Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

CD23

Da har jeg vært hos gyn. Fikk bekreftet PCOS (uregelmessige sykluser + 1 eggstokk som hadde typisk "pcos-utseende", den andre var normal). Fikk også vite jeg har bakovervendt livmor, det var jeg ikke klar over :) Han fant én folikkel på 13 mm og anslo eggløsning kommende helg. Jeg skal sette Ovitrelle på fredag. Slimhinnen i livmor var av bra tykkelse (7mm) og ellers så alt fint ut. Om jeg ikke blir gravid denne syklusen blir det Letrozol fra cd4-8 + Ovitrelle neste syklus med UL-oppfølging. Mulig det også blir progesteron-støtte da jeg har litt problemer med spotting. Er SÅ deilig å ha en plan, 10kg lettere føler jeg :joyful: Er mye mer optimistisk nå :love2
 
CD27

Nå begynner det å skje noe, ser lovende ut for Ovitrelle i kveld :love2 Ikke positiv enda, men nærmer seg!

20230825_095343.jpg
 
CD27

Ovitrelle er satt :D Testen ble aldri helt positiv i løpet av dagen, så jeg var veldig usikker på om jeg skulle sette den. Bestemte meg til slutt bare for å gjøre det og dermed følge gyn sin beskjed. Så nå får man bare se hva som skjer :happy: Denne syklusen slippes egget fra "pcos-eggstokken" min og den har veldig problemer med å slippe egget, kan ha flere dager med nesten positive tester. Så nå har den hvertfall fått en ekstra dytt :)
 
CD29 og eggløsning?

Nå er det to dager siden jeg satt Ovitrelle (snart 48t) og eggløsning skal derfor i teorien skje i dag. Har ikke hatt noe smerter eller lignende, men mye EL-slim. Så får bare tro at EL har vært :) Aksjer lagt de siste to dagene, får se om vi får lagt i kveld og.
 
Kommer til å teste annenhver dag for å se når Ovitrelle er ute av kroppen. Her er dagens, 48t etter Ovitrelle.
Screenshot_20230827_203751_Premom.jpg
 
Hos meg har det gjerne hengt i helt til 10 dpo, men da var det veeeeeeeldig svak strek da. 9 dpo denne gangen her var det babystrek, hvis du vil se ovitrelle tester og tester etter det så ligger det fra side 50 tror jeg i dagboka mi :happy: håper det blir baby for dere:Heartred
 
Hos meg har det gjerne hengt i helt til 10 dpo, men da var det veeeeeeeldig svak strek da. 9 dpo denne gangen her var det babystrek, hvis du vil se ovitrelle tester og tester etter det så ligger det fra side 50 tror jeg i dagboka mi :happy: håper det blir baby for dere:Heartred
Du det skal jeg gå inn og se på :D Ja har lest at det er vanlig det henger igjen til 10 dpo :happy: Håper det :smiley-angelic001 Har hvertfall hatt enorme mengder el-slim :hilarious: Hadde du det med Ovitrelle?
 
CD30, 1DPO

Endelig i dpo-land får jeg tro? Rimelig sikker på at egget slapp i går kveld, hadde en del murringer og er ganske øm i magen/underlivet i dag. Aksjer lagt ferdig for denne gang, hadde sex 5, 4, 2 og 1 dag før EL + i dag, så nå er det bare å vente.
 
CD30, 1DPO

Endelig i dpo-land får jeg tro? Rimelig sikker på at egget slapp i går kveld, hadde en del murringer og er ganske øm i magen/underlivet i dag. Aksjer lagt ferdig for denne gang, hadde sex 5, 4, 2 og 1 dag før EL + i dag, så nå er det bare å vente.
Krysser fingrene for deg!!
Er så godt når man endelig kommer i dpo-land i sånne lange sykluser! :gen014
 
5 dpo - 7 dager etter Ovitrelle

Uken har rast av gårde og det er straks helg :joyful: Allerede kommet meg til 5 dpo. Jeg har testet hver dag denne uken med g.test (glemte i går) og testene er straks helt negative. Har null symptomer, de ømme puppene er heller ikke kommet (som er et bra tegn for meg mtp graviditet). Spennende å se hvordan testene ser ut etter helgen :happy: God helg :D
 
7 dpo - 9 dager etter Ovitrelle

Strimmeltestene er fremdeles ikke 100% negativ, MEN jeg tok en digital ultratidlig cb som jeg fikk negativ på (altså, de må jo egentlig være ganske dårlige ettersom strek på strimmel er godt synlig, selv vanlig test :hilarious:). Så nå har jeg hvertfall én test som har vært negativ, har 1 sånn digital test igjen, skal prøve vente lengst mulig med å ta den. Tok også en cb tidlig stavtest på samme urin, ganske tydelig strek

20230903_191020.jpg
 
7 dpo - 9 dager etter Ovitrelle

Strimmeltestene er fremdeles ikke 100% negativ, MEN jeg tok en digital ultratidlig cb som jeg fikk negativ på (altså, de må jo egentlig være ganske dårlige ettersom strek på strimmel er godt synlig, selv vanlig test :hilarious:). Så nå har jeg hvertfall én test som har vært negativ, har 1 sånn digital test igjen, skal prøve vente lengst mulig med å ta den. Tok også en cb tidlig stavtest på samme urin, ganske tydelig strek

Vis vedlegget 413907
Nå blir det spennende dager!! :excited001
 
Back
Topp