Guttemammas dagbok

Må få lege eller jordmor til å henvise til ultralyd, den er mellom uke 18-20!
Har du ikke hatt otul? Trodde de fleste fikk automatisk oul dato etter otul :p
Jo! Har hatt tidlig ultralyd. Det var i uke 14.
Er det noe som har gått meg hus forbi nå? :cool: Hvor sjekker jeg slike ting, er det Helse-Norge?

Herregud så nub jeg føler meg nå!
 
Jeg ble henvist av legen med en gang jeg ble gravid. Da fikk jeg time raskt til NIPT test og tidlig ul i uke 12 og ordinær i uke 18. du har vel hatt NIPT testen?? Den skal tas mellom 11 og 13. for du er vel like gammal som meg? :p over. 35??
Jaja, jeg var på tidlig ultralyd uke 14, og tok gamlis-testen ja :cool: som forøvrig var helt fin!

Men fikk jeg ny time til ordinær ultralyd da?!? Nå lurer jeg på om det er noe jeg har gått glipp av!
Skal heldigvis til jordmor i morgen, får be henne bestille asap (om jeg ikke allerede har fått time:rolleyes:)

Skulle tro jeg aldri har vært gravid før!

Jeg begynner forresten nå og bli veldig utålmodig etter å vite kjønn! Spørs om «ikke vite før fødsel-planen» min går i vasken :hilarious:
 
Jeg ble henvist av legen med en gang jeg ble gravid. Da fikk jeg time raskt til NIPT test og tidlig ul i uke 12 og ordinær i uke 18. du har vel hatt NIPT testen?? Den skal tas mellom 11 og 13. for du er vel like gammal som meg? :p over. 35??
Herregud! Jeg har jo fått time :hilarious:
26.02. skal vi! Haha!
Jaja - det er bare to uker til det! :hilarious:

Sjekker med forumet først, før jeg sjekker helsenorge! Litt av en tillit jeg har til dere damer :Heartred
 
Herregud! Jeg har jo fått time :hilarious:
26.02. skal vi! Haha!
Jaja - det er bare to uker til det! :hilarious:

Sjekker med forumet først, før jeg sjekker helsenorge! Litt av en tillit jeg har til dere damer :Heartred

Så godt å høre du hadde fått time da hvert fall :hilarious:
 
Første jordmortime i dag! Så koselig!
Hørte hjerte slå, helt magisk!
Hjerteslag på ca 150.

Kjerringrådene sier noe om hjerteslag og kjønn, gjør de ikke? :cool: :Heartred

Er vel over 150 = jente og under er = gutt, i vår tilfelle lå jenta vår oppmøte 170 heletiden, mens gutten vår ligger nå på 140, så her er det noe i den teorien, men hørt om de som har hatt motsatt og :hilarious:
 
Første jordmortime i dag! Så koselig!
Hørte hjerte slå, helt magisk!
Hjerteslag på ca 150.

Kjerringrådene sier noe om hjerteslag og kjønn, gjør de ikke? :cool: :Heartred
La ikke du ut ul bilde her da?? ❤️ det var jo jente nub på de bildene??
 
La ikke du ut ul bilde her da?? ❤️ det var jo jente nub på de bildene??
Jo, men bildet viste personnummer så de ble (heldigvis) fjernet :hilarious:

Ja, jeg så absolutt ingen antydning til tisselur :cool: men igjen - det var veldig tidlig også. Uke 14 a selv om jeg har lest at de mange ganger kan se det så tidlig!

To uker igjen, så vet vi :Heartred

Har dere det bra? Har du funnet det en barselgruppe, eller gjør man ikke det lenger?
 
Er vel over 150 = jente og under er = gutt, i vår tilfelle lå jenta vår oppmøte 170 heletiden, mens gutten vår ligger nå på 140, så her er det noe i den teorien, men hørt om de som har hatt motsatt og :hilarious:
Ja, så vi som ligger akkurat på 150 må bare gå å lure vi da?!? :hilarious:

Men ingenting har stemt med de 5 guttene jeg allerede har, så jeg tror vel egentlig ikke på det :hilarious:

Svangerskapet så langt er KLISS lik alle de andre, så jeg tipper det ligger en gutt til inni der!
 
Jo, men bildet viste personnummer så de ble (heldigvis) fjernet :hilarious:

Ja, jeg så absolutt ingen antydning til tisselur :cool: men igjen - det var veldig tidlig også. Uke 14 a selv om jeg har lest at de mange ganger kan se det så tidlig!

To uker igjen, så vet vi :Heartred

Har dere det bra? Har du funnet det en barselgruppe, eller gjør man ikke det lenger?
Ja, sant det er tidlig, vi fikk vite i uke 13 ❤️ det går bra med oss. Lillemor har hatt RS virus nå. Men er bedre heldigvis. Å ble ikke så syk at hun ble sent til sykehus, men syk nok. Så hun er litt slapp om dagen, selvom hun er så å si frisk. Å gått ned i vekt, så ikke helt optimalt. Men det går sikkert bra snart :)
Barsel gruppe orker jeg ikke tanken på en gang :hilarious: har nok med 3 åringen å så har jeg folk å henge med. Så det er helt greit :)

Hvordan er formen din?? ❤️ er du fortsatt i full jobb??
Gleder meg til ul oppdate. Du skal vite??
 
