Gravid uke 20, usikker på far. Brainstorme?

Wow.. Jeg ser det som liten sansynlighet for pappa 2.. Rett å slett fordi det ikke passer med noen ting.. og befruktning har ikke skjedd 29 dere.. den er skjedd SENEST 27... ergo sansynligvis tidligere enn det.. Altså nærmere 22... Med eggløsning ca 14-15 august, som jo passer bedre med min syklus, som så å si ALDRI har forandret seg...stemmer det mye bedre spør du meg..

Husk at egget kun lever i ett døgn. Maks 2. Så hvis du hadde eggløsning 14-15 august, så kunne du SENEST ha blitt befruktet 15-16 august for at det skulle blitt noe barn ut av det. Altså ikke 22, eller senere ut i fra eggløsning

Befruktning kan ha skjedd 29, ul-termin og måling kan ha 3 dagers forskjell fra sannheten.
 
Husk at egget kun lever i ett døgn. Maks 2. Så hvis du hadde eggløsning 14-15 august, så kunne du SENEST ha blitt befruktet 15-16 august for at det skulle blitt noe barn ut av det. Altså ikke 22, eller senere ut i fra eggløsning
Nemlig. Og da ville barnet vært mye større, og mor vært i uke 21+noe nå.
 
Jeg har den følelsen ja, men tvilen for begge sider ligger der uansett. Blir nok enda en UL om ett par uker, for se om det er like konsist enda!:)
 
Unnfangelsen skal ha skjedd rundt den 28. August, regnet ut fra gjennomsnittelig sykluslengde på 28 dager og med el på dag 14 (babyverden sin kalkulator regnet ut fra termindato). Men ikke alle har el på dag 14 i syklusen. Men jeg tror det er liten sjans for at du hadde el så tidlig som 15 august eller innen fem døgn etter det altså 20 august (sædceller overlever i opptil fem døgn i egglederen). Så mest trolig er det nr 2.
 
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.
 
Og dere er fortsatt klar over at teoriene er basert på at jeg ville blitt befruktet 31 august.. hadde ikke sex mellom 15 og 31. Og jeg skulle fortsatt hatt mens en gang mellom 28 august- 2-3 september.
 
Men for all del, dere kan ha rett, det er rett å slett ingen som kan vite. Men jeg tror selv, at jeg skulle hatt mens i slutten av August. Noe jeg ikke hadde. Det forteller meg at noe hadde skjedd da allerede..
Ei jeg kjenner ble gravid rett før forventet mens, man kan aldri vite med EL så lenge man ikke tester og prøver :)

Men svar får du når babyen er født for realistisk kan begge være mulige fedre
 
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.

Mens kan endre seg plutselig. Eggløsning kan forskyves av forskjellige årsaker, som gjør at mens forskyves. Men det hørtes ikke ut son at du egentlig husket når du hadde mens sist? Jeg har selv fått mens på samme tidspunkt på typ klokkeslettet, til plutselig en gang jeg ikke gjorde det.

Selv ble jeg også gravid i "den trygge perioden" etter eggløsning/før mens. Senere så viste det seg at eggløsning var senere enn "normalt"
 
Husk at egget kun lever i ett døgn. Maks 2. Så hvis du hadde eggløsning 14-15 august, så kunne du SENEST ha blitt befruktet 15-16 august for at det skulle blitt noe barn ut av det. Altså ikke 22, eller senere ut i fra eggløsning

Befruktning kan ha skjedd 29, ul-termin og måling kan ha 3 dagers forskjell fra sannheten.
Fra eggløsning starter bruker egget 4 -7 dager så hvor du har et døgn fra lurer jeg på?
 
Fra eggløsning starter bruker egget 4 -7 dager så hvor du har et døgn fra lurer jeg på?
Dette stemmer ikke. Du blander fakta.

Fra eggløsning kan et ubefruktet egg leve 1-2 døgn (absolutt maks 2 døgn, ofte mindre enn ett døgn). Dersom det derimot befruktes før det dør (altså innen maks 2 døgn), så fortsetter det å leve, og etter 4-12 dager implanteres det i livmorveggen. Disse dagene deles og utvikles det like fort som hvis det hadde blitt implantert i livmorveggen med en gang.
 
Last edited:
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.
Det er en grunn til at leger går ut fra oul når de bestemmer termin uansett når man selv mener å ha hatt mensen/el.
 
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.

Må vare snike inn her at jeg har ALLTID hatt kjemperegelmessig syklus, men en pp før jeg ble gravid denne gangen hadde jeg plutselig en syklus på 20 dager, over en uke kortere enn vanlig, så selv om kroppen vanligvis følger sin egen rytme KAN den også lure oss, selv om det virker usannsynlig.
 
