Ja, det er akkurat det. Man kommer langt med vanlig folkeskikk
Jeg har akkurat begynt å tempe, så det er helt nytt for meg! Nå bruker jeg eggløsningstester for å finne når EL kommer og så håper jeg at å tempe kan si at EL faktisk har vært og gi meg en indikasjon på det, for foreløpig aner jeg ikke om kroppen bare prøver på eggløsning eller om det faktisk skjer. Jeg ble gravid på første forsøk med begge barna mine, så jeg har jo en forventning om at det skal gå raskt denne gangen også, men det er jo flere nye faktorer her (ny mann, 8 år siden jeg ble gravid sist osv). Ellers er det ingen endringer, men de tingene der kan jo holde. Hadde det vært samme mann hadde jeg ikke vært så stresset, men heller tenkt at det kom til å gå. Men jeg vet jo tross alt ikke om mannen min og jeg kan få barn sammen, selv om vi har barn fra før..
Jeg måler i munnen foreløpig - for jeg ligger ikke i sengen og måler bak mens mannen ligger der altså!
Neste PP tenker jeg å måle vaginalt, for den er mer presis, for nå er grafen opp og ned annenhver dag. Målet er jo at det skal være så stabilt som mulig, og det er ikke nødvendigvis det som skjer når man måler i munnen har jeg skjønt. I morgen hååååper jeg på en forhøyning i temperaturen som kan vise at EL har vært, men det er så stor sannsynlighet for å bli skuffet dersom jeg ikke får det...! Kjenner jeg gruer meg til å ta tempen i morgen, alle de andre dagene har jeg gledet meg..