Gonal F og Ovitrelle

Da høres det ut som vi har veldig lik problemstilling! Spennende :D har du brukt annen prevensjon tidligere? Jeg brukte p-piller fra jeg var 15 og til i fjor, så har ikke ant at kroppen var i ubalanse!

vi har prøvd siden september i fjor. Jeg vet at jeg har hatt EL et par ganger, også ble jeg gravid naturlig inni der, så har ikke tenkt at vi trengte hjelp før etter det ikke gikk bra med graviditeten - da ble vi litt utålmodige… mannen venter på testing, men siden vi har blitt gravid før, så har fokuset foreløpig vært på meg :) synes det er bra at man oppsøker hjelp dersom man føler at noe ikke stemmer! Du må veldig gjerne oppdatere etter timen din i dag, synes det er spennende å følge andre i samme situasjon <3
Jeg har brukt p-ring i en del år. Men når jeg ikke har brukt det har jeg gjerne bare hatt mensen 3 ganger i året :p Men for et par år siden stabiliserte det slik at jeg fikk en syklus på ca 35 dager. Men slik jeg har forstått det har ikke eggene vært store nok/god nok kvalitet. I tillegg har også livmorhalshinnen vært for tynn.

Så trist å høre at du mistet! Vet du hva som var årsaken?

Samboeren min testet seg nylig. Han hadde god konsentrasjon men enkelte av svømmerne var litt trege så han skal gå på en medisin nå som skal få fart på sakene :p

Var akkurat på time nå og da hadde jeg ett egg som kommer til å slippe i natt. Skal ta Ovitrelle i kveld slik at man er sikker på at det slipper og at det får en liten boost :hello2

De var for små?
Jeg hadde sist syklus en på 4,5 og en på 9mm på syklusdag 9, så trodde ikke det ville bli noe den syklusen, men 4 dager senere så var den største blitt veldig mye større :)
Har dere sjekka senere i syklusen også?
Jeg var til kontroll idag og da var egget 21mm og livmorhalshinnen 9mm :) ifølge gynekologen vil jeg få eggløsning i natt.

Oi, her har det skjedd ting! Så bra at stimuleringen virket, da! selvom dere kanskje prøvde på 2 egg..? Jeg var til kontroll i dag også! Ett egg på 22mm stod klart, og slimhinnen var også på 9mm, så jeg fikk beskjed om å løpe hjem både for hygge og Ovitrelle nå er «pliktene» unnagjort for et par uker, så nå kan vi bare lene oss tilbake og nyte den eviglange ventetiden de neste to ukene….

Vi vet ikke hva som gjorde at vi mistet.. men hcg var ganske lav fra starten av, og utviklet seg veldig sakte.. begynte på ca 500, og steg bare til rundt 7000 på nesten 3 uker. Da hadde jeg hatt sporblødninger hele veien. På UL så de bare en tom fostersekk, så de kunne ikke si noe om når det gikk galt, men de sa at hele graviditeten fremstod patologisk mtp hcg og symptomer. Det var fortsatt mye rester igjen, så måtte til med sånne stikkpiller. Så det var selvfølgelig veldig kjedelig, men samtidig bra at kroppen ryddet opp hvis det ikke var friskt.

Hvilke medisiner har mannen din fått, om det er lov å spørre om? må du bruke progesterontilskudd forresten, eller slapp du unna det?

Oi, her har det skjedd ting! Så bra at stimuleringen virket, da! selvom dere kanskje prøvde på 2 egg..? Jeg var til kontroll i dag også! Ett egg på 22mm stod klart, og slimhinnen var også på 9mm, så jeg fikk beskjed om å løpe hjem både for hygge og Ovitrelle nå er «pliktene» unnagjort for et par uker, så nå kan vi bare lene oss tilbake og nyte den eviglange ventetiden de neste to ukene….

Vi vet ikke hva som gjorde at vi mistet.. men hcg var ganske lav fra starten av, og utviklet seg veldig sakte.. begynte på ca 500, og steg bare til rundt 7000 på nesten 3 uker. Da hadde jeg hatt sporblødninger hele veien. På UL så de bare en tom fostersekk, så de kunne ikke si noe om når det gikk galt, men de sa at hele graviditeten fremstod patologisk mtp hcg og symptomer. Det var fortsatt mye rester igjen, så måtte til med sånne stikkpiller. Så det var selvfølgelig veldig kjedelig, men samtidig bra at kroppen ryddet opp hvis det ikke var friskt.

