Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

PP4 - CD15 - dag 7 med høy på monitor??

Begynner å lure på om jeg må ta monitoren med en klype salt denne syklusen. Fikk dag 7 med høy i dag?? men ser en økning på el strimlene. Lurer på om jeg kan ha testet for tidlig med monitoren for at den har klart å fange opp LH økningen? Mener jeg har lest om andre her inne hvit monitoren ikke alltid har klart å fange opp LH økningen. Ser hvert fall ut som noe er i ferd med å skje på testene? I tillegg er det MYE el slim.
Andre som har opplevd å få el uten at monitoren har klart å fange opp?

Vedlegg

• IMG_3357.jpeg
    IMG_3357.jpeg
    419,7 KB · Visninger: 22
  • IMG_3362.png
    IMG_3362.png
    1,3 MB · Visninger: 18
  • IMG_3360.jpeg
    IMG_3360.jpeg
    319,1 KB · Visninger: 21
Oppdaget at jeg nå kun har TO el strimler igjen.. det er ganske krise mtp jeg vil teste flere ganger i dag ettersom det er økning. Men dersom jeg tester på feil tidspunkt eller det ikke skjer noe mer i dag er jeg jo tom.. har bestilt flere fra babyplan black week salg, fikk Mail i dag om at de er sendt, så håper de dukker opp rimelig brennkvikt i postkassen

PP4 - CD15 - dag 7 med høy på monitor??

Begynner å lure på om jeg må ta monitoren med en klype salt denne syklusen. Fikk dag 7 med høy i dag?? men ser en økning på el strimlene. Lurer på om jeg kan ha testet for tidlig med monitoren for at den har klart å fange opp LH økningen? Mener jeg har lest om andre her inne hvit monitoren ikke alltid har klart å fange opp LH økningen. Ser hvert fall ut som noe er i ferd med å skje på testene? I tillegg er det MYE el slim.
Andre som har opplevd å få el uten at monitoren har klart å fange opp?
Det var flere sykluser jeg aldri fikk «maksimal» på monitor til tross for helt klart positive strimler. Jeg ga den opp og solgte den.

Det var flere sykluser jeg aldri fikk «maksimal» på monitor til tross for helt klart positive strimler. Jeg ga den opp og solgte den.
Takk for svar!! Godt å høre det er håp for el til rimelig tid selvom monitoren ikke spiller på lag. Kjenner jeg har litt lyst til å hive hele monitoren ut vinduet den syklusen her

Takk for svar!! Godt å høre det er håp for el til rimelig tid selvom monitoren ikke spiller på lag. Kjenner jeg har litt lyst til å hive hele monitoren ut vinduet den syklusen her
Ja, jeg solgte min. Tydeligvis stemte jo strimlene siden jeg ble gravid ved hjelp av de to ganger.

Så du ble gravid på syklus med positive strimler som monitoren ikke fanget opp og kun forble høy?
Det er ikke alltid CBFM klarer å plukke opp stigning og heller ikke alltid på rett dag f.eks. om man tester kl. 10 også begynner utskillelsen av økt LH til urinen i 14-tiden eller bare utenfor testvinduet. Jeg bruker bare monitoren som en av flere måter å følge med men denne syklusen bommet den fordi jeg opplevde stigning av LH to ganger i samme syklus. Fikk 0,7 på det sterkeste første runden men jeg kan ha misset stigningen for den kom før forventet. Ble allikevel gravid. Sist gang jeg ble gravid var monitoren til god hjelp og traff «perfekt». For meg er hvilepulsen avslørende for den stiger som regel litt og forblir litt forhøyet dersom jeg er gravid. De tingene jeg legger mest vekt på er hvordan utfloden er og temperatur og ikke minst; hvordan er magefølelsen for den stemmer ofte, så dersom monitoren mener at her er ikke stigning men strimlene stiger, kanskje til og med blir positive så hadde jeg bare sett bort fra monitoren. Jeg har også vært borti at det tar litt tid før monitoren mener høy selv om strimlene stiger. Samtidig er det også greit å huske på at CBFM også måler nivået av østrogen i tillegg til LH og at LH-nivået i kroppen svinger til enhver tid som også kan spille inn. Uansett er det veldig frustrerende når alt en vil er å bli gravid.

