Gravid uke 20, usikker på far. Brainstorme?

BabyBoomBlomst1

Andre møte med forumet
Hei alle sammen! Jeg er helt ny her inne, men har intrykket av at her finnes det mange kloke hoder. så jeg skal presentere en utfordring som er opp for diskusjon, i håp om å få en bedre følelse ovenfor hva som stemmer best og ikke.

Jeg er gravid i uke 20. Venter en gutt med termindato 22 mai. Utfordringen her er at jeg hadde samleie med 2 forskjellige menn med 16 dagers mellomrom. Jeg husker datoene. Kandidat 1 (som både jeg og flere andre tror mest sansynelig er far) hadde jeg samleie med 15.August. kandidat 2 hendte 31.August.

Da jeg fant ut jeg var gravid fikk jeg en tidlig UL, grunnet at jeg ikke husker siste mens, som satte meg på 8 uker og 2 dager på vei. Etter uke 12, altså da jeg var 13 uker og 5 dager på vei tok jeg en ny privat UL, den satte meg tilbake med 2 dager, og da var jeg på 13+3, og denne legen mente termin ville være 24.Mai.

I uke 18 hadde jeg ordinær UL. Fortsatt endte jeg på samme ukesbestemmelse. Men ble nå dyttet 1 dag frem. Så etter undersøkelsen var jeg 18 uker og 4 dager med terminbestemmelse for 22.mai.

Som dere ser har ukesbestemmelsene vært ganske stødige hele veien. Jeg husket ikke sist jeg hadde mens innen jeg fant ut om graviditeten, så jeg holder på å bli gal av grublingen på hvem av disse mennene dette barne sansynligvis tilhører.

Så for å forhåpentligvis få litt fred i sinnet, ber jeg dere her inne om deres tanker!:)
 
Til info, jeg husker ikke siste mens, men syklusen min var ganske regelmessig, som regel i månedsskifte, men første blødningsdag ca 26-27-28 i slutten av hver mnd. Noen ganger så sent som 29 ish. Om det er til noen hjelp
 
Har du spurt når du har vært på UL hva legen mener?
Og vet noen av de potensielle fedrene noe? ( du må ikke svare altså, jeg er bare nysgjerrig)
 
I følge når du tror siste menstruasjon var er nummer 1 faren. Men utifra terminen er det nummer 2 som er faren. Det må nok en små test til for å være sikker.
 
Etter termin så er nr 2 faren ser det ut som. Husk at eggløsning kan komme senere enn man forventer ;)
 
det kan høres ut som far nr 2 utfra ultralyd ja. men et lite tips. ikke tenk så mye på det før du kan teste hvilken det er :) Bare informer de begge om at de er en potensiell far, og at testen må tas når barnet er ute. så har begge tid på å forberede seg. Håper de tar nyheten pent <3
 
(eller. vet de at de er potensielle fedre? Hvordan reagerte de i såfall?)
 
(og må legge til en ting til: jeg dømmer deg ikke for å være usikker! Sånt kan skje! Det skjedde meg også da jeg var 19. til MITT "forsvar" gikk jeg på p piller. Men det var to menn med veldig kort mellomrom, og så bæng, der satt kidden.. jeg regnet meg frem til at det var potensiell pappa nr 2 sin der og da, informerte han, og tok abort. jeg var ikke klar DA. Men i ettertid har jeg faktisk regnet meg til at det var pappa nr 1, og da angrer jeg IKKE, for han var gal i hodet sitt :s hjelpes!)
 
hm.. Ja dette blir vanskelig. Hadde egentlig belaget meg på nr 1. Jeg spurte på den første UL jeg var på, når de trodde en unnfangelse hadde skjedd, og da svarte de ca rundt 26-27 august. Derav, hadde jeg på en måte utelukket far nr 2.

Selv synes jeg også at det passer best med nr 1. Pga jeg er jo 19+4 på vei. Og det er typ 19+ uker siden vi hadde samleie den 15.august.

I mitt hode. Hadde det vært far nr 2, skulle jeg vært max 17+1 i dag, forutsatt at jeg hadde eggløsning på dagen den 31.august under samleiet og barnet ble unnfanget der å da. og foster skulle vært max 15+1 på vei.

Men jeg er jo 19+4. Og det har ikke endret seg med mer enn 1-2 dager på 3 forskjellige UL'er på 3 veldig forskjellige tidspunkter.

Derfor, blir jeg veeeeeldig forvirret når alle tror pappa 2
xD
 
hm.. Ja dette blir vanskelig. Hadde egentlig belaget meg på nr 1. Jeg spurte på den første UL jeg var på, når de trodde en unnfangelse hadde skjedd, og da svarte de ca rundt 26-27 august. Derav, hadde jeg på en måte utelukket far nr 2.

Selv synes jeg også at det passer best med nr 1. Pga jeg er jo 19+4 på vei. Og det er typ 19+ uker siden vi hadde samleie den 15.august.

I mitt hode. Hadde det vært far nr 2, skulle jeg vært max 17+1 i dag, forutsatt at jeg hadde eggløsning på dagen den 31.august under samleiet og barnet ble unnfanget der å da. og foster skulle vært max 15+1 på vei.

