Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

Tror hun sa noe om å vurdere blodfortynnende neste gang også? Men at hun ville se at det ligger riktig ogsånt først. Men husker ikke helt hva hun sa om det. Satt der og jobbet hardt for å ikke begynne å grine, uten å lykkes :laughing002
Ja, man skal vist gå på det når man tar progrestron. Jeg får det også :happy:

PP 4 - CD 33 - 11 DPO - HCG 62

HCG svar nå, 62. Føler meg litt betrygget av det, selv om én prøv ikke sier noe om det går opp eller ned. Men første gang jeg var gravid og ikke mistet, tok jeg blodprøve flere dager etter ikm, og den var på 84 bare. Nå er jeg jo mye tidligere. I tillegg ser jeg på tabellen lenger opp at 64 er langt over det den mener er MAX hcg på 11 dpo :angelic:
Det var jo kjempe bra!! Herlighet, du er kjempe gravid jo :biggrin :laughing002 :hilarious: :Heartred :hello2

12 DPO - 3+5

I dag skal jeg forsøke å ikke teste slik som gyn var veldig tydelig på, OG samboer. Får jo ikke endret noe og samboer blir gal av alt stresset mitt så får kanskje gjøre det jeg kan så han vet jeg hvert fall prøver å stresse ned :laughing002 begynner å forsiktig håpe litt mer at det skal gå. Får ikke antydning til noe brunt/rødt/rosa når jeg setter inn utrogestan (sorry tmi). Så tyder på at det ikke er mer oppi der kanskje? Og forrige gang var det jo blod også, rødt blod. Det har jeg ikke hatt nå. Har vært ett tørk med lyserosa, ett brunt tørk med litt rødt i men ellers bare type brunt og blandet med utflod. Håper det bare var de festeblødningene noen kan oppleve i dpo land.
Mandag er IKM, eller søndag? Appene er litt uenige, men mandag er to uker etter el. Holder pusten litt for å komme gjennom den :Heartred forrige gang kom mensen

13 DPO - 3+6

Har ikke spottet noe siden 11 dpo, så håper og tror at det er over og kanskje var en festeblødning?:angelic:

I dag er det én måned til jeg skulle hatt termin med en liten jente. Har hele veien håpet jeg ville være gravid igjen på den dagen, i tillegg til julen. Håper blodprøven i morgen er fin og ultralyd på torsdag viser at spiren sitter der den skal, og ser ut som den skal

Last edited:
14 DPO - 4+0 (IKM I DAG)

Ingen tegn til mensen foreløpig. Har tatt hcg blodprøve på morgenen, venter på svaret og er drit nervøs.. hvis jeg får det ca likt som på fredag får jeg det akkurat i det jeg starter på kveldsvakt.. håper ikke det er dårlig nytt

14 DPO - 4+0 (IKM I DAG)

Ingen tegn til mensen foreløpig. Har tatt hcg blodprøve på morgenen, venter på svaret og er drit nervøs.. hvis jeg får det ca likt som på fredag får jeg det akkurat i det jeg starter på kveldsvakt.. håper ikke det er dårlig nytt
Krysser fingrene for deg :)

14 DPO - 4+0 (IKM I DAG)

Ringer de deg? Eller er det via Furst så du kan sjekke selv? Her bruker de det lokale sykehuset, så får liksom ikke svar på prøver før legen har mottatt dem, og han har tid å se på det, kan ta uker liksom :knegg:

Ringer de deg? Eller er det via Furst så du kan sjekke selv? Her bruker de det lokale sykehuset, så får liksom ikke svar på prøver før legen har mottatt dem, og han har tid å se på det, kan ta uker liksom :knegg:
Er via fürst så får det nok ila dagen og kan sjekke selv. Fredag fikk jeg svar i 14 tiden :nailbiting:

14 dpo - 4+0

Svar på hcg: 364

Har gått fra 62 fredag til 364 i dag mandag.

Ble også ringt fra jordmor på helsestasjonen, har fått time der 27.12, og skulle ringe om det var noe i mellomtiden. På timen skal hun søke fødeplass til meg og henvise til tidlig UL. Hun sa også det hørtes ut som en fin dobling men at hcg også er veldig individuelt. Hun skal også hjelpe meg å søke svangerskapspenger etterhvert da jeg jobber med høy voldsrisiko. Virket veldig hyggelig og viste stor forståelse for at første trimester kunne være krevende for meg med historikken, og sa hun ville anbefale meg noen steder for tidlig UL da hun regnet med jeg ønsket privat før det tilbys offentlig, så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt :Heartred

Last edited:
14 dpo - 4+0

Ble også ringt fra jordmor på helsestasjonen, har fått time der 27.12, og skulle ringe om det var noe i mellomtiden. Hun skal søke fødeplass til meg og heså nvise til tidlig UL. Hun sa også det hørtes ut som en fin dobling men at hcg også er veldig individuelt. Hun skal også hjelpe meg å søke svangerskapspenger etterhvert da jeg jobber med høy voldsrisiko. Virket veldig hyggelig og viste stor forståelse for at første trimester kunne være krevende for meg ved historikken, og sa hun ville anbefale meg noen steder for tidlig UL da hun regnet med jeg ønsket privat før det tilbys offentlig, så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt :Heartred
Så godt at det er stigning på Hcg-test! Håper dette går riktig vei. Det høres lurt ut med privat ul om du tror det kan berolige deg. Graviditet etter å ha mistet kan være krevende, særlig de første ukene. Det virker også som du har fått en god jordmor. Det er bra.