Mønsteret CBFM plukket opp i de to PPene jeg har blitt gravid er noenlunde likt men samtidig forskjellig. Håper det klaffer for dere snart. Ses plutselig i samme termingruppe :Heartred

Vedlegg

• IMG_4562.jpeg
    IMG_4562.jpeg
    119 KB · Visninger: 18
  • IMG_4561.jpeg
    IMG_4561.jpeg
    211,7 KB · Visninger: 18
Så du ble gravid på syklus med positive strimler som monitoren ikke fanget opp og kun forble høy?
Nei, jeg solgte monitoren før jeg ble gravid. Kjøpte den mellom to svangerskap. Det var kun én syklus, tror jeg, hvor den viste maksimal, resten bare høy.

Det er ikke alltid CBFM klarer å plukke opp stigning og heller ikke alltid på rett dag f.eks. om man tester kl. 10 også begynner utskillelsen av økt LH til urinen i 14-tiden eller bare utenfor testvinduet. Jeg bruker bare monitoren som en av flere måter å følge med men denne syklusen bommet den fordi jeg opplevde stigning av LH to ganger i samme syklus. Fikk 0,7 på det sterkeste første runden men jeg kan ha misset stigningen for den kom før forventet. Ble allikevel gravid. Sist gang jeg ble gravid var monitoren til god hjelp og traff «perfekt». For meg er hvilepulsen avslørende for den stiger som regel litt og forblir litt forhøyet dersom jeg er gravid. De tingene jeg legger mest vekt på er hvordan utfloden er og temperatur og ikke minst; hvordan er magefølelsen for den stemmer ofte, så dersom monitoren mener at her er ikke stigning men strimlene stiger, kanskje til og med blir positive så hadde jeg bare sett bort fra monitoren. Jeg har også vært borti at det tar litt tid før monitoren mener høy selv om strimlene stiger. Samtidig er det også greit å huske på at CBFM også måler nivået av østrogen i tillegg til LH og at LH-nivået i kroppen svinger til enhver tid som også kan spille inn. Uansett er det veldig frustrerende når alt en vil er å bli gravid.

Mønsteret CBFM plukket opp i de to PPene jeg har blitt gravid er noenlunde likt men samtidig forskjellig. Håper det klaffer for dere snart. Ses plutselig i samme termingruppe :Heartred
Tusen talk for utfyllende svar :Heartred Kommer absolutt til å ta den monitoren med en klype salt nå. Tester med strimler og. Men tok et til nå før jeg dro på jobb, og den var svalene igjen. Så skjønner ikke helt jeg. Blir jo helt grensepsykotisk av denne prøvingen:smiley-angry017 håper det snart er over og jeg blir med deg inn i termingruppe

Vedlegg

• IMG_3370.jpeg
    IMG_3370.jpeg
    135,9 KB · Visninger: 13
  • IMG_3371.png
    IMG_3371.png
    1,4 MB · Visninger: 14
Nei, jeg solgte monitoren før jeg ble gravid. Kjøpte den mellom to svangerskap. Det var kun én syklus, tror jeg, hvor den viste maksimal, resten bare høy.
Skjønner! Takk for at du deler! det er godt å høre andre har erfart at monitoren ikke spiller helt på lag og det likevel har klaffet etterhvert :Heartred

Tusen talk for utfyllende svar :Heartred Kommer absolutt til å ta den monitoren med en klype salt nå. Tester med strimler og. Men tok et til nå før jeg dro på jobb, og den var svalene igjen. Så skjønner ikke helt jeg. Blir jo helt grensepsykotisk av denne prøvingen:smiley-angry017 håper det snart er over og jeg blir med deg inn i termingruppe
Jeg har funnet ut at jeg med LH-tester lett blir helt oppslukt fordi resultatet kan variere så enormt innenfor bare noen timer, så jeg synes det er enklere å bare kjenne etter og følge med på utflod og kroppslige tegn når jeg skal brenne av en test. Noen ganger må jeg bare få utløp for testetrangen og da blir det et par til dagen men det får bare være. Jeg får ofte murring i magen og korsryggen når EL nærmer seg. Stiger testen litt så gir det jo fort forhåpning også blir man jo så skuffet hvis den blir lavere neste gang så LH-testing det synes jeg faktisk er mer slitsomt enn graviditetstesting. Det er også hvorfor jeg foretrekker DPO-dagene der en som regel får en fasit innen 14 dager kontra tiden før EL siden den tiden kan variere veldig fra person til person men også fra syklus til syklus. Synes også det hjelper litt å ikke ha et fast testetidspunkt og spesielt unngå testing på morgenene om jeg kan unngå for hvis resultatet er noe annet enn det jeg ønsker så går jeg og tenker på det hele dagen også føles ventetiden mye lenger til ny testdag :wacky:

