Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

CD6

Dagen går mot slutten, vi har hatt en fin dag sammen som familie i dag. Vært ute og gått lang tur, noe vi pleier å gjøre i helger og på fridager. Merker at tankene om prøving og graviditet er der nesten hele tiden. Vil så gjerne gi sønnen min et søsken. Samtidig krisemaksimerer jeg hele tiden. Har jeg energi nok til 2? Hvis jeg blir gravid nå, når blir jeg eventuelt kvalm/utmattet som sist? Sjekker kalenderen, prøver å planlegge, "time" det. Når vil det være perfekt tid å bli gravid?
Hvorfor kan jeg ikke bare gi litt mer f... noen ganger..
Tenker på at jeg blir en "belastning" for arbeidsplassen min om jeg blir gravid. At sjefen min blir sur.. At kollegaene mine vil måtte ta hensyn til meg osv.. Det er så slitsomt å ha disse tankene som kverner.

Tenker på at jeg ikke vil ha barn født i den og den måneden på grunn av ditt og datt. Vil ha permisjon slik og sånn, for da blir den sikkert ekstra bra.

Takknemlig for at jeg har en mann som er ganske motsatt av meg, han ser mer positivt på ting, er mye mer ja-menneske og lar livet skje.

Jeg jobber mye med tankene mine, særlig med det å ikke tenke worst-case hele tiden. Bare følge bølgene litt, slutte å planlegge alt frem i tid hele tiden. Altså, hvis jeg skal på ferie så har jeg skrivd pakkelisten 6 mnd i forveien...


Bare litt tanker en sen kveld, fint å ha en dagbok å kunne dele i egentlig :)
 
Denne datoen er litt spesiell for meg. 20 mai for 3 år siden fant jeg ut at jeg var gravid med sønnen min. 20 mai var også termindatoen jeg hadde med det lille frøet i magen jeg aldri fikk bært frem. Og i dag, 20 mai, har jeg grublet og tenkt om det med å hoppe over kommende syklus eller ikke. Vel, jeg har kommet frem til at vi bare kjører på, jeg velger å ikke ta noen sorger på forskudd :) Livet er for kort til at alt skal planlegges. Det føles egentlig veldig godt å ha landet på det :)

Fortsatt god helg til alle :greet025
 
Denne datoen er litt spesiell for meg. 20 mai for 3 år siden fant jeg ut at jeg var gravid med sønnen min. 20 mai var også termindatoen jeg hadde med det lille frøet i magen jeg aldri fikk bært frem. Og i dag, 20 mai, har jeg grublet og tenkt om det med å hoppe over kommende syklus eller ikke. Vel, jeg har kommet frem til at vi bare kjører på, jeg velger å ikke ta noen sorger på forskudd :) Livet er for kort til at alt skal planlegges. Det føles egentlig veldig godt å ha landet på det :)

Fortsatt god helg til alle :greet025

En spesiell dato❤️ så godt å ha landet på noe, følger deg veldig på tankegangen! Klaffer det nå kommer dere jo aldri til å angre på det, selv om det kan være upraktisk på noen områder. Krysser fingrene for dere!
 
En spesiell dato❤️ så godt å ha landet på noe, følger deg veldig på tankegangen! Klaffer det nå kommer dere jo aldri til å angre på det, selv om det kan være upraktisk på noen områder. Krysser fingrene for dere!
Tusen takk! Ja den er veldig spesiell på godt og vondt :) Nei det kommer vi absolutt ikke til å gjøre, prøver å fokusere på det positive istedenfor det negative :happy: Veldig godt å ha landet på noe, føler en fin ro ved det :)
 
CD6

Dagen går mot slutten, vi har hatt en fin dag sammen som familie i dag. Vært ute og gått lang tur, noe vi pleier å gjøre i helger og på fridager. Merker at tankene om prøving og graviditet er der nesten hele tiden. Vil så gjerne gi sønnen min et søsken. Samtidig krisemaksimerer jeg hele tiden. Har jeg energi nok til 2? Hvis jeg blir gravid nå, når blir jeg eventuelt kvalm/utmattet som sist? Sjekker kalenderen, prøver å planlegge, "time" det. Når vil det være perfekt tid å bli gravid?
Hvorfor kan jeg ikke bare gi litt mer f... noen ganger..
Tenker på at jeg blir en "belastning" for arbeidsplassen min om jeg blir gravid. At sjefen min blir sur.. At kollegaene mine vil måtte ta hensyn til meg osv.. Det er så slitsomt å ha disse tankene som kverner.

