Gonal F og Ovitrelle

Takk, håper det :)
De andre to barna er blitt 6 og 7 år nå, så er en del år siden. Trodde jo det skulle bli like lett å bli gravid med nr 3 som det var med de, men der tok jeg kraftig feil :p angrer på at vi ventet så lenge med neste nå.
Ja, men sånt er ikke så lett å vite på forhånd :banghead: Men skjønner jo godt at du har tenkt at det ikke skulle bli så vanskelig. Men idag finnes det jo heldigvis mange metoder og medisiner som kan hjelpe dere på vei:Heartpink
 
Ja, han burde vært ærlig helt fra start om at de ikke kunne love å komme igang som planlagt. I e-posten han sendte til meg 18. september skrev han ordrett «vi har allerede åpnet og jeg har begynt å ta imot pasienter. Det betyr at prosessen kan begynne ganske rask, du mister ingen tid, uavhengig av behandlingen vi skal planlegge.» Jeg kommer ikke til å bruke tid eller energi på å prøve å få noen av pengene tilbake, da jeg egentlig bare vil være helt ferdig med de. Har overhodet ingen tillit til å fortsette samarbeidet med de, og jeg hadde heller ikke stolt på at behandlingen var riktig når han ikke får med seg alt jeg har forsøkt av medisiner osv.

Ja, det hadde vært utrolig kjekt å bli gravid denne syklusen og slippe å kaste mer penger ut av vinduet og forhåpningene man får hver syklus :D Tenker å bestille time hos Hausken til uken eller neste slik at jeg kan gå raskt igang om det ikke skulle klaffe.

Det blir jo utrolig spennende denne syklusen da. Med minst 2 egg er jo sannsynligheten enda større. Blir jo dobbelt sjanse :hello2 Synes du er utrolig heldig og har virkelig troen på at det går for dere denne gangen. Han må jo også ha veldig troen siden han vil vente med å sende henvisning. Men samtidig hadde det jo bare vært å trekke henvisningen om man ble gravid. Er jo likegreit og få en plass i køen.
Tusen takk for fine ord og heiarop! Heier ekstremt på dere også hvordan ligger du an i syklusen nå? Følte på meg at du var rundt IKM ca nå? jeg prøver å aktivt ikke telle dager eller tenke over hvor jeg er i løypen bare later som ingenting…hehe. Har heller ikke kjent på et eneste symptom denne gangen her. Men er det én ting ihvertfall jeg kan konkludere med, så er det at de «symptomene» som oppstår før IKM bare er fake news! så kanskje en god ting at man ikke kjenner på noe. Fikk jo ikke ovitrelle denne gangen heller, den skaper nok sikkert mer baluba nedi der enn jeg har trodd. Har dere hørt noe fra st Olavs enda, og/eller tatt kontakt med Hausken? ☺️ Forstår godt at du ikke vil ha noe mer med den andre klinikken å gjøre etter den opplevelsen der. Nå får de jo litt dårlig reklame på forum her, så da må de vel bare skjerpe seg
 
Tusen takk for fine ord og heiarop! Heier ekstremt på dere også hvordan ligger du an i syklusen nå? Følte på meg at du var rundt IKM ca nå? jeg prøver å aktivt ikke telle dager eller tenke over hvor jeg er i løypen bare later som ingenting…hehe. Har heller ikke kjent på et eneste symptom denne gangen her. Men er det én ting ihvertfall jeg kan konkludere med, så er det at de «symptomene» som oppstår før IKM bare er fake news! så kanskje en god ting at man ikke kjenner på noe. Fikk jo ikke ovitrelle denne gangen heller, den skaper nok sikkert mer baluba nedi der enn jeg har trodd. Har dere hørt noe fra st Olavs enda, og/eller tatt kontakt med Hausken? ☺️ Forstår godt at du ikke vil ha noe mer med den andre klinikken å gjøre etter den opplevelsen der. Nå får de jo litt dårlig reklame på forum her, så da må de vel bare skjerpe seg
Jeg satte Ovitrelle på fredag for 1 uke siden, så det er nok en god uke igjen å vente :p Vi har bestilt time hos Hausken torsdag neste uke. Fikk et veldig godt inntrykk av hun jeg snakket med på telefon, selv om hun er tilknyttet Oslo og antakeligvis sitter på sentralbordet. Men fikk ihverfall et veldig godt førsteinntrykk:happy:

