei å gå med mye bekymringer, men men

Ser på denne også:nailbiting::excited001 Åååååh❤️

Åååh jeg ser!! :love7 Krysser alt som er for at streken er tydeligere i morgen! Det du nevner om stikkinger og sånt er veldig likt den PP det satt for meg, og det passer jo med en festeblødning 5 DPO.:smiley-angelic001

Åååh jeg ser!! :love7 Krysser alt som er for at streken er tydeligere i morgen! Det du nevner om stikkinger og sånt er veldig likt den PP det satt for meg, og det passer jo med en festeblødning 5 DPO.:smiley-angelic001
Åå takk for at du deler det!! Hjelper veldig på krisemaksimeringen min :laughing002 :love7 Blir spennende i morgentidlig :nailbiting:

Jeg ser strek lett! :love017 Tips er å ta bilde under dagslys, i vinduskarm feks. (Hilsen en som har tatt mange bilder av tester og stirret de i senk)

Back
Topp