Ja, sant det er tidlig, vi fikk vite i uke 13 ❤️ det går bra med oss. Lillemor har hatt RS virus nå. Men er bedre heldigvis. Å ble ikke så syk at hun ble sent til sykehus, men syk nok. Så hun er litt slapp om dagen, selvom hun er så å si frisk. Å gått ned i vekt, så ikke helt optimalt. Men det går sikkert bra snart :)
Barsel gruppe orker jeg ikke tanken på en gang :hilarious: har nok med 3 åringen å så har jeg folk å henge med. Så det er helt greit :)

Hvordan er formen din?? ❤️ er du fortsatt i full jobb??
Gleder meg til ul oppdate. Du skal vite??
Uff, skummelt med RS virus! Yngste mann hadde det og ble skikkelig syk! Forferdelig :arghh:
Men det går over :Heartred

Jeg he litt lyst på barselgruppe jeg! :cool: Jeg har ikke så mange rundt meg som har baby nå, og gutta her i huset kommer ikke til å gidde å «henge» med meg og baby:arghh::hilarious:

Jeg er fortsatt i full jobb. Men har bestemt meg for å ikke være like «flink» som med de andre. Da jobbet jeg til the bitter end. Ikke en dag syk! Og det var INGEN som klappet meg på skulderen for det! Så blir jeg sliten denne gangen, så sykemelder jeg meg! Lett!

Ja, jeg troooor jeg kommer til å ville vite på oul. Mest sannsynlig så kommer jeg til å se det uten hjelp også. Gjort det et par ganger :hilarious:
 
18+6:

Puh!
En ting er sikkert - dette er siste graviditet for min del! Denne gangen er det TUNGT!!
Ikke fordi jeg har plager. Jeg har ingen vondter, ingen kvalme, ingen ryggsmerter, ingen bekkenplager - men FY SØREN så hormonell jeg er. Og så urimelig, spesielt mot mannen.
Jeg gråter og gråter, har har til og med hatt noe jeg tror er litt panikk, og krisetanker som "tenk om han forlater meg nå, hva gjør jeg da? Har han funnet en annen?".
Til tross for at jeg innerst inne VET at mannen min ikke skal noen plass, og at jeg stoler på han 100%.

Jeg blir sliten av meg selv og tankene mine rett og slett! :arghh:

Men.... utenom det så er det ganske greit :hilarious: Kanskje mer hormonell = jente baby? :knegg:

Er det flere her inne som er umenneskelig hormonell, og som har noen tips til hvordan håndtere det bedre enn jeg gjør nå?:shy:

OUL på mandag, og jeg gleder meg!!! :Heartred
 
Og en ting til:

Jeg er sp forbanna potte tett i nesen. Er ikke syk/forkjølet - bare potte tett og får ikke puste.
Og har derfor blitt 100% avhengig av otrivin.

Noen tips? :arghh:
 
Så spennende da ❤️❤️ skal du vite kjønn på mandag? Eller få det bekreftet:p at det er jente?? ❤️ hehe. Jeg har bare gått gravid 2 ganger å jeg hater det, skal aldri igjen. Er så vondt:p wææ! Å ikke minst å føde. Hater å føde også!

Masse lykke til på mandag. Gleder meg til oppdatering!
 
Så spennende da ❤️❤️ skal du vite kjønn på mandag? Eller få det bekreftet:p at det er jente?? ❤️ hehe. Jeg har bare gått gravid 2 ganger å jeg hater det, skal aldri igjen. Er så vondt:p wææ! Å ikke minst å føde. Hater å føde også!

Masse lykke til på mandag. Gleder meg til oppdatering!
Bare to dager til OUL :joyful: og JA - jeg kjenner på hele meg at jeg må vite!
Haha - SÅ skråsikker jeg var på å ikke vite! Men jeg har vel kommet dit at jeg er 100% sikker på at det er en gutt - og det er HELT i orden! En gutt passe jo strengt tatt veldig godt inni flokken her!

Mannen har allerede kjøpt hockey drakt og kølle. Så sikre er vi :hilarious:

Men…. Blir det jente :shy: så kommer jeg til å grine hardt av glede, og «hvaaaaa faen, hvordan gjør jeg det?!»:hilarious:

Ellers er sparkene begynt å komme for fullt! I dag fikk jeg det til og med på film!

Det blir ikke mindre koselig (og litt creapy) jo flere ganger man opplever dette! Det er en helt vill opplevelse å være gravid - selv om jeg hater det litt mer denne gangen :hilarious:
 
Saltvannsspray ville jeg prøvd heller, ellers kan jeg melde om at jeg har vært potte tett siden positiv test i juni:angelic:
Jeg har prøvd :arghh: har til og med laget min egen saltvannsspray, med ekstra guff - men nei.
Pottetett!

I dag våknet jeg med øreverk i begge ørene også - som jeg mistenker kommer at nesespray og tett nese. Så jeg må bare få kommet meg til legen, kanskje han har en mirakelkur som kan hjelpe!
 
Back
Topp