Tenker på at jeg ikke vil ha barn født i den og den måneden på grunn av ditt og datt. Vil ha permisjon slik og sånn, for da blir den sikkert ekstra bra.

Takknemlig for at jeg har en mann som er ganske motsatt av meg, han ser mer positivt på ting, er mye mer ja-menneske og lar livet skje.

Jeg jobber mye med tankene mine, særlig med det å ikke tenke worst-case hele tiden. Bare følge bølgene litt, slutte å planlegge alt frem i tid hele tiden. Altså, hvis jeg skal på ferie så har jeg skrivd pakkelisten 6 mnd i forveien...


Bare litt tanker en sen kveld, fint å ha en dagbok å kunne dele i egentlig :)
Måtte bare si at dette er som å lese om meg selv. :shy: Krisemaksimering, må ha kontroll, planlegger ALT og har lister klar i en halv evighet. Det gjelder selvfølgelig også timing for prøving etc. Du er ikke alene, for å si det sånn. :knegg: Og så godt det må være å ha landet på avgjørelsen angående prøvingen, forresten. :happy:
 
Måtte bare si at dette er som å lese om meg selv. :shy: Krisemaksimering, må ha kontroll, planlegger ALT og har lister klar i en halv evighet. Det gjelder selvfølgelig også timing for prøving etc. Du er ikke alene, for å si det sånn. :knegg: Og så godt det må være å ha landet på avgjørelsen angående prøvingen, forresten. :happy:
Godt å høre vi er flere! Det kan til tider være irriterende å være slik, men samtidig er det jo noen fordeler med det også (glemmer ikke noe når man skal på ferie for å si det sånn ;) ). Ja veldig godt, selv om hodet mitt prøver seg på tankekjør hele tiden :wacky: Senest i dag måtte jeg si til meg selv at "Nå går det som det går, alt ordner seg til slutt" :smug: Høres sikkert ut som jeg er et skikkelig nervevrak, noe jeg egentlig ikke er... Men det er godt å dele de innerste tankene et sted der folk forstår, når verken venner, kollegaer eller familie vet at vi prøver, så er ikke noen å dele det med ellers :wacky:

Ser du snart skal i gang selv nå med prøving, tiden flyr jo av sted uten at man merker det!
 
Godt å høre vi er flere! Det kan til tider være irriterende å være slik, men samtidig er det jo noen fordeler med det også (glemmer ikke noe når man skal på ferie for å si det sånn ;) ). Ja veldig godt, selv om hodet mitt prøver seg på tankekjør hele tiden :wacky: Senest i dag måtte jeg si til meg selv at "Nå går det som det går, alt ordner seg til slutt" :smug: Høres sikkert ut som jeg er et skikkelig nervevrak, noe jeg egentlig ikke er... Men det er godt å dele de innerste tankene et sted der folk forstår, når verken venner, kollegaer eller familie vet at vi prøver, så er ikke noen å dele det med ellers :wacky:

Ser du snart skal i gang selv nå med prøving, tiden flyr jo av sted uten at man merker det!

Dette er litt som å lese om meg selv, haha. Må faktisk jobbe ganske mye med å være bevisst på egne tankemønstre og ikke gå meg vill i tankekjør og bekymringer. Tror det er ganske vanlig å ha i forbindelse med prøving og graviditet da, det gir jo så store forandringer i livet!
 
