Håperpånr3 lufter litt tanker

5+0

Tok min første digitale i går etter jeg tok den 3.juni :Heartred

Vis vedlegget 328937

Har begynt å bli kvalm når jeg står opp hvis jeg ikke får i meg mat fort nok eller jevnlig gjennom dagen. Er også veldig mye trøtt. Ellers har murringen avtatt og jeg kjenner lite i magen. Tidlig ultralyd om to uker. Tror vi kommer til å si det til barna uken etter det. Jeg gråter i tide og utide, så blir godt å fortelle barna hvorfor. Er ikke noe hyggelig når de blir usikre.
Ååååh gratulerer med 3+!! Så gøy. :)
Og spennende med alle symptomene allerede. :)
 
Gratulerer med 3+ :)

Sikkert greit å fortelle barna etter TUL ja, dumt om de går å er bekymret for at noe er galt.
 
5+0

Tok min første digitale i går etter jeg tok den 3.juni :Heartred

Vis vedlegget 328937

Har begynt å bli kvalm når jeg står opp hvis jeg ikke får i meg mat fort nok eller jevnlig gjennom dagen. Er også veldig mye trøtt. Ellers har murringen avtatt og jeg kjenner lite i magen. Tidlig ultralyd om to uker. Tror vi kommer til å si det til barna uken etter det. Jeg gråter i tide og utide, så blir godt å fortelle barna hvorfor. Er ikke noe hyggelig når de blir usikre.
Gratulerer med 3+ ❤️
 
5+0

Tok min første digitale i går etter jeg tok den 3.juni :Heartred

Vis vedlegget 328937

Har begynt å bli kvalm når jeg står opp hvis jeg ikke får i meg mat fort nok eller jevnlig gjennom dagen. Er også veldig mye trøtt. Ellers har murringen avtatt og jeg kjenner lite i magen. Tidlig ultralyd om to uker. Tror vi kommer til å si det til barna uken etter det. Jeg gråter i tide og utide, så blir godt å fortelle barna hvorfor. Er ikke noe hyggelig når de blir usikre.

Så herlig! Gratulerer med 3+ og 5+0 ❤️ Tenk, i morgen begynner hjertet å slå. Er ikke det bare helt fantastisk? :love017
 
Ååååh gratulerer med 3+!! Så gøy. :)
Og spennende med alle symptomene allerede. :)
Gratulerer med 3+ på digital :) :) Godt å vite at HCG går opp :) :) :)
Så herlig! Gratulerer med 3+ og 5+0 ❤️ Tenk, i morgen begynner hjertet å slå. Er ikke det bare helt fantastisk? :love017

Jo, det er helt utrolig :) Håper hvertfall det slår når vi er på TUL om to uker :)

Gratulerer med 3+ ❤️
Gratulerer med 3+ :)

Sikkert greit å fortelle barna etter TUL ja, dumt om de går å er bekymret for at noe er galt.

Ja, tenker det.. Så slipper jeg å skremme de når jeg brekker meg og ligger rett ut :rolleyes:

----------------

Tusen takk alle sammen :)

----------------
 
Hvordan går det med deg? ❤️

Hei, så koselig med melding :Heartred

Her tror jeg det går bra :) Vet jo ikke med lille enda, TUL først om en uke, men kvalmen har satt igang for fullt, så i dag måtte jeg kjøpe reisesykebånd til håndleddene og postafen. Får håpe det hjelper. Får i meg mat, men klarer ikke helt å konsentrere med på jobb, så får håpe de to tingene hjelper. Har ferie om litt over en uke, så håper juli gjør meg godt og at jeg kommer tilbake i august i bedre form :) Og ikke minst at TUL viser et bankende hjerte og at alt er bra :Heartred Gleder meg til du oppdaterer etter TUL etterpå :)
 
Så utrolig kjedelig med kvalmen! Det varme været har vel heller ikke hjulpet mye på, vil jeg tro. Har du hatt hyperremesis tidligere, eller er det bare "vanlig" svangerskapskvalme?
 
