Gonal F og Ovitrelle

Ser jo nå at du skrev at du skulle tilbake om en uke.. fikk du inntrykk av om de bare skal la syklusen din gå sin gang, eller om det går an å korte den ned for å komme i gang med noe? Synes du de virket greie der på Medicus? tenker jo litt fremover vi også… fikk de lett tilgang til informasjonen dere hadde om dere selv fra før? Kjedelig å måtte gå gjennom alt på nytt.
 
Ja, foreløpig plan er nok at jeg skal ta Gonal igjen også skal jeg insemineres dagen før eggløsning. Han sa at man ikke merker noe ubehag med det :happy: Tror jeg skal gå igang med IUI allerede denne syklusen:think005

Han snakket i tillegg om at jeg burde gå på metformin pga pcos. Jeg har gått på det tidligere og jeg fikk ekstreme magesmerter, kvalme og diaré når jeg gikk op det sist. Jeg fungerte overhodet ikke, ble sykemeldt og klarte såvidt å sitte oppreist. Fikk helt panikk når han snakket om det. Metformin kan jo også redusere sjansen for spontanabort også. Men han snakket om et alternativ som han skulle undersøke om var mulig å få tak i Norge.

Håper virkelig at spiren sitter for dere denne gangen :Heartbigred Jeg ble så ekstremt skuffet når jeg fikk mensen sist, men skuffelsen klarte heldigvis å slippe taket igjen allerede dagen etter. Prøveperioden er jo også litt spennende, spesielt i DPO dagene:joyful:
 
Ser jo nå at du skrev at du skulle tilbake om en uke.. fikk du inntrykk av om de bare skal la syklusen din gå sin gang, eller om det går an å korte den ned for å komme i gang med noe? Synes du de virket greie der på Medicus? tenker jo litt fremover vi også… fikk de lett tilgang til informasjonen dere hadde om dere selv fra før? Kjedelig å måtte gå gjennom alt på nytt.
Siden Gonal har fungert godt på meg så forstod jeg det slik at jeg setter igang med det etter jeg har vært der neste uke :)

Vi går til Medicus i Bergen og de har nettopp startet opp her. Fikk et veldig godt inntrykk av legen og han tok seg veldig god tid til å forklare alt nøye. Jeg kontaktet gynekologen min og ba om å få tilsendt journalen min, så den videresendte jeg bare til de.

Selv om jeg tok blodprøver i mars, så tok vi nye blodprøver idag. Så føler ikke at jeg starter helt fra scratch heldigvis. Vurderer dere også Medicus? :)
 
Så godt å høre at dere hadde en positiv opplevelse der! Kjekt å høre litt erfaringer fra andre vi sonderer jo terrenget litt… jeg er nok litt som deg og trenger å føle at noen bryr seg om meg og ønsker meg godt i en sånn prosess som dette her. Jeg er redd at de ikke har tid nok/for lang ventetid i det offentlige til at jeg vil føle den tryggheten jeg trenger.

Metformin ja.. har lest om mange som bruker det, inkludert normalvektige. Jeg ble anbefalt det forsøksvis etter nyttår, men da ble jeg gravid før jeg rakk å begynne på det. Jeg har BMI på 20,5, så gyn jeg har nå kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha det. Men det er vel gjerne andre grunner til det da Vet også at man kan få kjipe bivirkninger dersom man trapper for fort opp. Er det lenge siden du brukte det?

Det var også fint å høre at IUI ikke er forbundet med ubehag! Jeg ville tenkt at det kanskje var litt ubehagelig å skulle sette noe inn helt oppi der….?

Jeg hadde også håpet (og trodd) at det satt denne gangen.. men nå begynte jeg å blø rødt nettopp.. så med mindre det er festeblødning (siste hail mary ), så er nok håpet ute for denne syklusen dessverre var passelig destruktiv i tankegangen i går, så tror jeg gjorde meg ferdig med de verste følelsene da. Nå kjennes det helt ok minus ut på an igjen
 
Så godt å høre at dere hadde en positiv opplevelse der! Kjekt å høre litt erfaringer fra andre vi sonderer jo terrenget litt… jeg er nok litt som deg og trenger å føle at noen bryr seg om meg og ønsker meg godt i en sånn prosess som dette her. Jeg er redd at de ikke har tid nok/for lang ventetid i det offentlige til at jeg vil føle den tryggheten jeg trenger.