Og dere er fortsatt klar over at teoriene er basert på at jeg ville blitt befruktet 31 august.. hadde ikke sex mellom 15 og 31. Og jeg skulle fortsatt hatt mens en gang mellom 28 august- 2-3 september.
Hvis du skulle blitt befruktet av pappa nr. 1 ville det skjedd aaaabsolutt senest 22. august (og da drar vi det langt!). Du ville i så fall være minimum 20+2 i dag ImageUploadedByBV Forum1451391120.911955.jpg Det betyr i så fall at målene på baby er minst en uke "feil", og mer sannsynlig nesten to uker feil.

Poenget er at den terminen du har nå tilsier befruktning 29. august. Det er to dager for tidlig, men at ungen har vokst bittelitt fort slik at termin ut fra størrelse er to dager feil, er mer sannsynlig enn at den er 7-14 dager feil. Jeg tror ikke du henger med i akkurat dette her. Selv om terminen din baseres på at ble befruktet 29., kan det like gjerne ha skjedd 31..

Som sagt hadde jeg selv eggløsning 9. september (bombesikkert! Testa hver dag helt fra første dag i siste mens), men har termin basert på befruktning 5. september. Og ut fra din tankegang er jo det helt umulig. Forøvrig skulle jeg egentlig hatt eggløsning 26. august, men den kom altså to uker senere enn vanlig.

Det er ikke umulig at det er far nr. 1, men det er heller ikke det aller minste umulig at det er nr 2, heller litt mer sannsynlig. Uansett hvordan det vris og vendes på, så kan han ikke utelukkes.
 
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.

Du skriver først at du ikke husker når du hadde mens og nå husker du?
Da ser jeg ikke problemet jeg om du er hundre prosent sikker på at kandidat 1 er far for da hadde du el.
Din graviditets lengde viser til at el var mye senere enn 15 august, man kan aldri vite når el kommer om man ikke tester for det ;)
 
hvordan kan du si at det er liten sjans for EL 15 august, når det forøvrig er enda mindre sjans for at hele mens syklusen plutselig har endret mønster med 14-15 dager, no det ALDRI har gjort før? Jeg er 26 år, nå husker jeg ikke så langt tilbake som til 13 års alderen, men jeg husker 8 år tilbake, å mens var på samme tid da, og har vært siden.. KANSKJE kommet 2-3 dager tidligere eller 2-3 dager senere, men ALDRI differ med 14++ dager, som jo da måtte skjedd i dette tilfellet isåfall.
Jeg har også alltid hatt fast syklus (+-2dager), men plutselig for et år siden fikk jeg ikke mensen den dagen jeg forventet. Trodde jeg hadde blitt gravid, men alle tester var negative. 10 dager etter forventet, kom mensen. Dvs at EL hadde blitt forskjøvet ned 10dager pga et eller annet, mest sannsynlig stress. Det tar 13-16 dager fra EL til mens. Neste syklus var det normalt igjen.
Med mindre du tester for EL eller ellers alltid kjenner når du har EL (smerter o.l) er det dessverre liten sjanse for å vite når EL faktisk skjer.
 
Jeg sa først at jeg ikke husker når jeg hadde siste mens, å det gjør jeg heller ikke. Men jeg vet at jeg allltid har hatt mens i månedsskiftet, og siden jeg ikke hadde det i hverken august/sept skiftet eller sept/okt skifet, forteller det meg at jeg sansynligivs hadde den i Juli/aug skiftet.

Og jeg er fullstendig enig i at nr 2 ikke kan utelukkes, det kak han uansett ikke før en test er tatt etter babyen er ute så det er jo bare så greit. Men jeg føler jo fortsatt selv at pappa 1 er like sansynlig ( for meg mer da men) som pappa 2.
 
Synes det høres litt ut som du så gjerne vil at det skal være nmr 1 at du blir blind for hva tallene viser og hva alle sier. Mest sannsynlig så er det far nmr 2, men at ul.terminen viser et par dager feil. Har ikke hørt om at den har vist 2 uker feil, men et par dager er helt normalt.
Ville det vært katastrofe om 2 var faren? :)
 
Jeg sa først at jeg ikke husker når jeg hadde siste mens, å det gjør jeg heller ikke. Men jeg vet at jeg allltid har hatt mens i månedsskiftet, og siden jeg ikke hadde det i hverken august/sept skiftet eller sept/okt skifet, forteller det meg at jeg sansynligivs hadde den i Juli/aug skiftet.

Og jeg er fullstendig enig i at nr 2 ikke kan utelukkes, det kak han uansett ikke før en test er tatt etter babyen er ute så det er jo bare så greit. Men jeg føler jo fortsatt selv at pappa 1 er like sansynlig ( for meg mer da men) som pappa 2.

Ikke for å være tverr, men hvis du har en fast syklus så vil du ikke alltid ha mens i månedsskifte, siden det er ulike ant. dager og uker i hver måned, så vil mens av og til havne midt i måneden, tidlig i måneden, sent i måneden osv over en lengre periode :)
 
Back
Topp