Hvilke medisiner har mannen din fått, om det er lov å spørre om? må du bruke progesterontilskudd forresten, eller slapp du unna det?
Ja, vi prøvde på 2 egg men det ble bare ett. Men sikkert likegreit da jeg tror tvillinger kanskje ville blitt litt for heftig for meg :nailbiting:

Så spennende at vi like langt i syklusen :happy: til forskjell fra mine tidligere sykluser merker jeg at brystvortene mine er litt ømmere enn hva de har vært før. Så satser på at det er et tegn på at kroppen er mer klar:hello2

Huff, det må ha vært fælt. Men godt at du kan se på det sånn :Heartbigred

Jeg husker ikke hva medisinen het. Men det er egentlig en medisin for kvinner med uhelbredelig brystkreft og en av bivirkningene var noe med testosteron som da skulle få fart på svømmerne. Det vil riktignok ta 72 dager før den har effekt. Men et sted må man begynne :happy:

Ja, vi prøvde på 2 egg men det ble bare ett. Men sikkert likegreit da jeg tror tvillinger kanskje ville blitt litt for heftig for meg :nailbiting:

Så spennende at vi like langt i syklusen :happy: til forskjell fra mine tidligere sykluser merker jeg at brystvortene mine er litt ømmere enn hva de har vært før. Så satser på at det er et tegn på at kroppen er mer klar:hello2

Jeg husker ikke hva medisinen het. Men det er egentlig en medisin for kvinner med uhelbredelig brystkreft og en av bivirkningene var noe med testosteron som da skulle få fart på svømmerne. Det vil riktignok ta 72 dager før den har effekt. Men et sted må man begynne :happy:
Tamoxifen? :)

Ja, ett sted må man begynne ☺️ Får håpe det funker bra for han og dere!

Veldig spennende å være like langt, ja! Vi får prøve å holde hverandre oppdatert prøver å legge mye planer fremover, selvom jeg egentlig er mye mer avslappet enn jeg har vært før det er akkurat som at jeg har innstilt meg på at vi kommer til å trenge ivf, også får alt annet være en bonus ‍♀️ Livskvaliteten oppi dette her betyr alt for psyken min, ihvertfall

Forresten, ømme brystvorter ja?? Fy søren, hele brystet er ømt og stort og tungt og så uendelig trøtt men det er jo første gangen jeg har brukt gonal f, så ALT tilskrives de sprøytene for tiden. Alt i alt veldig levelig uansett ☺️

PS. Kommer det opp emojier på innleggene mine?

:happy:Ja, ett sted må man begynne ☺️ Får håpe det funker bra for han og dere!

Veldig spennende å være like langt, ja! Vi får prøve å holde hverandre oppdatert prøver å legge mye planer fremover, selvom jeg egentlig er mye mer avslappet enn jeg har vært før det er akkurat som at jeg har innstilt meg på at vi kommer til å trenge ivf, også får alt annet være en bonus ‍♀️ Livskvaliteten oppi dette her betyr alt for psyken min, ihvertfall

Forresten, ømme brystvorter ja?? Fy søren, hele brystet er ømt og stort og tungt og så uendelig trøtt men det er jo første gangen jeg har brukt gonal f, så ALT tilskrives de sprøytene for tiden. Alt i alt veldig levelig uansett ☺️

PS. Kommer det opp emojier på innleggene mine?
Ja, det må vi gjøre :Heartbigred Ja, jeg får opp emojiene dine :happy:

Jeg er også veldig innstilt på IVF. Men kanskje likegreit og ha litt lave forventninger så slipper skuffelsen å bli så stor om det ikke klaffer. Det er jo bare 15% sjanse hver syklus uansett dessverre. Selv om det virker som at noen er så fruktbare at de alltid har 100% sjanse :p

Forrige runde med Gonal merket jeg overhode ikke noe til ømme brystvorter. Men sist ble jeg veeeldig oppblåst og fikk hard mage av Ovitrelle. Men det har jeg ikke fått denne gangen :p

Ja, det må vi gjøre :Heartbigred Ja, jeg får opp emojiene dine :happy:

Jeg er også veldig innstilt på IVF. Men kanskje likegreit og ha litt lave forventninger så slipper skuffelsen å bli så stor om det ikke klaffer. Det er jo bare 15% sjanse hver syklus uansett dessverre. Selv om det virker som at noen er så fruktbare at de alltid har 100% sjanse :p