Jeg har funnet ut at jeg med LH-tester lett blir helt oppslukt fordi resultatet kan variere så enormt innenfor bare noen timer, så jeg synes det er enklere å bare kjenne etter og følge med på utflod og kroppslige tegn når jeg skal brenne av en test. Noen ganger må jeg bare få utløp for testetrangen og da blir det et par til dagen men det får bare være. Jeg får ofte murring i magen og korsryggen når EL nærmer seg. Stiger testen litt så gir det jo fort forhåpning også blir man jo så skuffet hvis den blir lavere neste gang så LH-testing det synes jeg faktisk er mer slitsomt enn graviditetstesting. Det er også hvorfor jeg foretrekker DPO-dagene der en som regel får en fasit innen 14 dager kontra tiden før EL siden den tiden kan variere veldig fra person til person men også fra syklus til syklus. Synes også det hjelper litt å ikke ha et fast testetidspunkt og spesielt unngå testing på morgenene om jeg kan unngå for hvis resultatet er noe annet enn det jeg ønsker så går jeg og tenker på det hele dagen også føles ventetiden mye lenger til ny testdag :wacky:
kjenner meg veldig igjen i å bli altfor oppslukt.. det beste hadde vært om jeg visste ca når jeg pleier å få el, men det har variert så mye pga alt som har skjedd så har ikke noen normale sykluser å se til.. første el etter restefjerning fikk jeg jo på cd 11 og det resulterte i kjemisk så neste ble på cd17 som jeg da regnet med var sen pga kjemisk, men nå er det cd16, og jeg har fremdeles ingen positive tester? Har mye el slim, så kroppslige tegn er der, men har jo fremdeles ikke fått noen positiv test. Kjenner også en murring/ubehag på venstre side. Foretrekker også dpo land ovenfor dette. Da er det hvert fall ingenting å få gjort. Nå er det jo en febrilsk jakt etter el og jeg er redd jeg kan ha gå glipp av den? Eller så er den jo urovekkende sen. Skjønner ingenting av denne pp. Føler jeg snart må gi opp hele syklusen. Dette ble mye klaging, beklager det!! Veldig knekken nå kjenner jeg. Men tusen takk for at du deler :Heartred

PP4 - CD16 - Gir snart opp denne pp..

Fremdeles ingen positive tester. Begynner å lure på om jeg kan ha gått glipp av el? Eller om den ikke kommer til å komme. I så fall er den påfallende sen. Første el etter restefjerning kom på cd11, neste var etter kjemisk og den kom cd17. Trodde jo den var sen pga kjemisk. Men hvor er el denne måneden da? Forvirret, deppa, stressa og veldig knekken nå. Kunne ønske jeg hadde en gyn time planlagt denne syklusen for noen svar. Føler jeg går glipp av en prøveperiode nå og det er utholdelig

Vedlegg

• IMG_3379.png
    IMG_3379.png
    1,6 MB · Visninger: 23
kjenner meg veldig igjen i å bli altfor oppslukt.. det beste hadde vært om jeg visste ca når jeg pleier å få el, men det har variert så mye pga alt som har skjedd så har ikke noen normale sykluser å se til.. første el etter restefjerning fikk jeg jo på cd 11 og det resulterte i kjemisk så neste ble på cd17 som jeg da regnet med var sen pga kjemisk, men nå er det cd16, og jeg har fremdeles ingen positive tester? Har mye el slim, så kroppslige tegn er der, men har jo fremdeles ikke fått noen positiv test. Kjenner også en murring/ubehag på venstre side. Foretrekker også dpo land ovenfor dette. Da er det hvert fall ingenting å få gjort. Nå er det jo en febrilsk jakt etter el og jeg er redd jeg kan ha gå glipp av den? Eller så er den jo urovekkende sen. Skjønner ingenting av denne pp. Føler jeg snart må gi opp hele syklusen. Dette ble mye klaging, beklager det!! Veldig knekken nå kjenner jeg. Men tusen takk for at du deler :Heartred
Det er lov å klage for det er frustrerende å ha masse spørsmål og ingen svar, så jeg tenker det er bare bra å få utløp for det. God klem :Heartred