Men jeg er jo 19+4. Og det har ikke endret seg med mer enn 1-2 dager på 3 forskjellige UL'er på 3 veldig forskjellige tidspunkter.

Derfor, blir jeg veeeeeldig forvirret når alle tror pappa 2
xD
Men husk at du er to uker lenger på vei enn alderen på barnet. Hvis du er 19+4 er det ca 17+4 uker siden barnet ble unnfanget. Man regner uker etter siste mens. Derfor finner man termin etter oul i uke 17-19 da barna vokser jevnt frem til da og man får en god pekepinn på hvor langt man er på vei :)
Jeg er f.eks 32+1 idag, men barnet i magen er bare 30+1 :)
 
Fra 22. Mai telte jeg 280 dager (lengden på et svangerskap) bakover og landet på 14. Aug.

Men her er det vel meningen at 2 uker er "død uker" førfangelse, unn altså at de ikke tells?? Fordi svangerskap regnes fra første dag i menstruasjon og ikke fra unnfangelsen.
(Correct me if im wrong.) For terminkalkulator sier at unnfangelsen skjedde ca 27.,noe som stemmer med tellingen min.
Så da tror jeg faren er nmr 2.
 
Men jeg hadde ikke samleie med nr 2 før 31.August.. Så om unnfangelse er 27.August. Så er jo det 3-4 dager FØR jeg og denne personen hadde samleie i det hele tatt.. :S
 
Fordferdeligforvirrende dette.

Det er vel EKSTREMT sjelden at et barn blir unnfangen akkurat på dagen man har samleie vel? Så om jeg er to uker lengre enn baby, skulle vel jeg vært 17+4 og baby 15+4 evt 16+4.. Unnfangelsen skjedde vel ikke i det sekunde jeg hadde sex med far nr 2 den 31.August?

Derav, far nr 1. Hadde samleie 15.August. Jeg vet ikke men det bare gir mye mer mening for min del.

Beklager om jeg er vanskelig nå altså, bare er utrolig forvirrende dette
 
En ting til. Med tanke på når jeg vanligvis ville hatt mens, skulle jeg hadd mens idet jeg hadde samleie med far 2. Men jeg er relativt sikker på at jeg ikke har hatt mens siden juli/august månedsskille. Altså, jeg skulle hadd den igjen ca 27-28 august, men det hadde jeg altså ikke.

Ifølge en EL kalkulator, hadde jeg størst sjanse for å bli gravid ca 10-14 august, og ikke igjen før 10 september
 
Utifra termindatoen, så nr 2 nærmere eggløsning, og jeg ville ha tenkt at han er faren. Men du skriver at du forventet tr rundt 28. august. Du kjenner kroppen din best selv. Det har seg sånn at etter en befrukting kan egget gå i "dvale" opptil 14 dager tror jeg jeg har lest og hørt. Så det kan hende det er tilfelle hos deg. Kjenner ei det skjedde med, egget gikk i dvale rundt to uker før det startet utviklingen.
 
Etter termin å bedømme er det kandidat nummer 2 som er faren.
Det er større sannsynlighet at de har bommet på 3 dager i forhold til befruktningen enn 13. Men uansett må det nok til en farskapstest for å være 100% sikker.
 
Ifølge min søster som selv er 2 barnsmor, så skulle jeg hadd termin ca 13.juni om det er kandidat 2.

På mitt UL papir står det sansynlig fødsel innen 8.mai - 5. Juni.

Jeg blir så stresset av dette. Søvnløs og dårlig :(
 
Ifølge min søster som selv er 2 barnsmor, så skulle jeg hadd termin ca 13.juni om det er kandidat 2.

På mitt UL papir står det sansynlig fødsel innen 8.mai - 5. Juni.

Jeg blir så stresset av dette. Søvnløs og dårlig :(
Jeg vil si at basert på terminen din er nr.2 mest sannsynlig faren. Hvis du hadde mensen i slutten av juli, skulle du tenkelig sett hatt det igjen i slutten av august, men er ikke alltid eggløsning finner sted når man kan forvente, er mye som spiller inn som gjør at den er forsinket og ifølge kalkulatoren og oul, ser det ut for at eggløsningen fant sted i slutten av august. Når fant du ut at du var gravid? For en test blir som regel ikke positiv før ca 10 dager etter unngangelse/eggløsning.
Hvis nr.1 er faren skulle du vært over 21uker gravid siden det er 19 uker siden unnfangelse. Men et egg kan også gå i dvale noen uker, som tidligere nevnt her i tråden, men det er svært sjelden.
 
fant det ut 29.september, var på tidlig UL 9 oktober, og da var jeg 8+1. Dvs si at baby var ca 6+1 den dagen.

Ergo skulle baby fortsatt blitt unnfanget FØR 31.August.

Og igjen, siden jeg skulle hadd mens ca 27-28 august, skal det egentlig godt gjøres for meg å bli gravid på den dagen 31.August. Og om jeg ble det typ 6-7 september, skulle foster vært yngre på tidlig UL vel?
 
Back
Topp