Godt å høre vi er flere! Det kan til tider være irriterende å være slik, men samtidig er det jo noen fordeler med det også (glemmer ikke noe når man skal på ferie for å si det sånn ;) ). Ja veldig godt, selv om hodet mitt prøver seg på tankekjør hele tiden :wacky: Senest i dag måtte jeg si til meg selv at "Nå går det som det går, alt ordner seg til slutt" :smug: Høres sikkert ut som jeg er et skikkelig nervevrak, noe jeg egentlig ikke er... Men det er godt å dele de innerste tankene et sted der folk forstår, når verken venner, kollegaer eller familie vet at vi prøver, så er ikke noen å dele det med ellers :wacky:

Ser du snart skal i gang selv nå med prøving, tiden flyr jo av sted uten at man merker det!
Det er litt slitsomt til tider, ja. Og helt klart noen fordeler, også. ;) Har en mann som er totalt avslappende til ting, jeg også, så det hjelper jo litt. :joyful: Tror det er vanlig å ha slike tanker - spesielt for "sånne som oss". :wacky: Er dog en kunst å roe sine egne tankekjør. Og absolutt godt å ha en plass som dette. :joyful:

Ja, det nærmer seg, gitt. :woot: Tiden suser virkelig av gårde, plutselig!
 
CD14

Venter fremdeles på EL.. Strimlene er veldig negative, og kun tom sirkel på CBD testen.. :meh: Blir sikkert lang syklus denne gangen.

Screenshot_20230526_114217_Premom.jpg
 
CD20

Kroppen vil ikke denne runden, el-testene er fremdeles negative så det blir lang syklus.. Vi avblåser denne pp'n siden kroppen tydeligvis er helt i ulage og jeg merker at stresset med å vente på EL påvirker meg for mye. Fra neste måned (juli) er det uansett "offisiell" prøvestart for oss, så helt krise er det ikke :happy: 5 uker igjen på jobb før det er ferie, håper på EL tidlig i ferien :love7
 
1 uke til neste syklus

Nå er det plutselig bare 1 uke igjen til neste syklus, gleder meg skikkelig til å sette i gang igjen med prøving :joyful: Mye jobb de neste ukene nå før ferie + vi holder på å avvenne poden med dagsoving, så det er nok å henge fingrene i :smug: Tiden kommer nok til å gå fort. Usikker på om jeg skal drikke salvie-te neste syklus, har litt igjen i posen så kan jo egentlig bare drikke den opp, skader vel ikke.

Ellers har jeg kjøpt inn nytt lass med eggløsningstester, både digital og strimmel, g-tester (vanlig og tidlig). Håper jeg ikke trenger kjøpe inn mer :smug:

God helg til alle som leser :smiley-angelic003
 
CD1 i morgen, endelig :joyful: Denne syklusen har vært lang! 40 dager ender den på. Men én ting jeg har merket er at jeg har følt kroppen har vært mer harmonisk etter EL? Lik slik syklusene var før pillestart/graviditet. Siden jeg sluttet på pillen før jul har jeg vært skikkelig pms-troll hver syklus etter EL, puppene har ofte vært megaømme rett etter EL og jeg har begynt å spotte tidlig. Denne syklusen her (selv om EL var sen) har føltes mer normal. Kanskje hormoner begynner å falle på plass?

Gleder meg skikkelig til å sette i gang med full prøving nå, det blir så spennende :joyful: Og skal bli godt med ferie om noen uker:smug:
 
CD7, mensen er over og skal begynne å teste etter EL om noen dager :) Spent på om det blir lang eller vanlig syklus, er egentlig ikke helt krise om det blir lang syklus, da passer EL bedre med ferie osv. Så denne gangen tar jeg det jeg får :happy:
 
CD14

Hatt blinkende smiley noen dager nå på CB digital el-test. Så ser ut som det blir EL om noen dager :happy: Har allerede begynt aksjelegging, kjører annenhver dag til EL er over. Bare noen dager igjen på jobb før ferie :smiley-bounce012
 
CD23

EL lot vente på seg, fikk ikke positiv test før i dag, så da ble det lang syklus denne gangen og. Ikke noe krise egentlig, bare kjedelig å teste og teste :wacky: Aksjer lagt i dag, fortsetter til EL er over. God helg til deg som leser :love7

Screenshot_20230714_123211_Premom.jpg
 
Back
Topp