Gravidsymtomer

Har lyst på all mulig mat hele tiden. Av erfaring pleier det å gå over til at nesten all mat gjør meg kvalm. Så det er bare å nyte det mens jeg kan.
 
Til dere som uroer dere for lite symptomer:

Jeg har vært gravid to ganger før denne mai-spiren, og har fått to friske og fine barn fra de to svangerskapene. Jeg hadde lite til ingen symptomer begge gangene. Så det er heeeelt normalt, det og!

Jeg ble etterhvert sykt trøtt, som er den eneste store greia jeg hadde, og selv om det var svangerskapsrelatert tenkte jeg jo ofte da at det kunne være av mange andre grunner også, og stresset litt over det. Men gikk som sagt helt fint begge gangene allikevel. ^^,
Aiai, glemte én ting: luktesans! Helt insane luktesans! Den slo nemlig inn for fullt i ettermiddag
 
Noen som har tips mot denne kvalmen? Det er så grusomt :arghh:
Er uggen 24/7, men absolutt verst på mårran. Var oppe i 03:30-tida i natt og spist en skive og et eple, det hjalp litt på kvalmen nå i morges, men ikke helt…..

Hvis jeg ikke spiser på natta våkner jeg med akutt hunger på mårran! Det er vill panikk for å få i meg noe. Men så er jeg kvalm i tillegg og da blir det vanskelig :depressed:
 
Noen som har tips mot denne kvalmen? Det er så grusomt :arghh:
Er uggen 24/7, men absolutt verst på mårran. Var oppe i 03:30-tida i natt og spist en skive og et eple, det hjalp litt på kvalmen nå i morges, men ikke helt…..

Hvis jeg ikke spiser på natta våkner jeg med akutt hunger på mårran! Det er vill panikk for å få i meg noe. Men så er jeg kvalm i tillegg og da blir det vanskelig :depressed:
Med første var jeg veldig kvalm fra litt senere ut i sv.skapet, og det som hjalp da var å konstant spise litt og litt, og sitrusfrukter faktisk. Satt å gomlet i meg sitron, hadde sitron i vann etc. haha! Verdt et forsøk
 
Jeg har blitt ordentlig svimmel i dag. Har spist og drukket godt, men føles som jeg skal besvime til tider. Veldig ekkelt :schocked028 :dance018
 
Hatt vondt i hodet i hele dag, men om det er graviditeten sin skyld vet jeg ikke. Også kommer det noen nydelige kviser :smiley-ashamed004
 
Her har kvalmebølgene meldt sin ankomst! Helt fin ett øyeblikk og så uggen og småkvalm neste, og så plutselig helt fin igjen:smiley-ashamed004 :depressed:
 
Prøver å være takknemlig for få symptomer, men synes også det er litt ubehagelig. Var litt uggen og sliten rett etter positiv test, men kan også være pga generell søvnmangel og stress, så vanskelig å si. Har begynt i ny jobb denne så har passet greit at jeg er i fin form, men…

Troooor kvalmen kom rundt uke 6 eller 7 forrige gang? Var offshore når jeg testet positivt da og holdt fint ut skiftet mitt, så vidt jeg husker. Hadde superømme pupper, og det merker jeg heller ikke noe til nå, men så ammer jeg enda fortsatt så vet ikke om det spiller inn. Ingen murringer, ingen blødninger, ingen grunn til bekymring, men bekymrer meg likevel selvfølgelig.
 
Jeg har altså så lite symptomer, er kun litt trøttere enn vanlig og har murringer/stikkinger. Føler meg liksom ikke gravid så må sjekke hver dag med tester om jeg fremdeles er det :hilarious: Tror jeg hadde lite frem til uke 5-6 med mini også, da. Men håper på biiittelitt mer tegn på at jeg faktisk gror et menneske snart :dead:
 
Jeg har hatt en del magesmerter de siste dagene, det uroer meg… har vært veldig kvalm og uggen de siste dagene, har i tillegg hatt en del luft. Håper det er det som fører til smertene.

Våkna i natt av smerter feks. Fikk meg der og da til å tenke at nå mister jeg. Men det er ikke kommet noe blod.

Vurderer nå privat ultralyd for å sjekke om alt er som det skal :confused004
 
Jeg har hatt en del magesmerter de siste dagene, det uroer meg… har vært veldig kvalm og uggen de siste dagene, har i tillegg hatt en del luft. Håper det er det som fører til smertene.

Våkna i natt av smerter feks. Fikk meg der og da til å tenke at nå mister jeg. Men det er ikke kommet noe blod.

Vurderer nå privat ultralyd for å sjekke om alt er som det skal :confused004
skader jo ikkje med ein sjekk! Eventuelt ta kontakt med legen og sjå om du får henvising til tidligtidlig ultralyd offentlig?
 
Våkner ofte på natt og ligger våken. Drømmer mange rare innviklede drømmer ig sover generelt urolig. Og er zombie på dagen :hilarious:
 
Måtte kjøpe ny bh i dag :happy090 Det merkes i alle fall der at ein er gravid :laughing002
 
Jeg har hatt en del magesmerter de siste dagene, det uroer meg… har vært veldig kvalm og uggen de siste dagene, har i tillegg hatt en del luft. Håper det er det som fører til smertene.

Våkna i natt av smerter feks. Fikk meg der og da til å tenke at nå mister jeg. Men det er ikke kommet noe blod.

Vurderer nå privat ultralyd for å sjekke om alt er som det skal :confused004
Samme her. Ikke uggen, men magesmerter og litt vondt på den ene siden.
Orker ikke å gå og vente, så jeg booket time privat i kveld.
 
Gruer meg til ulvehungeren kicker inn, jeg :arghh:

Hadde det med første, men ikke med andre, første hadde jeg dog morgenkvalme (med et oppkast hver morgen fra dagen uteblitt mens til 1.tri var over) og kvalme om jeg ikke spiste regelmessig, med andre var jeg bare kvalm konstant, hjalp ikke spise heller, men kasta bare opp en gang, det gikk over en drøy uke utti 3 tri
 
Last edited:
Litt tung følelse i magen idag, samt veldig oppblåst. Treg i magen så sikkert derfor. Drømmene begynner å bli livlige nå, i natt fikk jeg femlinger :hilarious:
 
Back
Topp