Ja, har endelig mottatt brev fra St. Olavs. Har blitt henvist til å ta blodprøve i starten av syklusen. Men vet ikke noe om hvor jeg er i køen.

Skjønner veldig godt at du forøker og ikke telle dager. Jeg har jo ingen tro på denne syklusen for min del, så tenker overraskende lite på det. Og det er ganske deilig :Heartpink Men du må holde meg oppdatert :hello2
 
Fredagen ja, da tror jeg nesten vi har samme dag for IKM.. i dag klarte jeg ikke å holde meg lenger, nå begynte tellingen.. ble litt skuffet da jeg bare var kommet til 12 dpo og ikke 14 slik jeg trodde…hehe. Denne ventetiden er helt grusom. I og med at jeg ikke fikk Ovitrelle er jeg jo ikke 100% sikker på dagen(e) for EL heller, så egentlig er det helt umulig å vite når man egentlig kan forvente mensen. Dersom flere egg slapp med litt mellomrom, så blir det vel 14 dager fra det siste egget slapp? Fortsatt ingen symptomer bortsett fra ekstrem trøtthet, men det kan jo bare skyldes tankekjør og mørketid. Gyn sa også at dersom jeg ikke blir gravid denne syklusen, må jeg vente til de folliklene/cystene som ikke slapp denne syklusen «går ned» før jeg kan begynne med stimulering igjen. Det tenker jeg mye på akkurat nå, og synes er ekstremt kjipt. Er så sliten og utmattet av denne prosessen allerede. Nå har det vært nesten 14 mnd med stress og skuffelse… begynner å gi opp tanken på å skulle rekke å få flere barn enn 1 ihvertfall. I tillegg kjenner jeg sååå mange som skal føde/har født denne mnd her, så det forsterker jo alt. Orker nesten ikke å åpne snap og insta.

Det blir nok sikkert ikke lenge før vi også banker på døren til Hausken. Men nå har jeg åpenbart en veldig negativ dag, så regner med humøret og håpet snur igjen etter mens/ikke mens. Hvordan er det med deg? Klarer du fortsatt å være avslappet?

Veldig spent på hvordan det går med dere på Hausken! Det blir noen spennende dager før helgen på oss begge det er jo lov å håpe at vi kommer til på st Olavs før vi bruker en formue på Hausken, men det er vel litt vel optimistisk….
 
Fredagen ja, da tror jeg nesten vi har samme dag for IKM.. i dag klarte jeg ikke å holde meg lenger, nå begynte tellingen.. ble litt skuffet da jeg bare var kommet til 12 dpo og ikke 14 slik jeg trodde…hehe. Denne ventetiden er helt grusom. I og med at jeg ikke fikk Ovitrelle er jeg jo ikke 100% sikker på dagen(e) for EL heller, så egentlig er det helt umulig å vite når man egentlig kan forvente mensen. Dersom flere egg slapp med litt mellomrom, så blir det vel 14 dager fra det siste egget slapp? Fortsatt ingen symptomer bortsett fra ekstrem trøtthet, men det kan jo bare skyldes tankekjør og mørketid. Gyn sa også at dersom jeg ikke blir gravid denne syklusen, må jeg vente til de folliklene/cystene som ikke slapp denne syklusen «går ned» før jeg kan begynne med stimulering igjen. Det tenker jeg mye på akkurat nå, og synes er ekstremt kjipt. Er så sliten og utmattet av denne prosessen allerede. Nå har det vært nesten 14 mnd med stress og skuffelse… begynner å gi opp tanken på å skulle rekke å få flere barn enn 1 ihvertfall. I tillegg kjenner jeg sååå mange som skal føde/har født denne mnd her, så det forsterker jo alt. Orker nesten ikke å åpne snap og insta.