Metformin ja.. har lest om mange som bruker det, inkludert normalvektige. Jeg ble anbefalt det forsøksvis etter nyttår, men da ble jeg gravid før jeg rakk å begynne på det. Jeg har BMI på 20,5, så gyn jeg har nå kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha det. Men det er vel gjerne andre grunner til det da Vet også at man kan få kjipe bivirkninger dersom man trapper for fort opp. Er det lenge siden du brukte det?

Det var også fint å høre at IUI ikke er forbundet med ubehag! Jeg ville tenkt at det kanskje var litt ubehagelig å skulle sette noe inn helt oppi der….?

Jeg hadde også håpet (og trodd) at det satt denne gangen.. men nå begynte jeg å blø rødt nettopp.. så med mindre det er festeblødning (siste hail mary ), så er nok håpet ute for denne syklusen dessverre var passelig destruktiv i tankegangen i går, så tror jeg gjorde meg ferdig med de verste følelsene da. Nå kjennes det helt ok minus ut på an igjen
Har forstått det slik at det kateteret som stikkes opp under insemineringen er så tynt at derfor merker man ikke noe :)

Man er jo i en sårbar situasjon, så det vil jo oppleves ekstra belastende om man får samlebånd følelsen. Så da kan det absolutt være verdt det og heller bruke litt penger i det private dersom man har muligheten til det.

Det er er par år siden jeg brukte det, men da hadde jeg kun mensen 3 ganger i året. De siste årene har den vært ganske stabil heldigvis. Istedet for metformin fikk jeg istedet noe som heter Byetta. Opplevde minimalt med bivirkninger på den. Når jeg brukte metformin var jeg så dårlig at legen skrev ut kvalmestillende som brukes på kreftpasienter, uten at det hjalp engang.

Så kjipt at du fikk blødning. Håper at det er festeblødning, men om ikke så sender jeg deg en god klem :Heartbigred

Ser forresten at det er et innlegg over dette fra en med et lignende brukernavn som meg. Det er ikke jeg som har skrevet kommentarene om hormonene :)
 
Tusen takk for god klem det kom aldri noe mer blødning eller menssmerter, så det er veldig ulikt meg. Men jeg var til UL i dag, og han kunne med sikkerhet si at jeg ihvertfall ikke var gravid nå. Han kunne ikke utelukke at det hadde vært noe på gang siden «menstruasjonen» oppfører seg så rart.. jeg fikk ihvertfall noe som heter Provera for å få i gang en større blødning slik at vi kan begynne med Gonal igjen ganske snart nå er planen å prøve på 2 egg, så skal bruke 75E istedetfor 50E. Det blir spennende mannen skal ta en sædanalyse om noen dager, og dersom den skulle vise seg å være helt krise (tvilsomt grunnet tidligere graviditet), så ville han kanskje anbefale han også Tamoxifen. Så jeg begynner å lure på om vi har samme gynekolog, haha alt høres mistenkelig likt ut mellom oss synes jeg! Holder også til i Bergen ☺️

Vi snakket også om henvisning til ivf i dag, og da ble vi egentlig enige om å gå for St.Olav, å bare stille oss i kø der. Snakket dere også om det?

Håper ellers du og dere har en fin fredagskveld ☺️ her er det rødvin og søknad om politiattest det går i ‍♀️
 
Høres veldig likt ut ja :joyful: Jeg går til dr. Mortensen i Bergen. Går dere til samme? Samboeren min var også hos han og tok ultralyd av testiklene, men han har ikke utstyr til sædanalyse så ble henvist til KK. De har 2 måneder ventetid!! Så da ble det Hausken istedet.

Vi har også fått henvisning til St.Olavs siden de har kortere ventetid enn KK i Bergen. Men leste her inne på forumet at det nå var 26 ukers ventetid. Så bare å stille seg i kø først som sist :p

Vi har fått beskjed fra Mortensen at vi må holde oss helt unna sukkerfrie brus da han mener at det er helt umulig å bli gravid da. Har dere fått samme beskjed?

Jeg gikk på 75 siste runde i 10 dager for å stimulere 2 egg, men det ble kun 1 egg.