14 dpo - 4+0

Ble også ringt fra jordmor på helsestasjonen, har fått time der 27.12, og skulle ringe om det var noe i mellomtiden. Hun skal søke fødeplass til meg og henvise til tidlig UL. Hun sa også det hørtes ut som en fin dobling men at hcg også er veldig individuelt. Hun skal også hjelpe meg å søke svangerskapspenger etterhvert da jeg jobber med høy voldsrisiko. Virket veldig hyggelig og viste stor forståelse for at første trimester kunne være krevende for meg ved historikken, og sa hun ville anbefale meg noen steder for tidlig UL da hun regnet med jeg ønsket privat før det tilbys offentlig, så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt :Heartred
Kjempefine hcg verdier!! :D Krysser fingrene for at dette blir terminbaby :love7

14 dpo - 4+0

Ble også ringt fra jordmor på helsestasjonen, har fått time der 27.12, og skulle ringe om det var noe i mellomtiden. Hun skal søke fødeplass til meg og henvise til tidlig UL. Hun sa også det hørtes ut som en fin dobling men at hcg også er veldig individuelt. Hun skal også hjelpe meg å søke svangerskapspenger etterhvert da jeg jobber med høy voldsrisiko. Virket veldig hyggelig og viste stor forståelse for at første trimester kunne være krevende for meg ved historikken, og sa hun ville anbefale meg noen steder for tidlig UL da hun regnet med jeg ønsket privat før det tilbys offentlig, så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt :Heartred
Wow, så bra :love7 Og for en flott jordmor! Godt å bli tatt vare på :Heartred

17 DPO - 4+3

I dag skal jeg tilbake til gyn for å ta innvendig ultralyd. Hun satte meg opp forrige uke da jeg var der pga spottingen (som ga seg samme dag), for å prøve å se noe, at det ligger på riktig sted ogsånt. Men kan ikke helt skjønne at man skal se noe så tidlig? Litt redd hun tenker jeg er en uke lenger frem, som jeg ville vært om man tenker mens termin.. men jeg hadde jo sen el denne gangen. Men hun vet jo når jeg hadde el, men har lagt merke til at alle helsepersonell sier jeg er en uke lenger selvom de vet jeg hadde sen el.. redd jeg blir stressa hvis hun ikke finner noe og stusser over det. Skjønner ikke hvorfor sånt som jordmor også sier jeg er en uke lenger. Spiller jo ingen rolle når mens var når el kom en uke for sent?? :bored:

Ellers har jeg myye hodepine - det hadde jeg første graviditeten og, så på en måte en bra ting med symptomer :laughing002 Men hodepine er også et litt skummelt symptom, for hodepine er også et symptom for meg på høye verdier - altså at jeg har fått i meg for mye protein.. men tror jo det er grunnet graviditeten nå. Men venter på svar på blodprøver fra riksen som så klart er litt forsinket pga julestrien sikkert (sender i posten), så litt stress moment, men regner med det er gravid symptom.

Røyk på en test i dag og! Har jo egentlig sluttet med testing og denne blir kastet før samboer kommer hjem:laughing002 måtte bare se at det går riktig vei før gyn, tilfelle jeg blir stresset der

Vedlegg

• IMG_3756.jpeg
    IMG_3756.jpeg
    143,6 KB · Visninger: 24
  • IMG_3758.jpeg
    IMG_3758.jpeg
    334,7 KB · Visninger: 23
Ja, det der er helt håpløst, de forholder seg til mens fram til du fått termin, og det er vel med uke 18-20? Masse lykke til i dag, de ser neppe så mye nå nei, men antydning til at du er gravid, at slimhinnen er tykkere osv. Enda noen dager før tidlig mtp hjerte. Håper det går en ny time om to uker :angelic:

Jeg var på UL med datteren min i uke 5-6 ca. Er en bitte liten ert ved siden av en stor plomme sekk. Masse lykke til i dag :love7

Last edited:
4+3
Ferdig hos gyn og fikk se et lite frø på skjermen :love7
Det var litt for tidlig å se plommesekk, som hun må se for å kunne garantere at graviditeten er i livmoren - men det er ingenting som tilsier at den ikke skulle være det foreløpig, men er tidlig. Så ble satt opp på ny time 7 januar, for å se at det er i livmor. Da kan vi vel kanskje se et hjerte og? Da er jeg 7+1:Heartred

Skulle fortsette på progesteron frem til uke 12, og neste gang skulle vi diskutere blodfortynnende, etter vi har sett graviditeten er i livmoren.

4+3
Ferdig hos gyn og fikk se et lite frø på skjermen :love7
Det var litt for tidlig å se plommesekk, som hun må se for å kunne garantere at graviditeten er i livmoren - men det er ingenting som tilsier at den ikke skulle være det foreløpig, men er tidlig. Så ble satt opp på ny time 7 januar, for å se at det er i livmor. Da kan vi vel kanskje se et hjerte og? Da er jeg 7+1:Heartred

Skulle fortsette på progesteron frem til uke 12, og neste gang skulle vi diskutere blodfortynnende, etter vi har sett det er i livmoren.
Så herlig :hello2 :love7 I uke 7 ser du hjertet! Det blir en fin juletid, så bare glede seg til januar og ny ultralyd, og 2025 og baby!

Back
Topp