Gutt på 4 år som bare vil gå i kjoler

Han er snart 3 år :) Ellers er han veldig «guttete», og vennene hans er veldig opptatt av spiderman osv, så regner med at kjoleperioden snart er over, og at jeg snart kan få pynte han med slips/sløyfe og penskjorte :D
På samme alder som min eldste da, hun ble 3 nå i slutten av april :) bestemte småtroll i den alderen :hilarious:
 
På samme alder som min eldste da, hun ble 3 nå i slutten av april :) bestemte småtroll i den alderen :hilarious:
Lille U har akkurat blitt 4 år og vært slik i over et år nå
 
Lille U har akkurat blitt 4 år og vært slik i over et år nå
Blir spennende å se hvordan minsten blir :D frøkna her fikk nettopp to nye t-skjorter, en med spiderman og en med supermann, og hun er megastolt :D
Men hun er like stolt når hun får kjole på seg, så hun er litt alle veier og jeg liker det :p
 
Blir spennende å se hvordan minsten blir :D frøkna her fikk nettopp to nye t-skjorter, en med spiderman og en med supermann, og hun er megastolt :D
Men hun er like stolt når hun får kjole på seg, så hun er litt alle veier og jeg liker det :p
Selvfølgelig, det går jo begge veier :)
 
Tja min gutt på 4 spør om jeg har sydd til han når jeg syr klær og kjoler i rosa til lillesøster. Vi har aldri hatt kjoler hjemme som passer han. Men jeg har sagt til han at han kan kle seg ut i Barnehagen. Der har de kjoler. Han har virket litt interessert i klærne hennes men aldri stilt spørsmål rundt det
 
På samme alder som min eldste da, hun ble 3 nå i slutten av april :) bestemte småtroll i den alderen :hilarious:

Hehe, ja, veldig! Det blir noen runder med diskusjoner om dagen..! Nå for tiden går det mye i at alt skal gjøres selv, og om vi er litt for rask å gjøre ting for han, så må de gjøres om igjen! Og å få bilbelte på han er en daglig kamp for tiden! :p
 
Hehe, ja, veldig! Det blir noen runder med diskusjoner om dagen..! Nå for tiden går det mye i at alt skal gjøres selv, og om vi er litt for rask å gjøre ting for han, så må de gjøres om igjen! Og å få bilbelte på han er en daglig kamp for tiden! :p
Kjenner til det :hilarious:
 
Jeg hadde latt han få bruke det slik som dere om han hadde ønsket det :) men han her er så veldig GUTT! Han liker ikke rosa eller lilla, nekter å prøve kjoler jeg syr til kusinen hans for å se hvordan størrelsen er, vil absolutt ikke leke med dukker eller jenteleker som han sier, og vil ikke gå med skjorte om den er rosa :hilarious: han leker utrolig nok mest med jenter da :hilarious:
 
Her får gutten lov å prøve kjoler og spenner når vi er hjemme, men jeg forteller ham at han ikke trenger ha på det når vi skal noe sted. Da kan han ha på gutteklær igjen. Jeg ønsker å være tydelig på at det er forskjell på kjønnene, og ser ikke noe galt med det som hjelper på det,- for eksempel fargekoder/kleskoder. Men prøving av diverse her hjemme synes jeg er helt greit, jeg forstår at det er spennende med jenteting for ham også. Og det er helt ok at han leker med dukker hvis han vil det. Men jeg vil gi ham en tydelig kjønnsidentitet, jeg tror mange gjør det enklere for mange å bli forvirret på det området fordi alt er greit og alle kan være like, man må prøve ut alt og alt kan være riktig. Eneste mot strømmen her nå tenker jeg, men noen må være det også ;-)
 
Det hadde han fått lov til, helt klart. Kjoler er jo ikke skadelig liksom :hilarious: Eneste hankjønnet i hus her er meg, så kjoleandelen er lav (jeg går lite i det), men da vil guttungen gjerne også ha kjole, så vi lager mye kjoler og skjørt av håndklær etc :)