Så utrolig kjedelig med kvalmen! Det varme været har vel heller ikke hjulpet mye på, vil jeg tro. Har du hatt hyperremesis tidligere, eller er det bare "vanlig" svangerskapskvalme?

Nei, varmen har ikke hjulpet akkurat :yuck:
Hadde hyperemesis forrige svangerskap, men nå er det foreløpig bare vanlig svangerskapskvalme. Thank god! Dette klarer jeg å leve med, og nå virker det som enten postafen og/eller reisesykebåndene funker. Men fy søren så stramme de er! :eek: Får skikkelig merke av de..
 
Nei, varmen har ikke hjulpet akkurat :yuck:
Hadde hyperemesis forrige svangerskap, men nå er det foreløpig bare vanlig svangerskapskvalme. Thank god! Dette klarer jeg å leve med, og nå virker det som enten postafen og/eller reisesykebåndene funker. Men fy søren så stramme de er! :eek: Får skikkelig merke av de..
Sånne reisesykebånd har jeg også brukt før, og jeg mistenker nesten at de er så stramme for at man ikke skal klare å fokusere på kvalmen, men bare på hvor stramme båndene er:p
 
Sånne reisesykebånd har jeg også brukt før, og jeg mistenker nesten at de er så stramme for at man ikke skal klare å fokusere på kvalmen, men bare på hvor stramme båndene er:p

Haha, det kan jeg si meg enig i! :joyful: Har helt vanlige armer, men er såååå stramme, så det kan jo umulig være sunt i lengden.. Ta de av når jeg sover, hvertfall :p
 
6+0

Har vært litt stille fra meg her inne etter jeg faktisk ble gravid. Tror det er fordi det skjer så mye rundt meg for tiden + at jeg ikke helt tør å tro at jeg faktisk er det enda. Så da havner jeg liksom mellom to stoler, fordi jeg vet jo at jeg er gravid, men ettersom jeg ikke vet om babyen inni meg faktisk er i fin form og lever, så er det litt vanskelig å skrive her inne.. Tør ikke slippe gleden helt løs enda.

Kvalmen er her, men heldigvis ikke like ille som sist. Da ble jeg jo lagt inn i uke 7 med hyperemesis fordi jeg var så dårlig. Nå håper jeg at jeg klarer å holde det i sjakk ved å spise jevnlig, slappe mye av og ved hjelp av postafen og reisesykebånd.

Har min første jordmortime onsdag, så det blir spennende. Så er det TUL mandag 29.juni - det grugleder jeg meg til kjenner jeg. Blir godt å få det overstått.

Ellers er puppene fortsatt ømme og jeg ser at de er større, men klarer ikke se så mye forskjell på areolaen enda. Er også veldig mye trøtt. Har ikke lyst på noe søtt, men blitt veldig glad i ingefærbrus og brødskive med gulost. Har ikke spist noe annet pålegg de siste par ukene :rolleyes: Får i meg middag og sånn, men i det siste klarer jeg ikke å se rått kjøtt og mye lukter veldig vondt. Er nok derfor gulost er veldig trygt og godt :joyful: Og jeg som normalt sett spiser og liker alt!

Nå er babyen på størrelse med et blåbær :Heartpink:Heartblue
 
6+0

Har vært litt stille fra meg her inne etter jeg faktisk ble gravid. Tror det er fordi det skjer så mye rundt meg for tiden + at jeg ikke helt tør å tro at jeg faktisk er det enda. Så da havner jeg liksom mellom to stoler, fordi jeg vet jo at jeg er gravid, men ettersom jeg ikke vet om babyen inni meg faktisk er i fin form og lever, så er det litt vanskelig å skrive her inne.. Tør ikke slippe gleden helt løs enda.

Kvalmen er her, men heldigvis ikke like ille som sist. Da ble jeg jo lagt inn i uke 7 med hyperemesis fordi jeg var så dårlig. Nå håper jeg at jeg klarer å holde det i sjakk ved å spise jevnlig, slappe mye av og ved hjelp av postafen og reisesykebånd.