Forrige runde med Gonal merket jeg overhode ikke noe til ømme brystvorter. Men sist ble jeg veeeldig oppblåst og fikk hard mage av Ovitrelle. Men det har jeg ikke fått denne gangen :p
Beklager sen respons fra denne kanten, jeg måtte rett og slett ta en liten pause fra forum…
Liten oppdatering herfra.. jeg hadde nok EL natt til torsdag 21/9. Ble skikkelig oppblåst og trøtt av Ovitrelle, og puppene hovnet opp og ble kjempeømme! Så er vel ca 6 dpo nå da..? I dag har jeg kjent på lette murringer gjennom dagen, men kun så lette at jeg har stusset over om det har vært fra livmor eller tarm….haha. Men til kvelden fikk jeg plutselig vondt i korsryggen også. De siste dagene har jeg vært gråtlabil og lett å irritere puppene er fortsatt hovne, men ikke så ømme lengre. Utrolig diffuse symptomer, men man klorer seg jo fast i det lille håpet som er…kan jo selvfølgelig hende at alt dette skyldes hormonbehandlingen ‍♀️ hvordan har det gått med deg siste uken? Får du tiden til å gå?

Beklager sen respons fra denne kanten, jeg måtte rett og slett ta en liten pause fra forum…
Liten oppdatering herfra.. jeg hadde nok EL natt til torsdag 21/9. Ble skikkelig oppblåst og trøtt av Ovitrelle, og puppene hovnet opp og ble kjempeømme! Så er vel ca 6 dpo nå da..? I dag har jeg kjent på lette murringer gjennom dagen, men kun så lette at jeg har stusset over om det har vært fra livmor eller tarm….haha. Men til kvelden fikk jeg plutselig vondt i korsryggen også. De siste dagene har jeg vært gråtlabil og lett å irritere puppene er fortsatt hovne, men ikke så ømme lengre. Utrolig diffuse symptomer, men man klorer seg jo fast i det lille håpet som er…kan jo selvfølgelig hende at alt dette skyldes hormonbehandlingen ‍♀️ hvordan har det gått med deg siste uken? Får du tiden til å gå?
Det skjønner jeg :Heartbigred Kjenner også at jeg til tider kan bli litt mettet. Jeg satt Ovitrelle forrige mandag og fredag hadde jeg ganske vondt i korsryggen. Det samme hadde jeg mandag denne uken. Har lest noen steder at det kan være et tegn, men blir vel gjerne sånn at man klamrer seg fast til de små tegnene uansett hva de er:chicken: Vanligvis pleier jeg å få vondt i korsryggen 2-3 dager før mensen.

Jeg hadde også veldig ømme brystvorter i dagene etter Ovitrelle, noe jeg ikke hadde sist runde. Første runde merket jeg at jeg også var mer irritert og veldig følsom. Gråt av alt:rolleyes: Har heldigvis ikke hatt det sånn denne runden.

Dagene går i greit nok tempo. Kanskje fordi jeg har så lave forhåpninger. Idag bestilte jeg meg tilogmed time hos Medicus neste uke slik at jeg kan gå igang med IVF neste syklus om det ikke går denne runden. Så stor tro har jeg :joyful:

Har du noen tanker om hvor lenge dere ønsker å prøve selv før dere evt. får henvisning til IVF? Koster jo rundt 6000 med medisiner og oppfølging 2 ganger hos gynekolog hver syklus, så pengene renner ut :banghead:

Huff, disse følelsene av håpløshet… i dag har jeg en sånn drittdag. Bare gråter og overbeviser meg selv om at det aldri kommer til å gå… skulle ønske man bare kunne legge det fra seg i to uker.. murringen stoppet helt opp i går kveld også.. Jeg gleder meg til den verste følelsen her går over, heldigvis varer det ikke så lenge vanligvis.. men jeg skjønner jo veldig godt at man bare vil gå til ivf! Det tærer veldig å holde på med dette her, og hvis man skal rekke å kanskje få flere barn en gang, så må man jo nesten får det ene først! Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Også lurer jeg på hva som gjør at noen velger Hausken og andre Medicus? Vi tenker ivf dersom ikke dette gir resultater før jul. Akkurat nå frister det å gå i gang fra neste syklus istedet nå ble du dagens container her ❤️ Hjelper faktisk litt å bare skrive, så takk for det.

Huff, ikke noe kjekt å høre at du har det sånn :( Idag finnes det så gode metoder for å hjelpe mot barnløshet, og dere har jo tross alt blitt gravid en gang tidligere. Så overhodet ingen grunn til å miste motet:Heartbigred

Jeg er 34 år og samboeren min er 36 år. Så jeg er ikke så bekymret utifra alder. Selv om jeg gjerne kunne tenkt meg 2 barn :) Hva med dere?

