Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tempen er ikke helt riktig på lørdag da den er så høy, pga jeg hadde jobbet natt og tempet kl 12.30Kan du ikke legge ut tempe-grafen din også?
*Taster på app på mobilen*
I see. Har tatt bort + nå. Alt er lissom nytt for meg og prøver å lære hver dag. Jeg temper vaginalt. Så den er i orden.Flott! FF vil nok få problemer med å finne EL med så ujevn temp. Temper du oralt? I så fall vil jeg anbefale deg å bytte til vaginalt neste syklus (dersom det skulle bli så kjedelig at du får en ny syklus). Og så har du ikke hatt noen positiv OPK enda, så den +'en burde du ta bort. Det blir forvirrende når du forhåpentligvis får en positiv, for FF analyserer ut fra EL-tester også - så du burde være streng med å kun legge inn helt sikre positive OPK som +. Den sterkeste du har fått er jo egentlig ganske mye svakere enn teststreken, og helt klart negativ, så du har nok ikke hatt noen ordentlig LH-topp enda. Disse wondfo EL-testene er ganske sensitive, så de reagerer på svingninger i LH. Det kan hjelpe deg å finne når LH er på vei opp og ned, men det kan også dessverre da vise deg bare de vanlige svingningene man har i syklusen. Det finnes andre EL-tester som er mye nøyere på at de først sier noe som helst når du har en helt ekte LH-topp, og resten av dagene er de supersvake uansett.
Det går an å få EL selv om man ikke får en full LH-topp, så du kan ha hatt EL selv om du ikke får noen positiv EL-test, men det er ikke veldig vanlig.
Du må bare bli med i tempetråden om du vil da.
EL-testene dine denne syklusen minner meg om en pp jeg hadde tidligere med EL på CD 21. Det var først på CD 21 at de to strekene ble akkurat like sterke. Når teststreken bli sterk så blir ofte kontrollstreken svak også. Du kan se flere eksempler i EL-testgalleriet også, flere som får sterkere og svakere før de endelig får positiv: http://forum.babyverden.no/threads/el-testgalleriet.1700019/.
I see. Har tatt bort + nå. Alt er lissom nytt for meg og prøver å lære hver dag. Jeg temper vaginalt. Så den er i orden.
Jeg får fortsette og teste, men må si det er litt frustrerende å ikke få pos test.. Er det noen andre EL tester du anbefaler? CB er så dyr..
Hva går temp tråden ut på? Jeg har prøvd å lese på den litt, men er så mye å lese he he.
Tusen takk for all lærdom
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
Jeg har ikke tempet flere ganger etter hverandre. Og jeg tar den ut når den piper, sant tror jeg tar den like langt inn. Jeg er kanskje ikke flink til å ta akkurat på klokkeslettet og går på do og temper.Vi som temper er mest en felles samling av grafer og et sted man kan skravle og spørre om temping.
Dersom du temper tre ganger på rad får du samme temperatur hver gang? Jeg har aldri sett en så hakkete vaginal tempekurve før. Har du termometeret like langt inn og venter like lenge med å lese av tempen, og ligger likt når du temper? Frustrerende å ha så hakkete temp om du gjør alt "riktig".
Jeg liker wondfo testene jeg da, får jo alltid positiv til slutt (er vel en syklus jeg bare fikk neeeeeesten positiv på den sterkeste, men det var så og si positiv.) For meg er det tydelig at testen er positiv fordi helt fra jeg dypper og det trekkes opp i testen så er teststreken sterkest. På alle de negative så er teststreken svakere enn kontrollstreken i starten, men så blir teststreken ofte litt sterkere etter noen minutter, men altså ikke helt like sterk som kontrollstreken, og ergo ikke positiv test.
Leste begynnelse av temp tråden nå og ser at jeg har gjordt en vestebylen feil. Både tempet etter jeg står opp, selvom det er med engang. Og at det har vært til forskjellige tidspunkter..Vi som temper er mest en felles samling av grafer og et sted man kan skravle og spørre om temping.
Dersom du temper tre ganger på rad får du samme temperatur hver gang? Jeg har aldri sett en så hakkete vaginal tempekurve før. Har du termometeret like langt inn og venter like lenge med å lese av tempen, og ligger likt når du temper? Frustrerende å ha så hakkete temp om du gjør alt "riktig".
