Gutt på 4 år som bare vil gå i kjoler

Jeg tror feks at jeg og samboeren min er mer like enn jeg og du er. Synes du det høres helt urimelig ut? Det jeg og du har til felles er at vi har født barn og er mødre begge to, mens jeg og samboeren deler verdier, holdninger, interesser osv. Hva tenker du med eksemplet ditt fra barnehagen da, hva slags kjønnsforskjeller er det der?

Hva er det gutten din eventuelt hadde utforska med rosa klær? Føles en rosa genser annerledes ut å ha på enn en blå genser?
Han er bare 1,5år, så bryr seg svært lite (annet enn at han aller helst vil løpe naken rundt) :p
Frøkna på 3 bryr seg lite om farge på tøy. Men hvis hun ser en kjole, så er det "åååh, kjole". Men igjen, hun liker også spiderman :p

Jeg kommer ikke til å skaffe rosa tøy til ham før han evnt ber om det, bare det jeg mener :) men det ligger også hos meg, jeg er ikke kjempebegeistret for fargen.

Altså, jeg ser i mange tilfeller at guttene løper rundt i en gjeng, og jentene leker sammen (tenker ikke nødvendigvis at de leker "jenteleker"). Det varierer jo selvfølgelig, men i mange tilfeller ser jeg altså det i bhg :)

Motsetninger tiltrekker hverandre, sies det også, med tanke på å finne en partner :) men, nei, det høres ikke urimelig ut, det du sier :happy:
Jeg og samboer har veldig forskjellige hobbyer/interesser, men begge er rolige og trenger litt alenetid iblant:shy:
 
Ville latt gutten gått i kjole jeg, som oftest er det en fase. Ser svært få menn gå på jobb i kjole som voksne:D
Om de velger å fortsette med å gå i kjole, så er det helt greit også:happy:

Jeg kastet dukkene mine ut av vognen etter håret, og suste rundt med tåteflaskene mine i vognen. Prinsesser og englevinger har aldri interessert meg. Alltid vært veldig fotballinteressert, og valgte sløyd fremfor tekstilarbeid da jeg fikk valget.

Er av den oppfatning at farger er nettopp bare farger. Barn liker farger, og ofte også ting som glitrer. Garantert en lykke for mange gutter at det nå er helt innafor med slike paljettgensere som skifter mønster:happy:
 
Dersom dere hadde hatt en gutt på 4 år som bare vil gå i kjoler, ville dere latt han?

Vår 4-åring vil helst det, han får bukser på seg i barnehagen siden det er mest praktisk, men her hjemme får han gå i kjole når han ønsker det. Vi har en del etter storesøster
Ja, selvfølgelig. Vil han det, så skal han få lov.
Og skjørt.
 
Back
Topp