Når det gjelder Medicus vs Hausken så har jeg snakket med flere inkl gynekologen min som har hatt opplevd at Hausken er litt samlebånd. Når vi først skal bruke så mye penger ønsker jeg å bli ivaretatt så godt som mulig. Hadde akseptert mer samlebånd følelsen hvis det var i det offentlige. Vi har jo også fått henvisning til St.Olavs (ble henvist for ca 1,5 uker siden). Men leste i et forum her inne at ventetiden for tiden var 26 uker! :banghead:

Hvis dere har mulighet til å få henvisning til ivf i det offentlige allerede nå ville jeg stilt meg i kø. Om det skulle klaffe i ventetiden er jo det bare til å trekke seg :)

Da kom mensen her :(
Ååå, hadde faktisk tenkt å høre med deg i dag om du snart kunne begynne å tenke på å ta en test.. huff, alltid trist og kjipt når mensen kommer. Selvom ikke man har de største forventningene, så ligger jo håpet der og lurer. Håper det går greit med deg ❤️ Blir det å ta kontakt med klinikk nå da, tenker du?

For å svare på forrige mld kjapt, så tusen takk for gode ord. Det hjelper å snakke litt med andre i lignende situasjon! Humøret kom seg gjennom helgen, så de dypeste dalene varer sjeldent veeeldig lenge. Vi har samme alder som dere og det var godt tips, tenker at vi spør om å få komme oss i køen i det offentlige dersom det ikke klaffer denne runden. Men er innstilt på et par hjemmeforsøk til, ihvertfall nå når vi endelig fant noe som faktisk funket for kroppen min.

Jeg ligger nok en dag eller tre etter deg.. jeg har ikke turt å teste siden 6 dpo. har ømme og hovne bryster, og er meget bevisst på at kjøkkenkluten må skiftes ut, men livredd for at det bare er bivirkning av hormonene har klart å opparbeide meg litt mer håp denne gangen, og det er litt farlig

Denne gangen kjente jeg litt mer på skuffelsen enn jeg har gjort de andre gangene. Hadde heller ingen av de vanlige tegnene som jeg har hatt ellers før mensen med ømme bryst.

Bestille faktisk time allerede forrige uke til førstkommende onsdag :p Ville ikke risikere at det plutselig ikke var noen ledige timer. Men tviler på det blir oppstart på IVF denne syklusen siden man normalt starter på medisiner syklusdag 2 og jeg har time syklusdag 3. Kjenner litt på skuffelsen der.

Blir veldig spennende med dere denne syklusen da :Heartbigred Når tenker du å teste?

Ååå, ja det er dumt at det vinduet er så kort!! jeg begynte med gonal f sprøytene på dag 4, så kan hende det er håp for deg likevel. Skjønner veldig godt skuffelsen.. jeg dristet meg til å teste i dag, både strimmel og ultratidlig, og begge er blenda… det føles som jeg har litt mer murring i dag også, så frykter at jeg følger i dine fotspor.. er nå 12-13 dpo. Hadde egentlig ikke tenkt å teste før etter IKM, men tror jeg takler gradvis skuffelse bedre enn et «slag i trynet» på selve dagen.
Ble det Medicus? vet du hva som skjer den første konsultasjonen?

Håpet for denne syklusen er jo enda ikke ute :happy: Forrige syklus kom mensen 2 dager forsinket, men jeg hadde testet meg på forhånd og da var den blendahvit alle dagene jeg testet. Så da var jeg veldig glad for at jeg hadde testet istedet for å leve i håpet om graviditet når mensen ikke var kommet.

Ja, det ble Medicus. Vi skal på time der imorgen, så kan holde deg oppdatert etter vi har vært der :happy:

Da har vi vært på Medicus. Ifølge legen der mente han at vi hadde ca 8% sjanse til å bli gravid naturlig pga pcos og samboeren min som hadde noen litt trege svømmere. Han mente derimot at det ikke ville være nødvendig med IVF, men vi skal gå igang med IUI :happy: Da har man ca 20% sjanse:happy:

Skal tilbake om ca 1 uke for å undersøke egglederen før vi starter med behandling for å dobbeltsjekke at den ikke er blokkert :happy: Var ikke mulig å gjøre det idag grunnet mensen.

Så spennende! Da har dere jo fått litt flere svar allerede da også er det jo sikkert mye mer skånsomt med IUI enn ivf?? Dette blir veldig spennende å følge kjenner jeg men da blir det ikke igangsatt noe denne syklusen da? Skal du fortsette med samme hormonbehandling som du hadde forrige syklus tror du?

Her er det ikke så mye nytt.. mindre murring i dag, litt sånn stikking og «skyting» nedi der, og ett tilfelle med litt lyyys brun utflod, som bare gikk over igjen. Så håpet lever i verste velgående

Back
Topp