Guttemammas dagbok

Uke 38:

Puh! Her er det lenge siden jeg har oppdatert. Jeg er innom for å sjekke til dere, men glemmer å oppdatere selv.

Status: NÅ er jeg ferdig med barn. Dette er sistemann, og jeg har ingen tvil i min sjel. Dette svangerskapet har vært TUNGT. Og nå sitter vi her, jeg og mannen, alene i hele juli - og bare venter. Vi har sendt våre 5 gutter på ulike leirer, besteforeldre og tanter, slik at vi får 4 uker med fullstendig ro. Og jeg savner de ikke engang :hilarious:

Er 38+1 i dag. Etter samleie i går så har jeg kjent på litt vonde kynnere, og våknet i dag til blødning. Pulsen steg og jeg tenkte «NÅ skjer det».
Men neeeeyy! Vonde kynnere er borte og blødningen stoppet opp. Var det bare blødning etter sex kanskje? :arghh:

Ellers er alt klart! Eneste jeg mangler er bilstol, og det er jo ganske vesentlig kan man si. Det skal fikses I DAG! Men jeg har en ekstremt tålmodig mann (som han kaller seg selv….) som mener «det er ikke vits å stresse. Alt ordner seg» :hilarious: Men hockeykøller til neste sesong har han ordnet da:hilarious:

Noen som har opplevd slik blødning og kan komme med en solskinnshistorie til meg??
Jeg har bare 2 barn å jeg kjenner det er nok :hilarious: hehe! Her begynner minsten i bhg til høsten alt! Pappaen skal i perm nå etter denne uken og jeg skal være alene med begge barna frem til torsdag ;) kjenner det blir tungt. Haha. Og jeg får ikke sendt mine barn noen steder for besteforeldrene er enten eldgamle også er mine foreldre på farta hele tiden ;) men siste uken i ferien drar eldste til tante en tur også skal vi til kr.sand et par dager ❤️ Lykke til med siste innspurt ;) det kan jo skje når som helst nå :)❤️
 
Hei gjengen :)

Puh! Da har vi fått summer oss litt her hjemme!

Åse ble født 12.juli! Endelig er hun her :Heartpink og vi er så klart forelsket og føler at ingen annet barn er søtere enn henne:knegg:

Hun hadde, som hennes yngste storebror, bråhast. Hun ville ut 11 dager før termin, og var ute 15 minutter etter vi ankom sykehuset. Alle planene mine om en rolig og behersket fødsel, med epidural og plettfri sminke ble 100% ikke gjennomført! :knegg:

Nå er alle brødrene kommet hjem, noen mer interessert enn andre. Yngstemann er vel han som er over gjennomsnittet interessert. Han bygger bleier, ser på amming (og lurte på om han også kunne få amme….:knegg:), og spør 1000 spørsmål i minuttet.

Tissen er healet, men brystvortene er fortsatt såre - men pytt pytt! Jeg har fått en jente!!! Og hun er så klart rosa fra topp til tå!

Og jeg er forelsket i mannen på nytt. Igjen! Å se han med henne, og de andre barna våre er så rørende, og jeg blir så mektig imponert :Heartpink

Og ja - ting er kaotisk. Herlig kaos, akkurat som vi liker det! Om nøyaktig en uke begynner hockey sesongen igjen, og SOM vi gleder oss til å vise henne frem i hallen!

Håper dere alle har en fin sommer (til tross for været….)! Jeg følger med her inne, og det både gleder meg over positive tester, og blir lei meg av negative tester. Stå på jenter, fy fader så sterke vi er!!! Jeg digger dere!!
 
Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye med prinsessa! :love7 :Heartred
 
Endelig❤️❤️❤️ gratulerer så mye med lille rååååååsa jenta ❤️❤️ tenk det. Tenk den lillesøstra kommer til å bli godt passet på! ❤️ av alle storebrødrene sine ❤️ Gud så herlig❤️
 
Endelig❤️❤️❤️ gratulerer så mye med lille rååååååsa jenta ❤️❤️ tenk det. Tenk den lillesøstra kommer til å bli godt passet på! ❤️ av alle storebrødrene sine ❤️ Gud så herlig❤️
Taaaakk :Heartpink:Heartpink vi koser oss noe så innmarka! Men dette er ei sta lita jente, hun skal ha det som hun vil! Lik mor si:hello
Har dere det bra? Har sommeren behandlet dere godt? :Heartpink
 
Hei gjengen!
Jeg savner dere jeg :Heartred

Jeg sitter i sofaen, prøver å amme lillemor med den lille melken som er igjen i jura!
Jeg var de fire første ukene gjennom FIRE heftige brystbetennelser, fire antibiotikakurer og feberhelvette - så amming ga jeg til slutt mer eller mindre opp! Litt trist - jeg elsker virkelig å amme! Det er kvalitetstid på høyeste nivå!
Samtidig så gjør det jo ting lettere i hverdagene - jeg får fulgt opp gutta så mye jeg vil. Mannen gir gledelig flasken.

Men….. jeg var så inderlig, dypt og sikker på at NÅ var vi ferdig med barn. Nå er det stopp. Aldri i livet om jeg orker en graviditet til.
:shy:
Men…. Er jeg virkelig ferdig?? Er dette virkelig siste gang jeg får oppleve dette?
Åse er perfekt. Snill, rolig, sover og koser!! Jeg ønsker meg flere jeg :hilarious:
 
Back
Topp