Det blir nok sikkert ikke lenge før vi også banker på døren til Hausken. Men nå har jeg åpenbart en veldig negativ dag, så regner med humøret og håpet snur igjen etter mens/ikke mens. Hvordan er det med deg? Klarer du fortsatt å være avslappet?

Veldig spent på hvordan det går med dere på Hausken! Det blir noen spennende dager før helgen på oss begge det er jo lov å håpe at vi kommer til på st Olavs før vi bruker en formue på Hausken, men det er vel litt vel optimistisk….
Spennende at vi er ca. like langt i løypen da :p Du er jo veldig heldig som potensielt har flere egg som kan bli befruktet da, så sjansen for din del denne måneden er jo ganske stor. Så synes du skal forsøke å tenke på det:Heartpink Men skjønner selvfølgelig at det er vondt når alle rundt deg venter barn.

Jeg tror nok løpet er kjørt for min del denne syklusen. Kjenner jeg har flere symptomer som er veldig lik rett før jeg får mensen som større og hovne bryster og litt uren hud i ansiktet. Kjenner også på at jeg er litt ekstra trøtt, men for min del er det sikkert mørketiden :pJeg er faktisk helt avslappet og har det litt på avstand. Hadde trodd jeg skulle være litt mer «desperat» siden vi har forsøkt en stund. Men det blir jo spennende på Hausken på torsdag. Vurderer sterkt å ta ivf privat der, for jeg har hørt at i det offentlige om det ikke går på første forsøk så må man gjerne vente noen måneder før neste forsøk pga kapasiteten. Men vanskelig ift. om jeg skal gamble på 1 forsøk eller 3-pakning :scratch
 
Aah, for i utgangspunktet tenkte dere IUI på Hausken? Gyn var veldig tydelig på at han anbefalte ivf, for da sparer man seg sannsynligvis for mye arbeid dersom man ønsker flere barn. Det fordrer jo at man får fryst ned noe, så klart! I tillegg har jeg hørt at den psykiske belastningen er ganske lik ved ivf og IUI, slik at man like gjerne da kan gå for ivf i og med at man har litt høyere sjanse for å lykkes. Det er mye å tenke på! For min del tror jeg at jeg ville gått for ivf og for 3 forsøk hvis vi først skal, mest for å ta bort presset på det ene forsøket.. men der er man jo ulike såklart. Det kommer jo selvfølgelig også an på hva man har råd til!

Hvordan er det med deg i dag? har det skjedd noe nytt siden i går? Her er det status quo… dag 14 i dag og ingen tegn til mens enda, men tror jeg pleier å få den dag 15-16.. det er seige greier dette her. prøver å tenke positivt som du sier, men jeg synes du er heldig som klarer å ta litt avstand fra det. Krysser fingrene for oss begge.
 
Aah, for i utgangspunktet tenkte dere IUI på Hausken? Gyn var veldig tydelig på at han anbefalte ivf, for da sparer man seg sannsynligvis for mye arbeid dersom man ønsker flere barn. Det fordrer jo at man får fryst ned noe, så klart! I tillegg har jeg hørt at den psykiske belastningen er ganske lik ved ivf og IUI, slik at man like gjerne da kan gå for ivf i og med at man har litt høyere sjanse for å lykkes. Det er mye å tenke på! For min del tror jeg at jeg ville gått for ivf og for 3 forsøk hvis vi først skal, mest for å ta bort presset på det ene forsøket.. men der er man jo ulike såklart. Det kommer jo selvfølgelig også an på hva man har råd til!