Fikk forresten politiattesten samme dag som vi søkte :)

Så merkelig med blødningene dine. Men sikkert like greit at du fikk en avklaring uansett så slipper man å få forhåpninger for å så bli skuffet igjen :confused:

Høres veldig koselig ut med vin :Heartbigred Her går det i en iskald cola zero som er den første jeg har unnet meg på over 1 måned:hello2
 
Beklager sent svar igjen
Hahaha, måtte le høyt da jeg leste det du skrev om legen vi går til samme lege ja! Husker han nevnte noe om Pepsi max første gangen vi var der, men han har ikke nevnt det flere ganger men det kan hende jeg har sagt at jeg liker best med sukker, hehe. Det hørtes deilig ut med en iskald brus etter så lang tid da!

Menstruasjonen kom for fullt av seg selv forresten, før jeg rakk å starte med Provera engang. Et par dager forsinket, og mye kraftigere blødning enn til vanlig, så han sa at det ikke kunne utelukkes at det har vært «noe mislykket på gang» inni der denne mnd. Jeg tar i så tilfelle med meg det positive ved det nå er jeg i gang med Gonal 75, så blir det spennende å se om han klarer å få til 2 egg. Har ellers fått henvisning til st Olavs, så nå står vi også i køen.

Hehe, Mortensen ville undersøke min mann også han er ihvertfall grundig da! Han var også nettopp til Hausken for sædanalyse, haha. Helt vilt lang ventetid for noe «så lite» på KK. Så det var greit å få det ut av verden! Det stod heldigvis bra til hos han.

Hvordan er det med deg? Har du vært til ny time på Medicus siden sist? ☺️
 
Beklager sent svar igjen
Hahaha, måtte le høyt da jeg leste det du skrev om legen vi går til samme lege ja! Husker han nevnte noe om Pepsi max første gangen vi var der, men han har ikke nevnt det flere ganger men det kan hende jeg har sagt at jeg liker best med sukker, hehe. Det hørtes deilig ut med en iskald brus etter så lang tid da!

Menstruasjonen kom for fullt av seg selv forresten, før jeg rakk å starte med Provera engang. Et par dager forsinket, og mye kraftigere blødning enn til vanlig, så han sa at det ikke kunne utelukkes at det har vært «noe mislykket på gang» inni der denne mnd. Jeg tar i så tilfelle med meg det positive ved det nå er jeg i gang med Gonal 75, så blir det spennende å se om han klarer å få til 2 egg. Har ellers fått henvisning til st Olavs, så nå står vi også i køen.

Hehe, Mortensen ville undersøke min mann også han er ihvertfall grundig da! Han var også nettopp til Hausken for sædanalyse, haha. Helt vilt lang ventetid for noe «så lite» på KK. Så det var greit å få det ut av verden! Det stod heldigvis bra til hos han.

Hvordan er det med deg? Har du vært til ny time på Medicus siden sist? ☺️
Ikke noe å beklage :D

Så bra at mensen kom raskt når du uansett ikke var gravid slik at man får startet på en ny syklus. Tror jeg også blødde en del mer enn vanlig på første runde, men siste blødning var ganske normal.

Det gikk fint på Medicus. Egglederen var heldigvis åpen :D Har ny time der på tirsdag, så skal jeg forhåpentlig starte opp med Gonal igjen før det blir inseminering uken der igjen. Men han var litt usikker på om hun nye ansatte var ferdig med opplæringen innen den tid og hvis ikke blir det utsatt til neste syklus. Det synes jeg isåfall er litt ugreit ettersom jeg spesifikt spurte om alt var på plass hos de når valget stod mellom Hausken og Medicus. De har jo ikke åpnet fullt opp på Medicus pga lokalet ikke er ferdig enda. Men krysser fingrene for at det går.

Fikk forresten beskjed fra vår felles gynekolog at ca 3 uker etter henvisningen var sendt til St. Olavs ville jeg få et brev av de, men det er snart gått 4 uker og jeg har ikke mottatt noe. Så jeg frykter jo at han har glemt det, men han har jo sikkert ikke det :happy: Forsøkte å ringe St. Olavs idag. De har en call back funksjon, men ble ikke oppringt idag ihvertfall.
 