Jeg liker wondfo testene jeg da, får jo alltid positiv til slutt (er vel en syklus jeg bare fikk neeeeeesten positiv på den sterkeste, men det var så og si positiv.) For meg er det tydelig at testen er positiv fordi helt fra jeg dypper og det trekkes opp i testen så er teststreken sterkest. På alle de negative så er teststreken svakere enn kontrollstreken i starten, men så blir teststreken ofte litt sterkere etter noen minutter, men altså ikke helt like sterk som kontrollstreken, og ergo ikke positiv test.
Leste begynnelse av temp tråden nå og ser at jeg har gjordt en vestebylen feil. Både tempet etter jeg står opp, selvom det er med engang. Og at det har vært til forskjellige tidspunkter..
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
Ja, det kan jeg. Kan begynne å skrive der. Jeg har sånn babyplan termometeret..Ja, det å stå opp og det å ikke ta til samme tid vil gi stor variasjon ja. Du skal jo helst "ligge helt stille" frem til du er ferdig med å tempe. Mannen min har lært at han ikke må forvente noen samtale med meg før jeg er ferdig med tempingen.
Jeg har ikke sånn babyplan termometer, men mitt må være inne litt lenger enn at det piper for det jobber videre etter første piping. Så jeg har sjekket det ut litt og funnet ut hvor lenge jeg må ha det i - og om jeg temper 3 ganger på rad da så får jeg nøyaktig samme temp hver gang (jeg har bare 1 desimal, så med 2 desimaler ville det sikkert vært små variasjoner).
Jeg vet ikke hvordan de som jobber nattevakt løser det med temping, du kan spørre i tempetråden om noen har noen gode tips - kanskje noen der som jobber nattevakt?
Ja, det kan jeg. Kan begynne å skrive der. Jeg har sånn babyplan termometeret..
Jeg får sette kl på 06 hverdag.
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
Det går bra. Greit med tips. Funker det på telefonene eller må jeg på pc?Hvis du leser på første siden så står det en oppskrift på hvordan du kan få en link til din graf som du kan dele med andre, så kan du sende den på PM til meg om du vil ha den med i oversikten på første siden i tråden der. Men det er bare om du vil. Frivillig. Nå føler jeg jo nesten at jeg presser deg over i "Vi som temper". Det er ikke meningen!
Nå er det ikke så langt unna positivCD 19.
Tappen var lukket i dag tidlig og hadde litt creamy utflod. Tok EL test kl 12.15 og tappen er åpen igjen og masse slim/vannaktig utflod..
Testen syns jeg var stekere enn tidligere:
Vis vedlegget 72532
Fortsatt ikke pos. Her er samlebilde:
Vis vedlegget 72533
Bilde ble vist tatt på siden.. Ja, ja.. Så nå ser det ut til at kroppen forbereder seg til EL, håper jeg da. Har litt smerter i høyre eggstokk nå.
Så fikk jeg telefon fra Gyn poliklinikken ang. Henvisninger legen sendte og sa at jeg venter også på innkallelse på kontroll etter oprasjon i nov. Var på kontroll i Jan og skulle komme igjen aug. Gynokologen som opererte meg var sykemeldt, men jeg skulle komme til en annen.
Så fikk time torsdag om 14 dager, blir spennende.
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
Det går bra. Greit med tips. Funker det på telefonene eller må jeg på pc?
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
CD 19.
Tappen var lukket i dag tidlig og hadde litt creamy utflod. Tok EL test kl 12.15 og tappen er åpen igjen og masse slim/vannaktig utflod..
Testen syns jeg var stekere enn tidligere:
Vis vedlegget 72532
Fortsatt ikke pos. Her er samlebilde:
Vis vedlegget 72533
Bilde ble vist tatt på siden.. Ja, ja.. Så nå ser det ut til at kroppen forbereder seg til EL, håper jeg da. Har litt smerter i høyre eggstokk nå.
Så fikk jeg telefon fra Gyn poliklinikken ang. Henvisninger legen sendte og sa at jeg venter også på innkallelse på kontroll etter oprasjon i nov. Var på kontroll i Jan og skulle komme igjen aug. Gynokologen som opererte meg var sykemeldt, men jeg skulle komme til en annen.
Så fikk time torsdag om 14 dager, blir spennende.
Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2
Håper det. Jeg hadde veldig lav temp i sag, lavere enn jeg vanligvis har.. Håper det er et godt tegnBegynner å bli sterkere. Forhåpentligvis positiv om 1-4 dager nå!