Hvordan er det med deg i dag? har det skjedd noe nytt siden i går? Her er det status quo… dag 14 i dag og ingen tegn til mens enda, men tror jeg pleier å få den dag 15-16.. det er seige greier dette her. prøver å tenke positivt som du sier, men jeg synes du er heldig som klarer å ta litt avstand fra det. Krysser fingrene for oss begge.
Da har vi vært på Hausken :) Tok en graviditetstest på morningen idag bare for å være helt sikker og den var negativ. Gynekologen så heller ikke noe tegn til graviditet på ultralyden heller. Vi snakket litt om IUI og slik jeg forstod det ville det ikke bedret sjansene våre siden vi begge to egentlig har gode sjanser og når vi ikke har blitt gravid når vi har timet det så godt med eggløsning så var ikke sannsynligheten større :)

Vi er derfor igang med IVF nå og jeg begynner på medisiner syklusdag 2, så det blir jo sikkert i løpet av helgen. Skal ta Gonal f 150 i 8 dager også skal jeg ta fyremadel i 5 dager for å utsette eggløsningen. Veldig glad for at jeg slapp så høy dose og også en ekstra trygghet å ta Gonal siden jeg ikke har reagert på den tidligere :hello2

Så bra at du ikke har fått mensen enda! Ingenting er jo bedre enn det :Heartpink Klarer du og ikke teste deg og bare vente til mensen? Blir jo en veldig spennende helg for deg dette. Jeg krysser alt jeg kan krysse for deg:Heartpink
 
Så fantastisk! At dere bare fikk komme i gang på dagen, nesten! Det er jo utrolig greit, da er dere i behandling mens søknaden til st Olavs ligger og marinerer. forhåpentligvis så bare klaffer det med en gang for dere, så slipper du Trondheim. Følte du deg godt ivaretatt der? Og gikk du for en 3pk? Forstår godt at du kjenner på trygghet med å bruke Gonal, det kjente jeg også på når du sa det nå. Har nesten traumer etter den syklusen med Letrozol, så hadde nok blitt engstelig om jeg måtte byttet til og prøvd noe helt ukjent!

Nå begynner det jo faktisk å bli pittelitt spennende dette her.. dag 16 i dag. Har hatt veldig treg mage de siste 3-4 dagene, så litt vondt og knip ifm det. Og lett forstørrede/ømme bryst, men det kan jo være premens. Ellers ingen andre symptomer tror jeg. Får se hvor lenge jeg klarer å la vær å teste. i tilfelle positiv test, så skal jo den nyheten passe inn med andre planer man har, haha. Ville ikke testet rett før et familiebesøk feks.

Tusen takk for gode ønsker, jeg tar de med meg
 
Så fantastisk! At dere bare fikk komme i gang på dagen, nesten! Det er jo utrolig greit, da er dere i behandling mens søknaden til st Olavs ligger og marinerer. forhåpentligvis så bare klaffer det med en gang for dere, så slipper du Trondheim. Følte du deg godt ivaretatt der? Og gikk du for en 3pk? Forstår godt at du kjenner på trygghet med å bruke Gonal, det kjente jeg også på når du sa det nå. Har nesten traumer etter den syklusen med Letrozol, så hadde nok blitt engstelig om jeg måtte byttet til og prøvd noe helt ukjent!

Nå begynner det jo faktisk å bli pittelitt spennende dette her.. dag 16 i dag. Har hatt veldig treg mage de siste 3-4 dagene, så litt vondt og knip ifm det. Og lett forstørrede/ømme bryst, men det kan jo være premens. Ellers ingen andre symptomer tror jeg. Får se hvor lenge jeg klarer å la vær å teste. i tilfelle positiv test, så skal jo den nyheten passe inn med andre planer man har, haha. Ville ikke testet rett før et familiebesøk feks.