PP4 - CD19. Fremdeles ikke fanget opp el

Kjenner meg ganske motløs og forvirret om dagen. Kan ikke helt skjønne at el enda ikke har vært. Lurer på om jeg kan ha misset den? Har ikke testet flere ganger om dagen de fleste dager, da jeg har tatt det litt for god fisk at den ikke skal komme ettersom monitoren ikke har vist maks. Men den kan jo ha gått glipp av LH økning. Så er vel strengt tatt mulig at jeg skal kunne ha gått glipp av en LH økning feks om den har vært på kvelden en dag? Har hatt mye el slim over en ukes periode. Likevel har jeg litt vanskelig for å holde på håpet når jeg ikke har fått noen positiv test. Føler jeg har mistet en pp nå. Hvis el skal komme etter cd19 er i så fall denne syklusen veldig avvikende fra noe jeg har opplevd tidligere.
Men har mye stikkinger i livmoren over lengre tid nå. Tenkte først det kanskje var et egg som prøvde å slippes, for er på venstre side. Men mtp det har vart over flere dager nå har tanken slått meg om det kan være noe som foregår i livmor? Vet fra innvendig ul at jeg har livmoren på venstre side. Men tørr ikke helt håpe på det heller.. gir meg med monitoren for denne runden hvert fall. For dyrt å fortsette mer testing med den nå, og vil nok ikke få noen maks uansett etter over 10 dager høy

Vedlegg

• IMG_3417.jpeg
    IMG_3417.jpeg
    344,7 KB · Visninger: 17
  • IMG_3415.png
    IMG_3415.png
    1,7 MB · Visninger: 15
  • IMG_3423.png
    IMG_3423.png
    1,7 MB · Visninger: 13
PP4 - CD21 - POSITIV EGGLØSNINGSTEST

Akkurat når jeg egentlig hadde gitt opp, tok en test etter jobb igårkveld på veldig ukonsentrert urin som viste litt tydeligere strek enn forventet, som ga en mistanke. Og før jobb i dag kom disse! Unormalt sent for meg som har lengste syklus på 28 dager :laughing002
Nå er spørsmålet skal jeg regne el i dag eller i morgen?? Og aksjer? Hatt sex annenhver dag siden mensen + litt mer da vi trodde el skulle vært. Hadde sleit i gårkveld nå. Bør vi kjøre på igjen i kveld eller vente til i morgen??

Vedlegg

• IMG_3436.jpeg
    IMG_3436.jpeg
    325,5 KB · Visninger: 21
  • IMG_3435.jpeg
    IMG_3435.jpeg
    93,9 KB · Visninger: 22
PP4 - CD 22 - EGGLØSNINGSDAG

Aksjer er lagt annenhver dag siden før mensen var over og noen ganger oftere. Innenfor denne uken og fruktbar periode er det tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Blir nok i dag og i morgen også. Måtte det gå nå før jul og termin :smiley-angelic001 Vi var jo så skråsikre på at jeg hvert fall ville være gravid igjen innen jul og termin.. aldri sett for meg noe annet. Det måå gå nå. Skulle ikke ta så lang tid

Vedlegg

• IMG_3463.png
    IMG_3463.png
    1,4 MB · Visninger: 15
Last edited:
I dag var jeg for første gang tilbake på pilates timer etter jeg var gravid. Instruktøren spurte om jeg var gravid en gang fordi jeg unngikk å gjøre noen av øvelsene, og ga meg alltid alternative øvelser etter det. Har vært livredd for at hun skal komme bort igjen, og måtte fortelle at jeg ikke er gravid lenger til en helt fremmed. Gjorde mitt beste for å ignorere hun da jeg kom inn i timen og lot som jeg ikke kjente hun igjen

PP4 - CD24 - 3 DPO

Ventedagene går sakte, men veldig glad for å være i dpo land, etter en veldig lang periode med EL jakt.. kjenner at troen på at det skal gå blir mindre for hver pp.. håper så inderlig at jeg er gravid i julen og på termin

Last edited:
PP 4 - CD 27 - 5 DPO

Prøver å holde meg til 8 dpo med å teste. Er jo fremdeles altfor tidlig, men har det ikke i meg å vente lenger. Har jo tidligere sprukket både 5 og 6 dpo, så 8 dpo er ikke gærent :laughing002 blir i hvert fall noe mindre teste forbruk. Kanskje det blir lettere å holde seg når man har skrevet det her? :angelic: rart å tenke på at om en ukes tid kan jeg være ganske sikker på at jeg er gravid. Eller veldig veldig skuffet, igjen. Håper på to streker :Heartred

Symptomer (om man kan kalle det det):
På morgenen i dag hadde jeg bittelitt lyserosa utflod ved ett tørk. (Implantasjon?:angelic:)
Har også hatt litt stikking i nedre del av magen i kveld.

Sikkert bare overanalysering fra min side. Men gøy å notere seg det tilfelle det skulle bli noe

Back
Topp