Har min første jordmortime onsdag, så det blir spennende. Så er det TUL mandag 29.juni - det grugleder jeg meg til kjenner jeg. Blir godt å få det overstått.

Ellers er puppene fortsatt ømme og jeg ser at de er større, men klarer ikke se så mye forskjell på areolaen enda. Er også veldig mye trøtt. Har ikke lyst på noe søtt, men blitt veldig glad i ingefærbrus og brødskive med gulost. Har ikke spist noe annet pålegg de siste par ukene :rolleyes: Får i meg middag og sånn, men i det siste klarer jeg ikke å se rått kjøtt og mye lukter veldig vondt. Er nok derfor gulost er veldig trygt og godt :joyful: Og jeg som normalt sett spiser og liker alt!

Nå er babyen på størrelse med et blåbær :Heartpink:Heartblue


Kjenner meg så godt igjen i den usikre følelsen. Spennende med TUL snart, og ikke minst godt å få gjort det slik at du kjenner deg tryggere på at ting er som de skal!

Blir også så uggen av kjøtt, og spesielt om lukten av kjøtt tar over i rommet :hilarious: fysjom!

Spent på oppdateringene som kommer etterhvert :D
 
Kjenner meg så godt igjen i den usikre følelsen. Spennende med TUL snart, og ikke minst godt å få gjort det slik at du kjenner deg tryggere på at ting er som de skal!

Blir også så uggen av kjøtt, og spesielt om lukten av kjøtt tar over i rommet :hilarious: fysjom!

Spent på oppdateringene som kommer etterhvert :D

Det er litt godt å høre at du kjenner deg igjen i det, tipper det er mange av oss som synes det er litt skummelt i starten når man ikke har fått det mer bekreftet enn noen tester på at man er gravid. Tegnene / symptomene hjelper jo å tenke at det er fremgang og at det er positivt, men både mannen og jeg kjenner at det skal bli godt å få TUL'en overstått så vi faktisk kan se frem til det.

Dersom alt er bra på TUL neste mandag kommer vi til å fortelle det til barna søndag 5. :Heartred Da skal jeg være alene med mine to i noen dager, så da er det godt at de vet hvorfor jeg ikke orker det ene eller det andre. Og så blir det jo koselig å kunne si det høyt, ikke minst. Nå får vi jo ikke pratet om det når barna er her, så blir godt å ikke trenge å skjule det.

Så koselig at du følger med! :love7 Jeg håper virkelig jeg kommer med gode nyheter om en ukes tid...!
 
6+5

Lite aktivitet her inne fordi jeg blir så kvalm av å se på skjerm, både tlf og PC. Scrolling er ikke godt egnet for først trimester :spitoutdummy: Kaster ikke mye opp, bare brekker meg og sliter med kvalmen gjennom dagen. Må spise ofte og sliter med å tilberede mat - fysj så ekkelt rått kjøtt er! Typisk graviditet, for det har jeg aldri problemer med.

Tidlig ultralyd på mandag, men kjenner jeg gruer meg litt mer enn jeg gleder meg. Er så redd for MA og at de ikke skal finne noe.. Barna har allerede begynt å kommentere at det ser ut som jeg har baby i magen - magen har est ut betraktelig og spesielt etter jeg har spist (som jeg gjør hele tiden for å holde kvalmen litt bedre i sjakk). Sjefen har bedt meg om å ikke si noe på jobb før i slutten av august pga bemanning (litt ekstra stress nå i coronatidene), men det skal nok godt la seg gjøre - da er jeg 16 uker på vei og magen synes godt allerede.. Kan jo være jeg klarer det, er nok ingen som kommer til å spørre meg etter sommerferien hvertfall, de fleste tror sikkert bare at jeg har kost meg skikkelig:joyful:

upload_2020-6-27_13-36-18.jpeg
 
Lykke til på TUL på mandag ❤️ Jeg tror du får se en søt liten bønne med bankende hjerte jeg :love017
 
Back
Topp