Tusen takk for gode ønsker, jeg tar de med meg
Jeg fikk mensen allerede idag, så starter med medisiner allerede imorgen :D Jeg følte meg godt ivaretatt der. Positiv og imøtekommende ansatte. Veldig fine lokaler også:p

Vi gikk faktisk for 1 forsøk. Diskuterte det med sykepleieren der og hun var litt for å gamble mtp at vi er så unge og at ting egentlig er bra med oss. Jeg har veldig god amh verdi ca 55 og de mener at samboeren min sin mengde med sæd er mer enn god nok selv om det var en liten andel med litt tregere svømmere. Hvis vi trenger 2 forsøk så blir jo prisen den samme som en 3 pakning og skulle vi trenge 3 så tar vi det bare offentlig :) Regner med jeg har komt frem i køen innen den tid.

Siden jeg har pcos kan det være en risiko for overstimulering, så skal på kontroll neste fredag. Så blir det vel egguttak allerede uken etterpå om alt er som det skal. Plutselig skjer ting fort her :D

Nå begynner jeg virkelig å få troen med deg! Nesten utenkelig at spiren ikke sitter med alle de eggene du hadde også. Gleder meg til å høre oppdatering fra deg. Du skal ikke se bort fra at den trege magen er en liten spire eller fire :D
 
Oi!! Her går det unna! Så deilig! kjempebra. Håper at du tåler dosene greit og ikke blir overstimulert. Jeg har en venninne med litt samme problemstilling som gikk gjennom ivf, hun brukte samme dose som deg og klarte seg helt fint. Hun er på kanten til undervektig, så de var litt bekymret for hennes del. Sånne historier tar jeg med meg! veldig kjekt å høre at du fikk en god opplevelse der også, det er så viktig! Veldig spennende at hun spl var for å gamble litt, da har de jo troen på dere. ;) amh på 55 ja, det er jo fantastisk! Haha. Jeg hadde 35, så akkurat der kan vi jo begge slappe av.

Jeg tok test i går, og den var faktisk negativ.. det ble jeg litt overrasket over! Så nå lurer jeg litt på hva som skjer.. enten var EL mye senere enn vi trodde (hadde slim i sånn en uke etter vi var til UL), i så fall slår jeg hodet litt i veggen, for vi la ikke akkurat inn de beste aksjene i den uken etter….hehe. Puppene føles tyngre for hver dag, samtidig som jeg er ekstremt øm rundt det jeg antar er venstre eggstokk. Så jeg er litt redd for at det har blitt til en stor cyste der som lager trøbbel. Leste at det både kan forstyrre menstruasjonen, og også gi ømme pupper. Hvis ingen mens og fortsatt veldig ømhet over helgen, så tror jeg at jeg bare tar kontakt med gyn.. ‍♀️
 
Ja, når man er i denne fasen så skulle jo helst ting ha skjedd igår. Så for engangs skyld føler jeg at ting går litt min vei. Aldri blitt så glad for å få mensen før når jeg uansett visste at jeg ikke var gravid. Jeg var veldig glad for at jeg ikke følte at de prøvde å prakke på oss en 3-pakning for å tjene penger. De var også veldig tydelig på at vi skulle få god tid til å tenke over ting osv.

Vet du hvor mange forsøk venninnen din hadde før hun lykkes? Når det gjelder høy AMH så kan det også føre til mange egg av middels kvalitet, så det er jo litt dumt. Men tenker jeg får være glad for at jeg har god amh og ikke ekstremt lav :)

Så kjipt med negativ test! Veldig dumt at du ikke kunne ta Ovitrelle denne gangen. Er jo så mye lettere å time samleiet uten å være bekymret for sen eggløsning. Vi har jo vært sammen en god del år, så er ikke sånn at vi er et nyforelsket par som hopper til køys dagen lang :D Det blir jo veldig spennende å høre hva gynekologen sier om du skal inn på en ny time der. Er ikke lett å skjønne seg på denne kroppen!
 
