Gooood mandag!!!

Jepp, uten skorper da, man kan bløte opp bittesmå brødbiter i mm og la de tygge med gommene ;) Men det blir uaktuelt, for tror ikke magen hennes er på langt nær klar til å arbeide med gluten :eek:

Nei det er nok ikke så lurt
 
Ja for magens del er det nok ikke så lurt, men mange begynner med brød tidlig.
Vi har så mange gode alternativer til brød så synes fint vi kan vente noen måneder med brød, hun er jo akkurat begynt med grøt liksom :eek: ;)
 
Vi har så mange gode alternativer til brød så synes fint vi kan vente noen måneder med brød, hun er jo akkurat begynt med grøt liksom :eek: ;)
Ja er jo ingen krise :D
 
Tror det var mye mer vanlig "før", når vi var små, å gi brød så tidlig enn hva det er nå ;) :p
Tja, jeg vet ikke jeg. Kjenner mange som gir brød på linje med grøt nå også =)
 
Hehe:) Vet ikke hva jeg spiste og sånn jeg, pappa husker ingenting.
hahaha, fedre altså! :p Driver å pusher pappan opp i helgene sammen med Hermine slik at han lærer seg å lage grøt o.l. på egen hånd til henne, for ellers går han jo glipp av alt :eek:
 
hahaha, fedre altså! :p Driver å pusher pappan opp i helgene sammen med Hermine slik at han lærer seg å lage grøt o.l. på egen hånd til henne, for ellers går han jo glipp av alt :eek:

Ja det må litt kursing til her også:-)
 
Hehe =)
Er jo ikke noe galt i det da, flott for babyen å spise selv også når de kan sitte :)
Med mindre de ikke tåler gluten da ;)
Joda, det med å spise selv er jo fint! Men tenker at å gå rett fra pupp til brødskive høres så drastisk ut :p :eek: ;)
Vi venter et par måneder tror jeg, prøver grøt først :p
Men hvor grovt brød kan man gi de små? Det burde vel kanskje ikke være frø i som de kan få i halsen? :eek:
 
Joda, det med å spise selv er jo fint! Men tenker at å gå rett fra pupp til brødskive høres så drastisk ut :p :eek: ;)
Vi venter et par måneder tror jeg, prøver grøt først :p
Men hvor grovt brød kan man gi de små? Det burde vel kanskje ikke være frø i som de kan få i halsen? :eek:
Ja jeg synes og det høres drastisk ut, men det blir vel innholdsmessig ganske likt grøt?
Tipper de bør få halvgrovt brød uten noe særlig med frø. Dette ser bra ut:
http://barebarnemat.blogspot.no/2011/04/eple-og-gulrotbrd.html
 
Ja jeg synes og det høres drastisk ut, men det blir vel innholdsmessig ganske likt grøt?
Tipper de bør få halvgrovt brød uten noe særlig med frø. Dette ser bra ut:
http://barebarnemat.blogspot.no/2011/04/eple-og-gulrotbrd.html
ååå, det så jo deilig ut! :D
Har hirse høyt jerninnhold??? :D Da er jo det rette grøten for snuppa som ikke kan få vanlig babygrøt tilsatt jern :D Helsesøster er så clueless synes jeg, hun kunne ikke svare på stående fot hvor mye jern hun skal ha for dag og hvilke typer grønnsaker jeg kan variere på for å sørge for at hun får jernberiket mat :confused013
 
Snuppelure fortsetter nattas aktiviteter ute i vogna hører jeg, sutrer og våkner og sovner igjen :( Blir ikke noe hvil på meg i formiddag nei!
 
ååå, det så jo deilig ut! :D
Har hirse høyt jerninnhold??? :D Da er jo det rette grøten for snuppa som ikke kan få vanlig babygrøt tilsatt jern :D Helsesøster er så clueless synes jeg, hun kunne ikke svare på stående fot hvor mye jern hun skal ha for dag og hvilke typer grønnsaker jeg kan variere på for å sørge for at hun får jernberiket mat :confused013
ÅH Jeg blir så irritert! Helsesøstre og Nestlé som gjør foreldre usikre på om babyene får i seg nok av hjemmelaget mat :o
Irriterende altså!
Hirse inneholder masse jern, men bør bløtlegges for å frigjøre mest mulig av jernet ;)
Men det bør man egenlig med det meste av gryn/korn/mel, ideelt sett!
 
ÅH Jeg blir så irritert! Helsesøstre og Nestlé som gjør foreldre usikre på om babyene får i seg nok av hjemmelaget mat :eek:
Irriterende altså!
Hirse inneholder masse jern, men bør bløtlegges for å frigjøre mest mulig av jernet ;)
Men det bør man egenlig med det meste av gryn/korn/mel, ideelt sett!
Ikke sant...hvordan fikk babyene i seg nok av det ene og det andre FØR ferdigmaten kom :eek: :p ;)
men når jeg har kjøpt ferdigmalt hirsegrøt da...er jo litt vanskelig å bløtlegge den? :p
 
Ikke sant...hvordan fikk babyene i seg nok av det ene og det andre FØR ferdigmaten kom :eek: :p ;)
men når jeg har kjøpt ferdigmalt hirsegrøt da...er jo litt vanskelig å bløtlegge den? :p
Den er vel klar som den er?
Tror det er viktigst om man kjøper hirseflak? Aner ikke hvordan den grøten er jeg, altså!
 
Back
Topp