Ikke noe å beklage :D

Så bra at mensen kom raskt når du uansett ikke var gravid slik at man får startet på en ny syklus. Tror jeg også blødde en del mer enn vanlig på første runde, men siste blødning var ganske normal.

Det gikk fint på Medicus. Egglederen var heldigvis åpen :D Har ny time der på tirsdag, så skal jeg forhåpentlig starte opp med Gonal igjen før det blir inseminering uken der igjen. Men han var litt usikker på om hun nye ansatte var ferdig med opplæringen innen den tid og hvis ikke blir det utsatt til neste syklus. Det synes jeg isåfall er litt ugreit ettersom jeg spesifikt spurte om alt var på plass hos de når valget stod mellom Hausken og Medicus. De har jo ikke åpnet fullt opp på Medicus pga lokalet ikke er ferdig enda. Men krysser fingrene for at det går.

Fikk forresten beskjed fra vår felles gynekolog at ca 3 uker etter henvisningen var sendt til St. Olavs ville jeg få et brev av de, men det er snart gått 4 uker og jeg har ikke mottatt noe. Så jeg frykter jo at han har glemt det, men han har jo sikkert ikke det :happy: Forsøkte å ringe St. Olavs idag. De har en call back funksjon, men ble ikke oppringt idag ihvertfall.
Ja, det er forsåvidt sant. Greit at kroppen rydder opp når det likevel ikke var skjedd noe! Nå har jeg brukt Gonal 75 noen dager, og i dag fikk jeg selvfølgelig uvi…. Har bare ventet på det. Håper ikke det skaper krøll denne syklusen her Jeg er veldig utsatt for det, så hadde en kur med Selexid liggende heldigvis. Neste gang tror jeg at jeg bare må begynne med forebyggende behandling med en gang.

Arg, skjønner at du synes det er ugreit altså. Det er tross alt snakk om mye penger og følelser på spill her.. helt greit at de trenger tid på å komme helt på plass, men da synes jeg de må være ærlig om hva dere kan forvente dere. Krysser veldig fingrene for at det går som planlagt likevel! Det høres jo ut som at alt begynner å ligge til rette for dere Også håper jeg jo selvfølgelig at henvisningen til st Olavs faktisk er sendt… har du spurt om bekreftelse på at den er sendt? Jeg prøver å følge med på helsenorge, men det er jo bare noen dager siden for vår del.. skal høre neste gang jeg er der! Gi gjerne en tilbakemelding om du får svar fra st Olavs
 
Ånei, så kjedelig med uvi :banghead: Men tror heldigvis ikke det vil påvirke prosessen for deg. Eller har det noen betydning?

Jeg tror ikke man kan se henvisninger til St. Olavs på Helse-Norge. Såvidt jeg kunne se er ikke de et av sykehusene man kan se på helse Norge? Lå ihvertfall ingen henvisninger inne på min side :bored: Fikk heller ingen call back fra St. Olavs idag heller. Men tenkte å sende en mld til gynekologen vår imorgen og dobbeltsjekke.
 
Hvorfor blir dere henvist til Trondheim når dere bor i Bergen? Blir jo veldig tungvint logistikkmessig.
 
Grunnet ventetiden på kk i Bergen. I Bergen er det ca. 9 måneder ventetid nå :( Mens ventetiden er myyye kortere på St. Olavs:happy:
Det stemmer ikke. Det er ikke så lang ventetid i Bergen. Var lengre før. Ventelistene er ikke oppdaterte. Nå er det rundt 3 måneder.
 
Det stemmer ikke. Det er ikke så lang ventetid i Bergen. Var lengre før. Ventelistene er ikke oppdaterte. Nå er det rundt 3 måneder.
En jeg kjenner ble henvist der i juli og har fått beskjed om hun får sykepleiersamtale innen desember og oppstart på nyåret.
 
En jeg kjenner ble henvist der i juli og har fått beskjed om hun får sykepleiersamtale innen desember og oppstart på nyåret.
Første brevet gir som regel lang frist, men ikke vanlig å faktisk vente så lenge. Om sommeren er avdelingen stengt noen uker så henvisning før sommerferien vil jo dermed også gi litt lengre ventetid pga det.
 
Back
Topp