Ja, det skulle helst skjedd for leeenge siden! Man ser jo ikke for seg dette her når man først bestemmer seg for å begynne å prøve… så det er godt å høre at man kan få kommet i gang så fort! venninnen min lyktes på 1. forsøket faktisk. Så det er jo lov å håpe selvom det er farlig å sammenligne.

Kjipt uten Ovitrelle ja, skulle veldig gjerne likt å vite hva som egentlig skjer/har skjedd inni der.. har fortsatt ikke fått mensen, men hadde forbigående veldig lett spotting tidligere i dag. Ingen kramper.. fortsatt ømt på eggstokken der, så sender nok en mld til vår venn ila morgendagen eller om et par dager for en liten sjekk. Han spådde jo som sagt at jeg kunne utvikle vanncyste, og hvis jeg skulle bli gravid denne syklusen ville han at jeg skulle være sykemeldt frem til cysten går tilbake. Så er jo greit å vite hva som foregår tenker jeg.

Går det fint med økt dose Gonal så langt? Og du er fortsatt ved godt mot?
 
Nei, husker på starten av sommeren at det var helt utenkelig for meg om jeg ikke var blitt gravid innen november og fryktet hvilken motivasjon jeg ville ha da. Og her er november og fortsatt ingen graviditet :D

Er så glad for at vi hadde mulighet til å gå privat og bare kunne starte når man ville. Idag er tredje dagen med Gonal og eneste mulige bivirkningen er litt lett hodepine. Men om det er medisinen eller noe annet er ikke godt å vite. Så kjekt for venninnen din at hun lykkes :Heartpink Jeg har to venninner som lykkes på første forsøk og en venninne som gikk gjennom tre forsøk uten å bli gravid. Men heldigvis ble hun gravid på en naturlig syklus.

Veldig merkelig med den kroppen din. Vet du hvor høy amh verdi du har? Blir veldig spennende å høre hva han finner ut av og hva som evt. blir veien videre om det ikke har klaffet denne gangen heller.
 
Litt sen tilbakemelding herfra.. mensen kom som forventet på onsdag, og jeg sendte da en mld til gyn. Da jeg kom på UL, viste det seg at jeg hadde en retensjonscyste på > 7cm på/i(?) venstre eggstokk. Han synes den var litt vel stor på så kort tid, så jeg fikk tappet den for 2,5 dl.. så håper jeg at det holder for nå, og at den ikke bare regenererer seg. I så tilfelle kunne det bli aktuelt med operasjon, og evt ytterligere utsettelse på alt som har med stimulering å gjøre.. Skal til kontroll om et par uker. Så ja, et ganske stort slag i ansiktet dette her. Han anbefaler også å gå videre med ivf nå, det virket ikke som han hadde så lyst å potensielt skape flere problemer for meg fremover iom at jeg responderer så kraftig på Gonal. Hadde AMH på 35. Skal sikkert bruke Trisekvens frem til vi kommer til på KK. Bestemte oss for å søke der istedet, orket ikke helt tanken på stresset det vil medføre med frem og tilbake til Trondheim. Vi får bruke «pausen» som har tvunget seg frem nå til å prøve å koble litt ut, og fokusere på andre ting.. lov å prøve ihvertfall.

Men hvordan går det med deg? var du til kontroll på fredag som var? Hvordan ser det ut for dere? håper du har litt mer positive nyheter!
 
Åneei, så utrolig kjedelig! Veldig leit å høre at du har reagert så kraftig på stimuleringen. Skjønner godt at du ikke orker å reiseveien til Trondheim. Vet du noe om hvor lang ventetid det er på Haukeland for tiden? Når en venninne av meg stod på venteliste der, var det noen som avbestilte og da stod de på en ringeliste slik at de fikk overta den timen og dermed slapp flere måneders ventetid :) Så ville hørt med de om det kan være en mulighet.

Har vært på kontrolltime på fredag og idag. På ultralyden på fredag var det 17 eggposer, men at de fortsatt ikke var store nok så da ble det stimulering et par dager til. Så på torsdag blir det egguttak. De sa at alt så veldig bra ut. Kjekt å høre, men jeg har jo ikke troen på at det går på første forsøk akkurat.

Ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger av medisinene. Litt oppblåst mage, men det har ingen betydning.

Fikk forresten innkalling til St. Olavs idag til forsamtale 28. desember :) Så om det ikke lykkes denne gangen er vi kanskje igang med St. Olavs i januar.
 
Åneei, så utrolig kjedelig! Veldig leit å høre at du har reagert så kraftig på stimuleringen. Skjønner godt at du ikke orker å reiseveien til Trondheim. Vet du noe om hvor lang ventetid det er på Haukeland for tiden? Når en venninne av meg stod på venteliste der, var det noen som avbestilte og da stod de på en ringeliste slik at de fikk overta den timen og dermed slapp flere måneders ventetid :) Så ville hørt med de om det kan være en mulighet.

Har vært på kontrolltime på fredag og idag. På ultralyden på fredag var det 17 eggposer, men at de fortsatt ikke var store nok så da ble det stimulering et par dager til. Så på torsdag blir det egguttak. De sa at alt så veldig bra ut. Kjekt å høre, men jeg har jo ikke troen på at det går på første forsøk akkurat.

Ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger av medisinene. Litt oppblåst mage, men det har ingen betydning.

Fikk forresten innkalling til St. Olavs idag til forsamtale 28. desember :) Så om det ikke lykkes denne gangen er vi kanskje igang med St. Olavs i januar.
Ja, veldig kjedelig at det ble sånn.. håper veldig at kroppen kan oppføre seg litt fremover, så det ikke blir mer trøbbel og utsettelser. Vet ikke noe om ventetiden, men vi tenkte å ta en tlf for å høre om de har mottatt søknad, og samtidig si at vi er tilgjengelig på kort varsel om det skulle dukke opp noe ledig. Men vi tenkte det var lurt å vente med å ringe til etter jeg har vært til kontroll med cysten som ble tappet. Så er det jo greit å få bekreftet fra legen at henvisningen er sendt…

Fantastisk med time allerede i slutten av desember da! Herlighet, håper KK også har litt grei kapasitet, eller så angrer vi på dette her. vi håper jo selvfølgelig at du blir gravid før den tid, så slipper du også reisen. ☺️ Det er jo gode sjanser for det! Hvordan føler du deg nå? Klar for morgendagen?
 
Krysser fingrene for deg for at du kommer raskt tilbake i normalen og at Haukeland får en ledig åpning. Er veldig spent på hvor lang ventetid de har om dagen. Er tydelig at det er mange som trenger hjelp :(

Idag hadde jeg egguttak. Var ikke noe bekymret på forhånd. Ble så godt ivaretatt på Hausken og fikk et pasientrom som minnet litt om et hotellrom. Var en helt fantastisk seng der.
IMG_6375.jpeg

Selve egguttaket var var verre enn jeg hadde sett for meg. Gjorde en del vondt og på slutten fikk jeg blodtrykksfall og ble så kvalm som jeg aldri har vært før. Ble helt våt av svette og hyperventilerte. Men de som jobber der var virkelig fantastisk :Heartred For en omsorg og de gjorde alt de kunne for at jeg skulle ha det behagelig. Er så fornøyd med de. Etterpå fikk jeg komme tilbake på rommet og fikk slappe av så lenge jeg ønsket der. Hvis det blir flere egguttak så blir det nok tilbake dit uavhengig av St. Olavs. Fikk ut hele 25 egg, så jeg håper jo at noen av de er brukbare og at jeg slipper flere uttak.

Har vært helt utslått idag og har sovet 4 timer i strekk nå. Så får jeg vente i spenning til imorgen og få høre hvor mange av eggene som har blitt befruktet. Er fortsatt en risiko for overstimulering, men det vet de mer om noen dager. Men om alt går etter planen blir det innsett på tirsdag.
 
