Han er bare 1,5år, så bryr seg svært lite (annet enn at han aller helst vil løpe naken rundt)Jeg tror feks at jeg og samboeren min er mer like enn jeg og du er. Synes du det høres helt urimelig ut? Det jeg og du har til felles er at vi har født barn og er mødre begge to, mens jeg og samboeren deler verdier, holdninger, interesser osv. Hva tenker du med eksemplet ditt fra barnehagen da, hva slags kjønnsforskjeller er det der?
Hva er det gutten din eventuelt hadde utforska med rosa klær? Føles en rosa genser annerledes ut å ha på enn en blå genser?
Frøkna på 3 bryr seg lite om farge på tøy. Men hvis hun ser en kjole, så er det "åååh, kjole". Men igjen, hun liker også spiderman
Jeg kommer ikke til å skaffe rosa tøy til ham før han evnt ber om det, bare det jeg mener men det ligger også hos meg, jeg er ikke kjempebegeistret for fargen.
Altså, jeg ser i mange tilfeller at guttene løper rundt i en gjeng, og jentene leker sammen (tenker ikke nødvendigvis at de leker "jenteleker"). Det varierer jo selvfølgelig, men i mange tilfeller ser jeg altså det i bhg
Motsetninger tiltrekker hverandre, sies det også, med tanke på å finne en partner men, nei, det høres ikke urimelig ut, det du sier
Jeg og samboer har veldig forskjellige hobbyer/interesser, men begge er rolige og trenger litt alenetid iblant