Det er jo ikke å kle seg ut heller, han vil jo prøve samme som oss bare! Hvis folk syns det er fælt å se en 3-4-5 etc åring de ikke skjønner hvilket kjønn er er det da deres problem :p
 
Ville latt han gå i akkurat det han vil. I barnehagen også, men skjøn er det er mest praktisk med bukser
 
Jeg hadde latt han få bruke det slik som dere om han hadde ønsket det :) men han her er så veldig GUTT! Han liker ikke rosa eller lilla, nekter å prøve kjoler jeg syr til kusinen hans for å se hvordan størrelsen er, vil absolutt ikke leke med dukker eller jenteleker som han sier, og vil ikke gå med skjorte om den er rosa :hilarious: han leker utrolig nok mest med jenter da :hilarious:

Vår gutt nekter drikke av rosa kopp eller spise av rosa fat, han er snart 4, vært noen ganger han ikke har spist før alle er ferdig i barnehagen :p
 
Ja. Hadde ikke sett problemet med det OM jeg hadde hatt en gutt :)
 
Her får gutten lov å prøve kjoler og spenner når vi er hjemme, men jeg forteller ham at han ikke trenger ha på det når vi skal noe sted. Da kan han ha på gutteklær igjen. Jeg ønsker å være tydelig på at det er forskjell på kjønnene, og ser ikke noe galt med det som hjelper på det,- for eksempel fargekoder/kleskoder. Men prøving av diverse her hjemme synes jeg er helt greit, jeg forstår at det er spennende med jenteting for ham også. Og det er helt ok at han leker med dukker hvis han vil det. Men jeg vil gi ham en tydelig kjønnsidentitet, jeg tror mange gjør det enklere for mange å bli forvirret på det området fordi alt er greit og alle kan være like, man må prøve ut alt og alt kan være riktig. Eneste mot strømmen her nå tenker jeg, men noen må være det også ;-)
Nope, skriver under på denne jeg :) Det er fint at de liker å prøve ting. Men jeg vil også gi barna mine en identitet, så de slipper å være superforvirret. Å la dem velge fritt, blir litt rart for meg, dessverre.
 
La ham gå i kjoler. Ta på praktiske kjoler skjørt som ikke er så lange over varme strømpebukser. Livet er for kort til å la ham ikke uttrykke seg selv. Kanskje henvende seg her http://www.ikkefinndegidet.com/ hvis dere trenger input?
 
Hadde ikke tenkt over det en gang, latt han gå i hva han vil :)
 
Her får gutten lov å prøve kjoler og spenner når vi er hjemme, men jeg forteller ham at han ikke trenger ha på det når vi skal noe sted. Da kan han ha på gutteklær igjen. Jeg ønsker å være tydelig på at det er forskjell på kjønnene, og ser ikke noe galt med det som hjelper på det,- for eksempel fargekoder/kleskoder. Men prøving av diverse her hjemme synes jeg er helt greit, jeg forstår at det er spennende med jenteting for ham også. Og det er helt ok at han leker med dukker hvis han vil det. Men jeg vil gi ham en tydelig kjønnsidentitet, jeg tror mange gjør det enklere for mange å bli forvirret på det området fordi alt er greit og alle kan være like, man må prøve ut alt og alt kan være riktig. Eneste mot strømmen her nå tenker jeg, men noen må være det også ;-)

Jeg er enig med deg. Utkledning syntes jeg er en ting, det syntes de fleste barn er gøy. Men jeg hadde nok ikke latt sønnen min gå i kjole/skjørt ute. Sånn farge messig skal han få ha på hvilken han vil, og leke med de lekene han ønsker. Men akkurat kjole og skjørt ville vi holdt hjemme. Jeg ble mye mobbet som barn, så jeg hadde vært veldig redd for at han skulle bli mobbet fordi han bruker kjole.
 
Back
Topp