Takk for at du deler så mye!
Det hørtes ikke noe kjekt ut det der, selve prosedyren altså.. fikk en forsmak på det da jeg tappet den ovarialcysten, det var ikke noe særlig.. så jeg kjenner at jeg allerede gruer meg til å måtte gjøre noe lignende igjen. Men man gjør jo det man må! 25 egg hørtes jo kjempebra ut! Eller sa de noe om det antallet forresten? Vet du noe mer nå om hvor mange som ble befruktet? Utrolig spennende! Håper du slipper å gjøre det flere ganger. Må du bruke medisiner nå før de setter inn igjen? Jeg er på ny runde med Trisekvens og ny runde med uvi mens jeg venter på innkalling til KK og til kontroll etter tapping…hehe. Her er det lite å rope hurra for om dagen, så nå lever jeg litt gjennom deg!
 
Krysser fingrene for deg for at du kommer raskt tilbake i normalen og at Haukeland får en ledig åpning. Er veldig spent på hvor lang ventetid de har om dagen. Er tydelig at det er mange som trenger hjelp :(

Idag hadde jeg egguttak. Var ikke noe bekymret på forhånd. Ble så godt ivaretatt på Hausken og fikk et pasientrom som minnet litt om et hotellrom. Var en helt fantastisk seng der.
Vis vedlegget 419687
Selve egguttaket var var verre enn jeg hadde sett for meg. Gjorde en del vondt og på slutten fikk jeg blodtrykksfall og ble så kvalm som jeg aldri har vært før. Ble helt våt av svette og hyperventilerte. Men de som jobber der var virkelig fantastisk :Heartred For en omsorg og de gjorde alt de kunne for at jeg skulle ha det behagelig. Er så fornøyd med de. Etterpå fikk jeg komme tilbake på rommet og fikk slappe av så lenge jeg ønsket der. Hvis det blir flere egguttak så blir det nok tilbake dit uavhengig av St. Olavs. Fikk ut hele 25 egg, så jeg håper jo at noen av de er brukbare og at jeg slipper flere uttak.

Har vært helt utslått idag og har sovet 4 timer i strekk nå. Så får jeg vente i spenning til imorgen og få høre hvor mange av eggene som har blitt befruktet. Er fortsatt en risiko for overstimulering, men det vet de mer om noen dager. Men om alt går etter planen blir det innsett på tirsdag.
Hvordan gikk det med eggene?
 
Nå som jeg har fått uttaket på avstand (fikk det veldig fort på avstand) så gjør jeg det gledelig igjen :) Som legen sa hadde det kun vært et par egg så hadde uttaket vært unnagjort på noen få minutter og da hadde jeg sannsynlig ikke blitt så dårlig. Men verdt det når det ble så mange egg. Synes ikke du skal grue deg om du ender opp med IVF.

Det var 19 egg som var modne og 10 som ble befruktet. Etter helgen gjenstod det 5 egg der et egg skilte seg ut i veldig positiv forstand. De 4 resterende hadde litt væskebobler slik at de sannsynligvis kom til å slutte å utvikle seg. Hadde innsett idag og senere idag får jeg vite om 1 egg kan fryses ned. Synes det er helt sykt at det var så få som klarte seg av 25 :oops: Så nå krysser jeg fingrene for at dette lille håpet klaffer. Selv om jeg dessverre har veldig liten tro. Må hoppe over en syklus om det ille går så da forsøker vi igjen i januar.

Etter uttaket har jeg gått på Cyglogest. Det er en pille som føres inn i kjeden morgen og kveld og som skal optimalisere kvaliteten i livmorslimhinnen. Går helt fint å ta de og ingen bivirkninger :)

Har du vært i kontakt med Haukeland nå og funnet ut litt mer om hvor lang ventetid de har ? Hva skal trisekvens gjøre? Håper kroppen din kommer seg fort. Er så kjedelig å få en uventet pause!
 
Back
Topp